06:16 Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує | |
Ігор Білоус охарактеризував зміни у роботі ДФС у 2014 році та визначив стратегічні напрями діяльності Служби на поточний рік «Сьогодні Державна фіскальна служба проходить складний і надважливий етап, який потребує повної самовіддачі від кожного працівника. Особистий внесок кожного з нас буде оцінюватися як показник професійності, як вклад в ефективну командну роботу, як прояв відповідальності перед суспільством, перед державою», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус 17 лютого під час першого засідання Колегії ДФС України. За його словами, 2014 рік став відправною точкою в процесі розуміння суспільного запиту. Наразі радикально змінилася шкала суспільних цінностей, змінилися настрої людей. Відповідно до цих трансформацій, змінила свої пріоритети і фіскальна служба, впевнений керівник відомства. Їй вдалося зламати внутрішні негативні тенденції, розпочати діалог із громадськими інститутами та бізнесом. Одним із головних завдань минулого року, враховуючи складні політичні та економічні умови, була стабілізація надходжень до бюджету. «Уряд та ДФС здійснили ряд заходів, зокрема, ініціювали низку законодавчих актів. Було поліпшено адміністрування податків та розпочато активну боротьбу з тіньовою економікою, зі схемами ухиленням від оподаткування. Це дозволило не тільки втримати надходження до бюджету на рівні минулого року, а й забезпечити їх приріст», – підкреслив Ігор Білоус. У 2014 році змінено й ідеологію податкового та митного аудиту, яка спрямована на зменшення втручання органів ДФС у діяльність платників податків. Зокрема, завдяки вдосконаленню процедури планування й відбору до перевірки винятково ризикових платників податків зменшено кількість проведених перевірок (на 14,3 відс. – позапланових, на 9,6 відс. – зустрічних звірок тощо). При цьому ефективність перевірок зросла на 25 відс. «Разом з тим, цей напрям роботи потребує якісних змін на місцях, посилення кадрового потенціалу підрозділів аудиту», – наголосив Ігор Білоус. Служба також здійснила важливі заходи зі зменшення ризикового податкового кредиту. Фахівці ДФС розробили й реалізували Концепцію комплексної ідентифікації та ліквідації схемного податкового кредиту, що дозволило у 2014 році удвічі зменшити обсяги фіктивного кредиту, сформованого суб’єктами господарювання – «податковими ямами». Ігор Білоус також визначив стратегічні напрями діяльності ДФС на 2015 рік. Це – організація ефективного податкового та митного контролю відповідно до ухвалених законодавчих змін, а також забезпечення дієвої комплексної системи протидії корупції. З цією метою буде розроблено новий механізм боротьби з корупційними проявами за ініціативою як Головного управління власної безпеки, так і інших правоохоронних органів. Окрім того, буде встановлено персональну відповідальності керівників структурних підрозділів (у т.ч. територіальних) за негативну поведінку підлеглих.
Із заявами про намір застосування податкового компромісу звернулося 614 суб’єктів господарювання На безумовному дотриманні норм закону щодо податкового компромісу та персональній відповідальності працівників ДФС за неправомірні дії під час їх застосування наголосив Голова ДФС України Ігор Білоус під час засідання колегії ДФС України. «Якщо я знайду випадок неправомірного застосування норм закону та протиправних дій з боку працівників ДФС – цією людиною будуть займатися компетентні органи», – пообіцяв Ігор Білоус. Станом на 18 лютого платниками податків вже подано 614 заяв на застосування механізму податкового компромісу. Запити на роз’яснення особливостей його застосування постійно надходять до ДФС. Враховуючи таку зацікавленість з боку бізнесу, Голова ДФС України наголосив на необхідності організації якісної роботи з надання консультацій платникам податків, що сприятиме уникненню зайвих непорозумінь та безпідставних побоювань платників щодо можливих негативів застосування механізму податкового компромісу. Так, зокрема, це стосується норми закону щодо застосування податкового компромісу до сум ПДВ та податку на прибуток з конкретних господарських операцій. Мова йде про статтю 366 КК України, яка передбачає кримінальну відповідальність за внесення до декларацій занижених сум податків, тобто недостовірних відомостей – формально з ознаками підробки. У випадку застосування податкового компромісу фактично «декриміналізується» вся господарська операція. Тому побоювання суб’єктів господарювання, що стаття 212 КК України у разі застосування компромісу підлягає закриттю, а стаття 366 КК України залишається для подальшого розслідування – безпідставне. Будь-який «натяк» на це підприємцю є чистою спекуляцією, а в деяких випадках і зловживанням, що призведуть до відповідальності посадовців. Голова ДФС наголосив на недопущенні спекуляцій та непорозумінь по кримінальних провадженнях, у яких вбачається конкуренція норм Кримінального кодексу України: кваліфікація дій платників чи за ст.212 – ухилення від сплати податків, чи за іншою статтею КК України. У разі виникнення спірних моментів на місцях ці питання в оперативному режими розглядатимуться керівництвом Головного слідчого управління фінансових розслідувань ДФС. Також суб’єктам господарювання, які вирішили скористатися механізмом податкового компромісу, буде забезпечена можливість сплатити визначену суму компромісу у певний термін без внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань, тобто без відкриття кримінального провадження.
У січні платники єдиного податку сплатили до бюджету 716 млн. гривень Протягом січня поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до бюджету 716 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом 2014 року сплата податку зросла на 12 відс. У січні 2014 року від спрощенців бюджет отримав 641,1 млн. грн.. Переважна більшість суми сплачена підприємцями-фізичними особами – 573,5 млн. грн. Юридичні особи спрямували до бюджету 142,5 млн. гривень. Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” зменшено з 6 до 4 кількість груп платників єдиного податку. Так, до 1 групи включено підприємців, які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках або здійснюють господарську діяльність по наданню побутових послуг населенню. Це платники, у яких обсяг доходу до 300 тис. грн. на рік та відсутні наймані працівники. Друга група – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку або населенню, здійснюють виготовлення або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства. Обсяг доходу у таких платників визначено у розмірі до 1,5 млн. грн. та кількість найманих працівників – до 10 осіб. У третій групі працюватимуть фізичні особи-підприємці та юридичні особи з обсягом доходу – до 20 млн. грн.., при цьому кількість найманих працівників необмежена. У четвертій групі перебуватимуть сільгоспвиробники, в яких доля сільськогосподарського товаровиробництва за попередній рік дорівнює або перевищує 75 відс. Кількість найманих працівників для них та обіг коштів необмежені. Детальніше з новаціями у спрощеній системі оподаткування можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.
До податкової не поспішай – декларацію про майновий стан через мережу Інтернет подай! Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський нагадує, що декларацію про майновий стан і доходи, отримані у 2014 році, громадяни мають змогу подавати через мережу Інтернет. Для користування послугою платникові треба мати електронний ключ цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення. Нагадуємо, що платники можуть безкоштовно отримати цифровий підпис у Центрі обслуговування платників не залежно від місця реєстрації.
Вчителю, долучись до кампанії декларування доходів громадян! Податкову декларацію про майновий стан і доходи, отримані громадянами у 2014 році, слід подати до 1 травня до податкових інспекцій за місцем реєстрації. Про це нагадують у Нікопольській ОДПІ. Обов’язок із подання річної декларації про майновий стан і доходи виникає у разі: - отримання окремих доходів, з яких при їх нарахуванні чи виплаті протягом 2014 року податок не утримувався; - отримання доходів від фізичних осіб, які не мають статусу податкових агентів (наприклад, дохід від надання нерухомості в оренду фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності); - отримання іноземних доходів. Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський закликає громадян задекларувати свої доходи та нагадує вчителям: якщо викладач-репетитор у 2014 році не був зареєстрований суб'єктом підприємницької діяльності, та надавав репетиторські послуги фізичним особам, він зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також нарахувати і сплатити до бюджету податок з таких доходів за ставкою 15% та/або 17% в залежності від розміру бази оподаткування в календарному місяці. Репетитор, що забезпечує себе роботою самостійно, може сплачувати додаткові кошти для майбутнього пенсійного забезпечення. До послуг репетиторства відноситься: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових, дипломних робіт тощо. Шановні вчителі! Будьте у всьому прикладом для своїх учнів, чесно та свідомо виконуйте свій громадянський обов'язок, декларуйте доходи отримані від репетиторської діяльності. Звертаю увагу, що в період деклараційної кампанії в Нікопольській ОДПІ на декларантів чекатимуть у Центрі обслуговування платників. Саме тут Вам нададуть необхідну консультаційну допомогу та роз’яснення.
Належне оформлення трудових відносин - запорука для майбутньої пенсії Належне оформлення трудових відносин з роботодавцем – запорука наявності страхового стажу для майбутньої пенсії. На сьогодні в Україні, звернула увагу заступник начальника Нікопольської ОДПІ Вікторія Радецька, через тіньову економіку бюджет та Пенсійний фонд України недоотримує значні суми коштів, що в свою чергу не дає змоги 100-відсотково покривати потреби соціального захисту громадян. У наш час, коли значна кількість громадян працюють без офіційного оформлення та одержують заробітну плату „в конвертах”, приховуючи реальний розмір свого доходу, особливо гостро постає питання формування правильного погляду на пенсійне забезпечення у громадян, які тільки готуються розпочати свою трудову діяльність. Нажаль, відношення до тіньового ринку праці у більшості молоді вже невірно сформовано і пріоритетним постає питання одержання якнайбільшого розміру заробітної плати, а не соціальна захищеності. Тому, наголосила Вікторія Радецька, що без належного оформлення трудових відносин наймані працівники втрачають право на одержання соціальних гарантій, що передбачені законодавством України, їм не зараховується страховий стаж для отримання майбутньої пенсії. Ще однією формою тіньових трудових відносин є мінімізація витрат на оплату праці. Систематично проводиться аналіз звітності щодо виявлення суб'єктів господарювання, які виплачують заробітну плату на рівні або менше мінімально встановленого розміру, а також які скорочують чисельність працівників без обґрунтованих економічних показників. Є приклади, коли великі промислові підприємства мінімізують свої витрати на оплату праці і зменшують сплату внесків, оформлюючи найманих працівників підприємцями за спрощеною системою оподаткування. Це дозволяє їм уникнути сплати в повній мірі внесків із заробітку працівників і водночас позбавити працюючих громадян повноцінного страхового стажу. Проводячи з платниками роз'яснювальну роботу, представники Нікопольської ОДПІ акцентують їх увагу на оформленні трудових відносин з найманими працівниками, на недопущення виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством мінімум, та що незареєстрований належним чином працівник в результаті втратить право на отримання пільг та допомоги, гарантованих державою. Хотілося б, щоб важливість питання легалізації оплати праці знайшла розуміння як серед населення, так і серед тих роботодавців, які не поспішають офіційно оформлювати трудові відносини з найманими працівниками та збільшувати рівень заробітної плати своїх працівників - зауважила Вікторія Володимирівна.
Нелегальний працівник – порушник і штрафник! Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання, які використовують найману працю про фінансову відповідальність в разі: - фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичної роботи повний робочий час, та виплати зарплати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ – у 30 кратному розмірі мінімальної зарплати (36540 грн.), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення; - порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, більш як за один місяць, виплата її не в повному обсязі – у 3-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої на момент виявлення порушення (3654 грн.); - недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у 10-кратному розмірі мінімальної зарплати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення (на разі це 12 180 грн.); - порушення інших вимог трудового законодавства – у розмірі мінімальної заробітної плати (1218 грн.). Нагадуємо, що працівник не може бути допущений до роботи без повідомлення органу ДФС про прийняття працівника на роботу.
Січневі надходження до бюджету від дніпропетровських платників єдиного податку - понад 53 млн. грн. У січні 2015 року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, збагатили місцеві бюджети Дніпропетровської області на 53,3 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом 2014 року сплата податку зросла на 10,7 млн. грн., або на 25% . Переважна більшість суми сплачена підприємцями-фізичними особами – 42,2 млн. грн., що на 9,6 млн. грн. більше минулорічних надходжень. Юридичні особи спрямували до бюджету 11,1 млн. грн., що перевищує надходження січня минулого року на 1,1 млн. грн. Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» зменшено з 6 до 4 кількість груп платників єдиного податку.
Завдяки роботі слідчих фінансових розслідувань ДФС державі відшкодовано майже 94 млн. грн. нанесених збитків За даними Головного слідчого управління фінансових розслідувань Державної фіскальної служби України, у січні 2015 року в провадженні слідчих фінансових розслідувань перебувало 2 705 кримінальних проваджень, з яких 1 471 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини. Безпосередньо у поточному році розпочато 708 проваджень. Також закінчено 203 провадження, у тому числі 53 – про тяжкі та особливо тяжкі злочини. До суду направлено 116 кримінальних проваджень. У направлених до суду слідчими фінансових розслідувань провадженнях забезпечено відшкодування збитків, нанесених державі, у розмірі 97,5 млн. грн., або 86 відс. від суми встановлених збитків. Крім того, у зв`язку зі сплатою податків, зборів (обов`язкових платежів), а також відшкодуванням збитків, завданих державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), у січні 2015 року на підставі ч.4 ст. 212 і 212-1 ККУ до суду направлено 29 кримінальних проваджень. Сума відшкодованих по них збитків склала 93,8 млн. грн. У закінчених провадженнях арештовано коштів та майна у розмірі 5,3 млн. грн.
З початку року завдяки слідчим ДФС Дніпропетровщини бюджету відшкодовано понад 7 млн. грн. збитків від фінансових злочинів Протягом січня 2015 року слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідували 177 кримінальних проваджень, з яких 41 - прийнято до провадження у поточному році. Досудове розслідування закінчено з 15 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено - 11. З обвинувальним актом до судових інстанцій скеровано 8 проваджень, а також 3 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 2 провадження - на підставі ч.4 ст.212 КК України у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування. Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 7,1 млн. грн. Крім того, накладено арешт на майно порушників на суму 3 млн. грн.
Більше третини експорту України припадає на країни Євросоюзу Відповідно до митної статистики у січні поточного року частка експорту до країн Європейського союзу склала 36%, а імпорту – 38%. Для країн СНД ці показники склали 16% та 26% відповідно. Загальний зовнішньоторговельний обіг протягом січня 2015 року склав 5,9 млрд. грн. Україна здійснювала зовнішньоторговельні операції товарами з партнерами із 173 країн світу. За цей період Україна імпортувала товарів на суму 2,9 млрд. дол. США. Серед товарів найбільші суми сплати платежів до держбюджету з імпорту забезпечено: по нафті або нафтопродуктах (21,9% загальної суми сплати); вугіллі кам’яному, антрациті (5,3%); автомобілях легкових та інших моторних транспортних засобах (4,3%); інсектицидах, родентицидах, фунгіцидах, гербіцидах, дезінфекційних засобах (3,5%); цитрусових (1,5%), коксу і напівкоксу; вугіллю ретортному (1,3%); апаратах електричних телефонних та телеграфних; відеотелефонах (1,3%); приймальній апаратурі телевізійній, відео моніторах та відеопроекторах (1%); кукурудзі (1%). Експорт товарів протягом зазначеного періоду склав 3 млрд. дол. США. Найбільше сплачено мита з експорту відходів та брухту чорних металів, шихтових зливків – 56,3% від загальної суми мита, живої великої рогатої худоби – 24% та насіння льону – 14,5%.
У січні в ДФС проведено 295 службових розслідувань щодо протиправних дій працівників служби Протягом січня 2015 року підрозділами власної безпеки Державної фіскальної служби проведено 295 службових розслідувань та перевірок інформації щодо корупційних або протиправних дій посадових осіб. За їх результатами винесено 62 офіційних застереження, 84 особи притягнуто до дисциплінарної відповідальності та 4 працівників звільнено із займаних посад. Також правоохоронними органами розпочато 43 кримінальних провадження за фактами вчинення посадовими особами фіскальних органів корупційних та інших злочинів у сфері службової діяльності. Крім того, стосовно працівників ДФС складено та направлено до суду 2 адміністративних протоколи про порушення закону України „Про засади запобігання та протидії корупції”. Не залишаються поза увагою підрозділів власної безпеки фіскальної служби звернення фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій з боку посадових осіб відомства та повідомлення, які надходять на антикорупційний сервіс ДФС „Пульс”. Так, у січні поточного року перевірено 11 таких повідомлень. Також розглянуто 110 звернень фізичних та юридичних осіб щодо корупційних дій співробітників ДФС, з яких 34 інформації знайшли своє підтвердження.
За місяць на сервіс «Пульс» звернулося 53 дніпропетровських платника У січні поточного року на антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» звернулися 53 заявника Дніпропетровського регіону. Порівняно з відповідним періодом 2014 року їх кількість зросла на 15. Найчастіше платники порушували питання щодо подання звітності в електронному вигляді (35 звернень). Крім того, громадяни цікавляться організацією роботи територіальних органів ГУ ДФС області (9 звернень) та звертаються з проблемами, які виникають при реєстрації платником ПДВ (6 звернень). Дзвінки на «Пульс» лунали від мешканців обласного центру, міст Кривого Рогу, Дніпродзержинська, Павлограду та Новомосковська. Нагадаємо, сервіс ДФСУ «Пульс» попереджує та дозволяє уникнути труднощі в спілкуванні, некоректне ставлення, перевищення повноважень, неякісне обслуговування. Номер телефону сервісу ДФСУ «Пульс» (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.
Сервіс «Пульс» ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що сервіс «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників податкової безпосередньо керівництву служби. Завдяки «Пульсу» представники бізнесу, в тому числі і суб’єкти ЗЕД, мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність співробітників Державної фіскальної служби керівництво відомства та оперативно вирішити суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення. Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.
У світ податкових новацій разом із «ЗІР» В податковому законодавстві України відбувається чимало змін, які стосуються як і суб'єктів господарювання так і пересічних громадян. Тож, ГУ ДФС у Дніпропетровській області радить користуватися електронним сервісом ДФС України «ЗІР» для своєчасного та оперативного отримання необхідної інформації. Користувачі ресурсу можуть надавати свої пропозиції звернувшись за «формою зворотного зв’язку» в рубриці «Про ресурс». Скористатися послугою «ЗІР» можна на веб-порталі ДФС України за адресою http://zir.minrd.gov.ua/ у розділі «Інформаційно-довідковий ресурс».
Офіційна заява ДФС України щодо перетину громадянами кордону з ВЕЗ «Крим» У зв’язку з поширенням деякими ЗМІ інформаціі про те, що українські митники не випускають громадян до Криму через кредитні забов’язення, борги тощо, ДФС офіційно заявляє, що дана інформація не відповідає дійсності. Наголошуємо, що митні органи ДФС здійснюють митний контроль та виконують митні процедури щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України. Прийняття рішень щодо тимчасової відмови особі у перетині державного кордону на підставі невиконання договірних чи інших зобов’язань не належить до повноважень митних органів Державної фіскальної служби України. Здійснення паспортного контролю, перевірка відповідних документів у фізичних осіб, які перетинають державний кордон України, тимчасове затримання громадян віднесено до компетенції підрозділів Державної прикордонної служби України. З особливостями переміщення громадянами товарів через адміністративний кордону з ВЕЗ «Крим» можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.
*************************
Електронне адміністрування ПДВ Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб’єктів господарювання на переваги запровадження електронного адміністрування ПДВ: - запобігання незаконному відшкодуванню ПДВ з бюджету; - значно збільшено поріг для обов’язкової реєстрації суб’єктів господарювання в якості платника податку з 300 тис.грн. до 1000 тис.грн.; - скасовано вимогу щодо видачі податкових накладних на «паперових носіях» (податкова накладна повинна виписуватись виключно в електронному вигляді); - скасовано обов’язок платника подання контролюючому органу копії записів у реєстрах виданих та отриманих накладних; - прискорено, на місяць в часі, можливість платника отримання бюджетного відшкодування ПДВ; - значно скорочено кількість критеріїв автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ; - зменшення кількості перевірок суб’єктів господарювання; - спрощення податкової звітності.
Особливості формування податкового кредиту з 1 січня 2015 року З 1 січня 2015 року, всі податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, та розрахунки коригування до них складаються платниками податку виключно в електронному вигляді. За операціями з постачання товарів/послуг, що не є об’єктом оподаткування, або місце постачання яких визначено за межами митної території України, податкові накладні не складаються. Податкові накладні, які складені постачальником товарів/послуг у січні 2015 року та які не підлягали обов’язковій реєстрації в ЄРПН (сума ПДВ не перевищує 10 тис.грн. та складені за операціями з постачання товарів, що не відносяться до підакцизної та імпортованої продукції), включаються до складу податкового кредиту покупця за січень 2015 року. До складу податкового кредиту наступних звітних періодів такі податкові накладні не можуть бути включені. Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН. Податкові накладні, не зареєстровані в ЄРПН протягом 180 календарних днів з дати їх складання, не можуть бути підставою для формування податкового кредиту. Якщо платник податку формує податковий кредит за касовим методом, отримана ним податкова накладна включається ним до складу податкового кредиту того звітного періоду, в якому відбулася оплата товару, при постачанні якого була складена така податкова накладна. Таким платникам податку надано право на формування податкового кредиту протягом 60 календарних днів з дати списання коштів з їх банківських рахунків. При цьому, якщо постачальник не зареєстрував податкову накладну, складену протягом січня 2015 року (за умови, що така податкова накладна підлягала обов’язковій реєстрації в ЄРПН), або податкову накладну, складену, починаючи з 1 лютого 2015 року, протягом 180 днів з дня її складання, покупець втрачає право на формування податкового кредиту, в тому числі і в тому випадку, якщо він застосовує касовий метод формування податкового кредиту.
Податковий кредит не включений до 1 січня 2015 року З 1 січня 2015 року втратила чинність норма, згідно з якою у разі, якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, таке право зберігалося за ним протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної. Податкові накладні, складені в звітних податкових періодах 2014 року, могли бути включені до складу податкового кредиту не пізніше грудня 2014 року. Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту шляхом подання уточнюючих розрахунків.
Тим, хто йде на компроміс Нікопольська ОДПІ дякує тим платникам, які вирішили сумлінно донарахувати податкові зобов'язання та скористатися податковим компромісом. Звертаємо увагу, що при складанні Заяви про податковий компроміс рекомендується зазначати: 1. Про подання уточнюючого розрахунку для застосування процедури досягнення податкового компромісу; 2. Про згоду на проведення перевірки з питань, які стосуються витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств та/або завищення податкового кредиту з податку на додану вартість, у межах процедури досягнення податкового компромісу; 3. Перелік операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації необхідно вказати: 3.1. назву (ПІБ), код ЄДРПОУ суб’єкта господарювання (реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер та серія паспорта (для фізичних осіб, які через релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків)), по операціях (взаємовідносинах), з яким було віднесено суми до складу податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування; 3.2. дату, номер, вид, термін дії договору, на виконання якого здійснювались господарські операції, предмет договору, обсяг здійснених господарських операцій за договором, зміни до договору, що стосуються вказаних операцій (за наявності); 3.3. податковий (звітний) період, у якому було допущено завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, що стало наслідком заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету та податковий (звітний) період, у якому було допущено заниження податкових зобов’язань; 3.4. зміст господарської операції (номенклатура постачання, обсяг, вид, інформація щодо проведених розрахунків); 3.5. суму завищення податкового кредиту та/або витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, та суму заниження ПДВ та податку на прибуток до бюджету; 3.6. дату, номер податкової накладної, на підставі якої було віднесено відповідні суми до податкового кредиту, відомості та/або інші розрахункові документи, що засвідчують факт сплати ПДВ у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг та їх отримання.
Зініціюйте податковий компроміс Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось 57 календарних днів. Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.
Згадайте про неоподаткований дохід до 16.04.2015 Нікопольська ОДПІ нагадує, що платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, має право до 16.04.2015 р. (включно) подати відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики. До затвердження форми такого розрахунку для застосування податкового компромісу платник податків має право подати уточнюючий розрахунок за діючою на час подання формою як окремий документ з поясненням мотивів його подання для застосування податкового компромісу та з переліком (описом) операцій, щодо яких здійснено уточнення показників податкової декларації.
За кордон не поспішай – податкову декларацію подай! Нікопольська ОДПІ звертає увагу бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем свого проживання декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду. Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку. Така довідка надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.
Оподаткування депозитних рахунків – завдання для банківських установ Депозит - пасивний дохід, до якого ставка податку нараховується в розмірі 20%. Податкові агенти - банки, кредитні спілки, які нараховують доходи у вигляді процентів, відображають загальну суму нарахованих у звітному податковому періоді доходів та загальну суму утриманого з них податку. При цьому у податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого банківського вкладного (депозитного) або поточного рахунку, ощадного (депозитного) сертифіката, вкладу (депозиту) члена кредитної спілки у кредитній спілці, суми нарахованих процентів, а також відомості про фізичну особу - платника податку, якій нараховано такі доходи.
Нерухоме майно та військовий збір Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 01.01.2015 року отриманий платником податку – резидентом (нерезидентом) від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. Звертаємо увагу, що умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Платникам рентної плати на замітку Нікопольська ОДПІ повідомляє, що рентна плата складається з плати за: 1) користування надрами для видобування корисних копалин; 2) користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин; 3) користування радіочастотним ресурсом України; 4) спеціальне використання води; 5) спеціальне використання лісових ресурсів; 6) транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України. Звертаємо увагу на те, що ставки плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин, встановлено в абсолютних значеннях за календарний рік, а ставки плати за користування радіочастотним ресурсом України - за календарний місяць. Розмір ставок Плати за видобування вуглеводнів залишився на рівні розміру ставок, встановлених Законом України від 31.07.2014 р. №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» як тимчасові у таких розмірах: з 1 січня до 31 березня 2015 р. (включно) - 60 відсотків; з 1 квітня до 30 червня 2015 р. (включно) - 65 відсотків; з 1 липня 2015 року - 70 відсотків. До ставки Плати для руд заліза застосовується коефіцієнт, який дорівнює частці заліза в товарній продукції. Ставки плати за транспортування засобами трубопровідного транспорту з 1 січня 2015 р. встановлено в доларах США: 0,21 дол. США за транзитне транспортування 1000 м3 природного газу за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування; 0,56 дол. США за транспортування 1 т нафти магістральними нафтопроводами; 0,56 дол. США за транспортування 1 т нафтопродуктів магістральними нафтопродуктопроводами; 0,64 дол. США за транзитне транспортування 1 т аміаку за кожні 100 км відстані відповідних маршрутів його транспортування. До затвердження форми податкової декларації з рентної плати рекомендуємо платникам рентної плати залежно від об’єкта оподаткування звітувати за формами, затвердженими наказами ДПА України від 24.12.2010 р. № 1011 «Про затвердження форм податкових розрахунків з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України», від 24.12.2010 р. №1018 «Про затвердження форми Податкового розрахунку збору за користування радіочастотним ресурсом України» та наказами Міністерства фінансів України від 17.09.2012 р. №1000 «Про затвердження форм податкових розрахунків з плати за користування надрами».
27 лютого останній день сплати - авансових внесків з податку на прибуток за лютий - авансового внеску рентної плати за користуванням радіочастотним ресурсом України.
Про необхідність перепрограмування фіскального касового чеку Нікопольська ОДПІ рекомендує платникам здійснити перепрограмування реєстраторів розрахункових касових операцій (РРО) під час продажу підакцизних товарів з метою відображення у касовому чеку РРО окремим рядком суми акцизного податку за ставкою 5%, та нагадує, що у разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Інтернет торгівля з РРО Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб’єктів господарювання, які займаються продажем товарів в інтернеті, про необхідність застосування РРО та видання покупцям розрахункових документів встановленої форми. Платники єдиного податку 2 і 3 груп до 01.07.2015 звільняються від санкцій за порушення вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР при: наданні послуг у разі проведення розрахунків у касах з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій; виконанні операцій з купівлі-продажу інвалюти у разі, якщо ці операції виконуються у касах уповноважених банків з оформленням розрахункових документів відповідно до нормативних актів Нацбанку; при продажу товарів у системах електронної торгівлі (комерції). (Лист ДФС від 10.02.2015 № 4315/7/99-99-22-07-03-17).
Дотримуйтесь граничної роздрібної ціни на тютюнові вироби! Реалізаторам тютюнової продукції Нікопольська ОДПІ наголошує на необхідності дотримуватися правил обчислення роздрібної ціни тютюнових виробів і сум податкового зобов’язання з акцизного податку. Роздрібна ціна тютюнових виробів, що реалізуються в роздрібній торгівельній мережі й вище якої не може здійснюватися їх продаж, має формуватися таким чином: ГРЦТВ = МРЦ : 100 х 105, де ГРЦТВ – гранична роздрібна ціна тютюнових виробів; МРЦ – максимальна роздрібна ціна. Фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби, має дорівнювати або бути меншою, ніж ГРЦТВ. В разі роздрібної торгівлі в січні 2015 року тютюновими виробами за цінами, вищими від МРЦ на тютюнові вироби, збільшеними на суми акцизного податку будуть застосовуватись штрафні санкції (Лист ДФС України від 02.02.2015 р. № 3222/7/99-99-21-05-17).
Податкова соціальна пільга та факт утримання дітей Нікопольська ОДПІ повідомляє, платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на ПСП у розмірі 100% суми пільги у розрахунку на кожну таку дитину. Для застосування пільги платник податку, який має двоє чи більше дітей віком до 18 років, крім заяви подає: копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства, чи документи, які підтверджують вік дитини (дітей), затверджені відповідним органом країни, в якій іноземна фізична особа — платник податку постійно проживав (проживала) до прибуття в Україну; копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник). Питання утримання батьками дитини визначено Сімейним кодексом України. Батьки мають право укласти договір щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим із них, хто проживає окремо від дитини. Договір укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню. Батько, який має трьох дітей віком до 18-ти років, але двоє із них проживають з дружиною від першого шлюбу, бажає скористатися правом на застосування до його доходу ПСП, то разом із поданням до підприємства заяви щодо її застосування подаються документи, що підтверджують факт утримання ним дітей. Такими документами може бути довідка органу опіки, рішення суду або нотаріально завірений договір між колишніми чоловіком та дружиною щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим із них, хто проживає окремо від дитини, рішення суду про аліменти.
На оборону країни платники податків сплачують військовий збір Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)» продовжено справляння військового збору до набрання чинності рішення Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Платниками збору є резиденти та нерезиденти. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування. Об'єктом оподаткування збором є доходи, зокрема у вигляді: процентів, дивідендів, роялті та будь-яких інших пасивних (інвестиційних) доходів, сплачених резидентами України; доходів від надання резидентам або нерезидентам в оренду; доходів від продажу рухомого та нерухомого майна, доходів від відчуження корпоративних прав, цінних паперів, у тому числі акцій українських емітентів; доходів, отриманих у вигляді внесків та премій на страхування і перестрахування ризиків на території України; доходів страховиків – резидентів; інших доходів; спадщини, подарунків, виграшів, призів. Довідкову інформацію ви можете отримати у 3 залі ЦОП Нікопольської ОДПІ або за тел. 4-54-29.
| |
Категория: Город | Просмотров: 2178 | |
Всего комментариев: 0 | |