Покров Понедельник 29.04.24, 15:20
Сайт
Главная » 2015 » Март » 11 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
11:29
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

За два місяці у Дніпропетровській області задекларовано майже 450 млн. грн. доходів громадян

В рамках деклараційної кампанії, що розпочалася 1 січня та триватиме до 1 травня поточного року, про свої статки, отримані у 2014 році, на Дніпропетровщині прозвітували вже 5298 громадян. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 446,4 млн. грн. Для порівняння: за два місяці минулого року 4631 громадянин регіону задекларував 372,8 млн. грн. доходів, отриманих у 2013 році.

Впродовж січня – лютого 2015 року 3064 громадянина задекларували податкове зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі  7,1 млн. грн., що на 1,6 млн. грн. більше ніж за аналогічний період минулого року.

Найбільші доходи у минулому році 128 мешканців Дніпропетровського регіону отримали від продажу (обміну) рухомого або нерухомого майна – 202,2 млн. грн. Ще 976 громадянам 119,8 млн. грн. доходу додала спадщина.

Окрім того, 1370 декларантів звернулися до фіскальних органів Дніпропетровської області за податковою знижкою. Відтак, з казни громадянам області буде повернуто 1,6 млн. грн.

«Результати першої половини деклараційної кампанії свідчать про зростання рівня громадянської свідомості до добровільного процесу декларувати доходи та не приховувати свій здобуток. Саме така активність і є показником справжньої економічної зрілості суспільства», – зазначив начальник ГУ ДФС у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

 

На Дніпропетровщині відбулося засідання "круглого столу" з питань бюджетної децентралізації у 2015 році

У зв'язку з останніми змінами у бюджетному та податковому законодавстві тема бюджетної децентралізації набула особливої актуальності.

Тож у Дніпропетровську в рамках реалізації інформаційно - комунікаційної кампанії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації відбулося засідання "круглого столу" з обговорення питань бюджетної та податкової децентралізації у 2015 році.

До обговорення законодавчо врегульованих питань щодо механізмів залучення і використання грошей на місцях, ведення законодавчих і нормотворчих дій долучились представники органів місцевого самоврядування, урядові експерти з Мінрегіону, Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Міністерства освіти, Міністерства охорони здоров’я, Міністерства юстиції.

Учасники засідання акцентували увагу на запроваджених змінах бюджетної децентралізації; акцизного податку з продажу підакцизних товарів, що з 1 січня 2015 року зараховується до доходів місцевого бюджету; справляння податку на нерухомість, податку з доходів фізичних осіб тощо.

 «Основні зміни полягають у тому, що суттєво збільшена база нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. У цьому році загалом платежі стягуються з житлової та нежитлової нерухомості. В той же час, передбачається, що суб’єкти господарювання, які здають приміщення в оренду, автоматично сплачують податок на нерухомість. Ще одне джерело додаткового надходження до місцевих бюджетів - зміни у спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності. Також збільшуються надходження сільських територіальних громад, а місцевим радам збільшили діапазон прийняття ставок як по договорам оренди, так і по оплаті за землю. Разом з тим, за січень – лютий 2015 року ГУ ДФС у Дніпропетровській області до бюджетів усіх рівнів зібрано 7 млрд. 927,9 млн. грн. платежів (з урахуванням ЄСВ), у тому числі до місцевих бюджетів надійшло 1 млрд. 698,0 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом 2014 року, збір платежів до місцевих бюджетів зріс на 157,7 млн. грн.», -  зазначив заступник начальника управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області Віталій Мироненко.

За результатами проведення засідання «круглого столу» було запропоновано розглянути ініціативу Дніпропетровської облдержадміністрації на рівні ДФС України та у подальшому закріпити на законодавчому рівні механізм виділення коштів з місцевих бюджетів, базові дотації розширення місцевих бюджетів.

 

Майже 23 тисячі пасажирів перетнули з початку року митний пост «Дніпропетровськ – аеропорт»

Більше 190 міжнародних авіарейсів здійснено різними авіаперевізниками через Дніпропетровський аеропорт з початку 2015 року. Тож, митники митного посту «Дніпропетровськ - аеропорт» здійснили митний пропуск 11 тисяч 643 пасажирів які вилетіли до Відня, Стамбулу, Тбілісі, Тель-Авіву, Єревана та Шарм Ель Шейха, і 11 тисяч 290 пасажирів, які прибули із-за кордону до України.

При цьому, якщо за минулий рік складено сім протоколів про порушення Митного кодексу України при перетині кордону пасажирами авіарейсів, то з 1 січня 2015 року митниками митного посту в аеропорту Дніпропетровська складено вже два протоколи про порушення митних правил. При цьому, найчастіше порушення пов’язані з переміщенням через кордон України ювелірних, історичних та культурних цінностей, а також банківських металів.

За словами начальника митного поста «Дніпропетровськ – аеропорт» Андрія Шульгана: «Починаючи з минулого року, митники особливу увагу при проходженні пасажирами митного контролю приділяють наявності предметів, заборонених до переміщення через митний кордон України, а саме: зброї, боєприпасів, вибухових та отруйних речовин. Крім того, у разі придбання за кордоном громадянами сувенірних виробів, таких як ножі, шаблі та інші, треба бути уважними, оскільки такі предмети можуть мати ознаки холодної зброї.».

 

До держказни Нікопольщини в січні 2015 року надійшло більше 140,1 млн. гривень

Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун. За його словами за січень - лютий 2015 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів більше 140,1 млн. грн. або 106,7 відс. від доведених індикативних показників доходів. У порівнянні з 2014 роком надходження зросли на 23,4 млн. грн., темп росту склав 120 відсотка.

Зокрема, в січні - лютому 2015 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло майже 51,5 млн. гривень. У порівнянні з відповідним періодом 2014 року збір до Державного бюджету збільшився на 23,1 млн.грн., темп росту 181,3 відсотків. Основними джерелами наповнення державного бюджету є:

  • податок на доходи фізичних осіб  – за січень-лютий 2015 року надходження склали 17,6 млн.грн. або 34,2 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету;

  • рентна плата за користування надрами – за січень-лютий 2015 року надходження склали 13,1 млн.грн. або 25,4 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету, що на 4,5 млн. грн., або на 17,2 відс. більше минулорічних;

  • податок на додану вартість  – за січень-лютий 2015 року надходження склали 8,1 млн.грн. або 15,8 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету;

  • військовий збір  – надходження склали 7,2 млн.грн. або 14 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету;

  • податок на прибуток – надходження склали 3,9 млн.грн. або 7,6 відс. від загальної суми надходжень до державного бюджету.

Місцевий бюджет у січні 2015 року отримав більше 88,6 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету:

  • податок з доходів фізичних осіб  –59,4 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів;

  • плата за землю –21,1 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів. До минулого року надходження зросли на 2 247,6 тис.грн., темп росту 113,6 відсотків;

  • єдиний податок –8,1 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, зростання проти минулого року на 2 170,9 тис.грн., темп росту 143,7 відсотків.

Володимир Джавун зазначив, що головним завданням Державної фіскальної служби України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

 

Кількість учасників податкового компромісу на Нікопольщині зростає

З моменту запровадження цієї процедури – 17 січня поточного року 6 суб'єктів господарювання Нікопольщини виявили бажання застосувати механізм податкового компромісу на загальну суму 5,3 млн.грн. З них з ПДВ на 2,9 млн.грн. та 2,4 млн.грн. податку на прибуток. Загальна сума 5-ти відсоткової сплати, на яку подали платники відомості, складає понад 263,1 тис.грн., із них ПДВ -143,5 тис.грн, податок на прибуток – 119,6 тис.грн. Про це повідомив за результатами зустрічі з представниками бізнесу начальник Нікопольської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області Володимир Джавун.

– Маємо не тільки перших учасників компромісу з державою, а й суми, які вже сплачені до бюджетів внаслідок реалізації цього механізму. Перші майже 253 тисяч гривень надійшли до бюджету. Якщо на початок лютого місяця кількість учасників податкового компромісу не перевищувала 2, то за останні дні їхнє число значно зросло – наголосив Володимир Джавун.

Він підкреслив, що активізації процесів досягнення податкового компромісу серед нікопольських платників сприяли чіткі норми законодавства, критерії, запропоновані державою, та налаштованість самих представників бізнесу почати діяльність з "чистого аркуша", сплативши лише 5% від несплачених податків на прибуток та ПДВ, а решта 95% у разі досягнення податкового угоди вважаються погашеними.

Щодо нікопольської "географії" податкового компромісу, то серед них є підприємства міст Марганець, Орджонікідзе та Нікополь. Впевнений, що кількість учасників, до 16 квітня 2015 року буде лише зростати, – відзначив Володимир Джавун.

Під час зустрічі з представниками бізнесу активно обговорювались положення Податкової реформи. Зокрема, Володимир Джавун детально зупинився на запровадженні електронного адміністрування ПДВ, наголосивши що це є суттєвим кроком на шляху до детінізації економіки, яке дасть змогу ефективно боротися з "податковими ямами" і наповнити бюджет, а для платників – спростити ведення бізнесу.

Також не обійшли стороною і питання нарахування та сплати єдиного соціального внеску, детінізації заробітної плати.

 

Підсумки кампанії декларування за січень – лютий 2015 року

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що за січень – лютий 2015 року громадянами подано 790 декларацій про майновий стан і доходи, з них:

- задекларували доходи 333 громадяни, до сплати підлягає 396,4 тис.грн.

- скористалися правом на знижку 457 громадянина, до повернення підлягає 495,5 тис.грн..

Нагадуємо, що податкова декларація про майновий стан і про доходи, отримані громадянами в 2014 році подається до 1 травня 2015 року за місцем реєстрації.

Зобов'язані подавати декларацію про майновий стан і доходи, якщо в 2014 роки отримували доходи:

1) від осіб, які не є податковими агентами;

2) які не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування або виплати, але не звільнені від оподаткування;

3) отримані від двох або більш податкових агентів у вигляді заробітної плати або по цивільно-правових договорах, і при цьому загальна річна сума таких доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року (у 2014 році - 146 160 грн.).

4) спадок, окрім спадкоємців-нерезидентів, які зобов'язані сплатити податок до нотаріального оформлення спадку і спадкоємців першого ступеня спорідненості (нульова ставка) або інших спадкоємців, якщо ними податок був сплачений до нотаріального оформлення спадку;

5) дохід від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам;

6) дохід від операцій з продажу нерухомого або рухомого майна;

7) іноземні доходи;

8) інвестиційний дохід;

9) нецільова матеріальна допомога понад встановлену норму (у 2014 році - 1710 грн.).

Також, подати декларацію можуть фізичні особи, що бажають реалізувати своє право на податкову знижку за результатами 2014 року. У такому разі податкову декларацію можна подавати протягом року.

 

Сервіс «Пульс»

Нікопольська ОДПІ нагадує, що сервіс «Пульс» дає змогу платнику повідомляти про неправомірні вчинки або бездіяльність співробітників податкової безпосередньо керівництву служби. Завдяки «Пульсу» представники бізнесу, в тому числі і суб’єкти ЗЕД, мають можливість повідомити про неправомірні дії або бездіяльність співробітників Державної фіскальної служби керівництво відомства та оперативно вирішити суперечливі питання, що виникають не тільки у сфері адміністрування податків, а й під час здійснення митного контролю й митного оформлення.

Номер цілодобової телефонної лінії «Пульс»: (044) 284-00-07.

 

Переходьте на подання звітності в електронному вигляді

Нікопольська ОДПІ повідомляє, при переході на подачу звітності до органів ДФС в електронному вигляді ви отримуєте: економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді; конфіденційність інформації; оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі та багато іншого. Крім того, звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання. Безкоштовне отримання послуг електронного цифрового підпису можливо отримати у Центрі обслуговування платників Нікопольської ОДПІ.

Водночас Нікопольська ОДПІ нагадує, що при поданні звітності в електронному вигляді немає обмежень щодо кількості надсилань звітних документів протягом одного дня. Тобто, якщо платник не отримав першу квитанцію, то він може надіслати звітність вдруге того ж дня.

Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виявлення та виправлення помилок до настання граничного терміну подання відповідної звітності, вказавши при цьому тип документа «Звітний новий».

Звертаємо увагу, що якщо платник надіслав до контролюючого органу декілька примірників одного звітного документу (у разі виправлення показників, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься електронний документ, одержаний останнім, за умови, що його було внесено до бази даних, про що платнику було надіслано другу квитанцію. Тож, будьте уважні при наданні звітності в електронному вигляді!

 

Понад 7,9 мільярди гривень забезпечено надходжень до бюджетів усіх рівнів

ГУ ДФС у Дніпропетровській області разом з СДПІ з обслуговування ВП у м.Дніпропетровську МГУМ до бюджетів усіх рівнів за січень-лютий 2015 року зібрано 7 млрд. 927,9 млн. грн. платежів (з урахуванням ЄСВ), у тому числі:

-   до державного бюджету – 3 млрд. 352,6 млн. грн.;

-   до місцевих бюджетів – 1 млрд. 698,0 млн. грн.;

-  єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 2 млрд. 877,3 млн. грн.

Порівняно з двома місяцями 2014 року, збір платежів до бюджетів усіх рівнів зріс на  1 241,6 млн. грн.: з 6 686,3 млн. грн. у 2014 році до 7 927,9 млн. грн. у 2015 році, у тому числі:

- до державного бюджету – зростання на 904,7 млн. грн., або на37,0 відс. (з 2 447,8 млн. грн. у 2014 році до 3 352,6 млн. грн. у 2015 році);

- до місцевих бюджетів – зростання на 157,7 млн. грн., або на10,2 відс. (з 1 540,3 млн. грн. у 2014 році до 1 698,0 млн. грн. у 2015 році);

- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування - зростання на 179,2 млн. грн., або на 6,6 відс. (з2 698,2 млн. грн. у 2014 році до 2 877,3  млн. грн. у 2015 році).

Надходження військового збору в січні-лютому 2015 року склали 131,2 млн. грн.

 

З початку року місцеві бюджети отримали майже 13 млрд. гривень

Надходження до місцевих бюджетів (станом на 01.03.2015) склали 12 997,5 млн. грн.

У розрізі платежів у січні-лютому 2015 року до місцевих бюджетів надійшло:

- акцизного податку з реалізації через роздрібну мережу підакцизних товарів - 352,9 млн. грн.;

- податку на майно – 2 084,6 млн. грн., у т.ч. транспортного податку – 3 млн. грн., податку на нерухоме майно – 20,9 млн. грн. (+15,4 млн. грн. до відповідного періоду минулого року), земельного податку - 2 060,7 млн. грн. (+5,7 млн. грн.).

Нагадуємо, що для підвищення фінансової спроможності місцевих рад внесено зміни до Податкового та Бюджетного кодексів. Найбільш значущими змінами для місцевих бюджетів є:

впровадження акцизного податку з реалізації через роздрібну торгівельну мережу підакцизних товарів. Додатковий ресурс для місцевих бюджетів розрахунково становить 8,1 млрд. грн.;

розширення бази оподаткування податком на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки (оподаткування як житлової так і нежитлової нерухомості). Додатковий ресурс – 0,4 млрд. грн.;

введення оподаткування розкішних авто. Додатковий ресурс – 0,4 млрд. грн.

 

Доходи понад 1 млн. грн. задекларували 258 громадян

З початку поточного року 65,2 тис. громадян подали декларації про майновий стан та доходи. Загальна сума задекларованого доходу складає понад 4,9 млрд. грн. Доходи понад 1 млн. грн. вказали у своїх деклараціях 258 осіб. 

Найактивніше декларували свої статки мешканці Дніпропетровської (5 тис. декларацій), Полтавської (4,9 тис. декларацій), Запорізької (4,6 тис. декларацій) та Харківської (4,4 тис. декларацій) областей.

Що стосується структури доходів, то більша частка з них – 1,6 млрд. грн. – від успадкованого та подарованого майна, трохи менше склав дохід від заробітної плати – 1,4 млрд. грн. Крім того, 595,4 млн. грн. доходу українці отримали від продажу рухомого та нерухомого майна, 282,8 млн. грн. – від операцій з інвестиційними активами та 105,8 млн. грн. від надання нерухомості в оренду. Ще 761,7 млн. грн. громадяни задекларували як інші доходи.

Сума податку на доходи фізичних осіб, що підлягає сплаті у держбюджет становить 116 млн. грн., що на 16,6 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Також 19,2 тис. осіб скористалися правом на отримання податкової знижки. До повернення вони задекларували 30,4 млн. грн., що на 2,1 млн. грн. менше минулорічного показника.

 

Кількість бажаючих досягти податкового компромісу перевищила тисячу

Станом на ранок 2 березня 2015 року намір скористатися процедурою податкового компромісу підтвердили 1067 платників.

У документах, поданих ними в органи ДФС, збільшено податкові зобов’язання на загальну суму у 3,75 млрд. грн., у тому числі з податку на додану вартість на 2,10 млрд. грн. і з податку на прибуток підприємств на 1,65 млрд. грн.

Відповідно, сума, що підлягає сплаті до державного бюджету, склала 186,4 млн. грн.,у тому числі 104,4 млн. грн. ПДВ і 82 млн. грн. податку на прибуток.

На сьогодні до бюджету вже сплачено 95,6 млн. грн., у тому числі 31,4 млн. грн. ПДВ і 64,2 млн. грн. податку на прибуток підприємств.

Закон щодо податкового компромісу був ухвалений Верховною Радою 25 грудня 2014 року і набув чинності 17 січня цього року. Ним врегульовано режим звільнення платників від юридичної відповідальності за заниження зобов’язань з ПДВ і податку на прибуток підприємств у податкові періоди до 1 квітня 2014 року (в межах строку давності, визначеного Податковим кодексом України).

На умовах податкового компромісу сплаті до бюджету підлягає лише 5% від суми раніше занижених платником податкових зобов’язань. Інші 95% суми своєчасно несплачених податків вважатимуться погашеними.

Передбачено винятково добровільну участь платників у податковому компромісі. За законом, ініціативу щодо застосування процедури компромісу виявляє безпосередньо платник, подаючи до органів Державної фіскальної служби України уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань, а в окремих випадках – заяву про намір досягнути податкового компромісу.

Згідно із законом, дія вчинена платником податків або його посадовими особами, що призвела до заниження податкових зобов’язань, якщо такі зобов’язання уточнені за процедурою податкового компромісу та сплачені до бюджету, не вважається умисним ухиленням від сплати податків. Таким чином, у разі застосування податкового компромісу буде декриміналізовано всю господарську операцію платника, включно із діями з ознаками підробки податкової декларації.

На прийняття рішення щодо участі у процедурі податкового компромісу та подання відповідних документів до контролюючого органу платник має 90-денний термін з дня набуття чинності законом. Враховуючи дату введення законодавчого актув дію, цей термін збігає 16 квітня 2015 року.

З наступного дня після подання платником податків уточнюючого розрахунку застосовується процедура досягнення компромісу, яка, відповідно до закону, може тривати не більше 70 календарних днів.

 

Протягом січня 2015 року у Єдиному реєстрі зареєстровано понад 7,3 млн. податкових накладних

З початку поточного року у Єдиному реєстрі податкових накладних свої накладні зареєстрували понад 116,5 тис. платників. Це майже на 62 відс. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Кількість документів, зареєстрованих у січні 2015 року, склала понад 7,3 млн. накладних з сумою ПДВ понад 52 млн. грн. Серед них майже 378 тис. податкових накладних, по яких сума ПДВ перевищила 10 тис. грн..

Нагадаємо, що з 1 лютого 2015 року в Єдиному реєстрі податкових накладних повинні реєструватися усі податкові накладні та розрахунки до податкових накладних (у тому числі – які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній або розрахунку коригування. Така норма передбачена пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Починаючи з 1 липня 2015 року усі податкові накладні підлягають обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з дотриманням вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 2001.3  статті 2001 Податкового кодексу України.

Детальніше із новаціями щодо електронного адміністрування ПДВ можна ознайомитися на веб-порталі ДФС України.

 

У сфері державних закупівель ДФС виявила 37 кримінальних правопорушень

За даними оперативних підрозділів Держаної фіскальної служби у січні 2015 року у сфері державних закупівель виявлено 37 кримінальних правопорушень. З них 3 – відносно службових осіб замовників держзакупівель, 22 – відносно переможців тендерів та 6 – відносно постачальників переможців.

Крім того, проведено 26 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких до державного бюджету донараховано 137 млн. грн. платежів. З них 31 млн. грн. вже стягнуто на користь держави.  

Загалом, станом на 1 лютого 2015 року за матеріалами підрозділів боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, обліковано 44 кримінальних правопорушення. Безпосередньо у січні поточного року розпочато 1 кримінальне провадження, сума легалізованих доходів за яким склала 2,3 млн. грн.

 

Більше 600 тисяч гривень довелося сплатити підприємству Дніпропетровщини за результатами перевірки

Майже 30 мільйонів гривень, лише за січень 2015 року сплатили після проведення контрольно-перевірочних заходів фахівцями ГУ ДФС у Дніпропетровській області недобросовісні платники податків.

Так, під час перевірки одного з підприємств області, яке спеціалізується на виготовлені кондитерських виробів з давальницької сировини, фахівцями аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області встановлено проведення технологічних операцій без фактичного підтвердження реального здійснення господарських робіт: ремонту технологічних трубопроводів, демонтажу обладнання та інше. Під час проведення перевірки відсутні будь-які акти приймання будівельних робіт, довідки про вартість проведених робіт та пов’язаних з проведеними роботами витратами.

Крім цього, на перевіреному кондитерському підприємстві встановлено факти завищення валових витрат за рахунок віднесення до їх складу втрат, пов’язаних з благодійними виплатами деяким громадським організаціям. При цьому, будь які листи з проханням про благодійну допомогу та копії свідоцтв громадських організацій про віднесення їх до неприбуткових організацій взагалі були відсутні.

Тож, за результатами перевірки підприємством донараховано та сплачено до державного бюджету майже 615 тисяч гривень податкових зобов’язань та фінансових санкцій.

 

Зініціюйте податковий компроміс

Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось менше 42 календарних днів.

Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

 

У 2015 році рахунки для сплати єдиного внеску не змінювалися

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у 2015 році платники продовжують сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я органів доходів і зборів, та введені в дію з 01 жовтня 2013 року.

Про відкриття нових рахунків для сплати єдиного внеску буде повідомлено завчасно.

Нагадуємо, 28 грудня 2014р. прийнято Закон України від 28.12.2014 №77-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці», яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування». 

 

До яких періодів застосовується процедура податкового компромісу

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 11 підр. 9 прим. 2 розд. ХХ Податкового Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковий компроміс з урахуванням строків давності відповідно до ст. 102 ПКУ застосовується до правовідносин, що виникли до 1 квітня 2014 року, та поширюється виключно на податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість незалежно від того, проводилися перевірки контролюючих органів чи ні за такі періоди.

Підпунктом 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу, затверджених наказом ДФС України від 17.01.2015 № 13 визначено, що податковий компроміс – це режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків та/або їх посадових (службових) осіб за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням строків давності, встановлених ст. 102 ПКУ.

Під строками давності згідно із ст. 102 ПКУ розуміється визначення грошових зобов’язань протягом 1095 днів з дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, а якщо така декларація була подана пізніше, – за днем її фактичного подання.

 

Яким чином в Реєстрі платників єдиного податку зазначаються види господарської діяльності спрощенців третьої групи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що до Реєстру платників єдиного податку вноситься інформація про види господарської діяльності незалежно від групи платників єдиного податку (відповідно до п.п. 8 п. 299.7 ст. 299 Податкового кодексу України).

Разом з цим, фізичні особи – підприємці-платники єдиного податку третьої групи, які були зареєстровані та внесені до реєстру платників єдиного податку до 31.12.2014 року, не зобов’язані подавати заяву щодо внесення до реєстру платників єдиного податку відомостей про види господарської діяльності.

Інформація в Реєстрі стосовно ставки єдиного податку, групи та видів господарської діяльності  для платників третьої групи буде приведено у відповідність до норм Податкового кодексу України централізовано в автоматичному режимі.

 

Чи обов’язково нараховувати та сплачувати мінімальний ЄСВ за таких працівників: інвалід - пенсіонер; інвалід, якому за станом здоров’я дозволено працювати 4 години в день

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що вимоги щодо нарахування єдиного внеску не менше мінімального розміру не стосуються:

- винагород за договорами цивільно-правового характеру;

- заробітної плати з джерела не за основним місцем роботи;

- заробітної плати працівника інваліда, який працює на підприємстві, установі або в організації, де застосовується ставка 8,41%;

- заробітної плати працівників підприємств та організацій всеукраїнських громадських організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,3 відсотка визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску;

- заробітної плати працівників підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 відсотків загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 відсотків та суми витрат на оплату праці встановлюється у розмірі 5,5 відсотка визначеної пунктом 1 частини першої статті 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.

Нагадуємо, що дана норма передбачена Законом України від 08.07.2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями.

 

Шановні платники єдиного податку – фізичні особи підприємці другої та третьої груп!!!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій формі  при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані застосовувати зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО (ст.3 Закону України від 06 липня 1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» - далі Закон №265).

Відповідно запроваджено обов’язкове використання реєстраторів розрахункових операцій для платників єдиного податку фізичних осіб-підприємців ІІ – ІІІ групи  (абз. 5 п. 1 розд. ІІ «Перехідні положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи») :

  • для платників єдиного податку фізичних осіб - підприємців ІІІ групи  - з 01.07.2015;

  • для платників єдиного податку фізичних осіб-підприємців ІІ групи  - з 01.01.2016

Реєстратори розрахункових операцій не застосовують платники єдиного податку – фізичні особи підприємці ІІ та ІІІ груп :

- якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків здійснюються   виключно у  безготівковій формі;

- якщо при здійсненні діяльності на ринках, при продажу дрібнороздрібної торгівельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку І групи    

( п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року  № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Кодексу)  та ст.9 Закону №265)

Водночас, платники єдиного податку ІІ та ІІІ груп фізичні особи-підприємці, крім  визначених у пункті 296.10 ст. 296 Кодексу, які з 1 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО, з дати початку застосування РРО до 01 січня 2017 року звільняються від проведення відповідно до норм Кодексу перевірок з питань дотримання порядку застосування РРО ( пункт 28 підрозділу 10 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України).

Враховуючи вищевикладене, платникам єдиного податку – фізичним особам підприємцям ІІ та ІІІ груп необхідно:

  • для придбання РРО звернутися до Центрів сервісного обслуговування ;

  • для реєстрації РРО до Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів  у Дніпропетровській області (за місцем реєстрації) подати:

- заяву за формою 1-РРО;

-  копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО;

-  копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО;

- копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО;

-  книга ОРО;

- розрахункова книжка.

 

Чи застосовують ФОП платники ЄП при здійсненні діяльності РРО

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп при здійсненні діяльності на ринках, при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій. Це визначено п.296.10 ст.296 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Вимоги стосовно застосування реєстраторів розрахункових операцій набирають чинності:

- для платників єдиного податку третьої групи - з 01.07.2015;

- для платників єдиного податку другої групи - з 01.01.2016 (абз. 5 п. 1 розд. ІІ «Перехідні положення» Закону України від 28 грудня 2014 року № № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи»).

 

Акцизний податок повинен відображатися у фіскальному чеку окремо

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 року відповідно до Закону України від 28 грудня 2014 року №71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» запроваджено акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів і одночасно скасовано збір на розвиток виноградарства, садівництва та хмелярства.

Новий податок становить 5 відсотків від вартості товару, але платити його повинні лише ті суб'єкти господарювання, які реалізують підакцизні товари в роздріб. Кошти, при цьому, будуть надходити до місцевого бюджету. Цей податок зачіпає усі підакцизні товари, що продаються в роздріб – алкогольні напої, пиво, тютюнові вироби та нафтопродукти.

З метою забезпечення правильності відображення в розрахункових документах реєстраторів розрахункових операцій акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів Державна податкова інспекція у м. Полтаві звертає увагу, що акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатися у фіскальному чеку окремо.

Приклади програмування акцизного податку в РРО платники можуть дізнатися з листа ДФС України від 31.01.2015 року №1848 або завітавши на офіційний веб-портал ДФС України за адресоюwww.sfs.gov.ua.

Всім власникам касової техніки – платникам податку слід звернутися до центрів сервісного обслуговування для програмування реєстраторів розрахункових операцій, які вони використовують при веденні своєї господарської діяльності.

 

Трансформація фіксованого с/г податку в єдиний податок четвертої групи

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності із 01.01.2015 Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі - Закон № 71), яким було внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПК) повідомляємо наступне.

Зокрема, Законом № 71 фіксований сільськогосподарський податок трансформовано в єдиний податок (виділено в окрему четверту групу). До платників єдиного податку четвертої групи увійшли сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% (колишні платники ФСП).

Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа с/г угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності с/г виробника або надана йому у користуванні, у тому числі на умовах оренди.

При цьому права власності/користування земельними ділянками повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.

Базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи для с/г товаровиробників є нормативно грошова оцінка одного гектара с/г угідь, а для водного фонду -  нормативно грошова оцінка ріллі в області, з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного станом на 1 січня базового податкового (звітного) року.

Таким чином, с/г підприємства повинні звернутися до територіальних органів Держземагенства України за місцем знаходження земельних ділянок і отримати інформацію про нормативно грошову оцінку земельних ділянок, які використовуються ними у с/г виробництві.

Крім того, підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані з державного реєстру речових прав на нерухому майно.

 

Увага! Затверджено нову форму № 1-ДФ

До уваги платників податків! Нікопольська ОДПІ повідомляє, що наказом Мінфіну України від 13.01.15р. №4 затверджено нову форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма №1ДФ), а також Порядок її заповнення. Нова форма розрахунку містить рядки для відображення сум нарахованого та сплаченого військового збору, а також оподаткування процентів, виграшів (призів) у лотерею. Вперше подати цей розрахунок потрібно буде за підсумками 1 кварталу 2015 року.

 

Новації у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VII внесено зміни до Податкового кодексу України і, зокрема, до Закону України від 6 липня 1995 року №265-95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Метою внесення змін є вдосконалення механізму їх застосування та запобігання можливим порушенням з боку суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки за товари чи послуги.

Ключовою новацією є те, що фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп при здійсненні діяльності на ринках та при продажу товарів дрібнороздрібної торговельної мережі через засоби пересувної мережі, а також платники єдиного податку першої групи не застосовують реєстратори розрахункових операцій. У всіх інших випадках фізичні особи – підприємці платники єдиного податку другої і третьої груп зобов’язані застосовувати РРО. При цьому зазначені зміни для платників єдиного податку третьої групи вступають в силу з 1 липня 2015 року, а для платників єдиного податку другої групи – з 1 січня 2016 року.

Змінами, внесеними до Закону №265, передбачено обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій та розрахункових квитанцій при наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.

Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання при продажу товарів чи наданні послуг, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, повинні застосовувати РРО та видавати покупцю розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції. Такі зміни викликані значним поширенням продажу товарів та надання послуг,  замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, необхідністю захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісного товару чи послуги і створення можливості звернення до судових органів для захисту прав та унеможливленням обігу контрафактних та контрабандних товарів.

Також зазначеними змінами розширено сферу застосування РРО підприємствами, які надають послуги, а саме: перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо.

Крім того, РРО мають застосовуватись при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, а також операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу, в тому числі із застосуванням програмно-технічних комплексів самообслуговування. Тобто, з 1 січня 2015 року суб’єкти господарювання при використанні програмно-технічних комплексів самообслуговування повинні забезпечити видачу покупцеві розрахункового документу встановленої форми (фіскального чеку).

Також повідомляємо, що з 1 січня 2015 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.

Дозволяється до 1 січня 2016 року використання електронних контрольно-касових апаратів, введених в експлуатацію до 1 січня 2015 року, що створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді та подають до органів ДФС України по дротових або бездротових каналах зв’язку тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій, виконаних у готівковій та/або безготівковій формі, яка міститься в їх фіскальній пам’яті, і при цьому не подають електронних копій розрахункових документів.

 

Кампанія декларування 2015 – ставки податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 30 квітня останній день подання податкової декларації щодо доходів отриманих у 2014 році.

При наданні консультацій громадянам із заповнення податкових декларацій щодо доходів, отриманих у 2014 році, слід враховувати наступні ставки податку:

- 15% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих), у т.ч., але не виключно у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри;

- 17%, якщо база оподаткування, визначена з урахуванням норм пп.164.6 ст. 164 Податкового кодексу (далі - Кодекс), у календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового  року, тобто 12 180 грн.;

- 30% бази оподаткування щодо доходів, нарахованих як виграш чи приз (крім виграшу у державній та недержавній грошовій лотереї та виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри) на користь резидентів або нерезидентів;

- 5% бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу.

Для громадян, яким у 2014 році доходи нараховувалися у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами одночасно двома або більше податковими агентами, граничний розмір річної суми оподаткування доходів, що підлягає перерахунку за ставкою 17%, становить 146 160 грн.

Звертаємо увагу, для реалізації  платниками права на податкову знижку граничний розмір витрат, дозволених для включення до податкової знижки для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти та при страхуванні, розраховується з урахуванням місячного доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги, тобто 1 710 гривень.

Подати річну податкову декларацію щодо доходів отриманих у 2014 році для нарахування податкової знижки можна до 31 грудня 2015 року.

 

З отриманого доходу підприємці повинні сплачувати військовий збір

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують суму військового збору у розмірі 1,5 відсотка чистого оподатковуваного доходу, відображають в річній податковій декларації та сплачують у терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.

Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, за результатами звітного податкового року самостійно розраховують суму військового збору в розмірі 1,5 відсотка сукупного чистого доходу, відображають у річній податковій декларації та сплачують у терміни, передбачені для сплати податку на доходи фізичних осіб за відповідний період.

Наголошуємо, що першим звітним податковим періодом для нарахування військового збору з доходів фізичних осіб – підприємців та фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є 2015 рік.

 

Щодо подання фінансової звітності

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 1 січня 2015 року приймання та обробка фінансової звітності в електронному вигляді здійснюється за допомогою автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».

Звітність, яка подається до Державної фіскальної служби України і Державної служби статистики України повинна формуватись у форматах на літеру «S». За результатами обробки такої звітності в органах Державної служби статистики України суб’єктам господарювання буде надіслана квитанція №2.

Якщо органами Державної служби статистики України додатково формується повідомлення щодо результатів камеральної перевірки звітності, воно надсилається до суб’єкта господарювання засобами автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронної звітності».

Звітність, яка подається тільки до Державної фіскальної служби України формується за форматами на літеру «J». Відповідно, за результатами обробки такої звітності в органах Державної фіскальної служби України суб’єктам господарювання надсилається квитанція №2.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Область | Просмотров: 1025 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar