Покров Пятница 17.05.24, 14:18
Сайт
Главная » 2014 » Декабрь » 2 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
06:48
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: «Через махінації з ПДВ з кишені кожного українця шахраї поцупили понад 1500 грн.»

«Через махінації з ПДВ у 2013 році з Державного бюджету було вкрадено 70 млрд. грн., тобто з кишені кожного українця шахраї поцупили понад 1500 грн. Цю ситуацію треба кардинально виправляти. На сьогоднішній день, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» з 1 січня 2015 року вводиться система електронного адміністрування ПДВ, яку ніхто не скасовував. Ми будемо проводити велику роз’яснювальну роботу з приводу різних питань введення електронного адміністрування, адже це складний податок, що вимагає складного обговорення», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на радіо «Голос столиці».

Ігор Білоус зазначив, що Державна фіскальна служба займається імплементацією нової системи адміністрування ПДВ.

«Реформу адміністрування ПДВ буде реалізовано. ПДВ це системоутворюючий податок у Європейському Союзі, як, до речі, і в нас. Зараз у нас ставка податку на додану вартість одна з найменших серед країн Європи. Проблема не у самому податку, а в його адмініструванні. Протягом останнього півроку ми виявляли злочині схеми навколо цього податку, які вказують на крадіжки десятків мільярдів гривень щороку. Щоб побороти ці схеми і саму можливість ухилення від сплати податку  ПДВ за допомогою фіктивного кредиту, ми запропонували, як системне рішення, впровадження електронного адміністрування ПДВ», – наголосив Ігор Білоус.

«Цей закон сприятиме наведенню дисципліни в платіжних відносинах в країні в цілому. Треба наголосити, що основні правила адміністрування ПДВ, до яких звикли платники, це все у новому законі зберігається. Треба буде лише забезпечити сплату ПДВ, а це призведе до нових грошових стосунків, а саме – пришвидшення розрахунків між контрагентами та розрахунків з постачальниками»,– підкреслив Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України.

 

Ігор Білоус: «Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу»

«Завдяки реформуванню єдиного соціального внеску майже 25 млрд. гривень на рік залишатиметься у бізнесу. Реформа ЄСВ спрямована на детінізацію та боротьбу з зарплатою у конвертах. Ставку єдиного соціального внеску буде зменшено. В коаліційній угоді передбачено зниження до 18%. Ми пропонуємо комбіновану ставку з мінімальною та відсотковим компонентом, який складатиме 15%. На сьогодні, середній показник ставки за цим внеском в країні 41%», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на радіо «Голос столиці».

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що головний принцип реформ  повинен відповідати реальному стану речей в країні.

«Нашій державі потрібно збалансувати витрати з дохідною частиною, визначити місце в економіці, де ми зараз перебуваємо. Реформи, які зараз пропонуються, спрямовані на те, щоб зробити прозорішу та легшу систему адміністрування податків. Це лише перший крок, що відповідає реальному часу, і його слід проводити швидко. На сьогодні у нас вже немає часу чекати, це треба робити негайно»,– наголосив Ігор Білоус, Голова Державної фіскальної служби України.

 

З початку року казна Дніпропетровської області отримала понад 8,2 мільярдів гривень

Впродовж десяти місяців поточного року місцеві бюджети Дніпропетровщини поповнилась на 8 млрд. 252,5 млн. грн., що на 8,4%, або на 636,5 млн. грн. більше минулорічних надходжень.

Важливішим джерелом наповнення місцевих бюджетів регіону залишається податок на доходи фізичних осіб, який складає 63,2% усіх платежів до місцевої скарбниці. Його сплачено 5 млрд. 219,3 млн. грн, що на 235,9 млн. грн. більше, ніж торік.

Друге за значимістю джерело наповнення місцевої казни – плата за землю. У січні – жовтні 2014 року землевласники та землекористувачі сплатили до бюджету 1 млрд. 591 млн. грн., що на 117,5 млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року.

Ще одним важливим джерелом доходів місцевих громад Дніпропетровщини є плата за користування надрами. Так, на протязі десяти місяців цього року до кошиків місцевих бюджетів області надійшло плати за користування надрами 561,3 млн. грн., що на 249,1 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2013року.

«Місцеві бюджети виконують важливу роль, оскільки вони є фінансовою основою місцевого самоврядування. За рахунок цих коштів фінансуються найбільш значні заходи держави в галузі освіти, охорони здоров’я, соціального захисту - всі ті витрати, які зачіпають інтереси широких верств населення. З нашого боку на позитивну динаміку у надходженнях до місцевих бюджетів регіону впливає в тому числі підвищення якості податкового сервісу для платників та покращення податкового супроводу діяльності суб’єктів господарювання», - повідомив начальник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

Особливості оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців

26 листопада 2014 року за участю начальника управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипової спільно з Філією у Дніпропетровській області офіційного видання ДФС України – журналу «Вісник Міністерства доходів і зборів України» проведено семінар для платників Дніпропетровської області на тему: «Доходи фізичних осіб – підприємців: особливості оподаткування та актуальні питання, подання річної звітності».

На семінарі висвітлено порядок ведення, складання та подання податкової звітності до контролюючих органів. Платникам розповіли про терміни сплати податків, зборів та єдиного соціального внеску, а також про переваги подання звітності в електронному вигляді. Увагу присутніх зосередили на питаннях відповідальності за несвоєчасне звітування та правила сплати податків.

"У проведенні таких семінарів ми вбачаємо формування взаємовигідних стосунків: забезпечення бажаючих кваліфікованими відповідями на проблемні питання та, в свою чергу, підвищення іміджу органів ДФС. Для нас це чудова можливість почути ті питання, що турбують платників, і водночас отримати конкретні пропозиції щодо удосконалення податкового законодавства”, – зазначила Манушак Осипова.

 

Оподаткування підакцизних товарів

25 листопада в ІА «МОСТ-ДНЕПР» відбулася прес-конференція на тему «Оподаткування підакцизних товарів» за участю начальника відділу акцизного податку управління контролю за обігом і оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Дніпропетровській області Ольги Вишньовки.

За її словами: "У Дніпропетровській області платниками акцизного податку станом на 1 листопада 2014 року зареєстровано 23 суб'єкти господарювання, з яких виробники підакцизної продукції - 17 суб'єктів, серед яких виробники алкогольних напоїв - 6; тютюнових виробів - 1; пивних напоїв - 7; паливних матеріалів - 3. Ліцензії на право імпорту алкогольних напоїв і тютюнових виробів мають 7 суб'єктів господарювання, з яких  1 суб'єкт є виробником алкогольних напоїв".

За 10 місяців 2014 року від платників акцизного збору надійшло більше 327,4 млн. грн., зокрема від виробників - 298,8 млн.грн., імпортерів - 28,7 млн.грн. "У структурі надходжень акцизного податку найбільшу питому вагу (99,5%) складають: надходження від реалізації алкогольних напоїв - 297,4 млн.грн.; від реалізації пива - 385,4 тыс.грн., від реалізації паливних матеріалів - 938,8 тис.грн." - зазначила Ольга Вишньовка.

Крім того, ГУ ДФС у Дніпропетровській області за 10 місяців 2014 виробниками і імпортерами алкогольних напоїв та тютюнових виробів реалізовано 60740 тис. шт. марок акцизного податку.

 

Торгово-розважальним закладам про легалізацію найманих працівників

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що аналіз діяльності торгово-розважального бізнесу з врахуванням площі та кількості посадкових місць свідчить, що далеко не всі наймані працівники в торгівельно-розважальних закладах офіційно оформлені. Власники цього бізнесу укладають трудові договори лише з однією зміною в барі та на кухні. Володимир Малиновський звертає увагу роботодавців на обов’язковому дотриманні вимог трудового і податкового законодавства задля забезпечення соціальних гарантій працівникам та наповнення місцевих бюджетів.

Виплата заробітної плати у "конверті" – тягар сучасності, який несе за собою багато негараздів, зменшує надходження до бюджетів, державних соціальних фондів та призводить до культурної деградації.

 

Службову недбалість податківця виявила внутрішня безпека ДФС у Дніпропетровській області

Управлінням внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області зібрано матеріали щодо неякісного виконання своїх службових обов’язків фахівця податкової служби, який на виконання вказівки голови правління підприємства у складі комісії склав акт про знищення майже 1000000 штук марок акцизного податку, в який внесено недостовірні відомості щодо фактичної кількості знищених цих марок.

Вироком суду вищезазначеного фахівця засуджено та визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України («службова недбалість») та призначено покарання у вигляді позбавлення волі строком на чотири роки з позбавленням права займати посади чи займатися діяльністю, пов’язаною з державною службою строком на три роки та штраф у сумі 8500 грн.

Одночасно нагадаємо, що в Державній фіскальній службі України діє сервіс «Пульс», на який можна повідомити про протиправні дії, скоєні співробітниками фіскальної та митної служби: 044-284-000-7.

 

Оперативні підрозділи ДФС упередили незаконне відшкодування 1,3 млрд. грн. ПДВ

Протягом січня – жовтня поточного року за участі територіальних оперативних підрозділів Державної фіскальної служби України розпочато 193 досудових розслідування за фактами незаконних заявок на відшкодування ПДВ на суму 1,3 млрд. грн.

Крім того, виявлено ознаки правопорушень та розпочато 141 досудове розслідування щодо неправомірного використання пільг при оподаткуванні цим податком на загальну суму 465 млн. грн.

У сфері зовнішньоекономічної діяльності, а саме при проведенні експортно – імпортних операцій, за виявленими фактами порушень розпочато 433 досудових розслідування. Загальна сума порушень складає 1,3 млрд. грн.

 

Оперативними підрозділами ДФС виявлено 493 факти розкрадання бюджетних коштів

Протягом січня – жовтня поточного року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби України виявлено 493 кримінальних правопорушення у сфері державних закупівель. Серед них більшість, а саме 320 – стосується переможців державних тендерів. В інших випадках законодавство порушували службові особи замовників держзакупівель та постачальники переможців. Таких фактів у поточному році виявлено 98 та 45 відповідно.

За результатами перевірок встановлено, що за 10 місяців 2014 року державі завдано збитків на суму 3,4 млрд. грн., з яких до держбюджету вже відшкодовано 1,5 млрд. грн.

Крім того, до ЄДРДР внесено 55 кримінальних правопорушення стосовно легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом. Сума виявленого легалізованого доходу – 1,3 млрд. грн.

 

Понад 9 мільйонів гривень додатково надійшло до бюджету від суб’єктів господарювання Дніпропетровщини

Фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області проводиться постійна контрольно-перевірочна діяльність з правильності та своєчасності перерахування суб’єктами господарювання податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. На 1 листопада 2014 року перевірено 554 суб’єкти господарювання, серед яких у 516 – виявлено порушення при виплаті ПДФО і у 73 - при виплаті ЄСВ.

Так, за результатами перевірок суб’єктів господарювання області донараховано 37 мільйонів 234 тисяч гривень єдиного соціального внеску і 23 мільйони 556 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб.

До бюджету надійшло по сплаті ПДФО та ЄСВ 9 мільйонів 176 тисяч гривень.

Нагадуємо, що податок на доходи фізичних осіб направляється у місцеві бюджети, а з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування виплачуються пенсії та соціальні виплати. Тож, ці податки один з важливих складових соціальної стабільності у регіоні.

 

Електронні ключі від ДФС отримали 563,9 тис. фізичних та юридичних осіб

Протягом січня-жовтня 2014 року клієнтами Акредитованого центру сертифікації ключів, який діє при ДФС України, стали 563,9 тис. осіб. Їм безкоштовно видано майже 1,7 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість клієнтів Центру зросла на 5,4 відс. За 10 місяців 2013 року клієнтами Центру стали 534,8 тис. осіб.

Як і раніше, переважну більшість клієнтів Акредитованого центру сертифікації ключів складають фізичні особи. За вказаний період майже 396 тис. таких платників отримали 890,3 тис. цифрових підписів.

Серед юридичних осіб власниками електронних ключів стали 168 тис. клієнтів, яким видано 766 тис. посилених сертифікатів.

Всього з початку діяльності Центр обслуговує 3 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що отримати посилений сертифікат можна в представництві акредитованого Центру сертифікації ключів ДФС. Електронні ключі, видані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду.


 

Шановні платники податків!

Керівництво Нікопольської ОДПІ повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007».

 

У ДФС розпочато перевірку відповідно до Закону України «Про очищення влади»

У ДФС відповідно до наказу від 14.11.2014 №270 «Про початок проведення перевірки відповідно до Закону України «Про очищення влади» розпочато перевірку щодо посадових і службових осіб апарату ДФС, керівників територіальних органів ДФС, їх перших заступників та заступників.

Перевірка у вказаних органах розпочинається поетапно – 24 листопада, 1 та 8 грудня поточного року.

Особи, які підлягають перевірці, повинні протягом 10 днів від дня початку перевірки подати до Департаменту персоналу заяви про застосування або незастосування до них заборони, визначеною частиною 3 або частиною 4 статті 1 Закону України «Про очищення влади» (далі – Закон), про згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей щодо них.

Не подання особою у встановлений строк заяви або подання заяви з повідомленням про те, що до неї застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону, є підставою для її звільнення з посади у строки, встановленні чинним законодавством.

У разі зазначення особою у заяві про те, що до неї не застосовуються заборони, визначені Законом, відповідальний структурний підрозділ буде перевіряти таку інформацію, вивчаючи відомості, наявні в особовій справі та трудовій книжці такої особи, а також надіславши відповідні запити до органів, що проводять перевірку відповідно до Закону (до Мінюсту, МВС, ДФС, СБУ, Генеральної прокуратури України та ДСА).

День направлення таких запитів вважається днем початку перевірки особою, про що направляється повідомлення до Мінюсту, яке розміщується на його офіційному сайті. У цей же день інформація про початок проходження перевірки особою розміщується на офіційному веб-порталі ДФС України.

За результатами опрацювання відомостей та відповідей, що надійдуть від вказаних органів, готується довідка про результати перевірки, яка направляється до Мінюсту та розміщується на офіційному веб-порталі ДФС.

У разі встановлення недостовірності відомостей, зазначених у пунктах 1 та/або 2 частини п'ятої статті 5 Закону, керівник ДФС приймає рішення про звільнення особи, про що негайно повідомляє Мінюст.

Уся інформація про проходження перевірки особою: повідомлення про початок перевірки, копія її заяви та декларації, а також результати перевірки оприлюднюватимуться на веб-порталі ДФС України у вкладці «Про очищення влади» розділу «Робота з персоналом» рубрики «Про службу».

 

Щодо працевлаштування працівників територіальних органів ДФС, які знаходились у зоні проведення АТО

Працівники територіальних органів ДФС, які раніше були розміщені на тимчасово неконтрольованій території, з питань працевлаштування можуть звернутись до будь-якого обраного ними територіального органу ДФС на території, підконтрольній владі України.

Для сприяння працевлаштування зазначених співробітників та надання їм можливої допомоги у вирішенні соціально-побутових проблем надано відповідне доручення керівникам усіх територіальних органів ДФС.

Обов’язкові документи, які потрібно надати для працевлаштування, – заява та трудова книжна. Інші необхідні документи працівникам з тимчасово неконтрольованих територій допоможуть зібрати при працевлаштуванні фахівці підрозділів персоналу обраних територіальних органів ДФС.

Нагадаємо, що відповідно до наказу ДФС України від 07.11.2014 №256 «Про переміщення та закінчення простою» територіальні органи ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території,  переміщуються у населені пункти, на території яких органи державної влади здійснюють свої повноваження у повному обсязі. Всі працівники  ГУ ДФС у Донецькій та Луганській областях, а також підпорядкованих територіальних органів, обов’язково будуть повідомлені про переміщення та попереджені про зміну умов праці.


 

Майже 200 тисяч адміністративних послуг отримали платники Дніпропетровщини

У роботі тридцяти двох Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 316 працівників, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Загалом працівниками ЦОП у Дніпропетровській області з початку року надано 905 тис. послуг, з яких адміністративних - майже 200.

Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, з початку 2014 року мешканцям Дніпропетровського регіону видано понад 105 тисяч реєстраційних номерів.

Також значну кількість послуг було надано з реєстрації книг обліку розрахункових операції – 15286 та з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів реєстрації – 12857.

З переліком адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області (http://dp.sfs.gov.ua/) в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

 

Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби України

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 року №311 «Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби України та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України», Головне управління Міндоходів у Дніпропетровській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та 28 жовтня 2014 року розпочато виконання ГУ ДФС у Дніпропетровській області покладених на нього функцій і повноважень.

Згідно наказу ДФС України від 12.09.2014 року №129 «Про затвердження типових структур територіальних органів ДФС» були введені підрозділи податкової міліції до складу відповідних ДПІ:

оперативний підрозділ ДПІ у Бабушкінському районі м.Дніпропетровська;

оперативний підрозділ ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська;

оперативний підрозділ Лівобержна ОЖПІ м.Дніпропетровська

оперативний підрозділ Новомосковська ОДПІ

оперативний підрозділ Криворізька південна ОДПІ.

Оперативні підрозділи в ДПІ у Красногвардійському районі м.Дніпропетровська, Західно-Донбаської ОДПІ, Нікопольської ОДПІ були ліквідовані, а функції по обслуговуванню були передані іншим ДПІ.

На виконання ст.3 Закону України «Про очищення влади» з підрозділів податкової міліції Дніпропетровської області звільнено 2 працівника.

Реорганізація територіальних органів ГУ Міндоходів області наразі триває.

 

На яку дату продавцем товарів/послуг складається податкова накладна?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.

Відповідна норма визначена п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.19).

 

Товари (в тому числі валютні цінності) на які встановлені обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що перелік товарів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №436 (зі змінами), а саме:

1) перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

2) перелік товарів, зовнішньоекономічні операції з якими підлягають ліцензуванню;

3) перелік лісоматеріалів та пиломатеріалів, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

4) перелік товарів, які є об'єктами застосування заходів нагляду або регіонального нагляду за імпортом в Україну;

5) перелік культурних цінностей, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

6) перелік дослідних сортів рослин, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

7) перелік товарів, які підлягають обов'язковій сертифікації під час переміщення через митний кордон України;

8) перелік продуктів лову та харчової продукції з них українського походження, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

9) перелік товарів військового призначення та подвійного використання, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

10) перелік валютних цінностей, на які встановлено обмеження щодо переміщення через митний кордон України;

11) перелік товарів, на які встановлено обмеження під час проведення зовнішньоекономічних операцій з реекспорту;

12) перелік товарів, які під час переміщення через митний кордон України підлягають оцінці відповідності згідно з вимогами технічних регламентів.

Пропуск таких товарів через митний кордон України та їх митне оформлення здійснюються органами ДФС на підставі отриманих з використанням засобів інформаційних технологій документів, які підтверджують дотримання зазначених обмежень, виданих державними органами, уповноваженими на здійснення відповідних контрольних функцій, іншими юридичними особами, уповноваженими на їх видачу, якщо подання таких документів органам ДФС передбачено законами України.

Обмеження щодо ввезення на митну територію України та вивезення за межі митної території України валютних цінностей, а також порядок переміщення їх через митний кордон України, у тому числі особливості декларування валютних цінностей (зокрема, визначення граничних сум валютних цінностей, які підлягають письмовому або усному декларуванню затверджені постановою Правління Національного банку України від 27.05.2008 № 148 «Про переміщення готівки і банківських металів через митний кордон України» відповідно до з яким фізична особа має право ввозити в Україну та вивозити за межі України готівку в сумі, що не перевищує в еквіваленті 10 000 євро, без письмового декларування митному органу.

 

Щодо звітності про використання РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до абзацу 1 пункту 7 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон) «Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку».

Тобто, суб’єкти господарювання, які у своїй діяльності використовують РРО та повинні подавати до органів ДФС  по дротових та бездротових каналах зв’язку звітність про використання РРО, не подають звіт про використання РРО (КОРО) за формою 3ВР-1.

 

Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» – до 5 робочих днів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів ДФС – до 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки, а у разі її відсутності, підписом фізичної особи – підприємця (для фізичної особи – підприємця). Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів ДФС.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 401.02).

 

Помилки у Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі самостійного виявлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (неправильно зазначено індивідуальний податковий номер контрагента (покупця або постачальника)), яка не вплинула на правильність заповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (Д5)» та розділів податкової декларації з ПДВ, платник податку у звітному періоді, в якому виявлено помилку, має право виправити помилку методом «сторно» без подання уточнюючого розрахунку.

Якщо самостійно виявлений помилковий запис (неправильно зазначено індивідуальний податковий номер контрагента (покупця або постачальника)) здійснено не лише в Реєстрі, а і в додатку 5, платник ПДВ зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до податкової декларації, в додатку 5 до якої допущено помилку, за формою, чинною на час подання уточнюючого розрахунку.

Норми п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України стосуються періоду формування податкового кредиту, а не його уточнення. Виправлення помилок, допущених при формуванні податкового кредиту, здійснюється з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Податкового кодексу України. Отже, помилку, допущену до 01.01.2015 р., може бути виправлено до січня 2015 р. включно.

(Лист ДФС України від 10.10.2014 р. № 4828/6/99-99-19-03-02-15).

 

Послуги з друкування ЗМІ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що операції з постачання послуг із друкування газет не підпадають під дію пп. 197.1.25 п. 197.1 ст. 197 і пунктів 5 і 6 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України та оподатковуються ПДВ у загальновстановленому порядку за основною ставкою 20%.

На операції з постачання (передплати) періодичних видань друкованих засобів масової інформації та доставки таких видань поширюється режим звільнення від оподаткування ПДВ відповідно до пп. 197.1.25 п. 197.1 ст. 197 Податкового кодексу України.

(Лист ДФС України від 04.09.2014 р. № 2935/6/99-99-19-03-02-15).

 

Перевезення пільгових категорій населення

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень.

Згідно зі ст.37 Закону України від 5 квітня 2001 року №2344-III «Про автомобільний транспорт» зі змінами та доповненнями (далі – Закон) пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним перевізникам, які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані надати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів та перевезення пасажирів за регульованими тарифами компенсацію.

 

Реалізація безхазяйного майна

ГУ ДФС у Дніпропетровській області оголошує конкурс з визначення суб’єктів господарювання, які у 2015 році можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність дердави (далі Єдиний реєстр). Заяви для участі у конкурсі приймаються органом ДФС (ДПІ) за місцем реєстрації платника податків (суб’єкта господарювання). Інформацію про документи, які необхідно подати на розгляд комісії для участі у конкурсі розміщено на сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області за посиланням: http://dp.sfs.gov.ua/diialnist/realizatsiya-zastavnogo-ta-bezhazyaynog/171297.html

 

Про переплату з ПДФО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо внаслідок здійсненого остаточного розрахунку з платником податку виникає переплата податку, то на її суму податковий агент зменшує суму нарахованого податкового зобов’язання платника податку за місяць такого остаточного розрахунку. Суму переплати податковий агент відображає в звітності за формою № 1ДФ.

Відповідно, на суму переплати зменшуються зобов’язання податкового агента зі сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету в місяці остаточного розрахунку.

Податковим кодексом України не передбачено повернення суми переплати, яка виникла за результатами остаточного розрахунку з платником податку, над сумою його податкового зобов’язання, крім випадків, коли переплата виникла у результати допущення податковим агентом помилки при нарахуванні (утриманні) ПДФО за будь який період (місяць) звітного року.

 

Нові форми реєстраційних документів з ПДВ

Нікопольська ОДПІ нагадує всім бажаючим зареєструватися платником ПДВ або анулювати реєстрацію платника податку на додану вартість, що з 19.11.14 р. слід користуватися новим Положенням про реєстрацію платника податку на додану вартість. З 19.11.14 р. набрали чинності нові форми реєстраційних документів:

(Наказ Міністерства Фінансів України від 14.11.14 р. № 1130, який набув чинності з 19.11.14 р.).

 

Акцизні марки на алкоголь та тютюн подешевшають

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 p. будуть запроваджені нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва.

Розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв становить 0,1926 грн., для тютюнових виробів - 0,091 грн. Зараз марки старого зразка продають по 0,27 і 0,142 грн. відповідно.

Також з 1 січня 2015 p. буде припинено продаж марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва, зразки яких затверджені постановою КМУ від 13.03.13 р. № 188 “Деякі питання маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

(Постанова КМУ від 19.11.14 р. № 627 набуде чинності з дня офіційного опублікування).

 

Про базу оподаткування ПДВ з 01.01.2015

Нікопольська ОДПІ нагадує, що при визначенні бази оподаткування операцій з постачання товарів/послуг з 01.01.2015 року передбачається встановлення мінімального рівня бази оподаткування ПДВ: для товарів/послуг – ціна придбання таких товарів/послуг; для необоротних активів – балансова (залишкова) вартість за даними бухгалтерського обліку. У разі відсутності обліку необоротних активів – виходячи зі звичайної ціни. Зазначені норми не стосуються товарів/послуг, ціни на які підлягають державному регулюванню, а також газу, що постачається для потреб населення.

 

Нові форми податкової декларації з ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що звітувати за новими формами податкової декларації з ПДВ та реєстру виданих та отриманих податкових накладних — з 1 січня 2015 р. Нові форми податкової звітності з ПДВ вводяться в дію для звітності, поданої починаючи з 01.01.2015 р.

За листопад та IV квартал 2014 р. платники ПДВ мають звітувати за формами, затвердженими наказом Міндоходів України від 13.11.2013 р. № 678. Реєстри за новою формою подаватимуться до контролюючих органів лише з 01.01.2015 р.

Отже, за листопад 2014 р. (до 22.12.2014 р.) платники податку повинні подавати Реєстр за формою, затвердженою наказом Міндоходів України від 25.11.2013 р. № 708.

 

Чи має право фізична особа - підприємець відшкодовувати витрати на відрядження найманому працівнику?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що статтею121 Кодексу законів про працю України працівники мають право на відшкодування витрат та отримання інших компенсацій у зв’язку із службовим відрядженням. Надання коштів на відрядження врегульовані підпунктом 140.1.7 пункту 140.1 статті 140 Податкового кодексу України, Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 № 59.

Після повернення з відрядження працівник зобов’язаний надати звіт про витрачені грошові кошти, в тому числі і особисті кошти, які він витратив на службове відрядження, пов’язане саме з підприємницькою діяльністю підприємця, а не за власними потребами працівника.

Умовою відшкодування витрат на відрядження є наявність оригіналу документів, що підтверджують вартість таких витрат (квитки, квитанції, чеки, розрахунки тощо). Витрати, що не підтверджені документально, або зовсім не підлягають відшкодуванню і включенню до витрат підприємця, або можуть бути відшкодовані працівнику за рахунок коштів підприємця з податковими наслідками, тобто, такі витрати згідно з підпунктом «г» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 Податкового кодексу України є додатковими благами відрядженого працівника та підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

 

Про використання iCarnet

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з положеннями Конвенції МДП та національним законодавством України з питань державної митної справи книжка МДП використовується замість митної декларації для декларування товарів, що не є підакцизними, у митний режим транзиту та є заходом гарантування доставки товарів (крім алкогольних напоїв та тютюнових виробів) за умови, що товари під час перевезення перетинають митний кордон України, а їх перевезення на всьому маршруті або на його частині здійснюється автомобільним транспортом.

Механізм використання книжки МДП як документа контролю за переміщенням товарів регламентується розділом VI Порядку виконання митних формальностей при здійсненні транзитних переміщень, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.10.2012 р. № 1066.

Відповідно до п. 1 додатка 3 до Угоди про співробітництво між Державною митною службою України, Асоціацією міжнародних автомобільних перевізників України та Міжнародним союзом автомобільних перевізників України від 10.09.2004 р. книжка МДП «iCarnet» використовується для перевезення товарів під митним контролем та управлінням між двома митними органами, розташованими в межах митної території України, тобто книжка МДП «iCarnet» є засобом гарантування сплати митних платежів під час вказаного перевезення, але переміщення товарів через митний кордон України з використанням книжки МДП «iCarnet» не передбачено.

Таким чином, до моменту нормативно-правового врегулювання використання та оформлення книжки МДП «iCarnet» як документа контролю за переміщенням товарів згідно зі ст. 94 Митного кодексу України не здійснюється. Водночас при декларуванні товарів у відповідний митний режим з використанням митної декларації книжка МДП «iCarnet» є заходом гарантування доставки товарів до митниці призначення.

Форму звітності про випадки застосування книжки МДП «iCarnet», передбачену додатком 1 до листа ДФС України від 01.10.2014 р. № 6020/7/99-99-24-01-08-17, доповнено графою 5: «№ та дата МД».

(Лист ДФС України від 20.11.2014 р. № 11219/7/99-99-24-01-04-17).

 

ПДВ з постачання відходів брухту чорних і кольорових металів

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до 01.01.2015 р. продовжено дію режиму звільнення від оподаткування податком на додану вартість операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, визначеного п. 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

Дія постанови Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15, якою затверджено переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких тимчасово звільнялися від оподаткування податком на додану вартість, обмежувалась лише 2013 роком. Станом на 01.01.2014 р. відповідного нормативно-правового акта уряду, який визначав би переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких звільняються від оподаткування податком на додану вартість, або продовжував би дію постанови № 15, прийнято не було.

Таким чином, з 01.01.2014 р. були відсутні чинні переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, до операцій з постачання яких міг застосовуватись режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений п. 23 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України.

З метою приведення нормативно-правових актів у відповідність із Законом № 713 Кабінет Міністрів України постановою від 5 лютого 2014 року № 43 (далі - постанова № 43) вніс зміни до постанови №15, згідно з якими продовжено дію зазначених переліків до 01.01.2015 р. Постанова № 43 набула чинності з дня її офіційного опублікування, а саме 18.02.2014 р. Отже, операції з постачання, у тому числі операції з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, що здійснювалися суб’єктами господарювання з 01.01.2014 р. до 17.02.2014 р. (включно), підлягали оподаткуванню податком на додану вартість у загальновстановленому порядку з нарахуванням податку за основною ставкою (20 %).

З 18.02.2014 р. і до 01.01.2015 р. до операцій з постачання, у тому числі операцій з імпорту, відходів та брухту чорних і кольорових металів, включених до відповідних переліків, застосовується режим звільнення від оподаткування податком на додану вартість, визначений п. 23 підрозділу 2 розділу XX Кодексу.

(Лист ДФС України від 10.10.2014 р. № 7066/7/99-99-10-04-02-1).

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 935 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar