Покров Понедельник 29.04.24, 11:18
Сайт
Главная » 2015 » Февраль » 2 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
13:53
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

На кінець січня до ДФС України надійшло більше 150 запитів щодо проведення люстраційної перевірки вищих посадових осіб держави, – Ігор Білоус

У рамках дії закону „Про очищення влади” було звільнено 73 працівники. Разом з тим  процес кадрового очищення в податкових та митних органах був розпочатий ще у березні 2014. За вказаний період було звільнено більш як 6,5 тис. посадових осіб.

„Станом на 28 січня 2015 року до ДФС надійшло 153 запити про проведення перевірок достовірностей відомостей, передбачених пунктом 2 частини 5 статті Закону "Про очищення влади" стосовно вищих посадових осіб держави. За результатами перевірки підготовлено 35 висновків про результати таких перевірок, повернуто без виконання 20 запитів у зв'язку з переходом осіб, стосовно яких надходили запити, на виборні посади або у разі їх звільнення з таких посад”, - повідомив голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус у своїй промові на засіданні Уряду.

Він також зазначив, що триває проведення перевірок достовірності відомостей, забезпечено направлення запитів та оприлюднено на офіційному веб-порталі фіскальної служби інформацію щодо 1,9 тис. працівників апарату ДФС та 518 працівників, посади яких віднесено до номенклатури ДФС України. За результатами перевірок буде прийнято рішення щодо подальшої роботи в ДФС.

Ігор Білоус підкреслив, що відповідно до вимог нормативних актів Кабміну люстраційна перевірка здійснюється стосовно співробітників ДФС України. Співробітники, які залишились в Міністерстві доходів та зборів України, та підпадають під обмеження, до ДФС переведені не будуть, а будуть звільнені.

„Також хочу сказати, що процес люстраційної перевірки в ДФС перебуває під контролем громадськості. Так, 2 грудня 2014 року питання проведення люстраційної перевірки розглядалося на Громадській раді при ДФС України, це 154 члени”, - підкреслив Ігор Білоус.

Голова ДФС України підкреслив, що для прозорості процедури призначення осіб на керівні посади в органах  фіскальної служби створено Раду з кадрових питань. „На веб-порталі ДФС створений відповідний підрозділ, в якому щоденно оприлюднюється інформація про претендентів на посади, результати засідань та прийняття рішень”, - додав він.

Радою з кадрових питань при ДФС України було прийнято та опрацьовано документи від 127-ми претендентів, які висловили бажання пройти відбір. Проведено 10 засідань ради, на яких було здійснено відбір кандидатів на 52 керівні посади територіальних органів ДФС. За результатами рекомендовано для розгляду 29 кандидатур на посади керівників регіональних головних управлінь, а також запропоновано 23 кандидатури для розгляду керівництвом на посади керівників митниць.

В рамках заходів з протидії корупції підрозділами власної безпеки ДФС України було проведено 3,8 тис. службових перевірок та розслідувань. За їх результатами керівникам територіальних органів ДФС було направлено 1,2 подань про усунення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушень. До дисциплінарної відповідальності притягнуто 1,125 тис  та звільнено 92 особи.

З метою недопущення прийому на роботу осіб з низькими морально-діловими якостями працівниками підрозділів власної безпеки ретельно вивчаються кандидати на зайняття посад в органи ДФС  України (не погоджено на прийняття 147 осіб).

 

Державна фіскальна служба України готує апеляційну скаргу на рішення Печерського суду

Печерський районний суд міста Києва (суддя Вовк С.В.) 26 січня 2015 року задовольнив позов про захист честі, гідності, ділової репутації та спростування недостовірної інформації колишнього Міністра доходів і зборів Клименка О.В. до низки ЗМІ, Державної фіскальної служби України та Голови Державної фіскальної служби України Білоуса І.О.

Розгляд справи по суті відбувся за одне засідання, тобто 26 січня 2015 року. Цього ж дня сторонам видано на руки вступну та резолютивну частини рішення.

Державною фіскальною службою України з метою реалізації передбачених процесуальним законодавством прав готується апеляційна скарга.

Також слід зазначити, що Генеральною прокуратурою України проти екс-міністра доходів і зборів Клименка О.В. порушено ряд кримінальних справ, про що міститься інформація на офіційному сайті відомства та МВС України.

 

Володимир Хоменко: «Триває серйозна робота стосовно перевірки діяльності керівників податкової міліції в областях»

Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко 26 січня провів селекторну нараду з керівниками регіональних підрозділів податкової міліції.

Під час наради Перший заступник Голови ДФС України дав доручення невідкладно та в стислі терміни завершити процес реорганізації податкової міліції з урахуванням вимог Закону України «Про очищення влади», подати кандидатури на керівників слідчих та оперативних підрозділів, повністю укомплектувати штат.

«Це неприпустимо, що так звані «в.о.» начальників Міндоходів ще досі на місцях. Ми будемо жорстко і безкомпромісно боротися з корупціонерами. Сьогодні проводиться серйозна робота», - підкреслив Перший заступник Голови ДФС України.

24 січня Володимир Хоменко виїжджав до Полтави для з’ясування всіх обставин факту отримання хабара заступником начальника — начальником слідчого відділу фінансових розслідувань Кременчуцької ОДПІ Головного управління Міндоходів у Полтавській області. Наразі проводиться службове розслідування. Причетні службові особи відстороненні від виконання службових обов’язків.

У Полтаві призначено Першим заступником начальника ГУ ДФС України в Полтавській області – Летучого Віталія Миколайовича.

У 2014 році Перших заступників начальників ГУ ДФС, які відповідатимуть за роботу податкової міліції, вже призначено в Дніпропетровській, Донецькій, Київській, Львівській, Одеській, Чернівецькій, Чернігівській, Рівненській, Хмельницькій областях. На початку січня 2015 – у Харківській області.

Відповідно до Закону України «Про очищення влади» з лав податкової міліції вже звільнено 41 керівника, і це ще не остаточна цифра – на даний час перевірка ДФС України триває.

 

У Державній фіскальній службі України починає роботу довгостроковий радник ЄС

28 січня 2015 року заступник Голови ДФС Анатолій Макаренко і директор Департаменту міжнародних зв’язків Олег Овчінніков зустрілися з представником Генерального директорату Європейської Комісії з оподаткування та митного союзу Даріушем Венцелем та представником Литовської Республіки Вітенісом Алісаускасом, який на довгостроковій основі надаватиме Державній фіскальній службі сприяння у реалізації заходів, передбачених Угодою про асоціацію між Україною та ЄС.

Зустріч відбулася у зв’язку із початком роботи литовського експерта в ДФС, яка, зокрема, передбачатиме допомогу у приєднанні України до Нової єдиної європейської системи транзиту.

Експерт ЄС був також представлений керівництву та співробітникам окремих структурних підрозділів ДФС.

* Європейська нова комп’ютеризована транзитна система (New Computerised Transit System - NCTS) – послідовність обміну електронними даними про товари, що переміщуються транзитом, між усіма митними органами-учасниками транзиту, а також митними органами та суб’єктами ЗЕД.

 

Семінар з питань адміністрування акцизного податку з 01 січня 2015 року

Семінар з питань адміністрування акцизного податку з 01 січня 2015 року проведено 26 січня 2015 року начальником ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василем Андрухів з представниками бізнесу та центрів сервісного обслуговування касової техніки.

Законом України від 28.12.2014 №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» внесено зміни до Податкового кодексу України, якими зокрема запроваджено з 1 січня 2015 року нарахування та сплату акцизного податку з роздрібної реалізації окремих груп товарів. Так, з 01 січня 2015 року до місцевих бюджетів сплачується акцизний податок з роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, нафтопродуктами у розмірі 5%.

На сьогоднішній день пріоритетним завданням нашої області є наповнення місцевих бюджетів - задля функціонування інфраструктури, виплати зарплат і пенсій.

Державна Фіскальна Служба України вийшла з пропозицією використовувати вже існуючу електронну систему подачі звітності для контролю за нарахуванням і сплатою акцизного податку. Введення такої системи надасть бізнесу простий та прозорий механізм обліку акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

З метою забезпечення у повному обсязі надходжень акцизного податку до місцевих бюджетів, ГУ ДФС у Дніпропетровській області  звернулось з пропозицією до представників бізнесу та центрів сервісного обслуговування касової техніки забезпечити (з використанням наявних технічних можливостей реєстраторів розрахункових операцій) облік відображення сум акцизного податку в касових чеках і фіскальних звітних чеках РРО. Центрами сервісного обслуговування касової техніки вже підготовлені пакети модернізації програмного забезпечення, які дозволяють в кожному касовому чеку відображати суму акцизного податку. Для цього необхідно всім власникам касової техніки звертатися в такі Центри для оновлення програмного забезпечення своїх касових апаратів.

Очікувана сума надходжень у 2015 році акцизного податку з роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, нафтопродуктами складає 650- 700 млн. гривень.

Крім того, начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів зупинився на окремих місцевих податках, таких, як податок на нерухоме майно у 2015 році, відмінне від земельної ділянки та плати за землю.

«ГУ ДФС у Дніпропетровській області, як і завжди налаштоване на всебічну підтримку бізнесу та громадськості, адже наша спільна праця полягає у стабільності та покращенні економічної ситуації в країні. Ми розраховуємо на те, що представники бізнесу не лише будуватимуть прозорі стосунки із податківцями, а й допомагатимуть знаходити правильні рішення щодо удосконалення податкового законодавства», - підкреслив Василь Андрухів наприкінці зустрічі.

 

Боротьба з митними правопорушеннями

23 січня 2015 року у медіа-центрі «ДНЕПР-ПОСТ» відбулася прес-конференція на тему: «Боротьба з митними правопорушеннями». У прес-конференції взяв участь начальник відділу впровадження у справах про порушення митних правил Дніпропетровської митниці ДФС Віталій Аксютін.

За його словами: "Впродовж 2014 року Дніпропетровською митною службою було сформовано 97 справ по порушеннях митних прав на суму 6 млн 390 тис. грн. Всі предмети правопорушень по цих кримінальних виробництвах були вилучені. Вилучалися тютюнові вироби, товари народного вжитку, промислові і ювелірні вироби, а також харчові добавки. За січень-грудень 2014 року на розгляд до суду було передано 65 позовів на суму 12 млн 117 тис. грн.".

"На даний час до державної виконавчої служби були передані конфісковані товари. Від їх реалізації протягом 2014 року було отримано 13 млн 255 тис. грн. До державного бюджету було перераховано 1 млн 111 тис. грн. Крім того, з початку 2015 року було перераховано штрафів на суму 5 млн 513 тис. грн., а до державної скарбниці передано ювелірних виробів на суму 251 тис. 730 грн. У виконавчу службу на сьогоднішній день поки що предметів правопорушень не передавалося" - відмітив Віталій Аксютін.

 

Про податкові зміни для платників акцизного податку

В зв’язку з внесенням змін до Податкового кодексу України, як зазначив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, з 1 січня поточного року вводиться акцизний податок на роздрібну реалізацію підакцизних товарів. Новий податок становить 5% від вартості товару, але платити його будуть лише ті суб'єкти господарювання, які реалізують підакцизні товари в роздріб. Кошти, при цьому, будуть надходити до місцевого бюджету. Цей податок торкнеться усіх підакцизних товарів, що продаються в роздріб - алкоголю, пива, тютюнових виробів та нафтопродуктів".

"Разом з тим, протягом 2014 року Никопольщина направила до держбюджету майже 600 тис. грн. збору за розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Цього року, очікується зібрати в 3 рази більшу суму, і направити її вже до місцевих бюджетів" – зазначив Володимир Джавун.

 

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Як повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, Законом України № 71 внесено зміни щодо оподаткування нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, які набрали чинності з 1 січня 2015 року.

Передбачається розширення бази оподаткування для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, шляхом оподаткування як житлової, так і нежитлової нерухомості.

Підпунктом 14.1.1291 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що об'єкти нежитлової нерухомості – це будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду.

У нежитловій нерухомості виділяють:

будівлі готельні – готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

будівлі офісні – будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

будівлі торговельні – торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

гаражі – гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

будівлі промислові та склади;

будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

інші будівлі.

Володимир Малиновський наголосив, що з 1 квітня 2014 року для нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, базою оподаткування визначено загальну площу об’єкта оподаткування.

 

Сервіс фіскальної служби, який «знає все»

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що інформаційно-довідковий ресурс ДФС України – «ЗІР» доступний кожному. Він дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації по певному податку, напрямку діяльності, використовуючи ключові слова.

За допомогою ресурсу «ЗІР» можна переглянути інформацію за певні періоди, при цьому не лише по запитаннях-відповідях, але і по відповідях на письмові звернення, які були надані із використанням Бази знань. Також, функціонал ресурсу передбачає можливість надання пропозицій з технічних питань його роботи шляхом використання «Форми зворотного зв’язку», розміщеної в рубриці «Про ресурс».

Скористатися ресурсом «ЗІР» можна через веб - портал ДФС України (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

 

Про найголовніший обов’язок кожного громадянина

Член Ради Громадської Спілки «Ліга аудиторів України» Михайло Крапивко, який займає активну життєву позицію закликав громадян задекларувати свої прибутки. За словами відомого аудитора Дніпропетровщини: «Стаття 67 Конституції України проголошує: «Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Декларування громадянами своїх доходів - це не тільки конституційний обов’язок, а можливість добровільної сплати податків, від чого значною мірою залежить стан місцевих бюджетів, соціально-економічний розвиток регіону, добробут усіх громадян. Сплачені податки йдуть на фінансування освіти й медицини, культури й спорту, виплату пенсій і стипендій, допомогу малозабезпеченим сім’ям тощо.

Існує лише один спосіб підтримки розвитку суспільства, забезпечення собі, своїм дітям, нашим батькам та дідам гідного життя - платити податки. І кожен розумний і порядний громадянин має це усвідомлювати і не уникати сплати податків. Тому закликаю усіх до 1 травня навідатися до територіального органу ДФС та задекларувати свої доходи. Виконання кожним свого обов‘язку щодо сплати належних податків і зборів сприятиме підвищенню добробуту всього населення».

 

У минулому році фахівці ДФС виявили понад 100 тис. найманих осіб, які працювали без офіційного працевлаштування

Протягом минулого року фахівцями ДФС України виявлено майже 100 тис. найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцями без укладання трудових угод. За результатами перевірки порушники сплатили до бюджету майже 21 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та майже 40 млн. грн. єдиного внеску.

До державної реєстрації залучено 33 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність без реєстрації. Бюджет отримав додаткових 14 млн. грн.

Крім того, за результатами спільних заходів ДФС та органів місцевої влади понад 53 тис. підприємців, які виплачували зарплату своїм робітникам менше мінімальної, підвищили рівень оплати праці. Внаслідок цього бюджет отримав понад 106,3 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб.

Загалом, з початку 2014 року під час перевірок порушення податкового законодавства під час виплати заробітної плати та інших доходів фізичним особам зафіксовано в 59 відс. від перевірених. За виявленими фактами порушень до бюджету донараховано майже 464 млн. грн. податку на доходи фізосіб та штрафних санкцій.

Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” збільшено з 17 до 20 відсотків розмір ставки податку для доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами понад 10 мінімальних зарплат (у розрахунку на місяць). Для доходів до 10 мінімальних заробітних плат (на сьогодні – це 12180 грн.)  застосовується діючий розмір ставки 15 відс.

 

У минулому році до бюджету сплачено 7,4 млрд. грн. єдиного податку

Протягом 2014 року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили 7,4 млрд. грн. єдиного податку. Порівняно з 2013 роком сплата зросла на 16 відс., тоді спрощенці сплатили 6,4 млрд. гривень.

Левова частка суми сплачена підприємцями – фізичними особами. Від приватних підприємців бюджет отримав майже  5,4 млрд. гривень єдиного податку. Від діяльності спрощенців - юридичних осіб до бюджету надійшло 2 млрд. грн.

Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” зменшено з 6 до 4 кількість груп платників єдиного податку.

Так, до 1 групи включено підприємців, які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках або здійснюють господарську діяльність по наданню побутових послуг населенню. Це платники, у яких обсяг доходу до 300 тис. грн. на рік та відсутні наймані працівники.

Друга група – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку або населенню, здійснюють виготовлення або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства. Обсяг доходу у таких платників визначено у розмірі до 1,5 млн. грн. та кількість найманих працівників – до 10 осіб.

У третій групі працюватимуть фізичні особи-підприємці та юридичні особи з обсягом доходу – до 20 млн. грн.., при цьому кількість найманих працівників необмежена.

У четвертій групі перебуватимуть сільгоспвиробники, в яких доля сільськогосподарського товаровиробництва за попередній рік дорівнює або перевищує 75 відс. Кількість найманих працівників для них та обіг коштів необмежені.

Детальніше з новаціями у спрощеній системі оподаткування можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

Майже 230 тисяч адміністративних послуг надали ЦОПи ДФС Дніпропетровщини у 2014 році

У роботі тридцяти двох Центрів обслуговування платників, що працюють у Дніпропетровській області, задіяні 326 працівників Державної фіскальної служби, які надають кваліфіковані адміністративні послуги. Зокрема, найбільш популярними залишаються послуги видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. Так, протягом 2014 року мешканцям Дніпропетровського регіону видано понад 126 тисяч реєстраційних номерів.

Також, в минулому році значну кількість послуг було надано з реєстрації книг обліку розрахункових операції – майже 19 тисяч, з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами фіскальної служби – майже 16 тисяч.

З переліком безоплатних адміністративних послуг, що надаються територіальними органами ДФС Дніпропетровщини та Інформаційними картками адмінпослуг можна ознайомитись на суб-сайті ГУ ДФС у Дніпропетровській області в розділі «Адміністративні послуги» та у Центрах обслуговування платників області.

 

У минулому році на «Пульс» звернулися понад 6 тис. заявників

Протягом минулого року на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» звернулися понад 6 тис. заявників, що на 2,5 відс. більше, ніж у 2013 році. Розгляд 98 відс. звернень вже завершено, заявники поінформовані про прийняті рішення та вжиті заходи.

Як і раніше, популярною серед заявників залишається податкова тематика – різним аспектам оподаткування та стосунків з податковими органами присвячено 75,8 відс. від загальної кількості звернень. Митної справи стосувалися, відповідно, 24,2 відс. заяв.

Найбільше платників податків турбували питання організації роботи ДФС та її територіальних органів, саме з цього приводу подані 30,5 відс. звернень на «Пульс».

Майже 29 відс. платників вирішили за допомогою сервісу проблеми, які виникли при поданні електронної звітності та реєстрації податкових накладних. На затримку митного оформлення товарів поскаржилися 16,2 відс.  громадян.

Перевірок суб’єктів господарювання стосувалося 6,8 відс. звернень, реєстрації платником ПДВ – 3,9 відс., роботи ЦОПів – 2,9 відс. Про корупційні дії працівників ДФС повідомили 4,9 відс. заявників.

Нагадаємо, сервіс ДФС «Пульс» створений для оперативного реагування на скарги і звернення громадян та суб’єктів господарювання щодо некоректного ставлення, перевищення повноважень або неякісного обслуговування працівниками служби. Телефон «Пульсу» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

В 2014 році мешканці Дніпропетровщини скористалися сервісом ДФСУ «Пульс» 650 разів

Впродовж січня – грудня минулого року на телефонний номер сервісу ДФС України „Пульс” від громадян Дніпропетровської області надійшло 650 звернень, які розглянуті вчасно та вирішені позитивно.

Наразі найбільше жителів Дніпропетровського регіону цікавлять питання щодо подання звітності в електронному вигляді (460 звернень) та організації роботи територіальних органів ГУ ДФС області (98 звернень). Найбільш активними виявились платники м. Дніпропетровська. Саме від них надійшло майже три чверті усіх звернень.

Головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення проблемних питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ „Пульс” (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

ДФС перекрила схему незаконного ввезення яхт на територію України

ДФС України виявила злочинну схему незаконного ввезення яхт на територію України, в якій були задіяні корумповані посадовці митниці.

Яхти ввозилися у режимі тимчасового ввезення, тому працівники митниці проводили умовне повне звільнення від оподаткування. Схема діяла протягом 2012 – 2013 років. За цей період державний бюджет фактично недоотримав 3,5 млн. грн. платежів. Загалом за цією схемою на територію України було завезено близько 700 морських суден.

За вказаним фактом 21 січня поточного року було пред’явлено підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч.2 ст. 364 Кримінального кодексу України, інспектору МП «Миколаїв Морський» Миколаївської митниці Міндоходів.

Санкція за даний злочин передбачує позбавлення волі від трьох до шести років. Слідство триває.

 

Шановні підприємці!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв‘язку зі змінами до Податкового кодексу України просимо платників, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, нафтопродуктами звернутися до центрів сервісного обслуговування касової техніки для оновлення програмного забезпечення касових апаратів.

Вдячні за розуміння.

 

Про відрахування частини чистого прибутку (доходу)

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в до оцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства.

Під час розрахунку чистого прибутку (доходу) за 2014 рік його розмір збільшується на суму до оцінки необоротних активів, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку у звітні періоди 2010-2013 років, але не менше суми до оцінки необоротних активів, включеної до складу витрат у звітному періоді, які включають у тому числі амортизацію.



 

Запровадження надзвичайної ситуації в Донецькій та Луганській областях не впливає на виконання платниками податків положень податкового та митного законодавства – ДФС України

Відповідно до ст.14 Кодексу цивільного захисту України Уряд прийняв рішення про визнання надзвичайної ситуації на державному рівні та запровадив режим надзвичайної ситуації на територіях Донецької та Луганської областей, у т.ч. створивши Державну комісію з надзвичайних ситуацій.

Постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2014 №11 затверджено Положення про єдину державну систему цивільного захисту. Відповідно до вказаного Положення безпосереднє керівництво діяльністю єдиної державної системи цивільного захисту здійснює ДСНС.

Основними завданнями, що виконуються єдиною державною системою цивільного захисту  у режимі надзвичайної ситуації:

- здійснення оповіщення органів управління та сил цивільного захисту, а також населення про виникнення надзвичайної ситуації та інформування його про дії в умовах такої ситуації;

- призначення керівника робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації та утворення у разі потреби спеціальної комісії з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації;

- визначення зони надзвичайної ситуації;

- здійснення постійного прогнозування зони можливого поширення надзвичайної ситуації та масштабів можливих наслідків;

- організація робіт з локалізації і ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, залучення для цього необхідних сил і засобів;

- організація та здійснення заходів щодо життєзабезпечення постраждалого населення;

- організація та здійснення (у разі потреби) евакуаційних заходів;

- організація і здійснення радіаційного, хімічного, біологічного, інженерного та медичного захисту населення і територій від наслідків надзвичайної ситуації;

- здійснення безперервного контролю за розвитком надзвичайної ситуації та обстановкою на аварійних об’єктах і прилеглих до них територіях;

- інформування органів управління цивільного захисту та населення про розвиток надзвичайної ситуації та заходи, що здійснюються.

Тож, мета прийняття цього рішення – повна координація діяльності всіх органів влади для забезпечення безпеки громадян і цивільного захисту населення. Таким чином, запровадження надзвичайної ситуації в Донецькій та Луганській областях не впливає на виконання платниками податків положень податкового та митного законодавства в порівнянні з ситуацією, що була до прийняття зазначеного рішення.

 

Сплата ЄСВ з 2015 року

Нікопольська ОДПІ звертає увагу фізичних осіб підприємців на те, що з 1 січня 2015 року згідно Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2014 р. №2464-VI  якщо суб’єкти господарювання не отримали доходу (прибутку) суб’єкти господарювання, які обрали для себе загальну систему оподаткування та не отримали доходу у звітному році не зобов’язані за кожен місяць нараховувати ЄСВ. Вони мають право за власним бажанням самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абз. 2 п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2014 р. № 2464-VI).

Тож, згідно норм даного закону у 2015 році суб’єкти господарювання - фізичні особи, які обрали для себе загальну систему оподаткування та не отримували доходу не зобов‘язані сплачувати єдиний внесок за такий період.

 

Визначено коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель за 2014 рік

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що за інформацією Державної служби статистики України, індекс споживчих цін за 2014 рік становив 124,9 відсотка.

Враховуючи це, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розрахований відповідно до пункту 289.2 статті 289 Податкового кодексу України, станом на 1 січня 2015 року становить 1,249.

Про це повідомляє Державне агентство земельних ресурсів України на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік – 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0, 2014 рік – 1,249. Нормативна грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з 1995 року станом на 1 січня 2015 року становить 3,997.

 

Дохід від електронних грошей – оподатковується

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що якщо фізична особа отримує дохід у вигляді електронних грошей (WebMoney, UkrMoney, RBK Money, MoneXy, "Яндекс. Деньги" та інші) об`єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб у такої фізичної особи виникає у день зарахування коштів на електронний гаманець.

Електронний гаманець (далі - гаманець) - платіжний додаток платіжної картки, кошти за операціями з яким обліковуються на консолідованому картрахунку емітента і який дозволяє його держателю в межах установленого ліміту виконувати платіж за товари (послуги).

Платіжний додаток картки - програмний засіб, розміщений у пам’яті платіжної картки, за допомогою якого здійснюється ініціювання переказу коштів з рахунку платника або з відповідного рахунку банку з метою оплати вартості товарів (послуг), перерахування коштів зі своїх рахунків на рахунки інших осіб, отримання коштів у готівковій формі, а також здійснення інших операцій, передбачених технологією Національної системи масових електронних платежів (далі – НСМЕП). Може завантажуватися як готівкою, так і з рахунку завантаження клієнта. Платіжними додатками в НСМЕП є гаманець та чек. (п.2.1 гл.2 Правил Національної системи масових електронних платежів, затверджених постановою Правління Національного банку України від 10.12.2004 №620).

Тобто, фізична особа, яка одержує дохід у вигляді електронних грошей, може за допомогою електронного гаманця користуватися ними, зокрема, виконувати безготівкові розрахунки. Фактично це гроші, які обертаються не у формі паперових грошей, а через впровадження до сфери розрахунків комп’ютерної технології та сучасної системи зв’язку.

Разом з цим, якщо згідно з нормами розділу IV Податкового кодексу України окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов’язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (пп.168.1.3 пп. 168.1 ст.168 ПКУ).

Отже, якщо фізична особа отримує дохід у вигляді електронних грошей (WebMoney, UkrMoney, RBK Money, MoneXy, "Яндекс. Деньги" та інші) об`єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб у такої фізичної особи виникає у день зарахування коштів на електронний гаманець.

Якщо дохід не підлягає оподаткуванню під час його нарахування чи виплати, але не є звільненим від оподаткування, фізична особа зобов’язана самостійно включити суму такого доходу до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи.

 

Чи може платник отримати копію податкової звітності, що була раніше подана до контролюючого органу, у випадку її втрати?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб’єкт господарювання може отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до органу доходів і зборів, у випадку її втрати. Кожна особа має право доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається. Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених Законом України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон). Відповідна норма визначена вищевказаним Законом. Також, з цим та іншими питаннями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі (дане питання у категорії 135). Скористатися послугою можна за електронною адресою (http://zir.minrd.gov.ua) або через веб - портал Міндоходів (вкладинка «Інформаційно - довідковий ресурс»).

 

Електронне адміністрування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в зв'язку з набранням чинності Закону України від 28.12.2014 р. № 71-VIII система електронного адміністрування ПДВ повною мірою запрацює з 01.07.2015 р. З 1 лютого до 1 липня 2015 року діятиме так званий перехідний період, важливими нюансами якого є:

  • з 1 лютого 2015 року в ЄРПН доведеться реєструвати всі ПН незалежно від суми ПДВ, зазначеної в ній;

  • штрафні санкції при порушенні строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених у період із 01.02.2015 р. до 01.07.2015 р. не застосовуватимуться;

  • реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування здійснюватиметься без обмеження сумою податку.

З 1 липня 2015 року за вибором платника непогашені залишки сум ПДВ, що були заявлені платниками податку до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015 р., задекларовані до бюджетного відшкодування за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015 р. у рахунок зменшення податкових зобов’язань із ПДВ наступних звітних (податкових) періодів, від’ємне значення суми та залишок від’ємного значення попередніх звітних (податкових) періодів після бюджетного відшкодування, задекларовані платниками податку за звітні (податкові) періоди до 01.02.2015 а) або без проведення перевірок, передбачених ст. 200 ПКУ, збільшують розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних у ЄРПН, визначену п. 2001.3 ПКУ, з одночасним збільшенням розміру суми податкового кредиту в податковій декларації за звітний (податковий) період, у якому було здійснено таке збільшення1;

б) або підлягають поверненню платнику в порядку, визначеному ст. 200 ПКУ, але в тій редакції, що діяла станом на 31.01.2014 р.

З 1 липня 2015 року платникам ПДВ буде автоматично збільшено розмір суми податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН на суму середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/ 4 квартали.

Така сума збільшення щокварталу автоматично перераховуватиметься з урахуванням показника середньомісячного розміру сум податку, задекларованих платником до сплати до бюджету та погашених за останні 12 звітних (податкових) місяців/4 квартали, станом на дату такого перерахунку.

Перерахунок здійснюється шляхом віднімання суми попереднього збільшення та додавання суми збільшення згідно з поточним перерахунком.

Суми помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань із ПДВ станом на 01.07.2015 р. автоматично збільшують суму податку, на яку платник має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних у ЄРПН. На суму такого збільшення:

  • зменшується сума, задекларована до сплати до бюджету звітного періоду, або збільшується сума від’ємного значення, задекларована у звітному періоді;

  • помилково та/або надміру сплачені грошові зобов’язання з ПДВ вважаються погашеними.

 

Щодо транспортного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні власні легкові автомобілі.

Об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, які використовувалися до 5 років і мають об'єм циліндрів двигуна понад 3000 куб. см.

Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000 гривень за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування, а базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.

У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом звітного року податок обчислюється попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності на цей об'єкт.

 

Як платникам уникнути фінансової, адміністративної та кримінальної відповідальності?

Нікопольська ОДПІ нагадує, що податковий компроміс це - звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов'язань по податку на прибуток підприємств і ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням встановлених ПКУ строків давності.

Для цього платникові податків необхідно подати уточнюючий розрахунок, в якому визначити суму завищення податкового кредиту по ПДВ або суму завищення витрат з податку на прибуток.

Платнику податків необхідно сплатити 5% суми податку. Тобто, 95% суми відповідного податку вважатимуться погашеними.

Контактні телефони в Нікопольській ОДПІ: 4-54-29

 

Хто звільняється від обов’язку подання декларації?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 179.4 ст. 179 Податкового кодексу України платники податку звільняються від обов'язку подання податкової декларації в таких випадках незалежно від виду та суми отриманих доходів платниками податку, які:

  • є неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року;

  • перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув'язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

  • перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

  • перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року.

 

Роль касового апарату при звітуванні РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що вигляд контрольної стрічки РРО для звітування не має значення, головну роль при звітуванні відіграє вид касового апарата:

  • РРО, які мають можливість подавати по дротових або бездротових каналах зв’язку електронні копії розрахункових документів і Z-звітів, що містяться на контрольній стрічці в пам’яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам’яті модемів, які до них приєднані;

  • електронні таксометри й автомати з продажу товарів (послуг) зобов’язані подавати по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або в безготівковій формі;

  • РРО, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій із купівлі-продажу інвалюти, мають подавати по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію про обсяг операцій із купівлі-продажу інвалюти, яка міститься у фіскальній пам’яті.

 

Триває деклараційна кампанія 2015!

Нікопольська ОДПІ нагадує, що декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, –30 квітня 2015 року, які хочуть отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року.

При декларуванні доходів у поточному році застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року.

Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.

Нагадуємо, форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».

Порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи визначений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями).

 

Військовий збір з усіх виплат

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що обкладення військовим збором буде здійснюватись до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України за ставкою 1,5%.

Об’єктом оподаткування з 1 січня 2015 року є доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід платника податку.

Платниками податку є: фізична особа — резидент, яка отримує доходи як із джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи, всі доходи, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу; фізична особа — нерезидент, яка отримує доходи із джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Таким чином, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід визначатиметься по аналогії з доходами, які обкладаються ПДФО.

Відповідні зміни до ПКУ внесено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII.

 

Коли виникає обов’язок із сплати митних платежів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що обов’язок із сплати митних платежів виникає:

1) у разі ввезення товарів на митну територію України - з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України;

2) при незаконному переміщенні товарів, що перебувають на території вільної митної зони або на митному складі, - з моменту такого переміщення товарів;

3) у разі вивезення товарів з митної території України:

а) при оформленні товарів відповідно до митного режиму експорту з моменту прийняття органом фіскальної служби митної декларації;

б) при вивезенні товарів за межі митної території України без оформлення митної декларації та при незаконному вивезенні товарів за межі митної території України - з моменту фактичного вивезення товарів за межі митної території України;

в) при невиконанні умов, установлених щодо товарів, які вивозилися за межі митної території України із звільненням від оподаткування вивізним митом, - з моменту, коли ці товари прибули до іншого місця призначення, ніж те, у зв’язку з яким надавалося таке звільнення;

4) після завершення митного оформлення товарів та їх випуску, якщо внаслідок перевірки митної декларації чи за результатами документальної перевірки орган фіскальної служби самостійно визначає платнику податків додаткові податкові зобов’язання.

Порядок справляння митних платежів регламентується главою 43 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI зі змінами та доповненнями.

 

Чи поширюється обмеження щодо граничної суми розрахунків, встановлене у розмірі 150000 грн., на розрахунки суб’єкта господарювання з фізичними особами на виплату дивідендів?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що пунктом 1 постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 №210 (далі — Постанова) встановлено граничну суму розрахунків готівкою фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150000 гривень.

Згідно з пунктом 2.3 глави 2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637 (далі — Положення), підприємства (підприємці) мають право здійснювати розрахунки готівкою з фізичною особою в межах 150000 грн. протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами. При цьому кількість фізичних осіб, з якими здійснюються розрахунки, протягом дня не обмежується.

Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем), які установлені пунктом 1 Постанови та пунктом 2.3 глави 2 Положення, стосуються розрахунків за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, у тому числі виплат суб’єктами господарювання дивідендів фізичним особам.


Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Область | Просмотров: 1019 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar