Покров Понедельник 29.04.24, 23:27
Сайт
Главная » 2015 » Февраль » 8 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
21:09
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

ДФС та УСПП підписали Меморандум про партнерство та співробітництво

«Сьогодні нам потрібно повернутися до конструктивного діалогу. І не гаслами, лозунгами чи деклараціями, а реальними діями продовжити ті реформи, які вже розпочаті. Вони не ідеальні, їх потрібно підкориговувати і поглиблювати. І співпраця, яку ми сьогодні починаємо між ДФС та членами УСПП, буде спрямована на досягнення таких результатів вже протягом найближчих місяців», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус сьогодні, 5 лютого, під час церемонії підписання Меморандуму про партнерство та співробітництво між ВГО «Український союз промисловців і підприємців» та Державною фіскальною службою України.

Меморандум, зокрема, передбачає створення постійно діючої Узгоджувальної комісії щодо розгляду проблемних питань. Дана комісія, у межах правового поля, прийматиме узгоджені рішення щодо питань, які виникають у процесі адміністрування податків, зборів, платежів, розглядатиме та надаватиме пропозиції до проектів нормативно-правових актів, спрямованих на поліпшення справляння податків.

«Меморандум, який сьогодні підписується, за свою мету ставить постійно діючий діалог, який дасть можливість, включаючи ситуацію, яку сьогодні ми долаємо в країні, формувати умови розвитку економіки, бізнесу, підприємництва та промисловості України. Крім того, він є невід’ємною складовою наших спільних зусиль по підвищенню довіри суспільства до власної держави, до влади. Без довіри не можна реалізувати жодну серйозну структурну реформу і це вимагає постійних комунікацій і зворотного зв’язку», – зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.

Відповідно до документу, ДФС та УСПП напрацьовуватимуть узгоджені пропозиції щодо удосконалення фіскальної системи України, проводитимуть боротьбу з „тіньовою” економікою та зловживаннями при адмініструванні податку на додану вартість, формуватимуть належні умови для суб’єктів господарювання для переміщення товарів через митний кордон (митного контролю та митного оформлення), прозорості та правомірності визначення митної вартості товарів, працюватимуть у напрямі спрощення порядку адміністрування податків і митних платежів з урахуванням міжнародного досвіду тощо.

Крім того, сторони домовилися проводити спільну роботу над вдосконаленням податкового та митного законодавства і практики його застосування, співпрацювати з регіональними відділеннями УСПП як на центральному, так і на регіональному рівнях щодо спільного вирішення проблемних питань тощо.

 

Володимир Хоменко: «Від психології поборів до якісно-аналітичної роботи – зміна основоположних критеріїв роботи податкової міліції»

Ефективність роботи податкової міліції на місцях обговорювалась під час виїзних розширених нарад 24-31 січня 2015 року Першим заступником Голови ДФС України Володимиром Хоменком з регіональними керівниками ДФС, слідчо-оперативних підрозділів податкової міліції, начальниками податкових інспекцій в Полтаві, Одесі, Дніпропетровську та Львові.

З метою оперативного реагування та моніторингу ситуації на місцях за ініціативи Першого заступника Голови ДФС України запроваджені відеоселекторні наради, до яких від сьогодні будуть підключені не тільки області, але й територіальні органи ДФС.

Володимир Хоменко переконаний, що потрібно негайно змінювати «психологію» роботи керівництва на місцях. Ключовими критеріями оцінки роботи керівників регіональних підрозділів податкової міліції є наступні показники: комплексне відпрацьовування діяльності фінансово-промислових груп, виявлення фіктивних підприємств, «конвертаційних центрів», бізнесу, який працює за незаконними схемами з формування фіктивного податкового кредиту, системна робота з користувачами послуг «конверт-центрів», а також протидія незаконному обігу підакцизних товарів та виявлення правопорушень у митній сфері. Основна увага повинна бути сконцентрована на роботі контрольно-перевірочних підрозділів, які здійснюють податковий аудит.

«Ми змінюємо основоположні критерії роботи податкової міліції – від психології поборів до якісно-аналітичної діяльності», – підкреслив Перший заступник Голови ДФС України.

Вже вдалося зруйнувати практику, яка діяла раніше при «Міндоху» - разова місячна «накачка» регіональних керівників. У свою чергу, саме вона була результатом «наїздів» на бізнес, «маски шоу» - виконання, так званого, «плану». Змінено й підходи у роботі – перехід від кількісних показників до якісних. Завдяки створеній торік оперативній групі з викриття та припинення найбільш резонансних схем ухилення від сплати ПДВ посилено аналітичну складову у роботі податкової міліції, при цьому увага сконцентрована на виявленні та розслідуванні серйозних злочинів. Сьогодні наповнення бюджету має відбуватися не за рахунок тиску на бізнес, а за рахунок викриття фінансових оборудок та спрямування коштів від виявлених злочинів до бюджету.

За результатами моніторингу ситуації на місцях будуть переглядатися оцінка діяльності регіональних керівників податкової міліції, відповідність займаній посаді, і замість тих, хто працював неефективно, будуть призначатися нові кадри. Ідеологія кадрової політики полягає в тому, щоб нижня та середня ланка службовців також працювала ефективно та відповідально, щоб система працювала безперебійно та якісно знизу доверху.

Минулого року з метою мінімізації корупційних чинників, налагодження ефективної взаємодії в середні структури ДФС та іншими правоохоронними органами змінено організаційну структуру податкової міліції, за якою відповідальність за роботу слідчих та оперативних підрозділів податкової міліції та чітку координацію здійснює перший заступник начальника ГУ ДФС в області.

«Процес реорганізації Міндоходів, який розпочався минулого року, та створення фіскальної служби в організаційному плані виявився досить складним. «Міндох» в областях ще до кінця не ліквідовано, тому виникають прецеденти з тими, хто там працює і хоче «урвати» на останок. Корупційні прояви ми будемо попереджувати, а порушників – жорстко наказувати. Проходить «чистка» та серйозна кадрова робота», - було наголошено під час нарад Першим заступником Голови ДФС України Володимиром Хоменком.

Відповідно до закону про люстрацію з листопада 2014 року з лав податкової міліції вже звільнено 41 керівника і це ще не остаточна цифра – на даний час перевірка ДФС України триває. Загалом з початку минулого року, як в областях, так і в центральному апараті звільнено всіх начальників податкової міліції.

 

Анатолій Макаренко зустрівся з представниками програми EXBS

3 лютого 2015 року заступник Голови ДФС Анатолій Макаренко і директор Департаменту міжнародних зв’язків Олег Овчінніков зустрілися з радником Програми з експортного контролю та безпеки кордонів Посольства США в Україні (EXBS) Девідом Сулаберідзе та координатором EXBS Оленою Вороніною.

Учасники зустрічі обговорили потреби ДФС у залученні технічної допомоги в рамках Програми EXBS, зокрема, очікуване  найближчим часом надходження нової установки «VACIS».

Також під час зустрічі обговорювались питання співробітництва, використання наданих раніше технічних засобів митного контролю та було досягнуто домовленостей щодо подальшого отримання міжнародної технічної допомоги і організації низки навчальних і ознайомчих візитів у рамках Програми EXBS.

Важливо зазначити, що загальний запланований бюджет cьомого етапу реалізації проекту в рамках Програми EXBS збільшено з 1 000 000 до 1 800 000 дол. США.

Довідково: Програма EXBS спрямована на надання допомоги у створенні комплексної та надійної можливості із стримування, виявлення і затримки зброї масового знищення та/або пов’язаних з цим матеріалів на ділянках державного кордону України та основних морських портах. У рамках EXBSДФС бере участь у реалізації проекту «Надання технічної допомоги з метою посилення системи експортного контролю України та протидії розповсюдженню зброї масового знищення», метою якого є покращення системи експортного контролю та підвищення рівня безпеки кордонів з метою запобігання розповсюдженню зброї масового ураження, її компонентів та відповідних матеріалів.

 

До держказни Нікопольщини в січні 2015 року надійшло більше 55,4 млн. гривень

Про це повідомив в.о. начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. За його словами за січень 2015 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів більше 55,4 млн. грн. або 111,6 відс. від доведених індикативних показників доходів. У порівнянні з 2014 роком надходження зросли на 8,3 млн. грн., темп росту склав 117,5 відсотка.

Зокрема, в січні 2015 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло майже 10,7 млн. гривень. У порівнянні з відповідним періодом 2014 року збір до Державного бюджету збільшився на 2,5 млн.грн., темп росту 130 відсотків. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 44,3% від загальної суми надходжень до Державного бюджету та податок на прибуток – 17,6%.

Місцевий бюджет у січні 2015 року отримав більше 44,8 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб (75,8% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), плата за землю (17,4% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів) та єдиний податок (5,1% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів).

Володимир Джавун зазначив, що головним завданням Державної фіскальної служби України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

 

Запрошуємо дітей помріяти про майбутнє

«Майбутнє країни – у мріях дитини» - саме так буде називатися цього року Всеукраїнський конкурс дитячої творчості, який покликаний сприяти формуванню економічної грамотності та податкової культури у школярів та зміцненню позитивного іміджу Державної фіскальної служби України.

«Шановні діти! Ми запрошуємо вас здійснити маленький, але важливий крок у доросле свідоме життя, поглибити свої знання з економіки та нашої професії. Зобразити свої мрії про державу, у якій ви зростаєте. Щоб саме завдяки вам всі дорослі жителі Нікопольщини переконалися, що сплачувати податки – це престижно! Тож запрошуємо взяти участь у творчому змаганні» – зауважила Вікторія Радецька.

Діти вікових категорій – 9-11 та 12-15 років можуть подати до Нікопольської ОДПІ свої роботи з податкової та митної тематики у таких напрямках: художні твори; комп’ютерна графіка (анімація); літературні твори. Конкурс проводитиметься у три етапи. Перший етап конкурсу відбуватиметься на районному рівні і триватиме до 15 квітня 2015 року.

Другий етап конкурсу відбудеться у травні й проходитиме на регіональному рівні, де визначатимуться найкращі учнівські роботи. Автори робіт, які посядуть перші місця на другому етапі, стануть лауреатами Всеукраїнського рівня.

Переможці регіональних відбіркових турів візьмуть участь у загальнонаціональному визначенні переможців, що відбуватиметься протягом червня-серпня цього року.

Роботи на конкурс потрібно подавати до Нікопольської ОДПІ, каб.324.

Дізнатися про умови конкурсу та вимоги до творчих робіт можна за телефоном 2-13-41.

 

Кампанія декларування доходів – 2015 у розпалі!

Про це повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. З початку 2015 року до Нікопольської ОДПІ вже подано 256 декларацій про доходи, задекларовано доходу майже 9,4 млн. грн., задекларовано до сплати податку на доходи фізичних осіб в сумі майже 173 тис. грн. по 109 громадянам, сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню, становить 157,5 тис. грн. по 144 громадянам.

Крім того, Володимир Малиновський зауважив, що податкова декларація про майновий стан і про доходи, отримані громадянами в 2014 році подається до 1 травня 2015 року за місцем реєстрації. Також, подати декларацію можуть фізичні особи, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за результатами 2014 року. У такому разі податкову декларацію можна подавати протягом року.

Нагадую, що деклараційна кампанія у розпалі, інспекція працює в черговому режимі, ми чекаємо на кожного, хто бажає виконати свій громадський обов‘язок!

 

У січні громадяни Дніпропетровщини задекларували понад 97 млн. грн. доходів

За оперативними даними ГУ ДФС у Дніпропетровській області, з початку 2015 року 1629 громадян регіону задекларували 97,2 млн. грн. доходів, отриманих у минулому році.

Доходи в сумі понад 1 млн. грн. задекларували 6 громадян, в яких сума задекларованого доходу склала 18,4 млн. грн., а сума податку до сплати – 83,6 тис. грн.

380 громадян задекларували дохід у вигляді спадщини, 70 - від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна. Загальна сума отриманого доходу склала 49,7 млн. грн. та 12,7 млн. грн. відповідно.

З початку 2015 року вже 337 мешканців Дніпропетровщини задекларували податкову знижку. Загальна сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету складає 431,7 тис. грн.

Нагадаємо, що з 1 січня по 1 травня 2015 року в Україні проходить щорічна кампанія декларування доходів громадян, а охочі реалізувати своє право на податкову знижку за наслідками 2014 року можуть подати податкову декларацію до 31 грудня 2015 року.

 

Понад 3,3 мільярди гривень забезпечено надходжень до бюджетів усіх рівнів фіскальною службою Дніпропетровщини

Державною фіскальною службою області до бюджетів усіх рівнів за січень 2015 року зібрано 3 млрд. 389,4 млн. грн. платежів (з урахуванням ЄСВ), у тому числі:

- до державного бюджету – 1 млрд. 344,7 млн. грн.;

- до місцевих бюджетів – 695,1 млн. грн.;

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 1 млрд. 349,6 млн. грн.

Порівняно з січнем 2014 року, збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на 119 млн. грн. з 3270,4 млн. грн. у 2014 році до 3389,4 млн. грн. у 2015 році, у тому числі:

- до державного бюджету – зростання на 51,9 млн. грн., або на 4,0 відс.;

- до місцевих бюджетів – зростання на 40,9 млн. грн., або на 6,3 відс.;

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування - зростання на 26,2 млн. грн., або на 2,0 відс.

Надходження військового збору в січні 2015 року склали 50,7 млн. грн.

 

У 2014 році надходження до бюджетів всіх рівнів в рахунок погашення платниками податкової заборгованості збільшились на 2,5 млрд. грн.

За статистикою Державної фіскальної служби України, у 2014 році надходження до бюджетів усіх рівнів в рахунок погашення платниками несплачених в установлені терміни податкових зобов`язань збільшились на 2,5 млрд. грн. Так, у 2013 році надходження складали понад 5,7 млрд. грн., натомість у 2014 році – майже 8,3 млрд. грн.

Найбільша питома вага надходжень в рахунок погашення податкового боргу в цілому по Україні забезпечена Центральним офісом (понад 3,5 млрд. грн.) та містом Києвом (816,7 млн. грн.), Харківською (майже 524,6 млн. грн.), Полтавською (423,8 млн. грн.) та Дніпропетровською (370,8 млн. грн.) областями.

Крім того, для вжиття заходів з погашення податкового боргу підрозділами погашення заборгованостей ДФС у 2014 році до суду направлено 9,7 тис. позовів щодо звернення стягнення на активи боржників через Державну виконавчу службу на суму майже 1,9 млрд. грн., 12,5 тис. звернень щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок стягнення готівкових (безготівкових) коштів на суму майже 8 млрд. грн. та 1,1 тис. звернень щодо надання дозволу на погашення податкового боргу за рахунок заставленого майна боржника на суму 811,9 млн. грн.

Також до суду було направлено 97 звернень, в яких стягнення податкового боргу зверталося на державний орган, в управлінні якого перебуває державне (комунальне) підприємство – боржник. Сума податкового боргу по цих документах склала майже 46 млн. грн.

Ще 1,2 тис. виконавчих документів було направлено територіальними органами ДФС за рішенням суду для приєднання до виконавчого провадження у зв`язку з арештом коштів та майна юридичних осіб на суму майже 160,8 млн. грн.

Варто зауважити, що такої позитивної динаміки вдалося досягнути завдяки відновленню роботи підрозділу погашення заборгованостей, як єдиного срецпідрозділу у структурі відомства, який займається погашенням боргів перед бюджетом.

 

ДФС України відзначає значне скорочення обсягів експорту та імпорту товарів із розрахунками через офшорні зони у 2014 році

Експорт товарів з розрахунками через офшорні зони (за переліком країн, наведеним у розпорядженні КМУ від 23.02.2011 №143-р) у січні-грудні 2014 року склав $ 461 млн., або 0,9% від загального експорту товарів з України, що на 87% менше відповідного періоду 2013 року.

При цьому імпорт товарів з офшорних зон до України в минулому році скоротився більш ніж вдвічі (51%),  до $ 387 млн. Загальний обсяг експорту товарів з України за вказаний період склав $54,04 млрд., що на 15% менше показника 2013 року. Імпорт товарів скоротився на 32%, до $52,53 млрд.

ДФС України також фіксує скорочення експорту товарів із розрахунками через:

- Британські Віргінські о-ви у 9,8 раза;

- Сент-Вінсент і Гренадіни у 4 рази;

- Маршальські острови у 2,6 раза;

- Сейшельські острови – на 45%;

- Сент-Кітс і Невіс у 5,8 раза;

- Беліз у 33,9 раза;

- Бермудські Острови у 38,6 раза.

Разом з тим у січні-грудні 2014 року відбулось скорочення у 3,7 раза обсягу імпорту товарів до України з Кіпру – до $2,188 млрд. При цьому експорт товарів з України до Кіпру у  2014 році збільшився на 23% - до $1,546 млрд.

 

У минулому році в Єдиному реєстрі зареєстровано податкових накладних на суму 585,4 млрд. гривень

Протягом 2014 року в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію своїх документів здійснили понад 136 тис. платників.

Вони зареєстрували 52,1 млн. податкових накладних з сумою ПДВ понад 585,4 млрд. грн. Із загальної кількості зареєстрованих документів майже 5,7 млн. – це накладні із сумами понад 10 тис. грн.

Нагадаємо, що відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” запроваджено нові правила електронного адміністрування податку на додану вартість.

Так, починаючи з 1 січня 2015 року всі податкові накладні/розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді.

До 1 лютого 2015 року платникам податку на додану вартість надано можливість реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до них в Єдиному реєстрі незалежно від суми податку на додану вартість, що міститься у податковій накладній/розрахунку коригування.

З 1 лютого 2015 року обов’язковій реєстрації в ЄРПН підлягатимуть всі податкові накладні, сформовані за операціями, датованими починаючи з 1 лютого 2015 року, в тому числі податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, а також податкові накладні, що не надаються покупцю, а також незалежно від суми ПДВ, вказаній в такій податковій накладній. Розрахунок коригування до таких податкових накладних також обов’язково реєструється в ЄРПН.

Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН з 1 лютого 2015 року до 1 липня 2015 року здійснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 2001.3 статті 2001 розділу V Кодексу.

Детальніше із новаціями щодо електронного адміністрування ПДВ можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

Найактивніші користувачі електронної звітності - це фізичні особи

В Дніпропетровському регіоні отримати посилений сертифікат та скасувати його можна в будь-якому з п’яти пунктів Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС. У минулому році послугами дніпропетровських пунктів Акредитованого центру сертифікації ключів Державної фіскальної служби скористалися 29,4 тисячі клієнтів. Їм безкоштовно видано більше 93 тисяч цифрових підписів.

Найактивнішими користувачами даної послуги є фізичні особи, кількість яких сягнула понад 20 тисяч осіб. Вони отримали 47,3 тисячі посилених сертифікатів відкритих ключів. Кількість юридичних осіб дещо менша – 9,3 тисячі осіб, яким видано 45,8 тисячі ключів.

Електронні ключі, видані Центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду.

ГУ ДФС у Дніпропетровській області дякує всім, хто вже звітує он-лайн і запрошує всіх скористатися  безкоштовним сервісом.

 

Протягом 2014 року ЦОПами надано понад 3,6 млн. адмінпослуг

За даними Держаної фіскальної служби України протягом минулого року Центрами обслуговування платників надано понад 3,6 млн. адміністративних послуг. Найбільш запитуваною стала послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У 2014 році ЦОПами надано понад 1,6 млн. таких послуг.

На другому місці за популярністю опинилась послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – 299 тис. звернень протягом року. Ну а третю сходинку традиційно посіла послуга з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Протягом 2014 року видано понад 191 тис. таких довідок.

На сьогодні обслуговування платників податків здійснюється 465 Центрами обслуговування, які надають 96 адміністративних послуг. Окрім отримання консультативних та інформаційних послуг, відвідувачі Центрів обслуговування платників податків мають можливість подати податкову звітність та одержати ключі електронного цифрового підпису.

 

Скористайтесь сервісом ДФСУ «Пульс»

Нікопольська ОДПІ звертає увагу платників, що головний принцип роботи сервісу «Пульс» – зворотній зв’язок та оперативне вирішення проблемних питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи.

Нагадаємо, номер телефону сервісу ДФСУ „Пульс” (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Про цілодобовий сервіс «Пульс»

ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» - (044) 284-00-07 – зворотній зв’язок та оперативне вирішення проблемних питань платників. Ефектом такого зворотного зв’язку стає покращення сервісного супроводу підприємництва краю. Працівники Державної фіскальної служби не тільки приймають повідомлення від громадян, а й інформують заявників про результати розгляду звернень та вжиті заходи.

Впродовж січня – грудня минулого року на телефонний номер сервісу ДФС України „Пульс” від громадян Дніпропетровської області надійшло 650 звернень. Наразі найбільше жителів Дніпропетровського регіону цікавлять питання щодо подання звітності в електронному вигляді (460 звернень) та організації роботи територіальних органів ГУ ДФС області (98 звернень). Найбільш активними виявились платники м. Дніпропетровська. Саме від них надійшло майже три чверті усіх звернень.

 

До ДФС надійшло 175 заяв від платників податків щодо застосування податкового компромісу

Протягом 15 днів з дня набрання чинності закону України про податковий компроміс до органів Державної фіскальної служби України  надійшло 175 заяв від 171 платника податків.

Із 175 заяв – 93 надійшло від платників з наміром досягнення податкового компромісу до неузгоджених сум податкових зобов’язань щодо яких триває процедура судового оскарження та 27 – щодо яких триває процедура адміністративного оскарження.

Наразі усі заяви знаходяться на стадії узгодження.

Крім того, протягом січня до ДФС звернулися 3 платники для отримання роз’яснень з питань податкового компромісу.

Також фахівцями кол-центру ДФС надано відповіді на 120 запитань платників щодо особливостей цього механізму.

Нагадаємо, що Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на  додану вартість у разі застосування податкового компромісу», який Верховна Рада України  ухвалила 25 грудня 2014 року, набув чинності 17 січня 2015 року.

Відповідно до закону, при застосуванні процедури податкового компромісу платник має сплатити 5% від суми задекларованих або визначених у податковому повідомленні-рішенні податкових зобов'язань. При цьому інші 95 відс. такої суми вважаються погашеними, а штрафні санкції та пеня не нараховуватимуться.

 

Увага з 09.02.15 нові рахунки!!!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 09.02.2015 року зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів буде здійснюватись на нові бюджетні рахунки.

Довідкову інформацію ви можете отримати у 3 залі ЦОП Нікопольської ОДПІ або за тел. 4-54-29.

 

Увага!

Увага! З 17 січня до 16 квітня 2015 року бізнес має законний механізм податкового компромісу. Після цього наступає кримінальна відповідальність за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та ПДВ.

 

Тим, хто йде на компроміс

Нікопольська ОДПІ дякує тим платникам, які вирішили сумлінно донарахувати податкові зобов'язання та скористатися податковим компромісом. Звертаємо увагу, що при складанні Заяви про податковий компроміс рекомендується зазначати:

1. Про подання уточнюючого розрахунку для застосування процедури досягнення податкового компромісу;

2. Про згоду на проведення перевірки з питань, які стосуються витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, у межах процедури досягнення податкового компромісу;

3. Перелік операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації.

Для можливості чіткої ідентифікації кожної господарської операції, щодо якої здійснюється уточнення, необхідно вказати:

3.1. назву (ПІБ), код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання (реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків)), по операціях (взаємовідносинах), з яким було віднесено суми до складу податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування;

3.2. дату, номер, вид, термін дії договору, на виконання якого здійснювались господарські операції, предмет договору, обсяг здійснених господарських операцій за договором, зміни до договору, що стосуються вказаних операцій (за наявності);

3.3. податковий (звітний) період, у якому було допущено завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, що стало наслідком заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету та податковий (звітний) період, у якому було допущено заниження податкових зобов’язань;

3.4. зміст господарської операції (номенклатура постачання, обсяг, вид, інформація щодо проведених розрахунків);

3.5. суму завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, та суму заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету;

3.6. дату, номер податкової накладної, на підставі якої було віднесено відповідні суми до податкового кредиту, відомості та/або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг та їх отримання.

 

Щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу

25 грудня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу» (далі – Закон № 63).

Податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених статтею 102 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).

Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).

Під заниженням податкових зобов’язань для цілей застосування податкового компромісу слід розуміти неправомірне формування платником податків даних податкового обліку (формування податкового кредиту з податку на додану вартість або витрат з податку на прибуток) у податкових періодах до 1 квітня 2014 року, що призвело до заниження належних до сплати сум податкових зобов’язань.

Під строками давності згідно із статтею 102 Кодексу розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Під юридичною відповідальністю розуміється фінансова, кримінальна та адміністративна відповідальність. Звільнення від кримінальної відповідальності здійснюється в порядку передбаченому Кримінальним та Кримінальним процесуальним кодексом України.

Діяння, вчинене платником податків або його посадовими (службовими) особами, що призвело до заниження його податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, якщо такі податкові зобов’язання уточнені за процедурами застосування податкового компромісу та сплачені до бюджетів, не вважається умисним ухиленням від сплати податків, зборів (обов’язкових платежів).

Процедура податкового компромісу поширюється на:

1) випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ)  та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року (пункт 1 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

2) випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки (пункт 7 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

3) випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм Кодексу (пункт 7 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

4) неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження (пункт 7 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу);

5) неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ,  визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження (пункт 7 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Податкові зобов’язання згідно із процедурою податкового компромісу сплачуються платником податків до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

Під досягненням компромісу розуміється сплата платником податків до бюджету сум податкових зобов’язань з ПДВ та/або податку на прибуток.

Досягнення компромісу виключає необхідність складання протоколу про адміністративне правопорушення, якщо він не був складений, а також дає підстави суду для звільнення від адміністративної відповідальності.

Після досягнення податкового компромісу податкові зобов’язання, щодо яких проводилась вказана процедура, не підлягають оскарженню платником податків та їх розмір не може бути ним змінений в інших податкових періодах.

Сума погашеного податкового зобов’язання з податку на прибуток та/або ПДВ у розмірі 95 відсотків внаслідок застосування податкового компромісу не враховується для визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств.

У разі досягнення податкового компромісу перевірки щодо податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за уточненими операціями у наступних періодах за вказаними податками контролюючими органами не проводяться (пункт 9 підрозділу 92 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

 

Платникам податку на прибуток до уваги

Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податку на прибуток, що платники які сплачували авансові внески за підсумками І кварталу 2014 р. і не отримали прибуток або отримали збиток, мають право подати декларацію за І квартал. Такі платники припиняють сплату авансових внесків з податку на прибуток у ІІ - ІV кварталах 2014 року та визначають податкові зобов’язання на підставі декларації за підсумками І півріччя, трьох кварталів та рік.

Платники, які за підсумками 2013 року не отримали прибутку або отримали збиток, а за підсумками І кварталу 2014 року отримали прибуток подають декларацію з податку на прибуток за І півріччя, три квартали та рік, відповідно до яких нараховуються та сплачуються податкові зобов’язання.

Граничний термін надання податкової звітності з податку на прибуток для платників, які у 2014 році звітують щоквартально - 09.02.2015 р.

Для інших платників податкова звітність з податку на прибуток за 2014 рік подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного року - 02.03.2015 р.

Діючими формами податкової звітності з податку на прибуток на даний час є:

- Податкова декларація з податку на прибуток підприємства, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 872;

- Податкова декларація з податку на прибуток банку, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 06.02.2014 № 121;

- Податкова декларація про результати спільної діяльності на території України без створення юридичної особи, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України 16.12.2013 № 810;

- Податкова декларація з податку на доходи (прибуток) страховика, затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 № 84;

- Розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2013 № 39;

- Розрахунок оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення відокремленого балансу фінансово-господарської діяльності та Розрахунок оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється органом державної податкової служби, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 25.06.2013 № 610;

- Податковий звіт про використання коштів неприбуткових установ та організацій, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 27.01.2014 № 85;

- Спрощена податкова декларація з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 № 98.

Визначення звітного податкового періоду у податковій звітності з податку на прибуток здійснюється у полі «Звітний (податковий) період» шляхом заповнення відповідного періоду платника. Для квартальних платників - «Рік 2», а для річних платників «Рік 1».

Звертаємо увагу платників, що подання податкової звітності з податку на прибуток в електронному вигляді для платників з квартальним та річним звітним періодом передбачено різними електронними кодами форм.

 

Платники ФСП у 2015 році стануть платниками спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у 2015 році сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, можуть стати платниками спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності –єдиного податку четвертої групи (раніше ФСП).

Нагадуємо, що для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку такі підприємства повинні подати до 20 лютого поточного року наступні документи:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Звертаємо вашу увагу, що пп. 14.1.235 Податкового кодексу України доповнено абзацом другим такого змісту:

«Права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства».

Довідкову інформацію можна отримати за телефоном 4-54-29.

 

З 1 січня розпочалася деклараційна кампанія - 2015

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з початку 2015 року стартувала кампанія декларування доходів, одержаних протягом 2014 року.

Декларації про майновий стан і доходи платники податків повинні подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси.

Граничний термін для платників, які зобов’язані подавати таку декларацію, –30 квітня 2015 року, які хочуть отримати податкову знижку – 31 грудня 2015 року.

При декларуванні доходів у поточному році застосовуються норми та ставки податку на доходи фізичних осіб, які діяли на останній день звітного податкового періоду, тобто на 31 грудня 2014 року.

Бланк податкової декларації та порядок її заповнення розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України.

Нагадуємо, форма податкової декларації про майновий стан і доходи затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.12.2013 №793 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи».

Порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи визначений ст. 179 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (із змінами і доповненнями).

Категория: Город | Просмотров: 1990 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar