Покров Пятница 17.05.24, 09:07
Сайт
Главная » 2014 » Декабрь » 24 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
02:18
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

ДФС та Асоціація платників податків України підписали Меморандум про співпрацю

Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус та Президент Асоціації платників податків України Василь Матійчик визначили напрями подальшої співпраці, підписавши Меморандум про партнерство та співробітництво між ДФС України та АППУ.

Відповідно до підписаного Меморандуму, ДФС та АППУ докладатимуть усіх зусиль для забезпечення захисту законних прав та інтересів платників, поліпшення підприємницького клімату в країні, розвитку партнерських відносин між владою і бізнесом, а також підвищення соціальної відповідальності платників.

Також Асоціація здійснюватиме експертизу та надаватиме ДФС пропозиції до проектів регуляторних актів, головним розробником яких є ДФС.

Меморандумом також передбачено взаємне представництво у консультативно-дорадчих органах ДФС та керівних органах Асоціації, обмін інформацією, співпрацю у напрямі подолання корупції та забезпечення якісного виконання своїх функцій податковими та митними органами, масово-роз’яснювальна та консультативна робота тощо.

Сторони відзначили, що партнерські стосунки між АППУ та колишньою податковою службою, а нині – фіскальною, будувалися протягом 10 років і обов’язково мають тривати й надалі.

 

Економічний ефект від проведених податковою міліцією заходів складає близько 14 млрд. гривень

Про це повідомив у своєму коментарі Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко 12 грудня під час робочої поїздки до м. Харкова.

Він відзначив позитивні результати та оперативність роботи податкової міліції територіальних органів ДФС України у Харківській області. Також Володимир Хоменко підкреслив результативність заходів з ліквідації конвертаційних центрів та знешкодження протиправних схем переміщення коштів через кордон України, проведених оперативними підрозділами напередодні.

Так, завдяки оперативній роботі податкової міліції у Харківській області зупинено незаконне переміщення за кордон коштів в особливо великих розмірах – майже 30 мільйонів гривень вилучено у зловмисників.

У рамках раніше порушеного кримінального провадження, зареєстрованого за ознаками правопорушення, передбаченого ч.3 ст. 212 Кримінального кодексу України, на минулому тижні в ході обшуку на території Іподрому було припинено діяльність конвертаційного центру в м. Харкові. Працівники податкової міліції виявили та вилучили грошові кошти (у тому числі і валюту) на загальну суму близько 15 мільйонів гривень.

Наразі слідство продовжується. На даний момент проводяться заходи щодо встановлення повного кола осіб, причетних до діяльності «конверт центру».

У рамках цього ж кримінального провадження близько 700 тисяч доларів та 12,6 мільйона рублів вилучили працівники податкової міліції Харківщини спільно із працівниками митниці, СБУ та прикордонниками. Саме таку суму намагався провезти до Російської федерації мешканець області через «зелений коридор» митного посту.

Аналогічна операція була проведена оперативними підрозділами податкової міліції й у місті Харків. За результатами проведеного обшуку автомобіля, де було встановлено спеціальне облаштоване сховище, вилучено коштів на суму майже 670 тис. гривень.

 

Дніпропетровські виробники та імпортери підакцизної продукції сплатили майже 500 млн. грн. акцизного податку

Це на 260,7 млн. грн. або в 2,1 рази більше ніж у січні – листопаді минулого року.

При цьому, акцизного податку з вироблених в Україні товарів надійшло понад 350 млн. грн., решта – акцизний податок з ввезених на територію України товарів.

За словами заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександра Лукіна, істотне зростання надходжень з акцизного податку свідчить про легалізацію ринку підакцизних товарів в області та зростання громадянської свідомості у сплаті податків.

Нагадаємо, акцизний податок сплачується за спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли.

 

Сердечно вітаю Вас і ваш колектив із професійним святом – Днем міліції!

Захист життя, честі і гідності громадян та інтересів держави від протиправних посягань – завдання великої ваги, які виконуєте Ви, щоб у нашій державі панували мир та спокій.

Ваша служба складна і небезпечна. Але мужність і стійкість не менш необхідні, коли треба не поступитися совістю, залишитися вірним закону.

Хочеться побажати, щоб наша міліція була популярною не лише в багаточисельних серіалах, а й у реальному житті. Щоб Ваша мужність, високий професійний обов’язок завжди служили людям.

У День Вашого свята щиро зичу Вам високих професійних здобутків у благородній справі – служінні українському народу.

Міцного здоров’я, родинного затишку і тепла Вам та Вашим близьким!

Зі святом Вас!

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області         Володимир Джавун

 

Керівництво Нікопольської ОДПІ вітає платників податків та мешканців міста та району з Новорічними та Різдвяними святами!

Щиро вітаю Вас з новорічними святами!

Нехай наступний рік буде насичений новими здобутками, планами, творчими ідеями, хорошими новинами та фінансовими успіхами!

Зичу Вам міцного здоров’я, успіхів, родинного щастя, достатку, благополуччя, миру та злагоди!

Хай з Вами завжди будуть вірні друзі і удача!

Нехай тепло та щастя оселяться у Вашій родині!

З Новим роком та Різдвом Христовим!

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Володимир Джавун

 

Розгляд звернень громадян

Як повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський з початку року надійшло 37 письмових звернень громадян, що на 38 звернень менше, ніж за відповідний період 2013 року (75), з них: 33 заяв, 4 скарги.

За результатами розгляду звернень надано відповідь на 36 звернень, у тому числі 11 звернень вирішено позитивно, 8 звернень визнані анонімними, на 14 звернень надано роз’яснення, а 3 звернення надіслано за належністю до інших органів для розгляду в межах компетенції. Знаходиться на виконанні 1 звернення.

Питання, порушені громадянами, стосувалися: проведення контрольно-перевірочної роботи, інформування про ухилення від сплати податків та зборів, незаконної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, порядку оподаткування доходів фізичних осіб, нарахування штрафних санкцій та плати за землю.

Випадків несвоєчасного розгляду звернень громадян не було.

Проведено 2 особисті прийоми заступниками керівника Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, на яких заявникам було роз’яснено порядок застосування штрафних санкцій згідно Податкового кодексу України та Закону України від 08.07.10 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

 

Протягом 11 місяців поточного року ДФС виявила понад 92 тис. нелегальних найманців

Протягом січня-листопада 2014 року фахівцями Державної фіскальної служби України виявлено понад 92 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод. За результатами перевірки порушники сплатили до бюджету близько 19 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 36 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, до державної реєстрації залучено понад 29 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. До бюджету додатково надійшло майже 12 млн. грн. податків.

За даними ДФС, з початку 2014 року під час перевірок порушення податкового законодавства під час виплати заробітної плати та інших доходів фізичним особам зафіксовано в 59 відс. від перевірених. За виявленими фактами порушень до бюджету донараховано майже 408 млн. грн. податку на доходи фізосіб та штрафних санкцій.

Крім того, за результатами спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 48 тис. підприємців, які виплачували зарплату своїм робітникам менше мінімальної, підвищили рівень оплати праці. Внаслідок цього бюджет додатково отримав понад 87 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб.

Загалом, з початку 2014 року до бюджету надійшло майже 64 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб.

 

За 11 місяців поточного року власниками електронних ключів від ДФС стали майже 600 тис. клієнтів

Протягом січня-листопада 2014 року власниками електронних ключів, виданих  Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС України, стали майже 600 тис. осіб. Їм безкоштовно видано майже 1,8 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість виданих цифрових підписів зросла в 2 рази.

Як свідчить статистика, найактивнішими користувачами залишаються підприємці-фізичні особи та громадяни – 420,2 тис. осіб. За вказаний період їм видано 947,2 тис. електронних ключів.

Серед юридичних осіб власниками ключів стали 179,7 тис. клієнтів, які отримали 818,8 тис. цифрових підписів.

Загалом з початку своєї діяльності Центр обслуговує понад 3,1 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що отримати безкоштовний електронний підпис можна у відділеннях Акредитованого центру сертифікації ключів, яких на сьогодні діє 104 пункти. Ключі електронного цифрового підпису дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики та Пенсійного фонду України.

 

На Дніпропетровщині майже 40% ПДВ відшкодовується в автоматичному режимі

Впродовж одинадцяти місяців поточного року платникам Дніпропетровської області відшкодовано майже 450 млн. грн. податку на додану вартість, з них за процедурою автоматичного відшкодування – понад 177 млн. грн.

Слід зазначити, що у січні – листопаді 2014 року суб’єктам господарювання Дніпропетровського регіону ПДВ - «автоматом» відшкодовано на 42,5 млн. грн. більше, ніж в аналогічному періоді минулого року.

В цьому році правом на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ скористалися 29 дніпропетровських платників. Для порівняння – в 2013 році 22 підприємства набули статусу «автоматичних відшкодуванців», а в 2012 році – тільки 11.

Водночас нагадуємо, що з 01 січня 2015 року відповідно до вимог статті 200 Податкового кодексу України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 31 липня 2014 року №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», з урахуванням змін, внесених до нього Законом України від 07 жовтня 2014 року №1690-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування інвестиційної діяльності») бюджетне відшкодування платникам податку здійснюватиметься на місяць раніше, ніж зараз.

 

На протязі одинадцяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 576 запитів від дніпропетровських платників

У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних Цієї тематики стосувалось більше двох третин звернень (68,5%).

Понад 16% заявників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 7,4% платників, особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 2,7% громадян тощо.

Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Оголошення про проведення конкурсу з визначення уповноваженого банку, через який будуть здійснюватись розрахунки з державним бюджетом за митними платежами

Державна фіскальна служба України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2005 року № 1093 «Про переведення митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, на розрахунково-касове обслуговування через органи Державного казначейства», Порядку розрахунково-касового обслуговування через органи Державного казначейства України митних та інших платежів, які вносяться до/або під час митного оформлення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України та Державної митної служби України від 24.01.2006 № 25/44, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.01.2006 за № 64/11938, та Порядку проведення конкурсу з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2014 № 984, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.11.2014 за № 1514/26291 (далі – Порядок), оголошує про проведення 19 січня 2015 року конкурсу з визначення уповноваженого банку, через який будуть здійснюватись розрахунки з державним бюджетом за митними платежами (далі – Конкурс).

До участі у Конкурсі допускаються банки, які відповідають вимогам, визначеним у Порядку (додається).

Склад конкурсної комісії з визначення уповноваженого банку на здійснення розрахунків з державним бюджетом за митними платежами (далі – Комісія) затверджено наказом ДФС від 16.12.2014 № 372 «Про проведення конкурсу» (додається).

Для участі у Конкурсі банками-претендентами подаються конкурсні пропозиції. Конкурсні пропозиції повинні містити документи, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним у Порядку, та конкурсну документацію.

Конкурсна документація розробляється Комісією та оприлюднюється на офіційному веб-порталі ДФС у 10-денний термін з дня оприлюднення цього оголошення.

Кінцева дата подання конкурсних пропозицій – 16 січня 2015 року.

Конкурсні пропозиції подаються банками-претендентами за адресою:

м. Київ, Львівська площа, 6-8, у робочі дні з 10 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв. представнику ДФС. Представником ДФС визначено Кравця Станіслава Олеговича (тел. 247 81 32).

Особа, яка подає конкурсну документацію до ДФС, повинна мати довіреність на право представництва інтересів банку та документ, що посвідчує особу.

 

На Дніпропетровщині завдяки операції «Урожай - 2014» легалізовано працю майже 3,3 тис. робітників

З липня по листопад поточного року на Дніпропетровщині тривала операція «Урожай-2014», мета якої - виявлення неоформлених найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо.

Тож, в рамках проведення «урожайної» операції фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області відпрацьовано 4250 суб’єктів господарювання, що складає майже 97% від загальної кількості зареєстрованих платників, які здійснюють діяльність у сфері сільського господарства.

За результатами заходів з виявлення «нелегалів»-заробітчан, легалізації доходів громадян та підвищення рівня виплати заробітної плати роботодавці добровільно оформили трудові відносини з 3290 найманими працівниками. Легалізовано доходи у вигляді заробітної плати в сумі майже 9 млн. грн., що вже забезпечило додаткові надходження до бюджету податку на доходи з фізичних осіб в сумі 1 млн. 530 тис. грн., єдиного внеску – 3 млн. 827 тис. грн.

Кількість найманих працівників, яким підвищено розмір заробітної плати, склала 14371 громадянин. За рахунок цього підвищення легалізовано 24 млн. 208 тис. грн. доходу, а до бюджету додатково – 3 млн. 177 тис. грн. ПДФО та 9 млн. 621 тис. грн. ЄСВ.

Також, станом на 01 грудня поточного року додатково укладено і зареєстровано 180 договорів та переглянуто 321 договір оренди земельних ділянок на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 3272,6 га та 6419,4 га відповідно. Крім того, з громадянами додатково укладено та зареєстровано 2608 договорів оренди земельних часток (паїв) на загальний обсяг площ сільськогосподарських угідь 12232,3 га.

За результатами вжитих заходів додаткові надходження від орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в цілому по області склали понад 3,4 млн. грн., фіксованого сільськогосподарського податку – 401,1 тис. грн., податку на доходи фізичних осіб (за рахунок додатково укладених та зареєстрованих договорів оренди земельних ділянок (паїв) у громадян) –1,2 млн. грн.

 

Оперативниками Дніпропетровської митниці ДФС викрито адміністративних правопорушень на суму майже 5 млн. грн.

З початку 2014 року працівниками оперативного управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці ДФС виявили та зафіксували 62 порушення митних правил громадянами та суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності митного законодавства України на суму 4 мільйони 915 тисяч гривень.

За січень - листопад поточного року оперативниками митниці скеровано до судових органів 64 справи про порушення митних правил. Судові органи з урахуванням минулих років розглянули 74 справи, винесено постанови про конфіскацію предметів правопорушень на суму понад 2,6 млн. грн.

Серед предметів порушення митного законодавства тютюнові вироби, товари народного вжитку, рибальські снасті, відеокамери, сантехніка, запасні частини до газонокосарок, рукава вулканізовані гумою, газоелектроплити, витяжки кухонні, солонки та кришки пластикові тощо.

За одинадцять місяців 2014 року співробітниками оперативного управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці ДФС направлено до Держсховища ювелірні вироби на суму 251,7 тис. грн.

 

За 11 місяців до бюджету сплачено понад 7 млрд. грн. єдиного податку

Протягом січня-листопада поточного року платники податків які працюють на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету понад 7 млрд. грн. єдиного податку. Порівняно з відповідним періодом минулого року сплата податку зросла на 16 відс. У 2013 року «спрощенці» спрямували до бюджету 6,1 млрд. грн.

Переважну більшість сплаченої суми складають надходження від фізичних осіб-підприємців. За вказаний період від цієї категорії платників бюджет отримав 5,1 млрд. грн., що на 16,5 відс. більше відповідного показника минулого року. Протягом січня – листопада 2013 року надходження від фізосіб-«спрощенців» склали 4,4 млрд. грн..

Від діяльності юридичних осіб, які перебуваються на спрощеній системі, бюджет отримав понад 1,9 млрд. грн. Це на 16 відс. більше відповідного періоду минулого року, у 2013 році надходження складали 1,7 млрд. гривень.

Загалом, станом на 1 грудня поточного року, на спрощеній системі оподаткування перебуває майже 1,3 млн. юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

 

На Львівщині викрито розкрадання 20 млн. грн. державних коштів

Працівниками управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ДФС України у Львівській області викрито розкрадання бюджетних коштів на суму 20 млн. грн.

Під час документальної перевірки одного з товариств Львова, основний вид діяльності якого - вироблення зброї та боєприпасів, було встановлено, що зазначену суму посадові особи товариства отримали у якості авансу за договором з державним підприємством.

Відповідно до договору, львів`яни повинні були поставити держпідприємству запчастини для комплексів тренування військових пілотів для подальшого експорту цих тренажерів за кордон.

Однак, як з`ясувалось у ході перевірки, поставка не була здійснена. Таким чином товариство привласнило перераховані державні кошти.

За результатами перевірки Генеральною прокуратурою України зареєстроване кримінальне провадження за ознаками кримінального правопорушення , передбаченого ч.5 ст. 191 КК України.

Відомості про вчинення цього правопорушення внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань. Триває слідство.

Загалом  з початку поточного року за результатами роботи з протидії розкраданню бюджетних коштів територіальними оперативними підрозділами ДФС України виявлено 511 кримінальних правопорушень. Більшість з них, а саме 332 – відносно переможців державних тендерів, решта - 102 та 46 – відносно службових осіб замовників держзакупівель та постачальників переможців тендерів відповідно.

Також за результатами ініційованих перевірок оперативниками ДФС виявлено 445 кримінальних правопорушень та встановлено завданих державі збитків у сумі 3,5 млрд. грн. До державного бюджету вже відшкодовано  1,6 млрд. грн.

До ЄРДР внесено 55 кримінальних правопорушень у сфері боротьби з легалізацією (відмиванням) доходів одержаних злочинним шляхом. Загальна сума виявленого легалізованого доходу за 11 місяців 2014 року складає 1,4 млрд. грн.

 

Власна безпека ГУ ДФС у Дніпропетровської області встановила факти порушень з боку колишніх податківців

Управлінням власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровської області на протязі 2014 року встановлено факти порушення ст.12 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» з боку колишніх співробітників податкової служби Дніпропетровської області, які при звільненні не надали декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за період, не охоплений раніше поданими деклараціями.

Матеріали перевірок для прийняття процесуального рішення управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровської області направило до відповідних правоохоронних органів, якими було складено протоколи про адміністративні корупційні правопорушення, передбачені ч.1 ст.172-6 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення».

Нагадаємо, в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс» (044)284-00-07, на який є можливість цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників податкової та митної служб.

 

Роз'яснення платникам податків, які отримують ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19 грудня 1995 року N 481/95-BP (далі - Закон №481) платники податків для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями повинні надавати довідку про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій) (далі РРО-КОРО), що знаходяться у місці торгівлі.

Згідно ст. 15 Закону №481 ліцензія видається за заявою суб'єкта господарювання. Для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додається довідка органу доходів і зборів про реєстрацію електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), що знаходяться у місці торгівлі.

У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями додатково зазначаються перелік електронних контрольно-касових апаратів (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також адреса місця торгівлі.

У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями суб'єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.

Таким чином платник податків, згідно Закону №481 вимушений отримувати довідку про реєстрацію РРО та КОРО в ДПІ за місцем реєстрації, як платника податків для надання до ДПІ за місцем отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями.

З метою усунення викладеної колізії та дерегуляції процедури видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, ДФС України доводить до відома платників податків що ДПІ за місцем отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями надана можливість підтвердження факту реєстрації РРО та КОРО, що знаходяться у місці провадження суб'єктом господарювання торговельної діяльності, засобами Інформаційної системи ДФС України без отримання в ДПІ за місцем реєстрації, як платника податків, довідки про реєстрацію РРО та КОРО.

 

В якому випадку зупиняється нарахування пені за порушення розрахунків у сфері ЗЕД

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 4 Закону України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті» із змінами та доповненнями  порушення резидентами, крім суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції на період її проведення, строків, передбачених ст. 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості.

Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми  неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару).

У разі прийняття до розгляду судом, Міжнародним комерційним арбітражним судом чи Морською арбітражною комісією при Торгово-промисловій палаті України позовної заяви резидента про стягнення з нерезидента заборгованості, яка виникла внаслідок недотримання нерезидентом строків, передбачених експортно-імпортними контрактами, строки, передбачені ст. 1 і 2 Закону або встановлені Національним банком України, зупиняються і пеня за їх порушення в цей період не сплачується.

У разі прийняття судом рішення про відмову в позові повністю або частково або припинення (закриття) провадження у справі чи залишення позову без розгляду строки, передбачені  Законом або встановлені Національним банком України відповідно, поновлюються і пеня за їх порушення сплачується за кожний день прострочення, включаючи період, на який ці строки було зупинено.

У разі прийняття судом рішення про задоволення позову пеня за порушення строків, передбачених ст. 1 і 2 Закону або встановлених Національним банком України, не сплачується з дати прийняття позову до розгляду судом.

Контролюючі органи вправі за наслідками документальних перевірок безпосередньо стягувати з резидентів пеню, передбачену ст. 4  вказаного Закону.

 

Декларуємо доходи за 2014 рік.

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01 січня 2015 року стартує компанія декларування громадян про отримані доходи в 2014 році.

Деклараційна компанія буде продовжуватися до 01 травня 2015 року.

Щорічне декларування громадян – це перш за все:

- виконання громадянином свого конституційного обов'язку;

- індивідуальний внесок в добробут держави;

- реалізація права громадян на податкову знижку.

Громадяни, що отримували доходи від надання в оренду рухомого і нерухомого майна, продажу акцій і інших цінних паперів, отримання спадку, подарунків, іноземних доходів, доходів від двох і більш податкових агентів та інших доходів зобов'язані подати в органи державної фіскальної служби декларацію про майновий стан і доходи.

Подати декларацію також зможуть громадяни, що претендують на податкову знижку на оплату за навчання, допоміжних репродуктивних технологій, сплати відсотків по іпотечному кредиту і інші суми витрат передбачених  податковим законодавством.

При документальному підтвердженні податкова знижка дає можливість громадянам повернути частину понесених витрат в 2014 році.

Податкова знижка надається виключно резидентові країни.

Термін подачі таких декларацій – до 31 грудня 2014 року.

Отримати бланки декларацій  громадянами можна в Центрах обслуговування платників органів  фіскальної служби безкоштовно.

В електронній формі громадяни зможуть надіслати декларацію до фіскального органу  засобами електронної пошти через інформаційний портал державної фіскальної служби України.

 

Книга обліку доходів і витрат платників єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що книга обліку доходів (книга обліку доходів і витрат) повинна бути прошнурована та мати пронумеровані сторінки.

Нумерація сторінок повинна розпочинатись з першої сторінки, на якій будуть здійснюватись записи по господарських операціях платника податку. На останній сторінці вказується кількість сторінок, що є в книзі обліку доходів (книзі обліку доходів і витрат), запис про це завіряється підписом платника податку та печаткою органу доходів і зборів, де зареєстрований такий платник.

Якщо сторінки в книзі обліку доходів (книзі обліку доходів і витрат) закінчилися, то платник податку має завести нову книгу обліку доходів (книгу обліку доходів і витрат), при цьому дата першого запису в ній повинна припадати на день, наступний за останнім днем запису, зробленим у книзі, яка велась раніше.

Порядок ведення книги обліку доходів платниками єдиного податку першої і другої груп та платниками єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення книги обліку доходів і витрат платниками єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 р. № 1637.

 

Чи всі платники єдиного податку є платниками ЄВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та є пенсіонерами за віком або інвалідами, звільняються від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за себе незалежно від використання ними праці найманих осіб. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

 

Про обмеження видів діяльності для платників єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що на підставі поданої фізичною особою-підприємцем заяви про застосування спрощеної системи оподаткування до реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності, за умови, що ці види діяльності дають право застосовувати спрощену систему оподаткування. Положеннями Податкового кодексу не передбачено обмежень для підприємців першої та другої груп щодо кількості видів діяльності, які можуть бути внесені до реєстру платників єдиного податку.

У заяві про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності згідно з Класифікацією видів економічної діяльності ДК 009:2010, що затверджена наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 р. № 457.

До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про обрані фізичною особою-підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності.

 

Втрата бухгалтерських документів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі втрати, знищення або зіпсуття зазначених документів платник податку має право письмово заявити про це органу державної податкової служби та здійснити заходи, необхідні для поновлення таких документів. Письмова заява має бути надіслана до/або разом із поданням розрахунку податкових зобов’язань за звітний податковий період. Якщо платник податку не подасть у такий строк письмову заяву та не поновить зазначених документів до закінчення податкового періоду, що настає за звітним, не підтверджені відповідними документами витрати не включаються до витрат за податковий звітний період та розрахунку об’єкта оподаткування, і на суму недосплаченого податку нараховується пеня в розмірі 120 відсотків облікової ставки Національного банку України.

Отже, у разі втрати, документів платник податку має право письмово заявити про це податковому органу та здійснити заходи для поновлення таких документів.

 

Строки застосування адміністративно-господарських санкцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що строки застосування адміністративно-господарських санкцій встановлені статтею 250 Господарського кодексу України (ГК), можуть бути застосовані до суб’єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення. Але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб’єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Постанова ВСУ від 04.11.2014 № 21-466а14

 

Про реквізити касового чеку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при здійсненні розрахунків з використанням РРО факт продажу товарів повинен підтверджуватись розрахунковим документом встановленої форми. В касовому чеку повинні міститись такі обов’язкові реквізити:

  • назва господарської одиниці;

  • адреса господарської одиниці;

  • для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, — індивідуальний податковий номер платника ПДВ;

  • перед номером друкуються великі літери "ПН";

  • для СГ, що не є платниками ПДВ, — ідентифікаційний код за ЄДРПОУ або ДРФО, перед яким друкуються великі літери "ІД";

  • кількість, вартість придбаного товару (отриманої послуги);

  • вартість одиниці виміру товару (послуги); найменування товару (послуги);

  • літерне позначення ставки ПДВ праворуч від надрукованої вартості товару (послуги);

  • позначення форми оплати (готівкою, карткою, у кредит, чеками тощо) та суму коштів за даною формою оплати; загальну вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово "СУМА" або "УСЬОГО";

  • для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ, окремим рядком — літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка — великі літери "ПДВ";

  • порядковий номер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина) проведення розрахункової операції; фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери "ФН"; напис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логотип виробника.

Згідно з п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), у разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням РРО на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); не проведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків; не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

  • вчинене вперше — одна гривня;

  • вчинене вдруге — сто відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (послуг);

  • за кожне наступне вчинене порушення — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Оскільки продаж товару без застосування РРО не є триваючим порушенням і невидача касового чеку під час кожного продажу товару визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, а тому кожне наступне таке порушення буде вважатись повторним.

Таким чином, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції:

  • за порушення, вчинене вперше — одна гривня,

  • за вчинене вдруге — 100 відсотків вартості проданих з порушенням товарів,

  • за вчинене втретє та наступні — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушенням товарів (послуг).

 

Нове в законодавстві по РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» з 01.01.2015 набуває чинності наступна вимога: «Суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.»

Це означає, що всі електронні контрольно-касові апарати (ЕККА) повинні відправляти копії кожного фіскального чека та кожний Z-звіт. На виконання вимог, що набирають чинності 01.01.2015, виробниками касової техніки розроблені та внесені до реєстру РРО нові версії програмного забезпечення для РРО та ЕККА.

Для виконання вимог чинного законодавства рекомендуємо користувачам РРО та ЕККА протягом грудня 2014 року зробити доопрацювання, налаштування та оновлення програмного забезпечення комплекту «РРО+Модем» для передачі електронних копій розрахункових документів та фіскальних звітних чеків до Системи зберігання та обробки даних РРО Державної Фіскальної Служби України.

Актуальний реєстр РРО знаходиться на офіційному сайті ДФС України.

 

Видача готівки з каси

Відповідно до п. 3.4 Положення №637 видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами або видатковими відомостями, які підписуються керівником і головним бухгалтером або працівником підприємства, який на це уповноважений керівником. Особливості оформлення цих документів регламентовано пунктами 3.4 – 3.6 зазначеного Положення, а також містяться у листі №11-117/1363/4874.

 

Коли спрощенцю можна не заповнювати книгу обліку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо підприємцем-платником єдиного податку 3 групи, який не є платником ПДВ, з початку здійснення господарської діяльності доходів не отримано, заповнювати книгу обліку доходів не потрібно.

Платники єдиного податку, зокрема, третьої групи, які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Записи у книзі обліку доходів виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.

 

Про дотримання порядку ведення касових операцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що переважною більшістю порушень у сфері готівкових розрахунків є неоприбуткування або неповне та несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у касу суб’єкта господарювання. Несвоєчасне оприбуткування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій та неоприбуткування тягне за собою відповідальність у вигляді накладення штрафу у п’ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Для уникнення таких штрафів Нікопольська ОДПІ звертає увагу керівників та бухгалтерів суб’єктів господарювання, а також приватних підприємців на обов’язкове дотримання вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №637 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні».

 

Змінили місцезнаходження — перереєструйте РРО!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що суб’єктам господарювання, які здійснюють свою діяльність з використанням реєстраторів розрахункових операцій, у разі зміни місцезнаходження та переведенням суб’єкта господарювання до іншого територіального органу фіскальної служби здійснюється перереєстрація РРО та книг ОРО.

Для проведення перереєстрації РРО необхідно надати такі документи:

  • заяву про реєстрацію РРО за формою №1-РРО (№1-РРОВ) з позначкою «Перереєстрація»;

  • реєстраційне посвідчення за формою №3-РРО (№3-РРОВ);

  • довідку про опломбування РРО (у разі внесення змін, що потребують пере опломбування касового апарата).

При проведені процедури перереєстрації РРО фіскальний номер не змінюється та зберігається до дати скасування реєстрації РРО. Якщо суб’єкт господарювання змінив місцезнаходження слід звертатися до контролюючого органу за місцем розташування господарської одиниці.

Аналогічно здійснюється процедура перереєстрації книг ОРО.

 

Яким чином застосовується пільга із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для ФО, яка протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частка. Пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності) (абзац шостий п.п. 265.4.1 п. 265.4 ст. 265 Податкового кодексу України). Договором найму (оренди) житла визнається цивільно-правовий договір, в силу якого одна сторона – власник житла (наймодавець) передає або зобов’язується передати другій стороні (наймачеві) житло для проживання у ньому на певний строк за плату.

Наявність саме цивільно – правового договору є необхідною умовою для того, щоб відповідна операція вважалася орендною операцією для підтвердження здачі житла в оренду. Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості (п.п. 265.7.1 п. 265.7 ст. 265 ПКУ).

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у їх власності, права на користування пільгою зі сплати податку (п.п. 265.7.3 п. 265.7 ст. 265 ПКУ).

Таким чином, якщо фізична особа – власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців звітного року здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.

Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації).

 

Чи буде обчислюватись податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, якщо протягом року в родині з’являється третя дитина?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової нерухомості, в т.ч. їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника.

Статтею 1 Розділу I Закону України від 26 червня 2001року № 2402-III «Про охорону дитинства» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2402) багатодітна сім’я - сім’я, що складається з батьків (або одного з батьків) і трьох та більше дітей. Підставою для отримання пільг, передбачених законодавством для багатодітних сімей є підтверджуючі документи.

Статус багатодітної сім’ї і дітей з такої сім’ї та їх право на отримання пільг згідно із Законом № 2402 підтверджує посвідчення (п. 2 Порядку виготовлення і видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2010 року № 209 «Деякі питання виготовлення і видачі посвідчень батьків та дитини з багатодітної сім’ї»).

Родина, в якій з’являється третя дитина, при наявності документів (посвідчення тощо), що підтверджують статус багатодітної сім’ї та дітей з такої сім’ї, починаючи з місяця набуття статусу багатодітної сім’ї не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за умови перебування у власності такої сім’ї не більше одного житлового об’єкта. За період з 01 січня звітного року до початку того місяця, в якому було набуто статус багатодітної сім’ї, податок сплачується на загальних підставах.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 978 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar