Покров Суббота 04.05.24, 04:20
Сайт
Главная » 2015 » Март » 23 » Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує
22:36
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує

При ГУ ДФС у Дніпропетровській області відбулося чергове засідання Громадської ради

Важливі питання реформування Державної фіскальної служби України та міри по детінізації малого та середнього бізнесу розглянуто на черговому засіданні Громадської ради при Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області. Загалом, на засіданні розглядались питання згідно порядку денного, але найбільший резонанс викликало питання реформування фіскальних органів України.

Для більш змістовного діалогу, на засідання Громадської ради були запрошені перший заступник начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Сергій Пеньков і радник начальника ГУ ДФС області Ігор Ломака. Відкриваючи засідання, голова Громадської ради Володимир Дон запропонував розглянути питання створення єдиного слідчого органу, який повинен виконувати функції податкової міліції і оперативно викривати та документувати економічні злочини. А словами першого заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Сергія Пенькова, «Створення служби фінансових розслідувань повинно не лише об’єднати всі служби країни, які повинні протидіяти економічним злочинам, але перш за все створити єдину законодавчу базу, яка дасть можливість ефективно протидіяти злочинам у економічній сфері».

«Не так важливо, на якій базі буде створюватись служба фінансових розслідувань, чи взагалі буде вона створюватись. Важливо окреслити повноваження та обов’язки служби, яка буде займатися розслідуванням фінансових злочинів. І саме в цих питаннях, ваша думка як діючих підприємців, представників бізнесу, для нас співробітників фіскальної служби, вкрай важлива» - висловив свою думку радник начальника ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако.

Крім цього, під час засідання Громадської ради розглянуто питання щодо детінізації малого та середнього бізнесу в найбільш «тінізованих» сферах підприємницької діяльності: ріелторська діяльність, сільське господарство, торгівля, сфера послуг, заклади громадського харчування, виконання ремонтно-будівельних робіт, транспортні перевезення та інших.

 

Фахівці ГУ ДФС у Дніпропетровській області роз’яснили широке коло питань щодо оподаткування для підприємців

Співробітники Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, спільно з фахівцями дніпропетровського представництва офіційного видання ДФС України «Вісник» провели для представників малого і середнього бізнесу регіону семінар, на якому розглядалися питання, пов’язані з адмініструванням ПДВ, податку на доходи фізичних осіб, єдиного загальнообов’язкового соціального внеску, військового збору та впровадження Закону щодо податкового компромісу.

Начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області, виступаючи на семінарі, відзначила, що податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з ПДВ (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування). Для початку застосування процедури податкового компромісу платник податків, який вирішив скористатися такою процедурою, може подати Заяву про компроміс до 16 квітня 2015 року (включно) до контролюючого органу за основним місцем свого податкового обліку. Процедура досягнення податкового компромісу триває не більше 70 календарних днів з дня, наступного за днем подання уточнюючого розрахунку.

Під час проведення семінару Манушак Осипова нагадала, що в Україні продовжується кампанія декларування громадянами доходів отриманими у 2014 році. В області декларацію про доходи за минулий рік вже подали майже 5 тисяч 230 платників податків, які задекларували майже 447 мільйонів гривень доходів за минулий рік. При цьому, подано 1 тисяча 370 податкових декларацій для отримання податкової знижки. «Тут зібралися представники бізнесу, багатьом доводиться щорічно подавати до податкових органів декларацію про доходи за минулий рік. Тож, прошу не чекати останніх днів подання декларації про доходи, краще це зробити заздалегідь. Тим більше, що подати декларацію є можливість і особисто у Центрах обслуговування платників за місцем проживання, і дистанційно, при наявності сертифікату електронного ключа ДФС України» - повідомила начальник управління комунікацій ГУ ДФС у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

 

З початку року ПДВ в автоматичному режимі відшкодовується на місяць раніше, - Володимир Джавун

Нова система електронного адміністрування податку на додану вартість дозволить здійснювати бюджетне відшкодування ПДВ експортерам та імпортерам в автоматичному режимі на місяць раніше, ніж торік. Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун під час проведення прес-конференції в Нікопольській ОДПІ.

Такі новації передбачені законодавчими змінами, внесеними до ст.200 Податкового кодексу України. Електронна система адміністрування ПДВ працює з 1 січня 2015 року та стане системним рішенням для ліквідації «податкових ям» та махінацій з цим податком.

«За допомогою електронного адміністрування буде забезпечено відповідність сум нарахованого та сплаченого ПДВ, оскільки суми ПДВ від доданої вартості гарантуються грошовими коштами. При цьому обігові кошти платників ПДВ відволікаються мінімально», – підкреслив Володимир Джавун.

Запровадження нової системи, унеможливить формування фіктивного кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню рівня надходжень податку до бюджету. Крім того, буде скорочено обсяг тіньової економіки в країні та витрати держави на адміністрування ПДВ.

Така система підвищить прогнозованість процесу мобілізації податку на додану вартість до державного бюджету.

Електронна система складатиметься з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, з банку, в якому автоматично будуть відкриті рахунки усім платникам ПДВ та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів.

Так, з 1 січня поточного року для всіх платників ПДВ в автоматичному режимі відкриті електронні рахунки в банку, який створений та підконтрольний Національному банку України.

Начальник Нікопольської ОДПІ звернув увагу, що в зв'язку з набранням чинності Закону України від 28.12.2014 р. № 71-VIII система електронного адміністрування ПДВ повною мірою запрацює з 01.07.2015 р. З 1 лютого до 1 липня 2015 року діятиме так званий перехідний період, важливими нюансами якого є:

•з 1 лютого 2015 року в ЄРПН необхідно реєструвати всі ПН незалежно від суми ПДВ, зазначеної в ній;

• штрафні санкції при порушенні строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених у період із 01.02.2015 р. до 01.07.2015 р. не застосовуватимуться;

• реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування здійснюватиметься без обмеження сумою податку.

«Неможливо буде відшкодувати суму більшу за ту, яка накопичена на цьому рахунку. Крім того, це частково вирішить проблему з контрабандою. Легалізувати «чорну» контрабанду у великому об’ємі буде неможливо. Крім того, наслідком запровадження електронного адміністрування стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції.

Буде скорочено кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, зокрема, перевірок бізнесу «по усьому ланцюгу постачань до виробника або імпортера» – підкреслив Володимир Джавун.

 

У січні - лютому платники Нікопольщини єдиного податку

сплатили до бюджету 7,1 млн. гривень

Як повідомив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський, протягом січня - лютого поточного року платники податків, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевого бюджету 7,1 млн. грн., зростання проти минулого року на 2,2 млн.грн., темп росту 143,7 відсотків.

Нагадаємо, що Законом України від 28 грудня 2014 року № 71-VІІІ “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України (щодо податкової реформи)” зменшено з 6 до 4 кількість груп платників єдиного податку.

Так, до 1 групи включено підприємців, які здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках або здійснюють господарську діяльність по наданню побутових послуг населенню. Це платники, у яких обсяг доходу до 300 тис. грн. на рік та відсутні наймані працівники.

Друга група – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку або населенню, здійснюють виготовлення або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства. Обсяг доходу у таких платників визначено у розмірі до 1,5 млн. грн. та кількість найманих працівників – до 10 осіб.

У третій групі працюватимуть фізичні особи-підприємці та юридичні особи з обсягом доходу – до 20 млн. грн., при цьому кількість найманих працівників необмежена.

У четвертій групі перебуватимуть сільгоспвиробники, в яких доля сільськогосподарського товаровиробництва за попередній рік дорівнює або перевищує 75 відс. Кількість найманих працівників для них та обіг коштів необмежені.

 

Тиждень декларування на Нікопольщині

«Любов, мир, Україна!» – під таким простим, актуальним та близьким для кожного українця гаслом пройшов тиждень декларування доходів у Нікопольській ОДПІ.

Подати добрий приклад вчасного та чесного декларування майна і доходів закликали відомі люди Нікопольщини. Так, до декларування доходів, як до одного з проявів справжнього патріотизму, закликала депутат міської ради, голова громадської організації „Україна майбутнього”, начальник Марганецького управління праці та соціального захисту населення Хникіна Гульнара Рашидівна.

Гульнара Хникіна зазначила, що обов’язок кожного громадянина – сумлінно сплачувати податки заради блага нашої держави, декларуючи свої доходи ми вносимо свою лепту у добробут та розквіт України.

Крім того в рамках акції «Любов, мир, Україна!» в школах та спортивних секціях міста пройшов «День відкритого декларування».

Так податківці Нікопольської ОДПІ завітали до дитячого футбольного клубу «Електрометалург-НЗФ» з метою інформування про обов'язок декларувати доходи, отримані протягом 2014 року, зокрема, призів чи виграшів та пояснити юним спортсменам, що бути громадянином, який декларує доходи, свідомо виконуючи свій конституційний обов`язок – це почесно, адже кошти від цього завжди йдуть на поліпшення у всіх сферах життя.

Всі виступи та діалоги, котрі прозвучали в ці дні в межах акції «Любов, мир, Україна!», базувалися на єдиному підґрунті – необхідності декларувати доходи та брати на себе відповідальність за майбутнє країни.

Нікопольська ОДПІ висловлює вдячність громадянам, які вже долучились до кампанії декларування - 2015, і нагадує, що задекларувати свої доходи слід до 1 травня цього року. На період деклараційної кампанії режим роботи Центру обслуговування платників адаптовано до потреб декларантів.

Консультації фахівців щодо заповнення декларації про майновий стан і доходи можна безкоштовно отримати у Центрі обслуговування. Тим, хто бажає подати декларацію в електронному вигляді, рекомендуємо скористатися сервісом «Декларування он-лайн» на веб-порталі ДФС України.

 

Студенти фінансової академії дізналися як у теорії працює фіскальна служба Дніпропетровщини

У приміщенні Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 17 березня поточного року проведено заняття зі студентами ІV та V курсу, які навчаються за спеціальністю «Фінанси і кредит» у Дніпропетровській державній фінансовій академії. Лекцію по дисципліні «Податковий контроль», провели провідні фахівці відповідних структурних підрозділів ГУ ДФС у Дніпропетровській області.

На теоретичному занятті розглядалась тема: «Превентивний податковий контроль», а саме: роз’яснювальна робота контролюючих органів, порядок організації роз’яснювальної роботи на різних рівнях контролюючих органів, податкові консультації.

Загалом лекція тривала дві академічні години, протягом яких, оцінюючи увагу аудиторії, фахівці структурних підрозділів висвітлили цікаві для студентів питання, наводячи приклади та зупиняючись на тих чи інших нюансах роботи ДФС.

На завершення, лектори, які виступали, побажали майбутнім фахівцям бути заповзятливими, скрупульозними в навчанні. Наполегливість і старанність – запорука успіхів у дорослому житті.


 

Щодо оподаткування військовим збором валютно-обмінних операцій

16 березня 2015 року в Комітеті ВРУ з питань податкової та митної політики відбулася нарада за участю народних депутатів України, представників Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Незалежної асоціації банків України, бізнесу та громадськості. Під час наради обговорювалися актуальні питання внесення змін до Податкового Кодексу, зокрема, щодо вилучення з-під об’єкту оподаткування військовим збором доходів фізичних осіб від операцій з валютними цінностями, у тому числі й операцій з обміну національної та іноземної валюти громадянами, оскільки такі операції не є об’єктом оподаткування ПДФО.

За результатами обговорення учасники наради дійшли спільного висновку щодо необхідності внесення таких змін до Податкового кодексу України найближчим часом.

 

Фахівці ДФС зустрілися з представниками Американської торгівельної палати в Україні

Врегулювання питань «технічної» податкової заборгованості обговорювалось під час зустрічі фахівців Державної фіскальної служби з представниками компаній – членів Американської торгівельної палати в Україні.

Учасники зустрічі розглянули нещодавно ухвалену Постанову Правління НБУ № 160 «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України». Документ передбачає вимогу щодо надання суб`єктом господарювання довідки ДФС про відсутність податкової заборгованості при здійсненні операцій з купівлі та перерахуванні за кордон іноземної валюти.

Варто зауважити, що Державною фіскальною службою вжито необхідних заходів для спрощення процедури отримання такої довідки. Зокрема, для компаній, питання заборгованості по яких знаходиться на стадії врегулювання у фіскальних органах, розроблено форму листа для банківських установ.

За підсумками зустрічі прийнято рішення про звернення до Національного банку України з проханням, щоб листи, видані ДФС, приймалися банками, як довідка про відсутність у вищезазначених компаній податкової заборгованості.

 

Кількість ключів „електронного підпису”, які обслуговує Акредитований центр ДФС, перевищила 3 млн.

Протягом січня-лютого 2015 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів ДФС скористалися 65,7 тис. осіб. Переважна більшість з них, а саме 46,9 тис. – фізичні особи. Кількість юридичних осіб, які скористались послугами Центру у зазначений період складає 18,8 тис.

З початку 2015 року Акредитованим центром сертифікації ключів Державної фіскальної служби видано 186 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів. З них, фізичні особи отримали 104 тис. екземплярів, юридичні – 82 тис.

Всього з початку діяльності Центр обслуговує майже 3,4 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що клієнти Центру отримують такі сертифікати безкоштовно, у той час як у комерційних центрах ця послуга є платною.

Крім того, за допомогою ключів електронного цифрового підпису, виданих Центром, платники можуть звітувати он-лайн не тільки до органів ДФС, а й до органів держстатистики та Пенсійного фонду.

 

На «Пульс» ДФС звернулись 1,2 тис. громадян

У січні – лютому 2015 року до антикорупційного сервісу Державної фіскальної служби «Пульс» надійшло майже 1,2 тис. звернень.

Переважна більшість – 86,5 відс., або понад 1 тис. звернень, стосувалась податкової тематики. З питань митної тематики протягом зазначеного періоду на сервіс зателефонували 158 громадян.

Зокрема, за допомогою сервісу заявники вирішували проблеми, які виникають при подачі звітності та реєстрації податкових накладних – 496 звернень, або 42,3 відс. Щодо організації роботи ДФС та її територіальних органів надійшло 338 звернень.

Затримки митного оформлення товарів стосувалось 123 звернення, перевірок суб`єктів господарювання - 64 звернення.

У той же час слід відзначити, що саме антикорупційної тематики стосувалось лише 1,5 відс., або 17 звернень. Не залишаються без уваги суб`єктів господарювання та громадян питання роботи ЦОПів та особливості реєстрації платником ПДВ. Стосовно цих тематик за перші два місяці поточного року на «Пульс» надійшло 43 та 51 звернення відповідно.

Станом на 1 березня 2015 року майже 76 відс. звернень були опрацьовані, а заявники сповіщені про результати розгляду.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу «Пульс» можна поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Державної фіскальної служби, оперативно та в повному обсязі вирішити суперечливі питання, які виникають у сфері адміністрування податків та у митній сфері. Телефон цілодобової лінії (044) 284-00-07.

 

Щодо режиму роботи ЦОПів ДФС у Дніпропетровській області

З перших днів проведення кампанії декларування в усіх інспекціях ДФС у Дніпропетровській області створені максимально комфортні умови для громадян. Фіскальні органи прагнуть, щоб процес декларування був для мешканців Дніпропетровщини зручним, зрозумілим і швидким.

Саме з цією метою центри обслуговування платників переведені в режим посиленої роботи. Час прийому відвідувачів у центрах обслуговування платників (прийом документів, консультування, надання адміністративних послуг) – щоденно у робочі дні з 9 - 00 до 18 - 00 та у суботу – з 9 - 00 до 16 - 00.

Водночас, центри обслуговування платників по вівторках та четвергах здійснюють прийом відвідувачів до 20 – 00.

Крім того, на стендах у ЦОПах територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області розміщені інформаційні матеріали щодо порядку декларації про майновий стан та доходи, зразок ії заповнення, номер телефону «гарячої лінії» з питань консультування платників, у тому числі з питань декларування доходів громадян.

 

На посилення обороноздатності країни мешканці Дніпропетровщини спрямували майже 400 млн. грн. військового збору

З 3 серпня 2014 року в Україні запроваджено військовий збір. За 7 місяців, із серпня минулого року по лютий 2015 року, на підтримку української армії від платників Дніпропетровської області надійшло 396,2 млн. грн., з них за два місяці поточного року – 131,2 млн. грн.

Загалом спостерігається стабільна динаміка надходжень військового збору. Так, якщо у серпні минулого року, коли запроваджено військовий збір, надходження в Дніпропетровському регіоні складали - 22,3 млн. грн., то вже у лютому поточного року - понад 80,5 млн. грн.

Нагадуємо, що оподаткування військовим збором продовжено до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України. Ставка податку у 2015 році залишається на рівні 1,5 відсотка. В той же час, з цього року об’єктом оподаткування збором є доходи, які визначаються по аналогії з доходами, що є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб.

 

За два місяці до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровщини зібрано 1,7 млрд. грн.

Доходи місцевих бюджетів Дніпропетровської області за січень – лютий 2015 року склали 1,7 млрд. грн., що на 10,2%, або на 157,7 млн. грн. більше рівня 2014 року.

Майже половину надходжень в місцеві скарбниці Дніпропетровського регіону забезпечує податок на доходи фізичних осіб, його сума склала 795,7 млн. грн.

Наступною за розміром є плата за землю. Її власники землі та землекористувачі сплатили у розмірі 345,1 млн. грн. або понад 20% усіх надходжень до місцевих бюджетів. Замикає трійку лідерів єдиний податок. Впродовж двох місяців поточного року від спрощенців області надійшло 156,7 млн. грн., або 9,2%.

Окрім того, в цьому році додатковим фінансовим ресурсом місцевих бюджетів області став акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. У січні - лютому фіскальні органи Дніпропетровщини забезпечили надходження 29,7 млн. грн. цього нового платежу.

 

Понад 2,8 млрд. грн. єдиного внеску надійшло від платників Дніпропетровщини

Впродовж січня – лютого поточного року органи фіскальної служби Дніпропетровщини забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на загальну суму 2 млрд. 877 млн. грн. Якщо порівняти цей показник з аналогічним періодом 2014 року, то у цьому році ЄСВ сплачено майже на 180 млн. грн. більше.

При цьому, лише у лютому 2015 року платники єдиного внеску Дніпропетровської області перерахували на рахунки Держказначейства 1 млрд. 527,7 млн. грн., що на 153 млн. грн. більше, ніж у лютому минулого року.

Нагадуємо, що єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування.

 

Завдяки фахівцям ДФС понад 2,9 тис. роботодавців підвищили зарплату своїм працівникам

У січні-лютому поточного року завдяки спільним заходам органів ДФС та місцевої влади понад 2,9 тис. суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату своїм працівникам менше мінімальної або на її рівні, підвищили рівень її виплати. За рахунок цього бюджет додатково отримав понад 3,5 млн. грн.

Крім того, за вказаний період виявлено 10 тис. найманих робітників, які працювали без укладання трудових угод з роботодавцями. Вони сплатили до бюджету 1,3 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та близько 3,2 млн. грн. єдиного внеску.

До державної реєстрації залучено понад 5 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність неофіційно. До бюджету додатково сплачено близько 1,2 млн. грн. податків.

Загалом, з початку 2015 року органами ДФС під час перевірки суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, порушення виявлено в 62 відс. від загальної кількості перевірених роботодавців. До сплати в бюджет нараховано близько 35 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та штрафних санкцій.

 

На сході країни припинено незаконне розповсюдження контрафактного алкоголю та спирту через оператора служби експрес-доставки

Фахівці ДФС України спільно з представниками СБУ під час проведення спільних заходів виявили організовану мережу доставки та розповсюдження на території України контрафактної алкогольної продукції та спирту в особливо великих розмірах, яка користувалася послугами одного з операторів служби експрес-доставки.

Так, у результаті проведених 12 березня заходів у м. Маріуполь Донецької області було затримано автомобіль «Газель», в якому знаходилося 1620 л спирту без будь-яких дозвільних документів та документів на походження товару. В подальшому було встановлено, що спирт доставлено з м. Чернігів з використанням одного із операторів служби експрес-доставки.

А у м. Слов’янськ Донецької області виявлено склад контрафактної алкогольної продукції, в якому знаходилося близько 7 тис. пляшок горілки. Як з’ясувалося, вказана продукція була доставлена з м. Олександрія Кіровоградської області знову ж таки через одного із операторів служби експрес-доставки.

Подібний факт встановлено у м. Краматорськ Донецької області. Фахівці ДФС та СБУ виявили у приватному житловому секторі цех з виготовлення контрафактної алкогольної продукції, в якому знаходилося 650 л спирту, обладнання для кустарного виготовлення контрафактної алкогольної продукції та готові до реалізації фальсифіковані горілка та коньяк.

Встановлено, що спирт було доставлено з Сумської області також з використанням одного з операторів служби експрес-доставки.

Крім того, на трасі Слов’янськ – Харків поблизу м. Ізюм затримано вантажний автомобіль, у ході огляду якого виявлено контрафактну алкогольну продукцію (понад 20 тис. пляшок горілки). За наявною інформацією, автомобіль прямував  із району проведення АТО у напрямі м. Харків.

За вказаними фактами матеріали передані до слідчих управлінь фінансових розслідувань ГУ ДФС у Харківській, Донецькій та Луганській областях для прийняття процесуальних рішень.

На даний час здійснюється комплекс заходів зі встановлення кола осіб, причетних до здійснення протиправної діяльності.

 

УВАГА ПЛАТНИКІВ ПДВ!

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що в зв’язку з внесеними змінами до Податкового кодексу України починаючи з першого звітного періоду 2015 року (січень, І квартал) формування податкового кредиту у платників ПДВ відбувається на підставі електронних податкових накладних та обмежених випадках готівкових розрахунків/ документів (п.198.6 ст. 198 Кодексу) і податкових накладних, які складені постачальником товарів/ послуг у січні 2015 року.

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року та своєчасно зареєстровані в ЄРПН, включаються до складу податкового кредиту того звітного періоду, на який припадає дата їх складання (п.198.3 ст.198 Кодексу).

Податкові накладні, складені з 1 січня 2015 року, зареєстровані в ЄРПН з порушенням терміну їх реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому податкову накладну зареєстровано в ЄРПН, але не більше ніж 180 календарних днів з дати їх складання.

З урахуванням змін, внесених до пункту 198.6 статті 198 розділу V Кодексу, з 1 січня 2015 року втратила чинність норма щодо збереження права на включення до податкового кредиту суми ПДВ на підставі отриманих податкових накладних протягом 365 календарних днів з дати складання податкової накладної.

Платники, які не включили податкові накладні, складені до 1 січня 2015 року, до складу податкового кредиту відповідних періодів, можуть реалізувати своє право на формування податкового кредиту виключно шляхом подання уточнюючих розрахунків за відповідні звітні періоди, з урахуванням вимог пункту 198.2 статті 198 розділу V Кодексу.

Таким чином, до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за січень п. р. платник не має права включити суми ПДВ по податкових накладних минулих періодів.

Приклади виправлення показників січня 2015 року:

Якщо платником податку податковий кредит січня 2015 року сформовано за рахунок податкових накладних минулих звітних періодів (наприклад: вересня 2014 року у сумі ПДВ 20 000 грн.) приведення у відповідність показників січня п.р. із позитивним значенням декларування ПДВ  відбувається двома способами:

- самостійно платником;

- за результатами перевірки контролюючого органу.

У разі самостійного виправлення показників шляхом  подання уточнюючого розрахунку за січень п.р. (ст. 50 Кодексу):

платник сплачує ПДВ всього 20 600 грн., з якої

- сума недоплати - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 3 відсотки - 20 000 *3% = 600 грн.

У разі перевірки контролюючого органу:

платник сплачує ПДВ всього 25 000 грн., з якої

- донараховану суму ПДВ - 20 000 грн.

- штраф у розмірі 25 відсотків - 20 000 грн. *25% = 5000 грн.

Таким чином, оптимальний варіант збереження обігових коштів платника – самостійне виправлення помилки.

 

Шановні платники ! Скористайтесь податковим компромісом!

Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось менше 29 календарних днів.

Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.

 

Скористайтеся можливістю виправити фінансову ситуацію!

Увага! З 17 січня до 16 квітня 2015 року бізнес має законний механізм податкового компромісу. Після цього наступає крімінальна відповідальність за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток та ПДВ!

 

Додаткова інформація з питань застосування податкового компромісу надається податковими інспекціями за місцем реєстрації

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 17 січня поточного року набув чинності Закон України від 25.12.2014 №63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу».

Він виник у відповідь на запит бізнесу, який хоче перегорнути сторінку і почати працювати прозоро. Податковий компроміс – це не зобов’язання, а право бізнесу. Враховуючи підписання Угоди про асоціацію з ЄС і ті можливості, які вона відкриває для українського бізнесу, цим інструментом скористається багато компаній.

Податковий компроміс це - звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов'язань по податку на прибуток підприємств і ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням встановлених ПКУ строків давності.

Для цього платникові податків необхідно подати уточнюючий розрахунок, в якому визначити суму завищення податкового кредиту по ПДВ або суму завищення витрат з податку на прибуток.

Платнику податків необхідно сплатити 5% суми податку. Тобто, 95 відсотків суми відповідного податку вважатимуться погашеними.

Контактний телефон Нікопольської ОДПІ (0562) 4-54-29.

 

ДО УВАГИ ПЛАТНИКІВ ПДВ!!! Правильне заповнення реквізитів платіжного доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що сплата нарахованих сум ПДВ по податкових деклараціях з ПДВ починаючи з лютого 2015 року/ І квартал 2015 року - проводиться з рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ.

На 13 березня 2015 року наявні непоодинокі факти невірного заповнення платниками платіжних доручень на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ, що призводить до ненадходження коштів на такий електронний рахунок.

Крім того, повідомляємо, що платіжне доручення на поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ оформляється платником за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженій Постановою НБУ №22 від 21.01.2004. Реквізити в полях платіжного доручення заповняються згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, що викладені в додатку 8 до Інструкції № 22.

ПДВ-рахунок відкрито Державною казначейською службою України кожному платнику податку згідно Реєстру платників ПДВ.

Про відкриття ПДВ-рахунку та реквізити ДФС України поінформовано платників податку на додану вартість шляхом направлення на електронну адресу, що вказана в укладеному договорі про визнання електронних документів, «ЕЛЕКТРОННОГО ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ВЗЯТТЯ РАХУНКІВ НА ОБЛІК В ОРГАНАХ ДФСУ ЗА ДАНИМИ, ОТРИМАНИМИ ВІД БАНКІВ ТА ІНШИХ ФІНАНСОВИХ УСТАНОВ».

У разі відсутності Повідомлення про відкриття ПДВ-рахунку та за додатковою інформацією слід звертатися до ЦОП при ДПІ за місцем реєстрації платника.

Примітка:

- у полі «Одержувач» необхідно заповнити назву платника податку на додану вартість, який сплачує кошти та якому відкрито Казначейством України електронний рахунок.

- у полі «Код за ЄДРПОУ» необхідно заповнити код платника податку на додану вартість, який сплачує кошти та якому відкрито Казначейством України електронний рахунок.

- у полі «Банк одержувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)».

- у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998».

- у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Звертаємо увагу, що у разі помилкового заповнення реквізитів в платіжному дорученні, кошти в автоматичному режимі будуть повернуті Держказначейством України на рахунок платника.

 

Щодо заповнення платниками податків окремих реквізитів платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пункту 2 статті 2001 Податкового кодексу України платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Рахунок у системі електронного адміністрування податку (далі - електронний рахунок) - рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти з власного поточного рахунка у сумі, необхідній для досягнення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), а також у сумі, необхідній для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань. Кошти з такого рахунка підлягають перерахуванню до бюджету та/або на спеціальний рахунок.

Казначейство відповідно до вимог статті 69 Податкового кодексу України надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня його відкриття.

Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.

У зв’язку із надходженням численних звернень платників податків щодо заповнення реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунку на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість повідомляємо, що:

у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;

у полі «Код» необхідно заповнювати код за ЄДРПОУ платника;

у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;

у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

у полі «№ рахунку» необхідно заповнювати номер рахунку, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.

Крім того, зазначаємо, що поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповняти згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 8 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої Постановою Національного банку України №22 від 21.01.2004 (із змінами).

 

Особливості переміщення товарів через межі ВЕЗ «Крим»

На сьогодні переміщення товарів з України до Криму регламентується вимогами Закону України «Про створення вільної економічної зони «Крим» та особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України». Цим законом врегульовані питання створення на тимчасово окупованій території України вільної митної зони та, зокрема, господарських відносин між суб’єктами господарювання, розташованими на тимчасово окупованій території України, та іншими суб’єктами господарювання України.

Пунктом 6.5 Закону для цiлей митного законодавства договори, укладенi мiж суб’єктами господарювання iз мiсцезнаходженням (мiсце проживання) на територiї ВЕЗ «Крим» та iншими суб’єктами господарювання, прирівнено до документів, що використовуються замiсть зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв).

Переміщення товарів до Криму оформлюється в митному відношенні як поміщення товарів у митний режим вільної митної зони.

Митні органи, виконуючи положення вказаної норми закону, приймають як підставу для переміщення товарів на адресу підприємств, розташованих у Криму, договори між підприємствами на материковій частині України та суб’єктами господарювання, розташованими на тимчасово окупованій території.

Водночас, відповідно до підпункту 4 пункту 12.4 вказаного Закону Кабiнет Мiнiстрiв України має право тимчасово обмежувати поставки окремих товарiв (робiт, послуг) та/або пiд окремими (всiма) митними режимами з тимчасово окупованої територiї на iншу територiю України та/або з iншої територiї України на тимчасово окуповану територiю.

Таким чином митні формальності щодо переміщення товарів на територію ВЕЗ «Крим» виконуються митними органами у відповідності до вищезазначеного спеціального закону.

 

Оподаткування нерухомості на тимчасово окупованій території України та території проведення антитерористичної операції

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що враховуючи складну економічну та політичну ситуацію, що склалася в країні, а також з метою виконання зобов’язань зі сплати податків особами, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості на території АР Крим та м. Севастополя, ДФС України пропонує подавати до контролюючого органу за місцем свого знаходження податкові декларації та сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до місцевого бюджету за місцем свого знаходження.

Законом України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон № 1669) визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Звільнення від подання звітності та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Законом № 1669 не передбачено.

Функціональні обов'язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку в територіальних органах ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території Донецької та Луганської областей, покладені у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 07.01.2014 № 256 «Про переміщення та закінчення простою» розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.

Про рахунки та банківські реквізити для перерахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України за адресою: http://treasury.gov.ua або у районних ДПІ та на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за адресою: http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.

 

Видача готівки під звіт працівнику ФОП

Нікопольська ОДПІ рекомендує фізичним особам – підприємцям при здійсненні видачі готівки на відрядження або під звіт оформлювати первинні документи, дотримуючись вимог частини другої ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Видача готівки з кас проводиться за видатковими касовими ордерами (додаток 3) або видатковими відомостями. Документи на видачу готівки мають підписувати керівник і головний бухгалтер або працівник підприємства, який на це уповноважений керівником. До видаткових ордерів можуть додаватися заява на видачу готівки, розрахунки тощо.

Пунктом 4.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 637 передбачено, що підприємці касової книги не ведуть.

До підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, які регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Первинні документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов’язкові реквізити:

- назву документа (форми);

- дату і місце складання;

- назву фізичної особи – підприємця, від імені якого складено документ;

- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;

- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, подається до закінчення п’ятого банківського дня, що настає за днем, у якому платник податку завершує таке відрядження або завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок податкового агента платника податку, що надав кошти під звіт.

Законодавством чітко не визначено форми документів, які повинні складати фізичні особи – підприємці при видачі коштів на відрядження або під звіт. Тож, Нікопольська ОДПІ рекомендує фізичним особам – підприємцям при здійсненні видачі готівки на відрядження або під звіт оформлювати первинні документи.

 

Оподаткування комунальних платежів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що податковий агент при виплаті доходу фізичній особі – орендодавцю, у вигляді сум комунальних платежів, зобов’язаний нарахувати, утримати та сплатити (перераховувати) податок на доходи фізичних осіб за ставками, визначеними п. 167.1 ст. 167 Податкового кодексу України (15 % та/або 20 %).

 

Про оподаткування сплати за навчання при звільненні працівника

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що при вирішенні питання оподаткування податком на доходи фізичних осіб вартості навчання, сплаченого роботодавцем за звільненого найманого працівника, необхідно враховувати підставу припинення трудових відносин такого працівника з роботодавцем. У разі коли такі трудові відносини припиняються за ініціативою роботодавця (скорочення, тощо), сума, сплачена роботодавцем за навчання звільненого працівника, не включається до оподатковуваного доходу цього працівника.

 

Податкова соціальна пільга та факт утримання дітей

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на ПСП у розмірі 100% суми пільги у розрахунку на кожну таку дитину. Для застосування пільги платник податку, який має двоє чи більше дітей віком до 18 років, крім заяви подає:

  • копію свідоцтва (дубліката свідоцтва) про народження дитини (дітей) або документ, що підтверджує встановлення батьківства, чи документи, які підтверджують вік дитини (дітей), затверджені відповідним органом країни, в якій іноземна фізична особа — платник податку постійно проживав (проживала) до прибуття в Україну;

  • копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник).

Питання утримання батьками дитини визначено Сімейним кодексом України. Батьки мають право укласти договір щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим із них, хто проживає окремо від дитини. Договір укладається у письмовій формі та підлягає нотаріальному посвідченню. Батько, який має трьох дітей віком до 18-ти років, але двоє із них проживають з дружиною від першого шлюбу, бажає скористатися правом на застосування до його доходу ПСП, то разом із поданням до підприємства заяви щодо її застосування подаються документи, що підтверджують факт утримання ним дітей. Такими документами може бути довідка органу опіки, рішення суду або нотаріально завірений договір між колишніми чоловіком та дружиною щодо здійснення батьківських прав та виконання обов’язків тим із них, хто проживає окремо від дитини, рішення суду про аліменти.

 

Дотримуйтесь граничної роздрібної ціни на тютюнові вироби!

Реалізаторам тютюнової продукції Нікопольська ОДПІ наголошує на необхідності дотримуватися правил обчислення роздрібної ціни тютюнових виробів і сум податкового зобов’язання з акцизного податку. Роздрібна ціна тютюнових виробів, що реалізуються в роздрібній торгівельній мережі й вище якої не може здійснюватися їх продаж, має формуватися таким чином:

ГРЦТВ = МРЦ : 100 х 105,

де

ГРЦТВ – гранична роздрібна ціна тютюнових виробів;

МРЦ – максимальна роздрібна ціна.

Фактична роздрібна ціна, за якою продають тютюнові вироби, має дорівнювати або бути меншою, ніж ГРЦТВ.

В разі роздрібної торгівлі в січні 2015 року тютюновими виробами за цінами, вищими від МРЦ на тютюнові вироби, збільшеними на суми акцизного податку будуть застосовуватись штрафні санкції.

 

Які документи, крім податкової декларації про майновий стан і доходи, має подати платник податку до державної податкової інспекції, щоб скористатись правом на нарахування податкової знижки щодо частини суми процентів за іпотечним кредитом?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платник податку - резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом за умови наявності документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки:

кредитного договору та нотаріально завіреного договору іпотеки;

відповідних платіжних документів, в яких чітко визначено суму сплачених відсотків за користування іпотечним кредитом та прізвище, ім’я, по-батькові платника податку як платника цих процентів (рахунок з відбитком каси про перерахування коштів, платіжне доручення банку з відміткою про перерахування коштів);

паспорта платника податку з позначкою про реєстрацію за місцезнаходженням житлового будинку (квартири, кімнати), щодо якого оформлено іпотечний житловий кредит.

Оригінали таких документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку, достатнього для проведення контролюючим органом податкової перевірки стосовно нарахування такої податкової знижки.

Платники податку зобов’язані на вимогу контролюючого органу та в межах його повноважень, визначених законодавством, пред’являти документи і відомості, пов’язані з виникненням доходу або права на отримання податкової знижки, обпилення і сплатою податку, та підтверджувати необхідними документами достовірності відомостей, зазначених у податковій декларації з цього податку.

Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до податкової інспекції копії зазначених документів.

 

Чи вважається електронний таксометр РРО?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст. 2 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” із змінами та доповненнями, електронний таксометр - реєстратор розрахункових операцій, який додатково забезпечує попереднє програмування тарифів за проїзд та облік вартості наданих послуг з перевезень пасажирів.

 

Що означає термін ”оптова” та „роздрібна торгівля”?

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до ст.1 Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання (далі - СГ) роздрібної торгівлі, іншим СГ.

Роздрібна торгівля – це діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших СГ громадського харчування.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Область | Просмотров: 1290 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar