22:46 Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує | |
Комісія з розслідування діяльності посадових осіб ДФС отримає доступ до всіх необхідних документів Як тільки комісію зі службового розслідування діяльності посадових осіб ДФС буде створено, і вона розпочне роботу, всі підрозділи Служби цілковито сприятимуть її діяльності. «Комісія отримає відповіді на всі запитання, вона матиме доступ до всіх необхідних документів, які дозволять їй зробити об’єктивні й неупереджені висновки», - зазначив Максим Мокляк, призначений тимчасово виконуючим обов’язки Голови Державної фіскальної служби України на час проведення службового розслідування в ДФС. Він також відзначив, що Служба наразі продовжує функціонувати у звичному для неї робочому режимі. Директори департаментів, керівники обласних і районних структур, митні пости – всі продовжують виконувати свою роботу. Найважливіші рішення, як і раніше, ухвалюватимуться колегіально. «Поки що я залишив за собою загальну координацію роботи митних органів і податкової міліції. В разі потреби, за погодженням з Міністерством фінансів будуть призначені тимчасово виконуючі обов’язки кураторів цих напрямів», - повідомив Максим Мокляк. За його словами, немає жодних прикладів бойкоту чи непокори з боку окремих службових осіб чи підрозділів ДФС у зв’язку з ухваленим Урядом рішенням тимчасово відсторонити керівників Служби від виконання повноважень. «У тому ж разі, якщо такі прояви буде виявлено, Служба має достатньо важелів для їхнього рішучого припинення», - підкреслив т.в.о Голови ДФС. Також не припинятиметься робота з кадрового оновлення відомства. «По людях, які не хочуть або не можуть працювати по-новому, чесно й прозоро, будуть оперативно прийматися відповідні кадрові рішення, - наголосив Максим Мокляк. - Одночасно триватиме робота над проектом з оновлення кадрового складу, анонсованим у вівторок на селекторній нараді в ДФС. Він є важливою складовою комплексної програми структурної та функціональної реформи Державної фіскальної служби. Проект розрахований на тривалий період і полягатиме в пошуку нових кадрів та підвищенні фахового рівня працівників Служби», - наголосив т.в.о Голови ДФС України.
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Організація роботи щодо погашення податкового боргу з податків, зборів і єдиного внеску платників» Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» начальника управління погашення заборгованостей ГУ ДФС у Дніпропетровській області Юрія Єрмолаєва на тему: «Організація роботи щодо погашення податкового боргу з податків, зборів і єдиного внеску платників» Питання 1. Які заходи примусового стягнення застосовуються до платників за несплату єдиного внеску? Відповідь. Порядок стягнення заборгованості з платників визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» N2464-VI від 08.07.2010 та Інструкція про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затверджена наказом Міндоходів України від 09.09.2013 №455. Відповідно до п.4 ст.25 Закону фіскальний орган у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом та підлягає примусовому виконанню, з урахуваннями норм Закону України від 21.04.1999 №606-XIV «Про виконавче провадження». Так, у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. Окрім цього, суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. До того ж, передбачено право на звернення до суду з позовом про стягнення недоїмки. Питання 2. Чи можливе розстрочення заборгованості по ЄСВ? Відповідь. Закон України від 08.07.2010 N2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» не передбачає розстрочення заборгованості зі сплати єдиного внеску. До того ж, відповідно до ч.12 ст.9 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Питання 3. Як оскаржити вимогу про сплату боргу (недоїмки) по ЄСВ? Відповідь. Скарга на вимогу про сплату єдиного внеску подається до фіскального органу вищого рівня у письмовій формі протягом десяти календарних днів, що настають за днем отримання платником єдиного внеску вимоги про сплату єдиного внеску, з повідомленням про це фіскальному органу, який прийняв вимогу про сплату єдиного внеску. Фіскальний орган, який розглядає скаргу платника єдиного внеску, зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його платнику єдиного внеску протягом 30 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника єдиного внеску поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку. Якщо протягом цього строку вмотивоване рішення фіскальним органом не надсилається платнику єдиного внеску, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску.
За перший місяць 2015 року місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали понад 695 млн. грн. До місцевих бюджетів Дніпропетровської області в січні поточного року надійшло 695,1 млн. грн., що на 40,9 млн. грн. більше надходжень відповідного періоду 2014 року. Зростання доходів місцевих громад досягнуто по таким бюджетоутворюючим джерелам як: податок на доходи фізичних осіб – на 34,9 млн. грн., єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва – на 10,7 млн. грн., плата за землю – на 7,1 млн. грн. «Додаткові кошти, які надходять на рахунки місцевих громад Дніпропетровщини працюють на поліпшення соціальних умов мешканців регіону. Досягти таких показників тільки зусиллями працівників фіскальної служби області без тісної співпраці з платниками та органами місцевого самоврядування було б неможливо.», – відзначив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.
У січні юристи ДФС Дніпропетровщини відстояли справи у судах на суму 74,3 млн. грн. З початку 2015 року на розгляді у судах різних інстанцій за участю органів ДФС Дніпропетровської області перебувало 10785 справ на загальну суму позовних вимог 8,8 млрд. грн. З розглянутих судами у січні поточного року 54 справ на суму 81,0 млн. грн., на користь держави вирішено 28 справ на суму 74,3 млн. грн., що складає 92% від суми розглянутих судами справ. «Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються наші позовні вимоги. Кожен юрист фахово підходить до кожної справи, що направляється до суду. Водночас ми зміщуємо акцент у нашій роботі на досудове врегулювання спірних питань, які виникають із платниками податків», - наголошує начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.
У січні 5 дніпропетровських підприємців позбулися ліцензій за продаж алкоголю та тютюну неповнолітнім У січні 2015 року місцеві бюджети Дніпропетровського регіону поповнилися на 4,2 млн. грн. від плати за ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. З них 3,2 млн. – тільки від ліцензування роздрібної торгівлі. Про це повідомив заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Олександр Лукін. Усього в області діє 9649 ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами. Наразі, впродовж першого місяця поточного року дніпропетровські суб’єкти господарювання отримали 784 ліцензії, з них 364 – на право здійснення торгівлі у роздріб алкогольних напоїв та 420 – тютюнових виробів. Разом з тим, у січні за несвоєчасну сплату чергового платежу призупинено дію 130 ліцензій; анульовано - 126, в тому числі - 5 за продаж алкогольних та тютюнових товарів особам, які не досягли 18 років.
Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області 24 лютого 2015 року в інформаційному агентстві "Мост-Днепр" відбулась прес - конференція на тему: "Профілактичні заходи щодо недопущення корупційних дій працівниками органів ДФС у Дніпропетровській області". У прес-конференції прийняв участь старший оперуповноважений з особливо важливих справ Управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області Павло Хороших. Даючи характеристику виявлених корупційних дій, що здійснюються співробітниками фіскальної служби Дніпропетровського регіону, Павло Хороших зазначив, що за 2014 рік було зафіксовано 26 порушень, які вчинили співробітники фіскальної служби. «Ми використовуватимемо усі наявні можливості для викорінювання негативних тенденцій в системі органів ДФС України, шляхом залучення винних до відповідальності, а також давати принципову оцінку тим керівникам, які не роблять належних зусиль для забезпечення законності в діяльності підлеглих»- резюмував Павло Хороших.
Податковий компроміс – можливість для бізнесу 26 лютого 2015 року відбулась інтернет конференція заступника начальника Нікопольської ОДПІ Радецької Вікторії Михайлівни на тему: «Податковий компроміс – можливість для бізнесу». Підкажіть, будь ласка, як на практиці можна застосувати податковий компроміс? Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування). Під заниженням податкових зобов’язань для цілей застосування податкового компромісу слід розуміти неправомірне формування платником податків даних податкового обліку (формування податкового кредиту з податку на додану вартість або витрат з податку на прибуток) у податкових періодах до 1 квітня 2014 року, що призвело до заниження належних до сплати сум податкових зобов’язань. Досягнення компромісу виключає необхідність складання протоколу про адміністративне правопорушення, якщо він не був складений, а також дає підстави суду для звільнення від адміністративної відповідальності. Після досягнення податкового компромісу податкові зобов’язання, щодо яких проводилась вказана процедура, не підлягають оскарженню платником податків та їх розмір не може бути ним змінений в інших податкових періодах. Звертаю увагу, що у разі досягнення податкового компромісу перевірки щодо податку на прибуток підприємств та/або ПДВ за уточненими операціями у наступних періодах за вказаними податками контролюючими органами не проводяться. Хто підпадає під застосування податкового компромісу? Процедура податкового компромісу поширюється на: 1) випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ) та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року; 2) випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов'язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки; 3) випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм Кодексу; 4) неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження; 5) неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження. Податкові зобов’язання згідно із процедурою податкового компромісу сплачуються платником податків до бюджету у розмірі 5 % від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 % вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.
Запрошуємо дітей помріяти про майбутнє «Майбутнє країни – у мріях дитини» - саме так буде називатися цього року Всеукраїнський конкурс дитячої творчості, який покликаний сприяти формуванню економічної грамотності та податкової культури у школярів та зміцненню позитивного іміджу Державної фіскальної служби України. «Шановні діти! Ми запрошуємо вас здійснити маленький, але важливий крок у доросле свідоме життя, поглибити свої знання з економіки та нашої професії. Зобразити свої мрії про державу, у якій ви зростаєте. Щоб саме завдяки вам всі дорослі жителі Нікопольщини переконалися, що сплачувати податки – це престижно! Тож запрошуємо взяти участь у творчому змаганні» – зауважила Вікторія Радецька. Діти вікових категорій – 9-11 та 12-15 років можуть подати до Нікопольської ОДПІ свої роботи з податкової та митної тематики у таких напрямках: художні твори; комп’ютерна графіка (анімація); літературні твори. Конкурс проводитиметься у три етапи. Перший етап конкурсу відбуватиметься на районному рівні і триватиме до 15 квітня 2015 року. Другий етап конкурсу відбудеться у травні й проходитиме на регіональному рівні, де визначатимуться найкращі учнівські роботи. Автори робіт, які посядуть перші місця на другому етапі, стануть лауреатами Всеукраїнського рівня. Переможці регіональних відбіркових турів візьмуть участь у загальнонаціональному визначенні переможців, що відбуватиметься протягом червня-серпня цього року. Роботи на конкурс потрібно подавати до Нікопольської ОДПІ, каб.324 до 1 квітня поточного року. Дізнатися про умови конкурсу та вимоги до творчих робіт можна за телефоном 2-13-41.
Відомі люди про декларування До Нікопольської ОДПІ завітав професійний баскетболіст, бронзовий призер чемпіонату України з баскетболу – Ян Селеванов. Він виховує молоде покоління спортсменів і став для них взірцем відданості своїй справі. Він живе спортом і вважає, що зобов'язаний внести свою „фінансову” лепту для розвитку Нікопольщини. «Я вважаю, що кожен громадянин із задоволенням повинен виконав свій конституційний обов'язок. Усі ми беремо приклад із Європейських держав. А там, для громадян декларування своїх доходів не тільки обов’язок, а й прояв честі та гідності. Тому я закликаю усіх свідомих, людей прийти у податкову інспекцію, і заявити про своє зароблене. Зізнатися, що ти заробив, де ти взяв та сплатити податок на доходи. Адже таким чином наповнюється місцева скарбниця та розвивається наше місто. Я вважаю, що той, хто отримує доходи повинен сплачуючи податки. Сплачені податки йдуть на фінансування освіти й медицини, культури й спорту, виплату пенсій і стипендій, допомогу малозабезпеченим сім’ям тощо. Існує лише один спосіб підтримки розвитку суспільства, забезпечення собі, своїм дітям, нашим батькам та дідам гідного життя - платити податки. І кожен розумний і порядний громадянин має це усвідомлювати і не уникати сплати податків. Тому звертаюсь до нікопольчан відповідально поставитись до виконання свого конституційного обов'язку, а отже, прозвітувати про зароблене і поділитися з ближніми» - зазначив Ян Селиванов. А також хочу зазначити що, платники податку на доходи фізичних осіб, які бажають реалізувати своє право на податкову знижку, податкову декларацію можуть подати упродовж всього поточного року. До податкової знижки дозволено включати витрати, фактично понесені платником податку протягом звітного року, в т.ч. - частину суми процентів сплачених за користування іпотечним житловим кредитом; - суму коштів, сплачених на користь закладів освіти, для компенсації вартості здобуття освіти платника податку та/або члена його сім‘ї першого ступеня споріднення; - суму коштів, переданих у вигляді пожертвувань; - суму витрат на сплату страхових внесків платника податку та членів його сім‘ї першого ступеня споріднення; - суму коштів, сплачених платником податку у зв'язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові податку.
Затверджені нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису Державною фіскальною службою України затверджено нову редакцію Регламенту Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС та нові форми реєстраційних документів для отримання послуг електронного цифрового підпису, що набудуть чинності 2 березня 2015 року. Форми за попереднім зразком приймаються віддаленими пунктами реєстрації користувачів Акредитованого центру до 2 березня 2015 року. Нові форми реєстраційних документів можна завантажити за посиланням http://acskidd.gov.ua/r_kor. Також повідомляємо, що у зв`язку з реорганізацією Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів та створенням Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, змінено найменування Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД Міндоходів на Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС та пройдено процедуру акредитації.
З початку року дніпропетровськими ЦОПами надано більш 17 тисяч адміністративних послуг Протягом січня поточного року Центрами обслуговування платників органів ДФС Дніпропетровської області було надано понад 17 тисяч адміністративних послуг. Як свідчить статистика, питому вагу (46,8%) серед наданих адміністративних послуг має послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки. У першому місяці цього року фізичним особам-платникам було надано майже 8 тисяч реєстраційних номерів. Також, упродовж січня значну кількість послуг було надано з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – майже 1,7 тисячі, з видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами фіскальної служби – 1,3 тисячі. Нагадаємо, що зараз у Дніпропетровській області обслуговування платників здійснює 32 ЦОПи, в яких надається комплекс адміністративних, консультативних та інформаційних послуг. Крім того, у центрах обслуговування платники можуть подати звітність та отримати безкоштовні ключі електронного підпису.
Власна безпека ГУ ДФС у Дніпропетровській області за місяць провела 17 службових розслідувань та перевірок Упродовж січня поточного року управлінням власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено 17 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 5 фактів порушень вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників територіальних та структурних підрозділів ГУ ДФС області. За матеріалами управління власної безпеки ГУ ДФС у Дніпропетровській області розпочато 5 кримінальних проваджень, у тому числі 1 за одержання незаконної винагороди; винесено 5 подань керівникам територіальних підрозділів ГУ ДФС області для вжиття заходів реагування щодо усунення недоліків та притягнення винних осіб до відповідальності; до дисциплінарної відповідальності притягнуто 5 працівників служби. З метою недопущення фактів прийому на роботу в органи Державної фіскальної служби осіб, що своїми діями або вчинками можуть дискредитувати імідж служби, в результаті перевірок 60 кандидатів на працевлаштування було відмовлено у призначенні двом кандидатам.
З початку року завдяки слідчим ДФС Дніпропетровщини бюджету відшкодовано понад 7 млн. грн. збитків від фінансових злочинів Протягом січня 2015 року слідчі ГУ ДФС у Дніпропетровській області розслідували 177 кримінальних проваджень, з яких 41 - прийнято до провадження у поточному році. Досудове розслідування закінчено з 15 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено - 11. З обвинувальним актом до судових інстанцій скеровано 8 проваджень, а також 3 кримінальних провадження направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 2 провадження - на підставі ч.4 ст.212 КК України у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування. Завдяки розслідуваним справам слідчими ДФС Дніпропетровської області впродовж січня поточного року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 7,1 млн. грн. Крім того, накладено арешт на майно порушників на суму 3 млн. грн.
У перший місяць 2015 року припинено протиправну діяльність 5 «конвертів» Протягом січня 2015 року оперативними підрозділами Державної фіскальної служби припинено протиправну діяльність 5 конвертаційних центрів. Сума проконвертованих ними коштів склала 560,7 млн. грн., збитки – понад 94 млн. грн.. Крім того, проведено документальні перевірки 86 підприємств реального сектору економіки – користувачів послуг конверт центрів. За їх результатами донараховано 48,7 млн. грн., платежів, з яких 40,6 млн. грн.. вже стягнуто до бюджету.
Тонкощі податкового кредиту Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 року, при отриманні платником податку послуг від нерезидента на митній території України, платник податку отримує право на податковий кредит за такими операціями на дату складання ним податкової накладної за цими операціями, за умови її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) та включенні до податкових зобов’язань звітного періоду. При цьому, податкові накладні, складені за такими операціями у січні 2015 року, у яких сума податку не перевищує 10 тис.грн., включаються до податкового кредиту незалежно від того, зареєстрована така податкова накладна в ЄРПН, чи ні. До податкового кредиту не відносяться суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами. Формування податкового кредиту без отримання податкової накладної, може здійснюватися на підставі таких документів: - транспортні квитки, готельні рахунки або рахунки, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер продавця, крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами; - касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника). При цьому з метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку); - бухгалтерські довідки, складені відповідно до пункту 198.5 статті 198 розділу V Кодексу; - податкові накладні, складені платником податку відповідно до пункту 208.2 статті 208 розділу V Кодексу та зареєстровані в ЄРПН. У разі використання платниками для розрахунків із споживачами реєстраторів розрахункових операцій касовий чек повинен містити дані про загальну суму коштів, що підлягає сплаті покупцем з урахуванням податку, та суму цього податку, що сплачується у складі загальної суми. Якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими вказаними вище документами, платник податку несе відповідальність. З 1 січня 2015 року з Кодексу виключено норму, яка надавала право платникам податку у разі відмови продавця товарів/послуг надати податкову накладну або в разі порушення ним порядку її заповнення та/або порядку реєстрації в ЄРПН сформувати податковий кредит звітного періоду на підставі заяви зі скаргою на такого постачальника. Отже, грудень (ІV квартал) 2014 року – останні звітні періоди, протягом яких платники податку мали право включити до складу податкового кредиту суму ПДВ, нараховану/сплачену покупцем на підставі заяви зі скаргою на постачальника.
Платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка Нікопольська ОДПІ повідомляє, що електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ (далі – електронний рахунок) – рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі. На такий рахунок платником перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі – розрахунок коригування) в ЄРПН, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку. Це визначено п. 2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженного Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі – Порядок № 569). Пунктом 13 Порядку № 569 передбачено, що платник податку має право отримувати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунка, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. Інформація про рух коштів на електронних рахунках платникам податку надається ДФС України за відповідним запитом платника на безоплатній основі без обмеження кількості запитів та у часі. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.08).
Який порядок сплати ПДВ до бюджету з 01.01.2015? Сплата ПДВ до бюджету за грудень 2014 року, січень 2015 року та ІV квартал 2014 року здійснюється з поточних рахунків платників податку безпосередньо на бюджетні рахунки. За звітні податкові періоди, починаючи з лютого місяця 2015 року та І кварталу 2015 року перерахування сум податку до бюджету здійснюється у порядку, визначеному п. 200.2 ст. 200 ПКУ, з рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ.
Порядок визначення останнього податкового періоду для осіб, податкова реєстрація яких анулюється у день інший, ніж останній день календарного місяця Відповідно до п. 184.6 ст. 184 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями у разі анулювання реєстрації особи як платника податку останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.
Строки встановлені для подання податкової декларації з ПДВ та сплати ПДВ до бюджету Згідно із п. 202.1 ст. 202 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПКУ) для платників ПДВ звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал. Відповідно до п. 49.18 ст. 49 р. ІІ та ст. 203 р. V ПКУ податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя). Пунктом 57.1 ст. 57 р. ІІ та ст. 203 р. V ПКУ визначено, що платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Зініціюйте податковий компроміс Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось менше 50 календарних днів. Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.
Податки, до яких може бути застосовано процедуру податкового компромісу Нікопольська ОДПІ повідомляє, що згідно із п. 1 підр. 9 прим.2 р. ХХ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) податковий компроміс - це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ. Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування). З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 110.02).
Шановні підприємці! Нікопольська ОДПІ нагадує, що у зв‘язку зі змінами до ПКУ просимо платників, які здійснюють роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, нафтопродуктами звернутися до центрів сервісного обслуговування касової техніки для оновлення програмного забезпечення касових апаратів. Вдячні за розуміння.
Про необхідність перепрограмування фіскального касового чеку Нікопольська ОДПІ рекомендує платникам здійснити перепрограмування реєстраторів розрахункових касових операцій (РРО) під час продажу підакцизних товарів з метою відображення у касовому чеку РРО окремим рядком суми акцизного податку за ставкою 5%. Та нагадує, що у разі відсутності хоча б одного з обов'язкових реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.
Остаточні розрахунки з податків майном Нікопольська ОДПІ нагадує, що державна реєстрація припинення підприємницької чи незалежної професійної діяльності фізичної особи або внесення до Реєстру само зайнятих осіб запису про припинення підприємницької діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язання, що виникли під час провадження підприємницької чи незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань і застосування санкцій за їх невиконання. У разі припинення підприємницької діяльності погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу здійснюється за рахунок майна зазначеної особи. Особа, відповідальна за погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу має забезпечити остаточні розрахунки з податків від впровадження підприємницької діяльності.
Про доходи, отримані неповнолітніми Нікопольська ОДПІ нагадує, що податкова декларація про майновий стан та доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном (одним з батьків) до контролюючого органу за місцем проживання неповнолітньої особи чи особи, визнаної недієздатною.
З 1 січня встановлено пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб Нікопольська ОДПІ нагаду, що від сплати земельного податку (відповідно до п.п. 282.1.1 п. 282.1 ст. 282 Податкового кодексу України) звільняються : - санаторно-курортні та оздоровчі заклади громадських організацій інвалідів, реабілітаційні установи громадських організацій інвалідів; - громадські організації інвалідів України, підприємства та організації, які засновані громадськими організаціями інвалідів та спілками громадських організацій інвалідів і є їх повною власністю, де протягом попереднього календарного місяця кількість інвалідів, які мають там основне місце роботи, становить не менш як 50 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці та за наявності дозволу на право користування такою пільгою, який надається уповноваженим органом відповідно до Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»; - бази олімпійської та параолімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України. Крім того, протягом дії ратифікованих Верховною Радою України міжнародних договорів (угод) України з питань космічної діяльності щодо створення космічної техніки (включаючи агрегати, системи та їх комплектуючі для космічних комплексів, космічних ракет-носіїв, космічних апаратів та наземних сегментів космічних систем), але не пізніше 1 січня 2018 року, резиденти - суб’єкти космічної діяльності, які отримали ліцензію на право її здійснення та беруть участь у реалізації таких договорів (угод), за земельні ділянки виробничого призначення згідно з переліком, який затверджується Кабінетом Міністрів України, звільняються від сплати земельного податку. Нагадуємо, зазначені пільги встановлено Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набрав чинності з 01.01.2015.
Відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару (відповідно до п. 177.10 ст.177 Податкового кодексу України). Форма книги обліку доходів і витрат та порядок її ведення затверджено наказом від 16.09.2013 року № 481 «Про затвердження форми Книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи – підприємці, крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування, і фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, та Порядку її ведення” (далі – Порядок), який зареєстрований Міністерством юстиції України від 1 жовтня 2013 року №1686/24218. У Порядку ведення книги обліку доходів і витрат не передбачено зазначення інформації сум акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів. Що стосується фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування то не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої групи фізичні особи – підприємці, які здійснюють виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібного продажу паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 літрів та діяльності фізичних осіб, пов’язаної з роздрібним продажем пива та столових вин). Враховуючи зазначене, відображення акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів в Книгах обліку доходів і витрат законодавством не передбачено.
Чи потрібно подавати декларацію з акцизного податку у разі відсутності діючих ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України (далі – Кодекс) звітний період, в якому виникають об'єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Платники, які мають діючі (у тому числі призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством, зобов'язані за кожний встановлений Кодексом звітний період подавати податкові декларації незалежно від того, чи провадили такі платники господарську діяльність у звітному періоді (п. 49.2 1 ст. 49 Кодексу). Отже, якщо платник здійснює діяльність, яка не ліцензується, тобто у нього відсутні діючі (в т.ч. призупинені) ліцензії на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією та у звітному періоді у такого платника не виникли об’єкти оподаткування, або не появились показники, що підлягають декларуванню, платник у такому звітному періоді нормами Кодексу не зобов’язаний подавати Декларацію з акцизного податку.
Останній день подання заяви на спрощену систему оподаткування Шановні суб’єкти господарювання! Нікопольська ОДПІ нагадує Вам, що 16 березня 2015 року – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з ІІ кварталу 2015 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік.
Право громадян на звернення Відповідно до статті 40 Конституції України усі громадяни України мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Порядок практичної реалізації цього права громадянами України регулюється Законом України від 02.10.96 №393/96-ВР „Про звернення громадян” (із змінами та доповненнями). Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги. Всі звернення повинні розглядатися і вирішуватися не довше одного місяця з дня їх надходження. А граничний строк розгляду звернень, що не потребують додаткового вивчення, вдвічі менший – не більше 15 днів із дня їх одержання. Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник установлюють необхідний строк для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорок п’ять днів. Якщо громадянин, який подав звернення, має встановлені законодавством пільги, воно розглядається в першочерговому порядку. Статтею 5 Закону України «Про звернення громадян» встановлені вимоги до звернення а саме: у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Не підлягають розгляду та вирішенню: 1. Письмові звернення без зазначення місця проживання, не підписані автором, а також такі, з якого не можливо встановити авторство, тобто „Анонімні звернення”. 2. «Повторні звернення громадян» у той самий орган, від того самого громадянина з питання, яке вже було вирішено даним органом по суті. 3. «Звернення осіб, визнаних судом недієздатними» подані ними особисто або особами, цивільна дієздатність яких обмежена Цивільним кодексом України; 4. «Звернення-скарги на рішення, що оскаржувалось», подані з порушенням терміну звернення відповідно до статті 17 Закону України «Про звернення громадян Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями, але не пізніше ніж через десять днів від дня його надходження. Рішення про припинення розгляду звернення, які згідно законодавства не підлягають розгляду приймає керівник органу ДПС, про що повідомляється особі, яка подала звернення (при зазначені у зверненні громадянина свого місця проживання). Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у зверненні-скарзі, доводиться до відома громадянина з посиланням на закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення. Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов'язковому розгляду.
Задекларуйте свої доходи! Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 01 січня 2015 р. почалася кампанія декларування доходів громадян. Податкова декларація про майновий стан і про доходи, отримані громадянами в 2014 році подається до 1 травня 2015 року за місцем реєстрації. Нагадуємо, що зобов'язані подавати декларацію про майновий стан і доходи, якщо в 2014 роки отримували доходи: 1) від осіб, які не є податковими агентами; 2) які не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування або виплати, але не звільнені від оподаткування; 3) отримані від двох або більш податкових агентів у вигляді заробітної плати або по цивільно-правових договорах, і при цьому загальна річна сума таких доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2014 році - 146 160 грн.). 4) спадок, окрім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення спадку і спадкоємців першого ступеня спорідненості (нульова ставка) або інших спадкоємців, якщо ними податок був сплачений до нотаріального оформлення спадку; 5) дохід від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; 6) дохід від операцій з продажу нерухомого або рухомого майна; 7) іноземні доходи; 8) інвестиційний дохід; 9) нецільова матеріальна допомога понад встановлену норму (у 2014 році - 1710 грн.). Також, подати декларацію можуть фізичні особи, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за результатами 2014 року. У такому разі податкову декларацію можна подавати протягом року.
| |
Категория: Город | Просмотров: 2085 | |
Всего комментариев: 0 | |