Покров Пятница 17.05.24, 09:44
Сайт
Главная » 2014 » Декабрь » 31 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
00:14
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

Економічний ефект у 2014 році від перекриття злочинних схем складає близько 14,6 млрд. гривень

Найоб’єктивнішим критерієм оцінки – є реальні результати роботи діяльності підрозділів податкової міліції. Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко під час прес-конференції 23 грудня.

«З метою вирішення проблем у сферах підприємницької діяльності та зменшення необґрунтованого тиску на платників податків, перше, що я зробив, коли прийшов на посаду, це відновив системний та постійний діалог з бізнесом. По-друге, було змінено керівництво підрозділів податкової міліції, яке працювало за часів минулої влади. По-третє, за рахунок зміни критеріїв оцінки власної роботи, ми сконцентрували увагу на виявленні резонансних кримінальних правопорушень», - наголосив Володимир Хоменко.

Загалом у 2014 році у боротьбі з тіньовою економікою досягнуто таких результатів:

- упереджено втрат бюджету від використання схемного податкового кредиту фіктивними підприємствами на суму - 4,1 млрд. грн..;

- встановлено фактів розкрадання ПДВ - 2 млрд. грн.;

- відшкодовано збитків у кримінальних провадженнях - 662,8 млн. грн.;

- вилучено підакцизної продукції з тіньового обігу більше ніж на 0,5 млрд. грн.;

- заблоковано обіг цінних паперів підприємств групи С. Курченка - 5 млрд. грн.;

- упереджено формування незаконного ПДВ - 823 млн. грн.;

- стягнуто до бюджету з вигодонабувачів «конвертаційних центрів» - 351,2 млн. грн.;

- накладено арешт на майно - 1,3 млрд. грн.

У цілому загальний економічний ефект від проведених податковою міліцією заходів щодо перекриття злочинних схем складає близько 14,6 млрд. гривень.

Зокрема, Володимир Хоменко зазначив, що проведена комплексна робота щодо ліквідації, так званих, «площадок» та «податкових ям», які під прикриттям колишньої влади надавали незаконні послуги з ухилення від оподаткування.

Так, припинено діяльність 6 конвертаційних «площадок», якими протягом 2013 року та у першому кварталі цього року за рахунок незаконного сформованого податкового кредиту бюджет недоотримав близько 51,2 млрд. гривень.

З початку року ліквідовано 47 «конвертаційних» центрів. До державної казни вже надійшло майже півмільярда гривень.

«За результатами контрольно-перевірочної роботи завдані державі збитки відшкодовуються вигодонабувачами», - зауважив Перший заступник ДФС України.

Окрім того, завдяки запровадженню автоматизованої системи інформації щодо виявлених фіктивних підприємств зібрана вся доказова база щодо діяльності 856 «податкових ям» Очікувані надходження у наступному році можуть скласти біля 1,6 млрд. гривень.

«Ця електронна база допоможе чесним платникам податків розібратися «хто є хто» і захистити себе від діяльності з фіктивними підприємствами», - підкреслив Володимир Хоменко.

Говорячи про тіньовий ринок підакцизних товарів, Перший заступник Голови Державної фіскальної служби зазначив, що цей ринок завжди був кримінальним.

За оцінкам фахівців, тіньовий ринок виготовлення алкоголю на початок року складав майже 50%, це майже 20-25 мільйонів декалітрів фальшованої горілки на ринку.

Так, протягом 2014 році з незаконного обігу вилучено підакцизних товарів на суму майже 500 млн. гривень:

- лікеро-горілчаних виробів – 203 млн. грн.;

- спирту – 57 млн. грн.;

- тютюнових виробів – 111 млн. грн.;

- паливно-мастильних матеріалів – 97 млн. гривень.

Викрито 106 підпільних виробництв підакцизних товарів.

«Завдяки ефективним заходам нелегальний ринок алкоголю було зменшено в 5 разів, до 10%», - підкреслив Володимир Хоменко.

У результаті, у 2014 році офіційними виробниками збільшено виробництво до 28 млн. декалітрів алкоголю. Також до державного бюджету надійшло акцизного податку на 794 млн. грн. більше, ніж у 2013 році. Це при тому, що акцизний податок не надходить від виробників алкоголю, які знаходяться на тимчасово окупованих територіях АР Крим і частково Донецької та Луганської областей.

«Нашими пріоритетними завданнями з детінізації економіки завжди залишатимуться недопущення розкрадання коштів державного бюджету, виявлення злочинних схем, забезпечення максимального відшкодування збитків, завданих державі, та притягнення злочинців до відповідальності», - підсумував Перший заступник Голови ДФС України Володимир Хоменко.

 

При штабі АТО буде створено підрозділ Державної фіскальної служби

«Податкова міліція спільно з прикордонниками, працівниками МВС та СБУ жорстко контролюватиме переміщення товарів у зоні проведення АТО. Активізація взаємодії всіх силових відомств у роботі та посилений контроль над переміщенням вантажів, зокрема, вугілля, палива та товарів народного споживання, із зони так званої ДНР на підконтрольні Україні території, і назад – наше головне завдання», - на цьому наголосив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко під час розширеної наради за участю заступника Голови Донецької ОДА Михайла Нечепорука, представників Збройних Сил та правоохоронних органів, яка відбулася 19 грудня у Краматорську.

Працівники податкової міліції при штабі АТО будуть оперативно виїжджати на перевірки вантажів і, за необхідністю, адекватно реагувати. Окрім того, вони будуть нести службу на блок-постах, через які проходять основні магістралі, що використовуються для вантажоперевезень у зоні проведення АТО.

На цей час в Донецькій та Луганській областях прикордонниками розгорнуто 13 контрольних пунктів в’їзду – виїзду: 12 – автомобільних та 1-залізничний. Середні добові показники руху через встановлені контрольні пункти складають від 30 до 50-ти тисяч осіб та 10-15 тисяч транспортних засобів. Прикордонники спільно з працівниками ДФС, МВС та СБУ виявляють непоодинокі спроби незаконного переміщення великих партій товарів народного споживання як до, так і з зони проведення антитерористичної операції.

Володимир Хоменко зазначив, що сьогодні пріоритетними завданнями для податкової міліції є відновлення повного контролю за переміщенням товарів у зоні проведення АТО та протидія незаконному вивезенню та ввезенню товарів та вантажів.

«Ми маємо забезпечити проведення заходів щодо перевірки документів всіх транспортних засобів, які перевозять вантажі чи товари на цих пунктах, реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності, проведення догляду машин на предмет наявності нелегальних товарів та контрабанди, а також – контроль за сплатою відповідних податків та платежів», - зазначив Перший заступник Голови ДФС України Володимир Хоменко.

Вже на сьогодні за результатами оперативних заходів припинено 27 спроб переміщення вантажів за документами сумнівного походження, з них 6 випадків пов’язаних з незаконним перевезенням вугілля – 330 тонн. Також припинено спроби нелегального перевезення алкоголю та цигарок.

 

Митники та прикордонники України, Азербайджану, Грузії та Молдови обговорили основні напрями співпраці у рамках ГУАМ

Шляхи подальшої співпраці у митній та прикордонній сферах обговорили представники країн-учасниць ГУАМ під час 21–го засідання Керівного комітету Проекту із сприяння торгівлі і транспортуванню ГУАМ, яке нещодавно відбулося в Одесі.

Державну фіскальну службу на заході представляв заступник Голови ДФС Анатолій Макаренко, який поінформував присутніх про особливості реформування митної системи України.

„Підписання у цьому році Україною, Грузією та Молдовою Угоди про асоціацію з ЄС та створення Зон вільної торгівлі з країнами ЄС не тільки потребуватиме прискорення реформування митних служб наших країн, а й створює нові перспективи взаємодії в митній сфері в рамках ГУАМ”, - підкреслив Анатолій Макаренко.

Під час засідання був узгоджений проект Протоколу між митними адміністраціями держав – учасниць ГУАМ про взаємне визнання окремих результатів митного контролю товарів та транспортних засобів при здійсненні митного оформлення.

Підписання цього Протоколу, впевнені учасники засідання, значно прискорить та спростить митні процедури при переміщенні товарів та транспортних засобів через державні кордони країн – учасниць ГУАМ.

Наступне засідання Керівного комітету заплановано на середину 2015 року та відбудеться в Азербайджані.

Довідково:

Організація за демократію і економічний розвиток – ГУАМ – регіональна організація, створена в 1997 році Азербайджаном, Грузією, Молдовою та Україною (з 1999 по 2005 роки в ГУАМ входив Узбекистан).

До складу Керівного комітету Проекту із сприяння торгівлі і транспортуванню входять представники митних та прикордонних служб держав-учасниць ГУАМ.

 

У Дніпропетровській області проведено розширену прес-конференцію для регіональних ЗМІ

25 грудня 2014 року начальником ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василем Михайловичем Андрухів, начальником Дніпропетровської митниці ДФС Шалай Костянтином Михайловичем та першим заступником начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Пеньковим Сергіем Володимировичем проведено розширену прес-конференцію з регіональними засобами масової інформації щодо роботи територіальних органів фіскальної служби області.

За словами Василя Андрухів: "На сьогодні основними завданнями територіальних органів Державної фіскальної служби України є стабільні надходження платежів до бюджетів усіх рівнів та єдиного соціального внеску. Так, за одинадцять місяців поточного року до бюджетів всіх рівнів мобілізовано 51 мільярд 584 мільйони гривень, приріст до минулого року 12 відсотків, або 5 мільярдів 466 мільйонів гривень. Митних платежів зібрано 9 мільярдів 520 мільйонів гривень, приріст до минулого року 20 відсотків, або 1 мільярд 574 мільйонів гривень. При цьому, фіскальною службою Дніпропетровщини за січень-листопад 2014 року забезпечено в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 42 млрд. 064 млн.грн. у тому числі: - до державного бюджету – 16 млрд. 288,8 млн.грн.; - до місцевих бюджетів – 9 млрд. 314,1 млн.грн.; - по єдиному соціальному внеску – 16 млрд. 461,1 млн.грн. Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на 3 млрд. 892,6 млн.грн. Такі результати досягнуті, в першу чергу, за рахунок розширення бази оподаткування і протидії тіньовій економіці, легалізації найманої праці і недопущення виплати заробітної платні, в «конвертах», ліквідації функціонування «податкових ям» на території Дніпропетровської області".

У зверненні до представників ЗМІ Василь Андрухів відмітив цілком зрозумілий їх інтерес до діяльності фіскальної служби по формуванню економічної стабільності нашого регіону, а також завірив, що співробітники служби роблять все від них залежне для того, щоб платники продовжували одержувати високоякісні адміністративні послуги, а в Державний і місцеві бюджети і надалі податки надходили своєчасно і в повному обсязі.

"Головне управління фіскальної служби області завжди відкрите до діалогу і готове продовжувати взаємодію як з бізнес – співтовариством, так і із засобами масової інформації. Разом з вами ми зможемо системно покращувати діловий клімат, збільшувати інвестиційну привабливість Дніпропетровської області" - зазначив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровської області Василь Андрухів.

Наприкінці розширеної прес-конференції відзначено представників регіональних ЗМІ за дієву співпрацю та вручено грамоти.

 

В ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено друге засідання Громадської ради

25 грудня 2014 року у Головному управлінні Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведено друге засідання Громадської ради при ГУ ДФС у Дніпропетровській області. В цьому засіданні прийняв участь начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

За словами Василя Андрухів: "На сьогодні основними завданнями територіальних органів Державної фіскальної служби України є стабільні надходження платежів до бюджетів усіх рівнів та єдиного соціального внеску. Так, за одинадцять місяців поточного року до бюджетів всіх рівнів мобілізовано 51 мільярд 584 мільйони гривень, приріст до минулого року 12 відсотків, або 5 мільярдів 466 мільйонів гривень. Митних платежів зібрано 9 мільярдів 520 мільйонів гривень, приріст до минулого року 20 відсотків, або 1 мільярд 574 мільйонів гривень. При цьому, фіскальною службою Дніпропетровщини за січень-листопад 2014 року забезпечено в бюджети усіх рівнів (з урахуванням ЄСВ) 42 млрд. 064 млн.грн. у тому числі: - до державного бюджету – 16 млрд. 288,8 млн.грн.; - до місцевих бюджетів – 9 млрд. 314,1 млн.грн.; - по єдиному соціальному внеску – 16 млрд. 461,1 млн.грн. Порівняно з відповідним періодом 2013 року збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на 3 млрд. 892,6 млн.грн. Такі результати досягнуті, в першу чергу, за рахунок розширення бази оподаткування і протидії тіньовій економіці, легалізації найманої праці і недопущення виплати заробітної платні, в «конвертах», ліквідації функціонування «податкових ям» на території Дніпропетровської області".

Крім того, на проведеному засіданні розглянуто питання щодо формування постійно діючих робочих органів Громадської ради – Комітетів, відповідно до напрямів роботи членів Громадської ради. Присутні члени Громадської ради висловили свої побажання стосовно участі у складі кожного з чотирьох Комітетів Громадської ради. Прийняття рішень відбувалось шляхом відкритого голосування всіх представників Громадської ради.

Наприкінці, начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів привітав усіх членів Громадської ради та відзначив кращих за активну участь та налагодження ефективної взаємодії з громадськістю.

 

З початку 2014 року місцеві громади Дніпропетровської області отримали понад 9,3 мільярдів гривень

За одинадцять місяців 2014 року до місцевих скарбниць Дніпропетровщини надійшло понад 9,3 млрд. гривень податків та зборів. Це на 767,1 млн. грн. більше порівняно з минулорічним періодом.

Істотного зростання досягнуто з податку на доходи фізичних осіб, плати за користування надрами, плати за землю та єдиного податку. Так, надходження з податку на доходи фізичних осіб склали 5 млрд. 775,5 млн. грн., що на 258,4 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді минулого року. Від землевласників та землекористувачів надійшло 1 млрд. 746,6 млн. грн. плати за землю, що на 128,1 млн. грн. більше ніж у січні – листопаді 2013 року. З початку року до кошиків місцевих бюджетів області надійшло плати за користування надрами 735,1 млн. грн., що на 344,9 млн. грн. більше, ніж за аналогічний період 2013року. Спрощенці сплатили єдиного податку – 540,5 млн. грн., що на 127,7 млн. грн. більше минулорічних надходжень.

«У нинішніх умовах повнота та своєчасність надходжень до місцевих бюджетів має велике значення, адже казна Дніпропетровського регіону – це безпосереднє джерело видатків на потреби громади області. Тому від рівня бюджетної дисципліни суб’єктів господарювання Дніпропетровщини залежить й фінансова самодостатність регіону», – відзначає начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

До бюджету надійшло 12,4 млн. грн. військового збору

Як повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, за серпень - листопад поточного року до бюджету надійшло 12,4 млн. грн. військового збору.

Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року, ставка якого складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за утримання (нарахування) і сплату (перерахування) військового збору в бюджет є роботодавці, що виплачують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків, та податкові агенти — для оподатковуваних інших доходів із джерела їх походження в Україні.

Військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.

Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.

 

Керівництво Нікопольської ОДПІ вітає платників податків та мешканців міста та району з Новорічними та Різдвяними святами!

Щиро вітаю Вас з новорічними святами!

Нехай наступний рік буде насичений новими здобутками, планами, творчими ідеями, хорошими новинами та фінансовими успіхами!

Зичу Вам міцного здоров’я, успіхів, родинного щастя, достатку, благополуччя, миру та злагоди!

Хай з Вами завжди будуть вірні друзі і удача!

Нехай тепло та щастя оселяться у Вашій родині!

З Новим роком та Різдвом Христовим!

З повагою

В.о. начальника Нікопольської ОДПІ

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Володимир Джавун

 

Фахівці фіскальної служби Дніпропетровщини виявили «відмивання»

понад 10 млн. грн. злочинних доходів

За матеріалами ГУ ДФС у Дніпропетровській області прокуратурою Заводського району м. Дніпродзержинська обліковано кримінальне провадження за ст. 209 Кримінального кодексу України (легалізація доходів, одержаних злочинним шляхом) у відношенні одного з підприємств регіону.

Так, співробітниками ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено, що посадові особи ТОВ «В» шляхом імітації господарських операцій з підприємством ПП «С» (яке було створено для використання в «тіньових» схемах з метою легалізації та конвертації безготівкових грошових коштів в готівкову форму) отримали податкову вигоду, загальна сума якої підпадає під визначення ст.4 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом».

Таким чином, посадові особи ТОВ «В» легалізували доходи внаслідок незаконно проведених господарських операцій через підконтрольне підприємство на загальну суму понад 10 млн. грн.

В теперішній час триває слідство.

 

Завдяки операції «Урожай-2014» роботодавці підвищили заробітну платню 126 тис. працівникам

За результатами проведення всеукраїнської операції «Урожай-2014» станом на 1 грудня поточного року підвищено розмір заробітної плати 126 тис. осіб. Сума легалізованого доходу скала 288 млн. грн. Крім того, завдяки проведенню співбесід з роботодавцями офіційно оформлено трудові відносини із 50 тис. осіб. Ці заходи принесли д бюджету додатково 155 млн. грн. ПДФО та ЄСВ.

Без уваги також не залишились взаємини між державою та орендарями земельних ділянок. Так, за період проведення операції було додатково укладено та зареєстровано 51 тис. договорів оренди земельних ділянок (паїв) загальною площею понад 195 тис. га. Також, за наслідками перегляду 6,3 тис. договорів додатково оформлено ще майже 66 тис. га земельних площ.

Такі перевірочні заходи принесли до держбюджету додатково понад 42 млн. грн. орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності та 3,7 млн. грн. фіксованого сільськогосподарського податку. У свою чергу, за рахунок додатково укладених договорів оренди земельних ділянок казна країни отримала 13,5 млн. грн. ПДФО та 27,2 млн. грн. інших платежів.

За вказаний період також виявлено понад 1,8 тис. суб`єктів господарювання, які не дотримувались або порушували податкове законодавство Це становить 82% від загальної кількості перевірених платників. Їм донараховано близько 330 млн. грн. платежів.

Зокрема, ПДВ – 252 млн. грн., ПДФО – майже 30 млн. грн., ЄСВ – 9 млн. грн. та 39 млн. грн. інших податків. Крім того, зменшено від’ємне значення ПДВ на суму 24 млн. грн. та встановлено фіктивність здійснення господарських операцій на суму 367 млн. грн.

Нагадаємо, що всеукраїнська операція „Урожай – 2014” проводилася Державною фіскальною службою з липня по грудень 2014 року. Метою її проведення є вжиття заходів щодо створення в агросекторі рівних, прозорих та комфортних умов для діяльності аграріїв, а також попередження порушень податкового законодавства, ухилення від сплати податків та легалізація заробітної плати працівників агросектору.

 

Щодо податкового боргу у 2014 році

У поточному році надходження від застосованих органами Державної фіскальної служби заходів, спрямованих на забезпечення надходжень нарахованих та несплачених у встановлені терміни коштів, склали 6,4 млрд.грн., що на 33 відс., або на 1,6 млрд.грн. більше, ніж у 2013 році.

У той же час, за 10 місяців 2014 року абсолютний приріст податкового боргу до Зведеного бюджету становить 15,3 млрд. грн. і станом на 1 листопада п.р. загальна сума податкового боргу склала 34,15 млрд. гривень.

Основною причиною такої ситуації стала легалізація донарахованих сум за результатами контрольно-перевірочної роботи, які не були відображені в обліку фіскальних органів в попередні періоди - переважно протягом 2012-2013 років, а це - 12,04 млрд. гривень.

Крім того, анексія Криму та Севастополя додала 1,02 млрд.грн. боргу, війна на сході – 2,41 млрд.грн., погіршення фінансової дисципліни окремих бюджетоформуючих підприємств – 2,1 млрд. гривень.

Якщо б зазначені події не мали місця, у поточному році органи ДФС могли б забезпечити скорочення заборгованості платників податків перед бюджетом щонайменше на 2,3 млрд. гривень.

 

Найбільша кількість порушень митних правил фіксується при переміщенні через кордон продовольчих та промислових товарів

Протягом січня - листопада поточного року митницями Державної фіскальної служби України порушено понад 13,9 тис. справ про порушення митних правил на загальну суму 529,2 млн. гривень. З них у 7,6 тис. справ тимчасово вилучено предмети порушень на суму майже 345,6 млн. гривень.

За цей період на митних постах України зафіксовано майже 7,1 тис. випадків переміщення через митний кордон товарів, валюти та транспортних засобів з порушенням митного законодавства.

Серед них – майже 6,4 тис. випадків переміщення продовольчих та промислових товарів на загальну суму понад 235 млн. гривень, 510 випадків незаконного переміщення валюти на суму понад 73,5 млн. гривень та 212 випадків порушення митного законодавства при переміщені транспортних засобів на суму майже 30,7 млн. гривень.

Зокрема, у листопаді поточного року до зони діяльності митного поста „Ягодин” прибув автомобіль марки „Lifan” під керуванням нашої співвітчизниці. Під час огляду транспортного засобу, який прямував з України до Польщі, та особистих речей громадянки було виявлено п`ять мішків з бурштином різного розміру та кольору. Загальна вага знахідки – понад 43 кг, вартість становила понад 361 тис. грн.

А в автомобілі „Mercedes - Benz” серед особистих речей нашого співвітчизника, який прямував з Польщі, у пункті пропуску „Угринів” Львівської митниці ДФС було виявлено промислових товарів на майже 1 млн. грн.

За вказаними фактами було складено протоколи про порушення митних правил, а всі виявлені матеріальні цінності тимчасово вилучено.

 

На протязі одинадцяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 576 запитів від дніпропетровських платників

У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних Цієї тематики стосувалось більше двох третин звернень (68,5%).

Понад 16% заявників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 7,4% платників, особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 2,7% громадян тощо.

Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Результати розгляду судових справ про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень.

Українське податкове законодавство є складним і постійно змінюється. Переважну більшість спорів, які знаходяться на розгляді в адміністративних судах різних інстанцій, складають податкові спори.

Так, станом на 01.12.2014 в судах всіх інстанцій за участю територіальних органів ДФС (Міністерства доходів і зборів), Дніпропетровської області знаходилося на розгляді 13951 справа різних категорій на загальну суму 9,3 млрд.грн.

Кількість справ за позовами платників податків про визнання недійсними податкових повідомлень – рішень у Дніпропетровській області складає 6055 на суму 8,5 млрд.грн. і відповідно питома вага від загальної суми позовів складає 91,4%.

Із розглянутих протягом 2014 року 2553 справ на загальну суму 3,7 млрд.грн. за позовами даної категорії, 1936 справ на суму 2,6 млрд.грн. винесено на користь платників податків, що становить 75,8% від кількості та 70,3% від суми розглянутих справ. У порівняні з минулим 2013 роком позови платників податків до податкових органів області, які перебувають на розгляді, збільшилися на 29% по кількості та 24% по сумі, а відсоток вирішених на користь платників податків справ, збільшився на 31% по кількості та на 37% по сумі. Таким чином, можливо констатувати, що платники активно і ефективно використовують своє право на оскарження у судовому порядку податкових повідомлень – рішень.

Спори за позовами платників податків про визнання недійсним податкових повідомлень – рішень переважно пов’язані із донарахуванням податку на прибуток та ПДВ.

 

Майже 6 млн. грн. сплатило дніпропетровське підприємство за штучно створений податковий кредит

У листопаді поточного року на дніпропетровському підприємстві «Ш», яке здійснює господарську діяльність в сферах: будівництва, обслуговування та ремонту залізничних доріг; допоміжного обслуговування наземного транспорту; виконання проектних робіт, призначено посадову особу, до обов’язків якої входило, зокрема, проведення податкової політики, формування схем податкового планування. До того ж, цей працівник мав право підпису фінансової, податкової та статистичної звітності підприємства «Ш».

Не довго вагаючись, «спритний» працівник відразу надав до територіальної ДПІ уточнюючий розрахунок до декларації з ПДВ, згідно якого сума податкового кредиту склала 7,4 млн. грн.

За результатами перевірки відображеного показника фахівці ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановили завищення задекларованого підприємством «Ш» податку на додану вартість по операціях з придбання сировини і матеріалів, товарів, основних засобів, послуг, оренди у контрагента підприємства «К» на суму 3,9 млн. грн.

У ході перевірки на запит податківців вказаною посадовою особою не надано жодного первинного документа, яким би підтверджувались господарські взаємовідносини з підприємством «К».

Отже, за результатами перевірки фахівці ДФС Дніпропетровщини донарахували підприємству «Ш» майже 6 млн. грн. податкових зобов’язань та фінансових санкцій, які сплачені до бюджету в повному обсязі грошовими коштами.

За фактом умисного ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах відкрито кримінальне впровадження.

 

На протязі одинадцяти місяців поточного року сервіс ДФСУ «Пульс» отримав 576 запитів від дніпропетровських платників

У переважній більшості громадяни Дніпропетровського регіону використовують сервіс «Пульс» для з’ясування питань щодо подання електронної звітності та реєстрації податкових накладних Цієї тематики стосувалось більше двох третин звернень (68,5%).

Понад 16% заявників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 7,4% платників, особливостями реєстрації платником ПДВ цікавилися 2,7% громадян тощо.

Всі звернення оперативно розглянуті у встановлений термін та вирішені по суті.

Нагадаємо, що звертатися щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників Державної фіскальної служби, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю, можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Подання звітності в разі припинення підприємницької діяльності

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, яка є платником єдиного податку, останнім податковим (звітним) періодом вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з припиненням провадження господарської діяльності.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку першої та другої груп є календарний рік.

Податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої - шостої груп є календарний квартал. Податковий (звітний) період починається з першого числа першого місяця податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем останнього місяця податкового (звітного) періоду.

 

Щодо уникнення подвійного нарахування ЄВ

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску фізична особа - підприємець, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, в якій зазначаються основні види діяльності). Взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів) та фізичних осіб - підприємців, відомості щодо яких містяться в ЄДР, як платників ЄВ підтверджується випискою з ЄДР, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам) та фізичним особам - підприємцям у порядку, встановленому Законом України від 15 травня 2003 року №755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» із змінами та доповненнями.

Відомості, що містяться в ЄДР, є відкритими і загальнодоступними, за винятком реєстраційних номерів облікових карток платників податків, відомостей про відкриття та закриття рахунків, накладення та зняття арештів на рахунки та майно.

Отже, з метою уникнення подвійного нарахування ЄВ фізична особа - підприємець, яка виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (виписку з ЄДР, в якій зазначаються основні види діяльності).

 

Який порядок обчислення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у разі отримання об’єкта житлової нерухомості у спадщину після смерті його власника?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що спадкування - перехід прав та обов’язків (спадщини) від ФО, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців). Право власності на нерухоме майно виникає у спадкоємця з моменту державної реєстрації цього майна. Спадкоємець, який прийняв спадщину, у складі якої є нерухоме майно, зобов’язаний звернутися до нотаріуса за видачею йому свідоцтва про право на спадщину на нерухоме майно та зареєструвати право на спадщину в органах, які здійснюють державну реєстрацію нерухомого майна.

У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності (п. 265.8 ст. 265 Податкового кодексу України). Для ФО, яка отримала об’єкт житлової нерухомості у спадщину після смерті його власника, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки обчислюється контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації), починаючи з місяця, в якому виникло право власності.

 

Чи є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, житловий будинок/квартира який/яка належить багатодітній сім’ї, одна із кімнат якого/якої здається в оренду?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що багатодітна сім’я – це сім’я, в якій подружжя (чоловік і жінка) перебуває у зареєстрованому шлюбі, разом проживає та виховує трьох і більше дітей, у тому числі кожного з подружжя, або один батько (одна мати), який (яка) проживає разом з трьома і більше дітьми та самостійно їх виховує. До складу багатодітної сім’ї включаються також діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах, – до закінчення навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років.

Не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, об’єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що належать фізичним особам, які відповідно до закону мають статус багатодітних або прийомних, або малозабезпечених сімей, опікунів, піклувальників дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю, опікуна, піклувальника.

Пільги із сплати податку не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, використовуються у підприємницькій діяльності). Підставою для отримання пільг, передбачених законодавством для багатодітних сімей, є підтверджуючі документи. Статус багатодітної сім’ї і дітей з такої сім’ї та їх право на отримання пільг підтверджує посвідчення. Таким чином, житловий будинок/квартира, який/яка належить багатодітній сім’ї, одна з кімнат якого/якої здається в оренду, не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, але не більше одного такого об’єкта.

 

Наслідки зміни податкової адреси

Нікопольська ОДПІ нагадує, що у разі зміни податкової адреси платника єдиного податку останнім звітним періодом за такою адресою вважається період, у якому подано до контролюючого органу заяву щодо зміни податкової адреси (п. 294.7 ст. 294 Податкового кодексу України).

Подання податкових декларацій фізичною особою – підприємцем – платником єдиного податку та сплата єдиного податку за наступні звітні періоди здійснюється до контролюючого органу за місцем нової податкової адреси (місцем проживання).

Порядок ведення Книги обліку доходів платників єдиного податку першої і другої груп та платників єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, та Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат платників єдиного податку третьої групи, які є платниками податку на додану вартість, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 15.12.2011 року № 1637.

Відповідно до п. 2 Порядків прошнурована та пронумерована Книга обліку доходів або Книга обліку доходів і витрат безоплатно реєструються в контролюючому органі за основним місцем обліку платників податку.

Дані Книги використовуються платником податку для заповнення податкової декларації платника єдиного податку (п. 7 Порядків).

Отже, у разі зміни податкової адреси (місця проживання), пов’язаної зі зміною адміністративного району, фізичній особі – підприємцю – платнику єдиного податку необхідно зареєструвати нову книгу обліку доходів (доходів і витрат) у контролюючому органі за новим місцем обліку.

Якщо ж така зміна відбувається в межах одного адміністративного району, то фізична особа – підприємець – платник єдиного податку продовжує здійснювати записи наростаючим підсумком у зареєстрованій Книзі обліку доходів (доходів і витрат)

 

Користувачам РРО до уваги!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що наказом ДФС України від 11.12.2014 р. № 362 затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Попередній перелік касової техніки у Держреєстрі РРО, затверджений наказом ДФС України від 14.10.2014 р., втратив чинність.    

Державний реєстр РРО містить моделі касових апаратів, які відповідають сучасним вимогам та забезпечують передачу контрольно-звітної інформації до органів ДФС України в електронній формі.

Платники податків, які використовують касову техніку можуть обрати найбільш оптимальну для себе нову модель техніки або модернізувати ту, яка вже використовується  у роботі, приєднавши до неї відповідний модем.

З повним переліком реєстраторів розрахункових операцій, які включені до Державного реєстру, можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України (http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/94957.html

 

Про зняття з обліку в органах ДФС

Нікопольська ОДПІ нагадує, що зняття з обліку платників єдиного внеску – фізичних осіб – підприємців, здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця така фізична особа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалася нею як фізичною особою – підприємцем.

Платник єдиного внеску (фізична особа – підприємець) знімається з обліку лише після проведення перевірки та здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску.

До реєстру страхувальників вносяться відповідні записи із зазначенням дати та причини зняття з обліку платника єдиного внеску.

Датою зняття з обліку платника єдиного внеску є дата внесення запису до реєстру страхувальників

 

Пільга з ПДВ при продажу новорічних подарунків для дітей

Нікопольська ОДПІ нагадує, що звільняються від обкладенням ПДВ операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються за рахунок коштів Фонду соцстраху з тимчасової втрати працездатності, профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій (лист ДФС від 24.11.2014 р. № 7309/6/99-99-19-03-02-15). Водночас суми податку, сплачені виробниками дитячих святкових подарунків за придбання сировини та матеріалів для їх виробництва, відносяться до складу валових витрат і до податкового кредиту не включаються.

У період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року звільняються від обкладення ПДВ операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються не лише за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, а й за рахунок коштів профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій.

 

Отримати ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем можна без подання довідки про реєстрацію РРО та КОРО

Нікопольська ОДПІ нагадує, що ДПІ за місцем отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями надано можливість підтвердження факту реєстрації РРО та КОРО, що знаходяться у місці провадження суб'єктом господарювання торговельної діяльності, засобами Інформаційної системи ДФС України без отримання в ДПІ за місцем реєстрації, як платника податків, довідки про реєстрацію РРО та КОРО.

 

Щодо звітності про використання РРО

Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані подавати до органів доходів і зборів звітність, пов’язану із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа наступного за звітним місяця у разі, якщо цим пунктом не передбачено подання інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.

Тобто,  суб’єкти господарювання, які у своїй діяльності використовують РРО та повинні подавати до органів ДФС  по дротових та бездротових каналах зв’язку звітність про використання РРО, не подають звіт про використання РРО (КОРО) за формою 3ВР-1.

 

Нові зразки марок акцизного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Постановою Кабінету Міністрів України від 19.11.2014 №627 «Деякі питання запровадження марок акцизного податку нового зразка для алкогольних напоїв і тютюнових виробів» (далі – Постанова № 627) затверджено нові зразки марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва, а також встановлено розмір плати за одну марку акцизного податку для алкогольних напоїв яка становить 0,1926 гривні, для тютюнових виробів - 0,091 гривні.

Постановою № 627 визначено, що з 01.01.2015 року:

- запроваджується використання нових зразків марок акцизного податку;

- припиняється продаж марок акцизного податку для алкогольних напоїв і тютюнових виробів вітчизняного та імпортного виробництва, зразки яких затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2013 р. № 188 «Деякі питання маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

 
Категория: Город | Просмотров: 1200 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar