Покров Пятница 17.05.24, 13:10
Сайт
Главная » 2014 » Декабрь » 10 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
00:59
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Алгоритми успіху від газети «Приватний підприємець»

29 листопада 2014 року у Дніпропетровському регіональному інституті Державного управління при Президентові України відбулася конференція: "Алгоритми успіху від газети «Приватний підприємець", присвячена 15-річчю газети.

Колектив газети запросив на подію підприємців, журналістів, представників органів влади.

У конференції приймала участь начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

Вона привітала редакцію та колектив видання з ювілеєм – 15-річчям газети в світ та вручила головному редактору газети Світлані Дудник почесний диплом ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

«Талановитий колектив редакції зумів завоювати для газети репутацію одного з найцікавіших і найінтелектуальніших видань області, яке займає достойне місце серед національних ЗМІ.

Багато змін відбулося за роки існування Вашої газети. Змінювалися обсяги, поліграфічне наповнення, тематика публікацій. Але незмінне одне: газета завжди була і залишається близькою читачеві, їй довіряють, її читають, вона розповідає про головні події, про людей, про наше місто і область, про зміни та новини у законодавстві.

Приємно, що Ваша газета приділяє багато уваги і роботі фіскальної служби, об'єктивно інформуючи про нашу діяльність - підкреслила Манушак Осипова».

 

Перевірки трансфертного ціноутворення

28 листопада в ІА «Мост-Днепр» відбулася прес-конференція на тему «Перевірки трансфертного ціноутворення» за участю начальника інформаційно-аналітичного відділу управління податкового та митного аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області Кирила Сіренка.

«Змінами, внесеними Законом України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення” від 04.07.2013 р.№ 408-VII до Податкового кодексу України, введено нове для вітчизняного податкового законодавства поняття «трансфертне ціноутворення» і новий вид перевірок платників податків з питань повноти нарахування та сплати податків та зборів при здійсненні - контрольованих операцій.

Перевірки контрольованих операцій є особливим методом здійснення податкового контролю та мають специфічні особливості, не властиві іншим перевіркам. Така перевірка відноситься до категорії документальної позапланової невиїзної перевірки. Вона проводиться з урахуванням особливостей, визначених безпосередньо в статті 39 Податкового кодексу.

При проведенні перевірок контрольованих операцій встановлюється відповідність або невідповідність ціни, застосованої при здійсненні контрольованих операцій, рівню звичайних (ринкових) цін. Перевірка передбачає здійснення економічної діяльності винятково на комерційних засадах у повній відповідності з ринковими умовами, на умовах рівності сторін такої діяльності (операції).

При цьому, визначення ціни при здійсненні контрольованих операцій  проводиться з метою перевірки правильності, повноти нарахування та сплати двох податків: податку на прибуток підприємств і податку на додану вартість.

Як наслідок, у разі встановлення невідповідності ціни контрольованої операції звичайним (ринковими) цінами податкові зобов'язання платника податків підлягають коригуванню до рівня податкових зобов'язань, розрахованих за умови відповідності комерційних або фінансових умов контрольованої операції комерційним або фінансовим умовам, які мали місце при здійсненні порівнянних операцій, сторони яких не є пов'язаними  особами – зазначив Кирило Сіренко»

 

До держказни Нікопольщини з початку року надійшло майже 690 млн. гривень

Про це повідомив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. За його словами за січень - листопад 2014 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів майже 690 млн. гривень.

Зокрема, в січні – листопаді 2014 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 151,8 млн. гривень. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 44,6% від загальної суми надходжень до Державного бюджету та податок на прибуток – 16,4%.

Місцевий бюджет у січні – листопаді 2014 року отримав більше 538 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб (71,0% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), плата за землю (17,1% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів) та єдиний податок (4,8% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів).

Володимир Джавун зазначив, що головним завданням Державної фіскальної служби України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

 

Щиро вітаємо вас із Днем місцевого самоврядування!

Працівники місцевого самоврядування та депутати району завжди відрізнялися високим професіоналізмом, цілеспрямованістю та відповідальністю.

Депутатський корпус району досить успішно вирішує важливі соціально-економічні та громадсько-політичні питання.

З приводу свята прийміть слова вдячності за вашу самовіддану працю на благо розвитку міста та району, в ім’я розквіту України. Від усього серця бажаємо вам міцного здоров’я, наснаги, витримки, оптимізму. Хай ніколи вас не покидає віра, надія, любов. Нехай ваша професійність та досвід, а також творче ставлення до виконання своїх обов’язків сприяють розбудові та розвитку нашої держави!

В.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун.

 

Надання послуг ЦОПами за 11 місяців

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька звітувала перед ЗМІ про проведену роботу Центрами обслуговування платників. Вікторія Радецька повідомила, що Нікопольська ОДПІ обслуговує майже 10 тис. суб’єктів господарювання, в тому числі юридичних близько 3 тис. та фізичних осіб - 7,0 тис.

З метою якісного надання послуг працюють 3 Центри обслуговування платників у містах - Нікополі, Марганці та Орджонікідзе, які надають наступні послуги:

видача карток про реєстраційні номери платника податків ( або раніше ідентифікаційні коди);

видача дозвільних документів - торгові патенти, ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами;

видача довідок про доходи, про відсутність заборгованості, про сплату податку на доходи для фізичних осіб, які виїжджають на постійне місце проживання;

видача витягів з реєстрів - платників єдиного податку, платників на додану вартість;

реєстрація книг (ведення доходів та витрат, обліку розрахункових операцій) та інші.

З початку 2014 року фахівцями Центрів обслуговування платників Нікопольської ОДПІ було надано майже 15 тисяч адміністративних послуг.

За 11 місяців поточного року скористалися різними послугами Центрів обслуговування платників більше 113 тисяч громадян.

Найбільшою популярністю користувались послуги з видачі карток платника податків про реєстраційні номери. З січня по листопад було надано майже 9 тисяч карток.

На другому місці - послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій (1,1 тис.), на третьому - послуги з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету (майже 1 тис.)

Крім того, у Нікопольській ОДПІ діє Акредитований центр сертифікації ключів, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі. Ви можете безкоштовно отримати ключі електронного цифрового підпису, термін дії яких 2 роки.

У Центрі обслуговування платників бажаючим надаються консультації та практична допомога.

Центр обслуговування платників чекає Вас щодня крім неділі на першому поверсі Нікопольської ОДПІ за адресою просп. Трубників 27, зазначила Вікторія Радецька.

 

Шановні платники податків!

Керівництво Нікопольської ОДПІ повідомляє, що останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням “хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи “псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.

Керівництво Нікопольської ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. «Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00 або до Управління внутрішньої безпеки Державної фіскальної служби України за тел. 0-800-501-007».

 

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулось перше засідання Громадської ради

Четвертого грудня 2014 року у Головному управлінні Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведено перше засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області. У засіданні взяли участь 18 представників громадських організацій та представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

За результатами голосування було обрано голову та його заступника і призначено секретаря Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Члени Громадської ради затвердили проект Положення та обговорили План робіт Громадської Ради тощо.

По закінченню засідання Голова Громадської ради подякував членам Громадської ради за участь у засіданні, висловив сподівання на подальшу плідну співпрацю та побажав присутнім всього найкращого.

 

Куди йти і до кого звертатись?

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що фізична особа – підприємець може отримати безоплатно довідку про наявність чи відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску в органах ДФС, а в органах Пенсійного фонду України – довідку про інформацію, що міститься на її персональній обліковій картці у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру. Довідка видається безоплатно на підставі поданої заяви платника.

Отримати таку довідку платники можуть у Центрах обслуговування платників в області, де сервісні послуги надають кваліфіковані працівники.

У ЦОП працюють фахівці-модератори – повідомте їх про мету свого візиту, працівник підкаже та порадить, у яке віконечко і до якого спеціаліста звернутись.

Нагадуємо, що Центри обслуговування платників працюють за таким графіком:

понеділок, середа, п’ятниця – 9.00-18.00;

вівторок, четвер – 9.00-20.00;

субота – 9.00-16.00;

неділя - вихідний.

 

З початку року ДФС надано платникам майже 3 млн. адмінпослуг

Протягом січня-жовтня 2014 року Центрами обслуговування платників (ЦОП) Державної фіскальної служби України було надано майже 3 млн. адміністративних послуг.

Центрами надається комплекс послуг, зокрема, 103 (67 податкових та 36 митних) адміністративні послуги, а також консультативні та інформаційні. До функцій ЦОПів також належать функції прийняття податкової звітності та видачі ключів електронного цифрового підпису.

Найбільше платники податків цікавились послугами з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. З початку 2014 року було надано понад 1,4 млн. таких послуг.

Не менш популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС. Цих послуг протягом січня – жовтня 2014 року ЦОПами було надано 240 тис. та 161,6 тис. відповідно.

Станом на початок листопада поточного року обслуговування платників на території України здійснюється у 538 ЦОП.

 

ДФС працевлаштовано 137 працівників територіальних органів із зони АТО

В органах ДФС на території, підконтрольній владі України (станом на 24.11.2014), працевлаштовано 137 працівників з територіальних органів ДФС із зони АТО. З них з головних управлінь та податкових інспекцій Луганської області – 44 працівника, Донецької – 51 працівник.

З Луганської та Східної митниць до митниць інших регіонів переведено 42 працівника: 27 – зі Східної та 15 – з Луганської.

Також виявили бажання з урахуванням фінансових та побутових можливостей продовжити службу в митних органах інших регіонів ще 96 працівників зазначених митниць (72 – Східної та 24 – Луганської).

Крім того, до ДФС надійшли звернення від двох працівників Головного управління Міндоходів у Донецькій області з питань їх працевлаштування в митницях, розташованих на підконтрольній Україні території, та дев’ять звернень з питань надання інформації щодо працевлаштування або звільнення працівників органів Міндоходів у Донецькій та Луганській областях.

Нагадуємо, що працівники територіальних органів ДФС, які раніше були розміщені на тимчасово неконтрольованій території, з питань працевлаштування можуть звернутися до обраного ними органу ДФС на території, підконтрольній владі України. Для працевлаштування необхідно обов’язково надати заяву та трудову книжку. Інші необхідні документи працівникам допоможуть зібрати фахівці підрозділів персоналу обраних територіальних органів ДФС.

 

Працівники фіскальної служби Дніпропетровщини продовжують підтримувати військових, поранених і переселенців із зони АТО

Антитерористична операція, що відбувається на Сході України, не залишає байдужими нікого. Багато громадян і представників бізнесу надають посильну допомогу бійцям, які захищають нашу країну.

Не залишаються осторонь і податківці Дніпропетровського регіону. В рамках акцій «Підтримай армію України» та «Протягни руку допомоги» для потреб воїнів АТО працівники ДФС області передали рації, теплі речі, медикаменти, засоби гігієни тощо.

Крім того, свій внесок у загальнонародну справу допомоги військовим зробила і Дніпропетровська обласна організація Всеукраїнської профспілки працівників державних органів доходів і зборів, яка передала Жовтневому районному військовому комісаріату м.Дніпропетровська автомобіль марки УАЗ 3163 «Патріот».

Також обласною Радою профспілки Дніпропетровщини була надана благодійна допомога учасникам зони АТО на суму 3 тис. грн., перераховано обласній клінічній лікарні ім. Мечникова 6 тис. грн. на придбання медикаментів та надана благодійна допомога сім’ям біженців із зони АТО у сумі 4,8 тис. грн.

 

Понад 42 мільярдів гривень забезпечено надходжень до бюджетів усіх рівнів фіскальною службою Дніпропетровщини

За січень-листопад 2014 року фіскальною службою Дніпропетровщини забезпечено в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 42 млрд. 064 млн.грн. у тому числі:

- до державного бюджету – 16 млрд. 288,8 млн.грн.;

- до місцевих бюджетів – 9 млрд. 314,1 млн.грн.;

- по єдиному соціальному внеску – 16 млрд. 461,1 млн.грн.

Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на 3 млрд. 892,6 млн.грн., або на 10,2 відс., у тому числі:

- до державного бюджету – зростання на 2 млрд. 324,3 млн.грн., або на 16,6 відс.;

- до місцевих бюджетів – зростання на 767,1 млн.грн., або на 9,0 відс.;

- по єдиному соціальному внеску - зростання на 801,2 млн.грн., або на 5,1 відс.

Надходження військового збору станом на 01.12.2014 року склали 199,8 млн. грн.

 

Фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини виявили «відмивання» понад 10 млн. грн. злочинних доходів

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області прокуратурою Заводського району м.Дніпродзержинська обліковано кримінальне провадження за ст. 209 Кримінального кодексу України (легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом) у відношенні одного з підприємств регіону.

Так, співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено, що посадові особи ТОВ «В» шляхом імітації господарських операцій з підприємством ПП «С» (яке було створено для використання в «тіньових» схемах з метою легалізації та конвертації безготівкових грошових коштів в готівкову форму) отримали податкову вигоду, загальна сума якої підпадає під визначення ст.4 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом».

Таким чином, посадові особи ТОВ «В» легалізували доходи внаслідок незаконно проведених господарських операцій через підконтрольне підприємство на загальну суму понад 10 млн. грн.

В теперішній час триває слідство.

 

Операція «Урожай - 2014» на Дніпропетровщині: легалізовано працю 3 тис. осіб та підвищено заробітну плату 12,3 тис. робітників

В рамках проведення операції «Урожай - 2014», з липня по жовтень поточного року, фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області відпрацьовано майже 95% cуб'єктів господарювання аграрного сектора (4157).

Завдяки спільним заходам податківців Дніпропетровської області з органами місцевого самоврядування, управліннями праці та іншими державними установами сільгоспвиробники підвищили розмір заробітної плати 12311 особам. Сума виплаченої заробітної плати збільшена на 19,3 млн. грн., чим забезпечено додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб у сумі 2,6 млн. грн., єдиного соціального внеску – 7,6 млн. грн.

До того, під час проведення операції «Урожай - 2014» аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 3001 найманим працівником, яким нарахована заробітна плата на загальну суму майже 8 млн. грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО – 1,3 млн. грн., ЄСВ – 3,3 млн. грн.

Також, станом на 01 листопада поточного року додатково укладено і зареєстровано 173 договори та переглянуто 274 договори оренди земельних ділянок на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 3164,8 га та 6202,4 га відповідно. Крім того, з громадянами додатково укладено та зареєстровано 2213 договорів оренди земельних часток (паїв) на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 9293,1 га.

За результатами вжитих заходів додаткові надходження від орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в цілому по області склали понад 3,3 млн. грн., фіксованого сільськогосподарського податку – 385,5 тис. грн., податку на доходи фізичних осіб (за рахунок додатково укладених та зареєстрованих договорів оренди земельних ділянок (паїв) у громадян) – майже 1,2 млн. грн.

 

Вплив нелегальної тютюнової продукції на економіку країни

Співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області було вилучено з обороту контрафактної тютюнової продукції 263 тис. пачок. У Дніпропетровській області немає зареєстрованих виробників тютюнової продукції. Зареєстровані тільки 2 імпортери. З початку року від них поступило 98 млн. грн. акцизного податку. Працівниками фіскальної служби проведено 80 перевірок. Вилучено з обороту контрафактної тютюнової продукції 263 тис. пачок тютюнової продукції на загальну суму 11 млн. грн. Характерні порушення – це торгівля без ліцензій, реалізація тютюну неповнолітнім. За останнє порушення було анульовано 39 ліцензій.

Нагадаємо, що в березні 2015 року передбачається створення Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок, до якого будуть вноситися відомості про обладнання для підготовки або обробки тютюну, яке імпортується на митну територію України, зберігається та використовується на митній території України.

 

Протягом січня – жовтня 2014 року митницями ДФС зафіксовано порушення митних правил на суму понад 479 млн. гривень

Протягом січня - жовтня поточного року митницями ДФС України порушено 12,7 тис. справ про порушення митних правил на загальну суму понад 479 млн. гривень. З них у 7 тис. справ вилучено предмети порушень на суму понад 312 млн. гривень.

За цей період на митних постах України зафіксовано майже 6,5 тис. випадків переміщення через митний кордон товарів, валюти та транспортних засобів з порушенням митного законодавства.

Серед них – 5,8 тис. випадків переміщення продовольчих та промислових товарів на загальну суму понад 208 млн. гривень, 463 – незаконного переміщення валюти на суму понад 70 млн. гривень та 193 випадки порушення митного законодавства при переміщені транспортних засобів на суму майже 29 млн. гривень.

Зокрема, у жовтні поточного року до зони діяльності митного поста „Ягодин” прибув автомобіль марки „SCANIA” з вантажем неагломерованого деревного вугілля під керуванням іноземця. Під час огляду транспортного засобу, який прямував з України до Польщі, у мішках з вугіллям були виявлені цигарки різних найменувань без марок акцизного збору у кількості майже 65 тис. пачок. Загальна вартість знахідки становила майже 570 тис. грн.

А в автомобілі „Mercedes - Benz” серед особистих речей нашого співвітчизника, який прямував з Білорусі до України, у пункті пропуску „Городище” Рівненської митниці ДФС було виявлено 320 тис. дол. США.

За вказаними фактами було складено протоколи, а усі виявлені матеріальні цінності тимчасово вилучено.

 

Коли виникає право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Відповідна норма визначена ст. 198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями. Також, з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.16).

 

Дії платника ПДВ у разі відмови з боку продавця товарів чи послуг надати податкову накладну

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення чи порядку реєстрації в Єдиному реєстрі покупець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації з ПДВ за звітний податковий період заяву із скаргою на такого постачальника. Ця заява є підставою для включення сум податку до складу податкового кредиту. Таке право зберігається за ним протягом 60 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або порушено порядок її заповнення чи порядок реєстрації в Єдиному реєстрі.

Також, до заяви потрібно додати копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України ”Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Відповідна норма визначена п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

Обов’язкові реквізити, які повинна містити податкова накладна

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів:

- у паперовому вигляді;

- в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов’язковим.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов’язкові реквізити:

а) порядковий номер податкової накладної;

б) дата виписування податкової накладної;

в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;

г) податковий номер платника податку (продавця та покупця);

ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку;

д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;

е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;

є) ціна постачання без урахування податку;

ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;

з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;

и) вид цивільно-правового договору;

і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 101.19).

 

Право на податковий кредит

Нікопольська ОДПІ нагадує, що право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

(ст. 198 Податкового кодексу України).

 

Студентам про податкову знижку на навчання

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). Батьки повинні утримувати своїх неповнолітніх дітей (до 18 років), а якщо повнолітні діти продовжують навчання і у зв’язку з цим потребують матеріальної допомоги, то батьки зобов’язані утримувати їх до досягнення двадцяти трьох років.

Працюючий студент не перебуває на утриманні батьків, так як має свої джерела доходу у вигляді заробітної плати та є платником податку на доходи фізичних осіб. Таким чином, якщо студент протягом року одночасно навчався і працював, отримував заробітну плату, то право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року має сам студент за умови документального підтвердження понесених витрат на навчання, а не його батьки, так як він вже не перебуває на їх утриманні.

Водночас, якщо студент влаштувався на роботу лише після закінчення навчання у звітному році і до моменту свого працевлаштування не отримував заробітну плату, то право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року має той з батьків, який фактично здійснював оплату за навчання.

 

Вкладникам депозитів до уваги

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 1 серпня 2014 року розпочалось оподаткування процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку. Ставка податку становить 15%. Обов'язок із нарахування та його сплати до бюджету покладено на податкового агента, тобто особу яка нараховує такий дохід. При цьому, не залежно від суми яка розміщена на депозиті, нараховані проценти підлягають оподаткуванню за єдиною ставкою.

Закон набирав чинності з 1 серпня, тож проценти нараховані за липень оподаткуванню не підлягають та у звіті не відображаються.

 

Про лікарняний для єдинників

Нікопольська ОДПІ нагадує, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

В даному випадку суми єдиного податку, сплачені авансом підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.

 

Здавання в оренду кімнати

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо фізособа — власник об’єкта житлової нерухомості (частини об’єкта житлової нерухомості) здає в оренду його частину (одну із кімнат квартири), то пільга зі сплати податку на нерухоме майно у вигляді зменшення бази оподаткування на такий об’єкт не надається.

 

Дії платника ПДВ при перереєстрації

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі зміни платником податку місцезнаходження (місця проживання) або його переведення на обслуговування до іншого контролюючого органу зняття такого платника з обліку в одному контролюючому органі і взяття на облік в іншому здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

У разі зміни даних про платника податку, які стосуються податкового номера та/або найменування (прізвища, імені та по батькові), та/або місцезнаходження (місця проживання) платника податку, а також встановлення розбіжностей чи помилок у записах реєстру платників податку платник податку подає заяву протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані про платника податку або виникли інші підстави для перереєстрації.

У разі зміни місцезнаходження суб’єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів (обов’язкових платежів) після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Зазначена норма стосується платників податків - юридичних осіб та не поширюється на фізичних осіб – підприємців. У контролюючому органі за місцем попередньої реєстрації, де платник залишається як за неосновним місцем обліку після зміни місцезнаходження, платник податків сплачує всі податки та збори, які згідно із законодавством мають сплачуватись на території адміністративно-територіальної одиниці, що відповідає неосновному місцю обліку, щодо таких податків подає податкові декларації (розрахунки, звіти) та виконує інші обов’язки платника податків, а контролюючий орган стосовно платника податків здійснює адміністрування таких податків, зборів.

Таким чином, подання податкової звітності з ПДВ та сплата податку після переведення юридичної особи до іншого контролюючого органу у зв’язку із зміною місцезнаходження здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду. Для фізичних осіб – підприємців сплата податку та подання звітності з ПДВ здійснюється за новим місцем проживання з дати взяття на облік контролюючим органом за новим місцем проживання.

 

Реєструйте податкову накладну правильно!

Нікопольська ОДПІ нагадує про правильну реєстрацію податкових накладних, розрахунків коригування до податкових накладних (ПН) у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН). Зокрема, така реєстрація здійснюється не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Внесення відомостей здійснюється в електронній формі протягом операційного дня з 0 до 23-ї години. Якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем виписки податкових накладних, припадає на святковий чи вихідний день то терміни реєстрації ПН не переносяться. По закінченню цих 15 календарних днів платник податку втрачає можливість реєстрації в Єдиному реєстрі не тільки такої податкової накладної, а й будь-яких розрахунків коригування до неї.

Відсутність факту реєстрації платником податку – продавцем товарів/послуг ПН та порушення порядку її заповнення не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Також не надає права покупцю на внесення змін до податкового кредиту і розрахунок коригування до такої податкової накладної, але це не звільнятиме продавця від необхідності збільшення своїх податкових зобов’язань у разі перегляду цін за такою поставкою.

 

Основні правила роботи системи електронного адміністрування ПДВ: податкові накладні до 1 січня 2015 року

Податкові накладні, складені за операціями, дата виникнення податкових зобов’язань за якими припадає на податковий період до 01.01.2015, та розрахунків коригування до таких податкових накладних.

Податкові накладні, складені за операціями, дата виникнення податкових зобов’язань за якими припадає до 01.01.2015, та відповідно до вимог Кодексу підлягають реєстрації у ЄРПН (у разі, якщо такі накладні складені в електронній формі або якщо такі накладні відповідають вимогам пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Кодексу у разі складання податкової накладної у паперовому вигляді), але не були зареєстровані у ЄРПН до 01.01.2015 (термін реєстрації припадає на період з 01.01.2015 до 15.01.2015), підлягають такій реєстрації без дотримання вимог щодо наявності відповідної реєстраційної суми.

Розрахунки коригування, які складені до 01.01.2015 та відповідно до вимог Кодексу підлягають реєстрації у ЄРПН але не були зареєстровані в ЄРПН до 01.01.2015 (термін реєстрації припадає на період з 01.01.2015 до 15.01.2015), а також розрахунки коригування, складені після 01.01.2015 до податкових накладних, складених за операціями, дата виникнення податкових зобов’язань за якими припадає до 01.01.2015,  підлягають такій реєстрації без дотримання вимог щодо наявності відповідної реєстраційної суми.

Такі розрахунки коригування підлягають реєстрації в ЄРПН постачальником товарів/послуг.

Податкові накладні, складені за операціями, дата виникнення податкових зобов’язань за якими припадає до 01.01.2015 (незалежно від факту реєстрації їх в ЄРПН та періоду, в якому вони були включені до податкового кредиту, а також незалежно від того чи були вони включені до складу податкового кредиту) та розрахунки коригування до таких податкових накладних (незалежно від дати їх складання та факту реєстрації їх в ЄРПН) не приймають участі в обчисленні реєстраційної суми.

Податкова накладна, складена отримувачем послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, за операціями з постачання таких послуг, дата виникнення податкових зобов’язань припадає на грудень/ІV квартал 2014 року, сума ПДВ якої були включені до складу податкових зобов’язань за звітний (податковий) період грудень/ІV квартал 2014 року включається до складу податкового кредиту за звітний (податковий) період січень/І квартал 2015 року та не приймає участі в обчисленні реєстраційної суми.

 

Основні правила роботи системи електронного адміністрування ПДВ: Від’ємне значення і залишок бюджетного відшкодування

Від’ємне значення ПДВ, яке виникло у платника податку в звітних періодах до 01.01.2015, участі в обчисленні реєстраційної суми не прийматиме.

Розділом ІІ Закону № 1621 визначено, що від’ємне значення суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 статті 200 Кодексу, та залишок від’ємного значення попередніх податкових періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані до 1 січня 2015 року, обліковуються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Облік такого від’ємного значення здійснюватиметься в податковій декларації ПДВ. Проектом нової форми декларації з ПДВ для такого обліку передбачено окремий розділ та додаток.

З 01.01.2015 суми бюджетного відшкодування, задекларовані в деклараціях за звітні (податкові) періоди до 1 січня 2015 року, підлягають відшкодуванню у порядку, встановленому відповідно до статті 200 Податкового кодексу України у редакції, що діяла станом на 31 грудня 2014 року, тобто залишок непогашеного від’ємного значення станом на 01.01.2015 не анулюється, обліковується окремо у складі податкової декларації з ПДВ за звітні періоди після 01.01.2015 та відшкодовуються платникам у автоматичному або звичайному режимі за правилами та у терміни, що передбачені Кодексом станом на 31.12.2014.

Суми бюджетного відшкодування, задекларовані в звітних періодах після 1 січня 2015 року, повертатимуться платникам і в звичайному і в автоматичному режимі. При цьому спрямування бюджетного відшкодування ПДВ в рахунок погашення податкових зобов’язань майбутніх періодів скасовується. Після 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування ПДВ буде здійснюватись виключно коштами на поточний рахунок платника.

 

Продаж власної сільськогосподарської продукції оподатковується

Нікопольська ОДПІ нагадує, що доходи, що отримують громадяни від продажу власної сільськогосподарської продукції, яка вирощена, відгодована, виловлена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на цих земельних ділянках, розмір яких не перевищує 2 гектари, не декларуються і податок на доходи фізичних осіб не сплачується.

Якщо розмір земельних ділянок, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах. При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок, зазначених в абзацах другому та третьому цього підпункту. Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п’яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 100 розмірів мінімальної заробітної плати (У 2014році-1218грн.). Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує 121 800 грн., фізична особа зобов’язана надати органу державної податкової служби довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 121800 грн. Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню на загальних підставах.

Форму «Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок» та Порядок її видачі (форма № 3ДФ) затверджено Наказом Міндоходів України від 17.01.2014 №32. Порядком передбачено, що ця довідка видається безоплатно, строком на 5 років. Її видає сільська, селищна або міська рада за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку. Зазначений документ видається протягом 5 робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу Довідки.

 

Які документи необхідно зберігати підприємцям при використанні РРО

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб'єкти господарювання, які використовують РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов'язані, зокрема:

- зберігати в господарській одиниці останню використану та поточну розрахункову книжку, що використовується на період виходу з ладу РРО, здійснення його ремонту або у разі тимчасового, але не більше 72 годин, відключення електроенергії;

- у кінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за винятком автоматів з продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах ОРО;

- забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня;

- друкувати X-звіти, Z-звіти та інші документи, що передбачені документацією на РРО, відповідно до законодавства;

- зберігати на місці проведення розрахунків реєстраційне посвідчення та останню довідку про опломбування РРО або їх копії.

 

Про об’єкти оподаткування повідомте вчасно

Нікопольська ОДПІ нагадує, що повідомлення про об’єкти оподаткування чи об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків. У разі створення відокремленого підрозділу юридичної особи з місцезнаходженням за межами України повідомлення за формою № 20-ОПП подається юридичною особою протягом 10 робочих днів після створення, реєстрації такого підрозділу до контролюючого органу за основним місцем обліку юридичної особи.

Форма звітності №20-ОПП «Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність» затверджена наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» в редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 № 462 «Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів».

 

Відмова від податкової пільги

Нікопольська ОДПІ нагадує, що податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги (п.п. 169.2.2 п. 169.2 ст. 169 Податкового кодексу України).

Перелік таких документів та порядок їх подання затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1227 «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги».

Платник податку, який має право на застосування податкової соціальної пільги більшої, ніж передбачена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Кодексу, зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи (п.п. 169.3.2 п. 169.3 ст. 169 Податкового кодексу України).

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 858 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar