Покров Пятница 17.05.24, 10:16
Сайт
Главная » 2014 » Декабрь » 16 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
08:58
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Ігор Білоус: Бюджет-2015 формуватиметься на новій податковій базі

«Ми активно працюємо з новим складом Кабінету Міністрів України та Міністерством фінансів над формуванням Державного бюджету на 2015 рік. Він базуватиметься на нових законах та реформах, які пропонуватимемо Уряду. Плануємо, що вже наступного тижня пакет відповідних законопроектів буде подано у Верховну Раду України», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус сьогодні, 5 грудня, під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України.

Голова служби висловив сподівання, що парламент також ухвалить і  закон про податковий компроміс, на який дуже очікує бізнес. Це дозволить ще до кінця поточного року залучити в бюджет значну суму коштів.

Водночас, підкреслив голова відомства, фіскальна служба на сьогодні не лише активно працює над впровадженням урядових законодавчих змін, які фактично й розпочнуть реформи в економіці нашої держави, але й розробкою реформ, необхідних безпосередньо для фіскальної служби.

«Ми окреслили для себе чотири вектори. Перший – активна співучасть у законотворчій роботі, другий – розвиток інформаційних технологій, тобто збільшення кількості електронних сервісів з покращенням обслуговування платників. Третій вектор – реструктуризація фіскальної служби, яка в перспективі призведе до значної оптимізації кадрового потенціалу та збільшення ефективності роботи служби в цілому. І четвертий, який ми опрацьовуємо разом із суддями, - юридичний. Він передбачатиме зміну процедури адміністративного оскарження, податкові суди тощо», – зазначив Ігор Білоус.

 

На сьогодні в державі існують всі механізми для втілення реформ

Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час чергового засідання Громадської ради при ДФС України, яке відбулося 10 грудня 2014 року.

«На сьогоднішній день ми маємо новий Парламент, сформований Уряд та парламентські комітети. Це дає нам можливість рухатися вперед з реформами, які вже не один місяць обговорювалися. Деякі реформи ми покращуємо, змінюємо, слухаємо бізнес. Звичайно чуємо багато різних думок, але я б хотів звернути увагу на те, що зараз є молодий уряд, готовий до реформ. Я також сподіваюсь на конструктивний діалог та розуміння комітету з питань податкової та митної політики. Тобто зараз є всі механізми для того, щоб здійснити все, про що говорили багато років, але не робили. Звичайно треба зважати на ту ситуацію, в якій знаходиться бізнес, ситуацію яка є в економіці та на ситуацію в країні в цілому», – наголосив Голова ДФС.

Ігор Білоус також зауважив на презентованій 9 грудня  програмі діяльності Кабінету Міністрів України, в якій викладені основні напрями реформи податкової системи. Вони дуже відповідальні для ДФС, тому що від того, як фактично буде реформовано податкову систему, певною мірою залежатиме відродження економіки.

«Реалізм і конструктивізм повинні супроводжувати кожен наш крок, якщо ми прагнемо до швидких і ефективних реформ», – зазначив Ігор Білоус під час свого виступу.

Він також охарактеризував основні блоки завдань, окрім змін в законодавстві, над якими ДФС буде працювати у наступному році:

- розвиток ІТ-технологій, що передбачає інтеграцію ідей та концепцій, які містяться у законах, в електронні системи ДФС та максимальну електроніфікацію процесів. Це дозволить позбавитися корупційної складової;

- реструктуризація ДФС, яка передбачає три великі сегменти: офіс крупних платників податків, офіс середнього та малого бізнесу та офіс фізичних осіб. Тобто буде значним чином перебудована вся система управління, структура, функціонал, що призведе до оптимізації кадрів у службі;

- юридичний блок, що передбачає зміну процедур адміністративного оскарження. У даному напрямі йде активний діалог із судами, обговорюється багато ідей, і одна з них – це створення системи податкових судів, як окремої гілки. Це дасть змогу знизити ризики корупційних проявів.

«Якщо плідно працювати, то втілити дані реформи можна за рік», - підсумував Ігор Білоус.

Під час засідання також обговорювалися питання електронного адміністрування ПДВ, пост-аудиту на митницях, захисту митних кордонів, зниження навантаження на фонд оплати праці, боротьби з податковими «ямами» та незаконними «схемами», підтримки сумлінних платників податків тощо.

 

Ігор Білоус: спільними зусиллями держави та бізнесу ми кардинально змінимо на краще ситуацію з подальшим розвитком країни

Про це Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус заявив під час семінару-форуму «Оподаткування 2014: підсумки та перспективи», організованого редакцією журналу «Вісник Міндоходів» 11 грудня 2014 року.

Він відмітив важливість заходу такого формату, оскільки вчасно донесена до платників об’єктивна кваліфікована інформація з питань застосування податкового та митного законодавства є запорукою успішного ведення бізнесу та вчасної сплати податків.

«Нам разом необхідно сформувати якісно нову систему оподаткування, що виконуватиме не лише фіскальну функцію, а й стане потужним стимулом до розвитку економіки, комфортного ведення бізнесу та поліпшення інвестиційного клімату в Україні. Тільки спільними зусиллями держави та бізнесу ми зможемо не лише гідно подолати нинішні тимчасові труднощі, а й кардинально змінити на краще ситуацію з подальшим розвитком країни», - наголосив Ігор Білоус, відкриваючи захід.

За словами Голови ДФС, одне з основних завдань, поставлених керівництвом країни перед Державною фіскальною службою є реформування податкової системи. На сьогодні на розгляд Парламенту вже внесена Концепція реформування податкової системи, яка, зокрема, передбачає спрощення податкової системи,  створення сприятливих умов ведення бізнесу шляхом внесення змін до Податкового кодексу щодо скорочення кількості податків та зміни бази оподаткування, зменшення єдиного соціального внеску, введення прогресивної шкали оподаткування тощо.

«Сьогодні тривають дискусії щодо системи електронного адміністрування ПДВ. Хочу всіх заспокоїти: пропонується внести дуже багато змін до цього закону, зокрема, у частині від’ємного значення, критеріїв повернення ПДВ, запустити цей закон в тестовому режимі, щоб він попрацював квартал без штрафів, пройшов імплементацію, підприємці звикли до роботи за новими правилами. І вже потім, коли ми виправимо ті помилки і похибки, які в нас можливо будуть виявлені під час тестування, запустити цей закон в дію», - зауважив Ігор Білоус.

Доопрацьоване законодавство, за словами Голови ДФС України, допоможе запровадити електронну систему адміністрування ПДВ, яка надасть можливість змінити податкове середовище і дисципліну сплати податків, зменшити втручання контролюючих органів в роботу суб’єктів господарювання.

Ухвалення запропонованих Урядом законів дозволить поліпшити економічну ситуацію в країні та забезпечить стабільне наповнення бюджету. Це, в свою чергу, надасть можливість здійснити фінансування всіх соціальних програм у повному обсязі, а також створить сприятливий клімат для залучення інвестицій та ведення підприємницької діяльності суб’єктами господарювання.

 

Майже 16,5 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровщини

Протягом січня – листопада 2014 року органами фіскальної служби Дніпропетровської області зібрано 16 млрд. 461,1 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Про це поінформував заступник начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

За його словами, протягом зазначеного періоду, у порівнянні з одинадцятьма місяцями 2013 року, цьогорічна сума надходжень з єдиного внеску зросла більш, як на 800 мільйонів гривень.

«В загальній сумі надходжень єдиного внеску по Україні надходження Дніпропетровської області становлять 10 відсотків. І велика шана та подяка платникам єдиного внеску Дніпропетровщини, які дотримуються норм чинного законодавства: своєчасно та повному обсязі виплачують найманим працівникам заробітну плату, не приховують отриманий дохід, не виплачують заробітну плату «у конвертах», не допускають існування заборгованості зі сплати єдиного внеску, чим забезпечують державні соціальні гарантії своїм працівникам, сприяють наповненню бюджету Пенсійного фонду та фондів соціального страхування», - відзначив заступник начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

 

На Дніпропетровщині на користь держави вирішено майже 3,5 тис. судових справ

Впродовж січня – листопада поточного року суди визнали правомірними дії юристів фіскальної служби Дніпропетровської області по 3489 справах. Сума коштів, які вдалося захистити правовикам фіскальної служби області для казни, складає 1 млрд. 270 млн. грн.

Правота платників у судах Дніпропетровського регіону підтвердилася по 1999 справах. Це 36,4% від загальної кількості рішень.

До речі, у поточному році судами розглянуто 932 справи за позовами органів ДФС області до суб’єктів господарювання про стягнення сум податкового боргу на суму 157,7 млн. грн. Позицію дніпропетровських фахівців державної фіскальної служби суди підтримали по 904 справах на суму 126,2 млн. грн., що складає 97% від кількості та 80% від суми розглянутих позовів.

За словами начальника управління правової роботи ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олега Басана, юристи відомства і надалі максимально відстоюватимуть інтереси держави, професійно підходячи до кожної справи, що направляється до суду. Але головна задача полягає у тому, щоб врегулювати усі суперечливі питання, які виникають з платниками, не доводячи їх до суду.

 

Перехід на спрощену або загальну систему оподаткування

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що надходження по єдиному податку склали 25,6 млн. грн., або 4,8 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів. Порівняно з аналогічним періодом минулого року надходження збільшились на 3,4 млн. грн., темп росту склав 115,2 відсотки.

Крім того Володимир Малиновський нагадав, що 16 грудня – останній термін подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2015 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.

Одночасно, якщо ви бажаєте відмовитись від спрощеної системи оподаткування з І кварталу 2015 року, таку заяву ви маєте можливість подати до 19 грудня включно.

 

Майже 453 мільйонів гривень сплачено платниками Нікопольщини до соціальних фондів

Як зазначив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за січень-листопад 2014 року поточного року платниками податків Нікопольського регіону внесено на рахунки Держказначейства майже 453 мільйонів грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

При цьому надходження єдиного внеску лише в листопаді склали більше 40,7 млн. гривень.

Також, Володимир Малиновський повідомив, що адміністрування єдиного соціального внеску відбувається успішно, і не в останню чергу завдяки запровадженню електронних сервісів, якими користується все більше платників. Нагадуємо, що при Нікопольській ОДПІ працює Акредитований центр сертифікації ключів у Центрі обслуговування платників, який працює з 9.00 до 18.00, крім суботи та неділі.

Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів.

 

З початку року за допомогою «Пульсу» свої проблеми вирішили 5,6 тис. платників податків

Протягом січня-листопада поточного року на антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» звернулося 5,6 тис. заявників, що на 7,2 відс. більше відповідного періоду минулого року. З питаннями щодо податкової тематики звернулися майже 4,3 тис. заявників, митною справою цікавилося 1,3 тис. платників.

Розгляд 97,3 відс. звернень вже завершено, про вжиті заходи поінформовано заявників.

Як і раніше, у переважній більшості дзвінки стосувалися організації роботи ДФС та її територіальних органів. З цієї тематики надійшло 30,6 відс. звернень.

Питаннями, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних, цікавилися 28,7 відс. заявників, при митному оформленні товарів – 16 відс.

Про перевірки суб’єктів господарювання запитували 6,8 відс. платників, особливості реєстрації платником ПДВ – 3,8 відс. заявників. Безпосередньо антикорупційної тематики сервісу стосувалося 5,1 відс. від загальної кількості звернень.

Нагадаємо, що поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби України, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Також повідомляємо, що з 21.11.2014 у контакт-центрі ДФС впроваджено телефонну лінію (044) 451-16-00, на яку суб’єкти господарювання та громадяни можуть надати інформацію про осіб щодо яких проводиться перевірка відповідно до вимог Закону України «Про очищення влади». Крім того, для надання такої інформації суб’єкти господарювання та громадяни можуть звернутися на електронну адресу dopomoga@minrd.gov.ua.

 

Заходи щодо припинення руху коштів на банківських рахунках ДП «Укрспирт» не здійснювалися

У засобах масової інформації з’явилися публікації з приводу причин проведення 10 грудня під стінами Міністерства аграрної політики та продовольства України мітингу робітників ДП «Укрспирт», які полягають у невиплаті заробітної плати працівникам державного підприємства через блокування Державною фіскальною службою України банківських рахунків підприємства.

Державна фіскальна служба України повідомляє, що заходи щодо припинення руху коштів на банківських рахунках ДП «Укрспирт» не здійснювалися. Також не накладався арешт на кошти на банківських рахунках підприємства в рамках кримінального провадження.

Нагадаємо, що Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань ДФС України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за фактом вчинення низки злочинів службовими особами ДП «Укрспирт», зокрема, за фактом розтрати коштів державного підприємства в особливо великому розмірі (ч. 5 ст. 191 КК України), а також за фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великому розмірі (ч. 3 ст.212 КК України).

Окрім того 10 грудня поточного року Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань ДФС України за погодженням із Генеральною прокуратурою України винесено повідомлення про підозру генеральному директору ДП «Укрспирт» у вчиненні злочинів за фактами розтрати коштів ДП «Укрспирт» на суму 172,5 мільйона гривень та ухилення від сплати податку на додану вартість у сумі 28,2 мільйона гривень.

 

За січень-листопад 2014 року до бюджету надійшло 163,4 млрд. грн. єдиного внеску

Протягом січня-листопада поточного року ДФС України забезпечено надходження єдиного внеску на загальну суму 163,4  млрд. грн., індикативний показник виконано на 102,1 відс. від запланованих.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

Рівень сплати ПДВ виробниками лікеро-горілчаної продукції зріс на 9,4 відсотка

З початку поточного року виробниками лікеро-горілчаної продукції в Україні до державного бюджету (станом на 01.12.2014) сплачено понад 7,3 млрд. грн. податків і зборів (обов’язкових платежів), що перевищує минулорічні показники (5,9 млрд. грн.) на 1,4 млрд. грн.

У тому числі за 11 місяців 2014 року:

- сплачено 4,7 млрд. грн. акцизного податку з виробленої в Україні лікеро-горілчаної продукції, що більше показників аналогічного періоду минулого року (3,5 млрд. грн.) на 1,2 млрд. грн.

- збір податку на додану вартість склав понад 1 млрд. грн., що на 87,5 млн. гривень більше суми збору ПДВ, яку сплатили такі підприємства за 11 місяців минулого року (926,8 млн. грн.).

 

На Дніпропетровщині 96% митних декларацій – електронні

З початку року Дніпропетровською митницею Державної фіскальної служби оформлено 137,7 тисяч митних декларацій, з яких 132,2 тисячі (96%) – в електронній формі. У порівнянні з січнем – листопадом 2013 року частка електронних митних декларацій зросла майже на 20 відсотків.

До речі, протягом листопада 2014 року фахівцями Дніпропетровської митниці ДФС «в цифрі» оформлено 12140 митних декларацій, що складає 97,7% від їх загальної кількості.

Як наголошують дніпропетровські митники, електронні сервіси лише набуватимуть розвитку поряд із посиленням аналітичної складової та мінімізації людського фактору.

 

Послуги, які надаються ІДД ДФС

Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає інформаційно-довідкові послуги з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів.

Крім того, Інформаційно-довідковий департамент ДФС надає послуги з оперативного інформування про зміни в нормативно-правових актах України, що відносяться до компетенції ДФС.

Відповіді надаються за вибором платників податків: по телефону, факсом, електронною поштою.

 

Щомісяця фахівці Контакт-центру ДФС надають відповіді щонайменше на 100 тис. запитань платників

Протягом січня-листопада поточного року фахівцями контакт-центу ДФС України надано майже 1,1 млн. відповідей на запитання суб’єктів господарювання та громадян. Переважна більшість відповідей, а саме понад 1 млн., надана у телефонному режимі. Електронною поштою та факсом надіслано 20,9 тис. відповідей, з використанням автовідповідача – 94. Також надано 415 консультацій у письмовій формі з використанням Бази знань.

Найчастіше суб’єкти господарювання та громадяни звертались з питань оподаткування податком на додану вартість, оподаткування прибутку підприємств та сплати податку на доходи фізичних осіб.

Щоб уникнути множинного трактування положень законодавства, відповіді на звернення надаються з використанням Бази знань. Це автоматизована база уніфікованих відповідей, яка налічує 12,8 тис. запитань-відповідей. База постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані.

Для зручності суб’єктів господарювання фахівці кол-центру постійно інформують їх про зміни у податковому, митному законодавстві та законодавстві з питань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, надсилаючи за бажанням платника таку інформацію електронною поштою. З початку року було надіслано майже 1 млн. таких листів.

Нагадуємо, що Базу знань розміщено на веб-порталі Державної фіскальної служби України у банері «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс», розділ «Запитання-відповіді» http://zir.minrd.gov.ua. У разі виникнення запитань щодо податкового та митного законодавства відвідувачі веб-порталу можуть також самостійно знайти відповіді на них.

 

Переходьте на подання звітності в електронному вигляді

Нікопольська ОДПІ повідомляє, при переході на подачу звітності до органів ДФС в електронному вигляді ви отримуєте: економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді; конфіденційність інформації; оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі та багато іншого. Крім того, звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання. Безкоштовне отримання послуг електронного цифрового підпису можливо отримати у Центрах обслуговування платників. Адреси регіональних ЦОПів знаходяться на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області за адресою:

http://dp.dfs.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/

Водночас Нікопольська ОДПІ нагадує, що при поданні звітності в електронному вигляді немає обмежень щодо кількості надсилань звітних документів протягом одного дня. Тобто, якщо платник не отримав першу квитанцію, то він може надіслати звітність вдруге того ж дня.

Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виявлення та виправлення помилок до настання граничного терміну подання відповідної звітності, вказавши при цьому тип документа «Звітний новий».

Звертаємо увагу, що якщо платник надіслав до контролюючого органу декілька примірників одного звітного документу (у разі виправлення показників, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься електронний документ, одержаний останнім, за умови, що його було внесено до бази даних, про що платнику було надіслано другу квитанцію. Тож, будьте уважні при наданні звітності в електронному вигляді!

 

Інформацію стосовно бізнес-партнерів можна отримати на офіційному веб-порталі ДФС України

На офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) функціонує банер «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який знаходиться на головній сторінці веб-порталу.

Зокрема, для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або його назву.

 

У заяві про застосування спрощеної системи зазначається всі місця провадження господарської діяльності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо фізична особа - підприємець - платник єдиного податку має декілька місць здійснення господарської діяльності, то відповідно у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування такий платник зазначає всі місця провадження господарської діяльності.

У разі здійснення платниками єдиного податку першої та другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку.

Перелік обов’язкових відомостей, які зазначаються у заяві про застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, визначений пп. 298.3 ст. 298 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

 

За яких умов ФОП можуть бути платниками ЄП другої групи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи, належать фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку чи населенню, виробництво або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

- обсяг доходу не перевищує 1 000 000 гривень.

Це визначено пп.2 п.291.4 ст.291 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Водночас, дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої або п’ятої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для таких груп.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 107.01).

 

16 грудня – останній день подання заяви для переходу на сплату єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники інших податків і зборів, які планують з І кварталу 2015 року перейти на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, повинні подати відповідну заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Тобто, останнім днем подання заяви таким платником є 16 грудня 2014 року.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

Суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені для відповідних груп платників єдиного податку.

Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування регламентується ст. 298 Податкового кодексу України.

 

22 грудня 2014 року – останній день подання декларації з ПДВ за листопад

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкти господарювання, які звітують з ПДВ помісячно податкову декларацію за листопад 2014 року повинні подати до 22 грудня 2014 року  включно. Водночас, останнім днем сплати суми податкового зобов’язання, зазначеної у поданій податковій декларації, буде 30 грудня 2014 року.

Нагадуємо, що разом із декларацією потрібно подати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді за листопад 2014 року.

Платники ПДВ, які звітують поквартально також повинні щомісячно (в терміни, що передбачені для подання податкової звітності – календарний місяць) подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді. За листопад 2014 року – до 22 грудня 2014 року включно.

Відповідна норма визначена п.49.18, п.49.20  ст.49 та п.57.1 ст. 57 розділу II, п.201.15 ст.201 розділу V Податкового кодексу України

від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

 

Щодо можливості підтвердження факту реєстрації РРО та КОРО, що знаходяться у місці провадження суб’єктом господарювання торговельної діяльності, засобами Інформаційної системи ДФС без отримання в органі ДФС / надання органу ДФС довідки про реєстрацію РРО та КОРО

Відповідно до Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка ДФС про реєстрацію електронних контрольно – касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) (далі – РРО та КОРО), що знаходяться у місці торгівлі.

Реєстрація РРО та КОРО здійснюється територіальними органами ДФС за основним місцем обліку. При цьому суб’єкт господарювання має перебувати на обліку в органі ДФС за адресою господарської одиниці, де буде використовуватися РРО.

Ліцензії видаються структурними підрозділами Головних управлінь ДФС за місцем провадження суб’єктом господарювання торговельної діяльності.

Таким чином наявна колізія, коли один підрозділ органу ДФС видає довідку суб’єкту господарювання для її подання до іншого підрозділу ДФС.

При цьому структурний підрозділ Головного управління ДФС, який видає ліцензію може отримати доступ до відомостей щодо суб’єкта господарювання (у тому числі і щодо зареєстрованих РРО), оскільки такий суб’єкт перебуває на обліку (за основним або неосновним місцем) в одному з підпорядкованих такому ГУ органі ДФС.

 

Порядок визначення першого звітного (податкового) періоду для платників ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп.„а” п.202.1 ст.202 р.V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI визначено, що якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, то першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.22).

 

Виправлення помилок у звіті з ЄСВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, якщо страхувальником було допущено помилку в реквізитах (окрім сум), що стосується страхувальника або застрахованої особи, — подаються скасовуючи документи (звіт страхувальника з позначкою «Скасовуюча», який є підставою для повного скасування інформації, що попередньо була подана у формі «Початкова» до органів доходів і зборів). Зміни в сумах нарахованої заробітної плати або доходу та у зв’язку з цим нарахованих сум єдиного внеску за звітний місяць при формуванні і поданні скасовуючих документів не допускаються.

Страхувальник повинен сформувати та подати разом зі звітом за поточний звітний період звіт за попередній період, який містить:

  • титульний аркуш (перелік таблиць звіту);

  • відповідну таблицю на одну або декількох застрахованих осіб зі статусом «Скасовуюча» з відомостями, які були помилкові;

  • відповідну таблицю на одну або декількох застрахованих осіб зі статусом «Початкова» із зазначеними правильними відомостями.

Звіт, сформований для виправлення помилок за попередні звітні періоди, не повинен містити таблиць 1–4 додатка 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 09 вересня 2013 року № 454.

 

Про порядок формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 05 грудня 2014 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 30.10.2014 № 1089 «Про затвердження Порядку формування та ведення Реєстру волонтерів антитерористичної операції», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 19.11.2014 за № 1471/26248 (далі – Порядок).

Наказ розроблено на виконання Закону України від 02 вересня 2014 року № 1668-VIІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо деяких питань оподаткування благодійної допомоги» та пункту 2¹ розділу VII «Прикінцеві положення» Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації».

Порядком встановлюється механізм включення фізичних осіб – благодійників до Реєстру волонтерів антитерористичної операції (далі – Реєстр) та структура цього Реєстру, форма заяви про включення / внесення змін / виключення до/з Реєстру, а також форма довідки з банку про відкриття/закриття рахунка фізичною особою.

Відповідно до Порядку для включення до Реєстру фізична особа – благодійник особисто може звернутися до будь-якого органу ДФС.

У разі подання документів поштою або через представника документи подаються до органу ДФС за місцем проживання фізичної особи – благодійника.

Включення до Реєстру здійснюється за заявницьким принципом протягом одного робочого дня.

У заяві мають бути зазначені категорії фізичних осіб, на користь яких надається благодійна допомога волонтером антитерористичної операції  (далі – АТО), та дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО.

Дата початку здійснення діяльності як волонтера АТО не може бути раніше 21.11.2013 та раніше дати відкриття рахунків, призначених для здійснення благодійної діяльності.

Датою включення фізичної особи – благодійника до Реєстру є дата внесення відповідного запису до цього Реєстру.

Державна фіскальна служба України щодекадно оприлюднює Реєстр на офіційному веб-порталі.

 

У яких випадках застосовується метод визначення вартості за ціною договору щодо ідентичних товарів

У разі якщо митна вартість оцінюваних товарів не може бути визначена згідно з положеннями ст.58 Митного кодексу України (метод визначення митної вартості за ціною договору (контракту), за основу для її визначення береться вартість операції з ідентичними товарами, що продаються на експорт в Україну з тієї ж країни і час експорту яких збігається з часом експорту оцінюваних товарів або є максимально наближеним до нього. Це визначено згідно із ч.1 ст.59 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року №4495-VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ).

Відповідно до ч.2 ст.59 МКУ при застосуванні цього методу визначення митної вартості за основу береться прийнята органом ДФС вартість операції з ідентичними товарами з дотриманням умов, зазначених у ст.59 МКУ. При цьому під ідентичними розуміються товари, однакові за всіма ознаками з оцінюваними товарами, у тому числі за такими, як:

1) фізичні характеристики;

2) якість та репутація на ринку;

3) країна виробництва;

4) виробник.

Незначні зовнішні відмінності не можуть бути підставою для відмови у розгляді товарів як ідентичних, якщо в цілому такі товари відповідають вимогам ч.2 ст.59 МКУ (ч.3 ст.59 МКУ).

Разом з тим, ч.1 ст. 61 МКУ визначено, що товари не вважаються ідентичними або подібними (аналогічними) оцінюваним, якщо вони не вироблені в тій же країні, що і товари, які оцінюються.

Товари, виготовлені не виробником оцінюваних товарів, а іншою особою, беруться до уваги лише у разі, якщо немає ні ідентичних, ні подібних (аналогічних) товарів, виготовлених особою - виробником товарів, що оцінюються (ч.2 ст.61 МКУ).

Товари не вважаються ідентичними чи подібними (аналогічними) оцінюваним, якщо їх проектування, дослідно-конструкторські роботи, художнє оформлення, дизайн, ескізи, креслення, а також інші аналогічні роботи виконані в Україні (ч.3 ст.61 МКУ).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (веб – портал ДФС, вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс», дане роз’яснення у категорії 202.05).

 

Постачання товарів та послуг на території ВЕЗ "Крим"

Операції платників податку з постачання послуг, місцем постачання яких визначена територія вільної економічної зони "Крим", не є об’єктом оподаткування податком на додану вартість, оскільки територія вільної митної зони, створеної у межах ВЕЗ "Крим", вважається такою, що знаходиться поза межами митної території України.

Крім цього, під час тимчасової окупації загальнодержавні податки і збори, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування не справляються з доходів, отриманих юридичними особами (їх відокремленими підрозділами) та фізичними особами на тимчасово окупованій території, операцій та/або з інших об'єктів оподаткування (в тому числі об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням) на тимчасово окупованій території.

Таким чином, при здійсненні платниками податку операцій з постачання товарів/майна,  місцем постачання яких визначена територія ВЕЗ "Крим", податок на додану вартість не справляється. Тобто платники податку за такими операціями не визначають ні податкових зобов’язань, ні податкового кредиту.

Нагадуємо, вільна економічна зона "Крим" була запроваджена  відповідно до Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII "Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України".

Лист ДФС України від 03.12.14 № 13311/7/99-99-19-03-02-17 "Про податок на додану вартість".

 

Підготовчі курси у ВНЗ не включається до податкової знижки

Нікопольська ОДПІ нагадує, що навчання на підготовчих курсах є додатковою послугою навчального закладу, метою якої є підготовка до вступу на навчання до учбового закладу.

Навчання на таких курсах не є обов’язковим і не зараховується у загальний курс навчання безпосередньо за обраним фахом після вступу до вузу. Навчання на підготовчих курсах оплачується згідно з окремим договором.

Таким чином, включення до податкової знижки оплати за навчання на підготовчих курсах для вступу до вузів не передбачено чинним законодавством.

 

Використання коштів, акумульованих на спеціальному рахунку суб’єктом спеціального режиму

Нікопольська ОДПІ нагадує, що згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів/послуг, не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається в розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит, а за наявності залишку такої суми податку – для інших виробничих цілей.

Тобто, суб’єкт спеціального режиму оподаткування має можливість використовувати кошти, акумульовані на спеціальному рахунку, з моменту їх перерахування на такий рахунок до повного використання для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, а за наявності залишку такої суми податку – для інших виробничих цілей.

 

Залишок непогашеного від’ємного значення ПДВ з 1 січня 2015

Нікопольська ОДПІ нагадує, що від’ємне значення ПДВ, яке виникло у платника податку у звітних періодах до 01.01.2015 р., участі в обчисленні реєстраційної суми не прийматиме, — такий висновок надано фахівцями податкової. Залишок непогашеного від’ємного значення станом на 01.01.2015 р. не анулюється, обліковується окремо у складі податкової декларації з ПДВ за звітні періоди після 01.01.2015 р. і відшкодовується платникам в автоматичному або звичайному режимі за правилами та в строки, передбачені ПКУ станом на 31.12.2014 р. Суми бюджетного відшкодування, задекларовані у звітних періодах після 1 січня 2015 року, повертатимуться платникам і у звичайному, і в автоматичному режимі.

Після 1 січня 2015 року бюджетне відшкодування ПДВ здійснюватиметься виключно коштами на поточний рахунок платника.

З 01.01.2015 р. відповідно до вимог ст. 200 Кодексу (із урахуванням змін, внесених Законами №1621 і №1690) бюджетне відшкодування платникам податку здійснюватиметься на місяць раніше, ніж нині.

 

Експорт алкогольних напоїв

Нікопольська ОДПІ нагадує, що до об’єкту оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства не належать операції вивезення (експорту) підакцизних товарів.

Таким чином, експорт алкогольних напоїв та пива не є об’єктом оподаткування збором на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

 

Чи необхідно СГ який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв не здійснював?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати до контролюючого органу розрахунок збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, в тому числі у випадку відсутності у суб’єкта підприємницької діяльності у звітному місяці факту реалізації в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольних напоїв та пива, тобто незалежно від наявності у платників об’єкта оподаткування.

 

Чи повинна філія торговельного підприємства, яка реалізує в оптово-роздрібній мережі алкогольні напої та пиво, сплачувати збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства?

Нікопольська ОДПІ нагадує, оскільки філія не є юридичною особою, тобто не є окремим суб’єктом господарювання, то збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства з обороту реалізації алкогольних напоїв і пива, здійсненого філією, нараховує та сплачує суб’єкт господарювання, що має таку філію відповідно до свого статусу платника збору, встановленого п.п. 1.1. п. 16 підр. 10 р. XX Податкового кодексу України.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1001 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar