13:40 Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує | |
Жителі Дніпропетровщини задекларували за 2014 рік 742 млн. грн. На прес-конференції в Інформаційному агентстві "МОСТ-ДНЕПР" радник начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Ігор Ломако повідомив, що в ході проведення кампанії декларування доходів громадян всього декларації про доходи за 2014 рік надали більше 12 тисяч жителів Дніпропетровської області на загальну суму доходу близько 742 млн. грн. Зупинившись на питаннях наповнення бюджету у 2015 році, Ігор Ломако зазначив, що з початку року відзначається тенденція до збільшення надходжень податку на доходи фізичних осіб. Так, в першому кварталі 2015 року до бюджетів надійшло 2,74 млрд. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 180 млн. грн.. більше аналогічного періоду минулого року. Також, на сьогодні в регіоні зібрано 90 млн. грн. з роздрібного продажу підакцизних товарів та близько 50 млн. грн. податку на нерухоме майно. Окремим питанням є надходження до місцевого бюджету військового збору. За 7 місяців, із серпня минулого року по лютий 2015 року, на підтримку української армії від платників Дніпропетровської області надійшло 396,2 млн. грн., з яких за два місяці поточного року – 131,2 млн. грн. "На сьогоднішній день до територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 245 заявок про застосування податкового компромісу від платників Дніпропетровщини. А з урахуванням терміну подання декларацій громадян про доходи, що збігає 1 травня, квітень стане "найгарячішим" місяцем" - відмітив Ігор Ломако.
Більше 139 млн. грн. сплатили до бюджетів платники Нікопольщини за січень-березень п.р. до Зведеного бюджету Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження до Зведеного бюджету за січень-березень 2015 року збільшено проти аналогічного періоду минулого року на 44,9 млн. грн. або на 26,6 відсотків. До Державного бюджету за три місяці 2015 року надійшло 79,8 млн. грн. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження до Державної казни збільшилися на 38,2 млн. тис. грн., або на 91,7 відсотків. Зросли також на 6,4 млн. грн. або на 5,2 відс. і надходження до місцевого бюджету. За перші місяці роботи вони склали 133,8 млн. гривень. Як відзначає начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун, виконанню усіх доведених завдань сприяє перш за все ефективна стратегія взаємодії та порозуміння з платниками податків, комфортність в обслуговуванні, та звісно ж, неабияка громадська позиція жителів нашого регіону.
У 2015 році до місцевого бюджету Нікопольщини надійшло більше 133 млн. гривень податкових платежів Протягом січня-березня поточного року платники Нікопольської ОДПІ перерахували до місцевої казни 133,8 тис. грн.. У порівнянні з 2014 роком надходження зросли на 6,6 млн. грн. Основними джерелами наповнення бюджету є податок на доходи фізичних осіб – майже 80 млн. грн., плата за землю – 29,3 млн. грн., єдиний податок – 8,9 млн. гривень. Начальник Нікопольської ОДПІ Володимир Джавун впевнений, що сплата податків - це відповідальність бізнесу за добробут територіальної громади, адже стабільне надходження платежів до місцевих бюджетів дозволить місцевим радам своєчасно вирішувати невідкладні питання фінансування бюджетної та соціальної сфер.
Порушувати законодавство про ЄСВ стало вдвічі дорожче За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску з 2015 року буде накладатися штраф у розмірі 20%. Така відповідальність застосовується до платників ЄСВ з початку цього року. Передбачена вона нормами Закону України „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування”. Наразі, з початку 2015 року за 3 місяці надходження з єдиного соціального внеску від платників міста склали 124,2 млн. грн., що перевищує на 10,3% минулорічну сплату збору. «Шановні платники! В цей скрутний для нашої країни час, обов’язком кожного свідомого громадянина є виконання зобов’язань, які потрібні для наповнення бюджету»,- звертається до платників податків заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський.
Єдинники третьої групи вже з липня мають працювати з касовими апаратами В Нікопольському регіоні наразі нараховується майже 1 тис. фізичних осіб-підприємців, платників єдиного податку третьої групи. Відповідно згідно з п. 296.10 Податкового кодексу України з 01.07.2015 платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи-підприємці), які не здійснюють діяльність на ринках та через засоби пересувної роздрібної мережі, зобов’язані проводити готівкові розрахунки із застосуванням РРО. Для єдинників другої групи цей термін настане 1 січня 2016 року. Але чекати цього терміну зовсім не обов’язково, адже законодавець передбачив мораторій на перевірки (до 1 січня 2017 року) для платників єдиного податку другої і третьої груп (фізичних осіб-підприємців), які з 01 січня 2015 року до 30 червня 2015 року включно почали застосовувати у власній господарській діяльності зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО. Обов’язково працювати з РРО мають суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг. Відтепер ця вимога стосується також інтернет-торгівлі та купівлі-продажу валюти. Розширюється сфера застосування РРО також суб’єктами, які надають послуги (перукарні, салони краси, спортивні клуби, хімчистки, сервісні центри з ремонту побутової техніки тощо), що сприятиме захисту прав споживачів у разі отримання недоброякісних послуг і створить можливість звернення до судових органів для захисту прав, унеможливить обіг контрафактних і контрабандних товарів та забезпечить належний контроль обігу готівки. Реєстрація РРО здійснюється в органі ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків. Для цього платник подає: - заяву про реєстрацію РРО за формою N 1-РРО; - копію документа, що підтверджує факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО; - копію документа на право власності або іншого документа, що дає право на розміщення господарської одиниці, де буде використовуватися РРО; - копію договору суб'єкта господарювання з ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО. Детальну інформацію можна отримати в Центрах обслуговування платників.
Деклараційна кампанія - 2015 Декларування доходів є конституційним обов’язком громадян. Сплата податку на доходи фізичних осіб має важливе соціально-економічне значення, оскільки у місцевих бюджетах він є одним із основних джерел надходжень. Станом на 01.04.2015 року до Нікопольського регіону надано більше 1600 податкових декларацій про майновий стан і доходи. Підставами для обов’язкового подання декларації, серед іншого, є отримання громадянами доходів від особи, що не є податковим агентом, додаткових благ не від працедавця, доходів від надання в оренду майна, якщо орендарем є фізична особа, яка не є суб’єктом підприємницької діяльності, отримання благодійної допомоги від фізичної особи, іноземних доходів, інвестиційних доходів, доходів від продажу рухомого та нерухомого майна. Окрім цього, громадяни можуть подати декларацію про доходи для отримання права на податкову знижку. Податкова знижка – це сума витрат, понесених платником податку, на яку дозволено зменшити його річний оподаткований дохід у випадках, передбачених законодавством. Наприклад, це можуть бути суми, сплачені платником податку на користь закладів освіти або ж передані у вигляді пожертвувань або благодійних внесків до неприбуткових організацій, суми витрат, сплачені за власний рахунок страхових внесків, страхових премій та пенсійних внесків, частина суми процентів за іпотечним кредитуванням.
Кількість адмінпослуг, наданих ЦОПами у січні-лютому поточного року, перевищила півмільйона На сьогодні 465 Центрів обслуговування платників ДФС надають 93 адміністративні послуги (57 податкових та 36 митних). Протягом січня – лютого 2015 року ЦОПами надано понад 0,5 млн. таких послуг. Серед них найбільш запитуваною залишається послуга з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. У звітній період було надано майже 221,5 тис. цих послуг, з яких понад 116 тис. – у лютому. Також користуються попитом суб`єктів господарювання послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС. Так, за два місяці 2015 року Центрами обслуговування платників було надано майже 31,6 тис. зазначених довідок та майже 50,5 тис. послуг з реєстрації книг обліку розрахункових операцій.
Державною фіскальною службою Дніпропетровщини забезпечено майже 18 мільярдів гривень надходжень до бюджетів усіх рівнів Державною фіскальною службою області за І квартал 2015 року до бюджетів усіх рівнів (з урахуванням єдиного соціального внеску) мобілізовано 17 мільярдів 878 мільйонів гривень. До державного бюджету за І квартал поточного року мобілізовано 10 мільярдів 617,1 мільйонів гривень, що в порівнянні з аналогічним періодом 2014 року більше на 4 мільярда 906,3 мільйонів гривень, або на 85,9 відсотків. До місцевих бюджетів надійшло 2 мільярда 785,2 мільйона гривень, що на 550,5 мільйонів гривень або на 24,6 відсотків більше аналогічного періоду 2014 року. Єдиного соціального внеску за І квартал 2015 року надійшло 4 мільярда 476 мільйонів гривень, що на 255,2 мільйонів гривень більше минулого року. Надходження військового збору у І кварталі 2015 року склали 217,5 мільйонів гривень.
З початку року податківцями виявлено більше 1300 неофіційно працюючих найманих працівників Лише з початку 2015 року у Дніпропетровській області співробітниками фіскальної служби виявлено у 627 суб’єктів господарювання неофіційно працюючих найманих працівників. Кількість працівників, які працювали без оформлення офіційних трудових відносин, що не дає жодних прав згідно трудового законодавства - більше 1300. За результатами проведеної роботи та за рахунок оформлення трудових відносини з найманими особами роботодавцями забезпечено додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску на загальну суму 1 млн. 014 тис. гривень.
В Одеській області співробітники власної безпеки ДФС викрили злочинний тандем хабарників Працівники підрозділу власної безпеки ГУ ДФС в Одеській області завдяки інформації, що надійшла від антикорупційного сервісу «Пульс», викрили факт отримання неправомірної вигоди посадовою особи керівної ланки підрозділу фіскальної служби. Хабар вимагав від місцевих бізнесменів начальник одного з управлінь податкової інспекції Малиновського району області. Директор товариства з обмеженою відповідальністю мав би заплатити 10 тис. гривень лише за прийом заяви та позитивне вирішення питання щодо внесення підприємства до Реєстру платників податку на додану вартість. Аби перестрахуватися, нечистий на руку держслужбовець залучив до злочинної схеми підлеглого ревізора, який у якості посередника й отримав у підприємців зазначену суму. Оперативники власної безпеки ДФС України затримали керівника управління «на гарячому» у власному кабінеті. Наразі проводяться слідчо-оперативні заходи.
З початку 2015 року оперативниками ДФС виявлено 79 кримінальних правопорушень у сфері державних закупівель За даними оперативних підрозділів Держаної фіскальної служби у січні - лютому 2015 року у сфері державних закупівель виявлено 79 кримінальних правопорушень, з яких 50 – відносно переможців тендерів. По 11 правопорушень виявлено відносно службових осіб замовників та постачальників переможців державних закупівель. Проведено 58 перевірок суб`єктів господарювання, за результатами яких до державного бюджету донараховано 212,1 млн. грн. платежів. З них 37,2 млн. грн. вже стягнуто на користь держави. За фактом легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом, розпочато 1 кримінальне провадження за ст. 209 КК України. Сума виявлених легалізованих доходів склала 160,7 млн. грн.
Слідчим управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено діяльність підпільного казино Заклад працював у центрі міста Кривий Ріг. Оперативно-слідчими заходами слідчого управління ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з прокуратурою було встановлено, що у трьохповерховій будівлі функціонує бар, сауна, фітнес-зал та ведеться азартна гра у якомусь з приміщень. А от де саме, встановити довелось уже під час обшуку. Згодом, з’ясувалось, що шкаф-купе сховував за собою вхід до залу з забороненим видом діяльності. Під час проведення санкціонованого судом обшуку, фахівці слідчо-оперативної групи склали протоколи та вилучили 29 гральних автоматів, рулетку, які працювали на момент проведення операції. Крім того, у барі велася торгівля алкогольними напоями без дозвільної ліцензії. Все зазначене вилучено з незаконного обігу та складено опис на загальну суму понад півмільйона гривень. Усі матеріали за встановленим фактами залучені до кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення передбаченого статтею 204 та 199 КК України.
ДФС викрито злочинну схему незаконного ввезення моторних яхт на територію України Державною фіскальною службою України виявлено злочинну схему незаконного ввезення транспортних засобів (моторних яхт) на територію нашої держави. Так, посадові особи Миколаївської митниці ДФС, зловживаючи службовим становищем, незаконно провели оформлення зазначених транспортних засобів у режимі тимчасового ввезення з умовним повним їх звільненням від оподаткування митними платежами. Через несплату обов’язкових митних платежів державний бюджет недоотримав коштів на суму понад 1,5 млн. грн.. Ввезення транспортних засобів було здійснено у 2012 році. За вищезазначеним фактом 25 березня 2015 року посадовцю Миколаївської митниці об`явлено про підозру у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 Кримінального кодексу України (Зловживання владою або службовим становищем, яке спричинило тяжкі наслідки). Наразі триває слідство.
З початку 2015 року митницями ДФС порушено 2 690 справ про порушення митних правил З початку поточного року митницями Державної фіскальної служби порушено 2 690 справ про порушення митних правил на суму понад 206,9 млн. грн. У 1 326 справах вилучено предмети правопорушень на суму понад 88,8 млн. грн. За цей період виявлено 613 випадків переміщення через митний кордон України продовольчих товарів з порушенням митного законодавства на суму понад 10,83 млн. грн. Під час переміщення промислових товарів порушення зафіксовано в 449 випадках на суму понад 47,6 млн. грн. Так, зокрема, виявлено 3 випадки незаконного переміщення через митний кордон України планшетів у кількості 7 одиниць на суму понад 76,72 тис. грн. та 12 випадків незаконного переміщення через митний кордон України смартфонів у кількості 45 одиниць на суму понад 597,95 тис. грн. Крім того, протягом січня-лютого виявлено 121 випадок незаконного переміщення через митний кордон валюти на 21,24 млн. грн. та 41 випадок – переміщення транспортних засобів на понад 9,15 млн. гривень. Митницями ДФС також розглянуто 841 справу про порушення митних правил та застосовано адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму понад 13,04 млн. грн. На розгляд до суду передано 1 293 справи про порушення митних правил на суму понад 188,49 млн. грн. За результатами розгляду справ судом прийнято рішення про конфіскацію безпосередніх предметів правопорушень на суму понад 46,55 млн. грн. Крім цього, накладено штрафів на суму понад 25,79 млн. грн. Разом з тим, протягом січня – лютого 2015 року митниками вилучено 71 одиницю зброї та 127 одиниць набоїв. Всього у зазначений період зафіксовано 86 випадків виявлення зброї та боєприпасів. Також, за два місяці поточного року зафіксовано 138 випадків виявлення наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів.
З початку року проти працівників митниці розпочато 42 кримінальних провадження Протягом січня-лютого поточного року за фактами вчинення посадовими особами митниць ДФС злочинів у сфері службової діяльності розпочато 42 кримінальних провадження, з яких 34 – за матеріалами підрозділів власної безпеки ДФС України. Порівняно з відповідним періодом минулого року кількість проваджень зросла на 60 відс. Протягом перших двох місяців 2014 року правоохоронними органами було розпочато 26 кримінальних проваджень, з яких 24 – за матеріалами підрозділів власної безпеки ДФС. За фактами одержання хабара у поточному році розпочато 9 кримінальних проваджень (за відповідний період 2014 – 6). За результатами службових розслідувань і перевірок, проведених підрозділами власної безпеки ДФС України до дисциплінарної відповідальності притягнуто 18 посадових осіб митної сфери, звільнено 3 працівників, а також вжито 8 інших заходів впливу. Підвищена увага приділяється роботі з розгляду звернень, заяв, повідомлень громадян та платників податків про можливі неправомірні дії з боку співробітників митниць. Так, за 2 місяці поточного року підрозділами власної безпеки перевірено 12 повідомлень, що надійшли на антикорупційний сервіс «Пульс», з яких 3 підтвердилось. За січень-лютий поточного року працівниками підрозділів власної безпеки перевірено 36 звернень фізичних та юридичних осіб щодо можливих неправомірних дій, вчинених співробітниками митної сфери, з яких 11 підтвердилися (за січень-лютий 2014 року перевірено – 40, підтвердилось – 7). Для запобігання корупційним проявам під час виконання службових обов’язків видано наказ ДФС України, яким передбачено персональну відповідальність посадових осіб керівної ланки за стан дотримання антикорупційного законодавства та організацію попереджувально-профілактичної роботи у підпорядкованих підрозділах.
У Дніпропетровській області ведеться активна робота по сплаті акцизного збору з роздрібного продажу У Дніпропетровській області 2908 суб’єктів господарювання у своїй роботі використовують реєстратори розрахункових операцій, які реалізують підакцизну групу товарів з використанням 7 тисяч 397 реєстраторів розрахункових операцій. У зв’язку із внесенням змін до низки законодавчих актів з питань оподаткування, зокрема щодо сплати акцизного збору з роздрібного продажу, на теперішній час з центрами сервісного обслуговування РРО організована робота щодо перепрограмування РРО відповідно до норм чинного законодавства. Так, власниками РРО, на яких відображається роздрібний продаж підакцизних товарів вже перепрограмовано 3 тисячі 947 контрольно-касових апаратів, що складає 53 відсотки від їх загальної кількості. За результатами фактично проведених перевірок у 2014 році суб’єктів господарювання, які у своїй роботі використовують РРО до бюджету надійшло майже 250 тисяч гривень.
З ДФС України звільнено 193 працівники відповідно до Закону «Про очищення влади» Процес люстраційної перевірки в ДФС України триває відповідно до вимог Закону України «Про очищення влади». З часу ухвалення закону станом на 30 березня 2015 року з Державної фіскальної служби України звільнено 193 працівники. Зокрема, на підставі прямої норми законодавчого акту звільнено 108 працівників, у тому числі 66 осіб керівного складу центрального та обласних апаратів (включаючи 34 працівники підрозділів податкової міліції), 13 посадових осіб керівного складу податкових інспекцій (з них – 6 працівників податкової міліції), 29 осіб керівного складу митниць. Ще до набуття чинності Закону «Про очищення влади» за власним бажанням звільнено 20 посадових осіб (у тому числі 2-х директорів департаментів, одного керівника підрозділу податкової міліції центрального апарату та 17 працівників податкової міліції центрального апарату й регіональних органів ДФС). Після набуття чинності закону, але до початку термінів перевірки конкретних осіб, 43 працівники керівної ланки за власною ініціативою звільнились із територіальних органів Міндоходів. За невідповідність вартості майна (майнових прав), вказаного (вказаних) у декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, з органів ДФС вже звільнено 22 особи. Варто зазначити, що процес кадрового очищення в податкових та митних органах розпочався ще у березні 2014 року до початку люстрації. Так, до ухвалення закону з Міндоходів та ДФС України було звільнено 94 керівника із 108, або 87% (міністр і його заступники, 22 із 26 керівників департаментів центрального апарату, 23 з 28 керівників головних управлінь територіальних органів, 21 із 28 керівників слідчих підрозділів податкової міліції головних управлінь територіальних органів, 24 із 26 керівників митниць). Також звільнились більш як 6,5 тис. посадових осіб.
Чи переноситься право на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року на наступні податкові роки Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься. Це визначено пп.166.4.3 п.166.4 ст.166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями. Нагадуємо, платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.
Здаєте нерухомість в оренду – обов’язково декларуйте доходи Нікопольська ОДПІ нагадує, що доходи, отримані від надання нерухомого майна в оренду іншим громадянам, необхідно обов’язково задекларувати. Громадянин, який здає свою квартиру, будинок, кімнату або іншу нерухомість в оренду чи суборенду, житловий найм чи піднайм іншій фізичній особі, відповідальний за нарахування та сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету. Отже, громадянин-орендодавець зобов’язаний самостійно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб до бюджету в 2015 році за ставками 15 відсотків та 20 відсотків (в 2014 році 15 відсотків та 17 відсотків), в залежності від суми доходу. Податок сплачується щокварталу, протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного кварталу. Загальна сума отриманого доходу та сплаченого протягом звітного року податку відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи. У разі нотаріального посвідчення договору оренди, нотаріуси зобов’язані надіслати інформацію про такий договір до відповідного органу Державної фіскальної служби за адресою орендодавця. Крім того, ріелтери повідомляють про укладені за їх посередництвом договори про оренду нерухомості до органу Державної фіскальної служби за місцем своєї реєстрації. Закликаємо платників сумлінно виконати свій громадянський обов’язок та своєчасно подати декларації.
Річну декларацію про доходи можна подавати в електронному вигляді Нікопольська ОДПІ нагадує, що громадяни мають змогу подати податкову декларацію про майновий стан і доходи в електронній формі через офіційний веб-портал ДФС України. Для цього необхідно: отримати електронний цифровий підпис, який безкоштовно видається Акредитованим центром сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС України; завантажити із сайту Центру інсталяційний пакет програмного забезпечення «Програмний комплекс користувача центру сертифікації ключів». Встановити програмне забезпечення на персональному комп’ютері та виконати необхідні налаштування допоможе Інструкція користувача; авторизуватися за допомогою особистого електронного ключа та розпочати роботу. Слід додати, що на допомогу фізичним особам – підприємцям та громадянам на офіційному веб-порталі функціонує сервіс «Декларування он-лайн», який дає змогу заповнити річну податкову декларацію та зберегти результат у файлі як для друкування, так і надсилання до органів ДФС через Інтернет.
Доходи від двох роботодавців необхідно декларувати Нікопольська ОДПІ нагадує, що доходи від двох роботодавців необхідно декларувати. Але не всім громадянам, а лише тим, які у минулому році отримували заробітну плату у зв’язку з трудовими відносинами та виплати за цивільно-правовими договорами від двох або більше податкових агентів, загальна сума яких перевищила 146160 гривень (120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року). Податок з таких виплат у минулому році вже сплачений, проте декларування доходів пов’язано із застосуванням двох ставок оподаткування: 15% ПДФО (до місячного доходу, що не перевищує 10 мінімальних зарплат) та 17% до доходу, що перевищує вказану суму. Громадяни мають обов’язково до 1 травня 2015 року подати декларацію про майновий стан і доходи за місцем реєстрації (згідно з паспортними даними). До Декларації необхідно подати додаток №7 «Розрахунок податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб згідно з пп. «є» п. 176.1 статті 176 розділу IV Податкового кодексу України». У вказаному додатку здійснюється перерахунок податку із задекларованої річної загальної суми оподатковуваних доходів у такому порядку: – задекларована річна загальна сума оподатковуваних доходів зменшується на фактично нараховані (утримані) протягом звітного року податковими агентами суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та на суму наданої платнику податку податкової соціальної пільги (за її наявності); – із зменшеної суми: 120 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного податкового року, оподатковуються за ставкою у розмірі 15 відсотків, решта суми – за ставкою у розмірі 17 відсотків. Далі нарахований податок зменшується на суму вже сплаченого в минулому році податковими агентами податку на доходи фізичних осіб. Позитивна різниця ПДФО підлягає сплаті до бюджету до 1 серпня 2015 року. Подати декларацію про майновий стан та доходи можна в один із способів, обравши для себе найзручніший: – особисто платником або уповноваженою на це особою; – надіслати поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; – або за допомогою мережі Інтернет, заздалегідь отримавши ключ електронного цифрового підпису та відповідне програмне забезпечення.
Додаткова інформація з питань застосування податкового компромісу надається податковими інспекціями за місцем реєстрації Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 17 січня поточного року набув чинності Закон України від 25.12.2014 №63-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей уточнення податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість у разі застосування податкового компромісу». Він виник у відповідь на запит бізнесу, який хоче перегорнути сторінку і почати працювати прозоро. Податковий компроміс – це не зобов’язання, а право бізнесу. Враховуючи підписання Угоди про асоціацію з ЄС і ті можливості, які вона відкриває для українського бізнесу, цим інструментом скористається багато компаній. Податковий компроміс це - звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов'язань по податку на прибуток підприємств і ПДВ за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року з урахуванням встановлених ПКУ строків давності. Для цього платникові податків необхідно подати уточнюючий розрахунок, в якому визначити суму завищення податкового кредиту по ПДВ або суму завищення витрат з податку на прибуток. Платнику податків необхідно сплатити 5% суми податку. Тобто, 95 відсотків суми відповідного податку вважатимуться погашеними. Контактні телефони для довідок (0562) 2-22-00, (0562) 4-54-29.
Шановні платники! Скористайтесь податковим компромісом! Нікопольська ОДПІ звертає увагу суб'єктів господарювання на те, що до граничного терміну подачі платниками уточнюючих розрахунків або заяв з метою застосування податкового компромісу залишилось менше14 календарних днів. Податковий компроміс – режим звільнення від юридичної відповідальності платників податків за заниження податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств або податку на додану вартість за будь-які податкові періоди до 1 квітня 2014 року. Податкові зобов’язання суб’єкту господарювання доведеться сплатити до бюджету у розмірі 5 відсотків від суми заниження податкового зобов’язання. Інша частина 95 відсотків вважається погашеною за наслідками досягнення податкового компромісу. При цьому штрафні санкції до платника податків не застосовуються, а пеня відповідно не нараховується.
Зняття з обліку фізичним особам – підприємцям, місцем проживання яких є територія ВЕЗ «Крим» Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 3.1 ст. 3 Закону України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони «Крим» та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» на території ВЕЗ «Крим» діє особливий правовий режим економічної діяльності фізичних та юридичних осіб, у тому числі особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства України, а також особливий режим внутрішньої та зовнішньої міграції фізичних осіб. Державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців, та припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, які переселилися з тимчасово окупованої території, місцем проживання яких (за даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та даними відповідних реєстрів) є тимчасово окупована територія, здійснюється за рішенням таких осіб за місцем їх перебування, зареєстрованим відповідно до законодавства. Це визначено постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 № 541 «Про порядок припинення підприємницької діяльності та незалежної професійної діяльності особам, які переселилися з тимчасово окупованої території, за їх рішенням» (далі – Постанова № 541). Відомості про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб, здійснені відповідно до цієї постанови, передаються до відповідного територіального органу Державної фіскальної служби за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, для зняття таких осіб з обліку в установленому порядку. Пунктом 2 Наказу Міністерства фінансів України від 17.11.2014 № 1127 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів», що зареєстрований у Мін’юсті 17.11.2014 за № 1453/26230 (далі – Наказ) визначено, що у разі отримання відомостей про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців за їх рішенням або припинення незалежної професійної діяльності фізичних осіб відповідно до Постанови № 541 контролюючі органи за місцем перебування осіб, зареєстрованим відповідно до законодавства, здійснюють обробку таких відомостей та проводять заходи щодо зняття таких осіб з обліку у порядку, визначеному у пункті 11.32 розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року N 1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22 квітня 2014 року N 462), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 р. за N 503/25280.
Платник ПДВ може отримувати інформацію про стан свого електронного рахунку Інформація про рух коштів на електронних рахунках надається платникам податку безкоштовно за відповідним запитом. Нікопольська ОДПІ нагадує, що електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість – це рахунок платника, відкритий у Держказначействі. Ні такий рахунок платником податку перераховуються кошти з власного поточного рахунку в сумах, необхідних для збільшення розміру суми, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні чи розрахунки коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумах, недостатніх для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку. Це визначено п.2 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість». Відповідно до пункту 13 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість Постанови №569 передбачено, що платник податку має право отримати у ДФС інформацію про стан свого електронного рахунку, а також суму податку, на яку він має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі. За відповідним запитом платника, інформація про рух коштів на електронних рахунках надається ДФС України на безоплатній основі 1 раз на добу. Детальніше з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі ДФС України у Загальнодоступному інформаційно-довідниковому ресурсі.
Нові умови для застосування понижуючого коефіцієнта єдиного внеску Нікопольська ОДПІ повідомляє, що 13 березня 2015 року набув чинності Закон України №219-VIII від 02.03.2015р. «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці. Законом змінено критерії застосування понижуючого коефіцієнта єдиного соціального внеску при нарахування заробітної плати (доходів) фізичним особам. Зокрема, платник може застосувати понижуючий коефіцієнт від 0,4 до 0,99, якщо виконуються одночасно такі умови: - база нарахування єдиного внеску в розрахунку на одну застраховану особу в звітному місяці збільшилась на 20 і більше відсотків порівняно з середньомісячною базою нарахування єдиного внеску платника за 2014 рік в розрахунку на одну застраховану особу. - після застосування коефіцієнта середній платіж на одну застраховану особу в звітному місяці складе не менше ніж середньомісячний платіж на одну застраховану особу платника за 2014 рік. - кількість застрахованих осіб у звітному місяці, яким нараховані виплати, не перевищує 200 відсотків середньомісячної кількості застрахованих осіб платника за 2014 рік. Ця умова не застосовується до фізичних осіб – підприємців роботодавців. Платники самостійно щомісячно обчислюють коефіцієнт. Однак, платник єдиного внеску, що застосував коефіцієнт та не сплатив нарахований єдиний внесок у встановлені законом строки, позбавляється права в майбутньому застосовувати коефіцієнт до повної сплати недоїмки (боргу)
Зміни щодо податку на прибуток Нікопольська ОДПІ повідомляє, що розділ ІІІ «Податок на прибуток підприємств» викладено в новій редакції. Зокрема, уточнено, що об’єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу. Для платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухобліку за останній річний звітний (податковий) період не перевищує 20 млн грн, об’єкт оподаткування може визначатися без коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років). Такий платник податку може прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату не більше одного разу протягом безперервної сукупності років, в кожному з яких виконується цей критерій щодо розміру доходу. Про це слід зазначити у податковій звітності з цього податку, що подається за перший рік в такій безперервній сукупності років. Якщо у платника, який прийняв рішення про незастосування коригувань фінансового результату, в будь-якому наступному році річний дохід (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухобліку за останній річний звітний (податковий) період перевищує 20 млн грн, такий платник визначає об’єкт оподаткування починаючи з такого року шляхом коригування фінансового результату до оподаткування на усі різниці. Основна ставка податку на прибуток не змінилася і становить 18%.
Про оподаткування пенсій у 2015 році Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 28 грудня 2014 року №71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та Законом України від 28 грудня 2014 року №79-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» внесено зміни до норм Бюджетного кодексу України, зокрема щодо оподаткування пенсій. З 1 січня 2015 року пенсії, що одержуються із Пенсійного фонду України чи бюджету, підлягають оподаткуванням податком на доходи фізичних осіб за ставками 15% чи 20%. А саме, якщо розмір пенсії в календарному місяці перевищує 3 розміри мінімальної зарплати (у 2015 році ця сума становить 3654 грн.), то ставка податку становить 15 відсотків у частині його перевищення. Якщо сума пенсії в календарному місяці перевищує десятикратний розмір мінімальної заробітної плати, (у 2015 році – 12180 грн.), то ставка податку становить 20 відсотків у частині його перевищення. Крім того, до загального оподатковуваного доходу платника податку включаються пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.
Рентна плата за спецвикористання води – хто платить, якщо приміщення передано в оренду Нікопольська ОДПІ повідомляє, що положеннями Податкового кодексу України (стаття 255) встановлено дві основні категорії платників рентної плати за спеціальне використання води. Перша категорія (первинні водокористувачі) - це суб’єкти господарювання, які безпосередньо здійснюють забір води з водних об’єктів чи надр, та в подальшому використовують таку воду, як для власної господарської діяльності, так й для постачання води іншим (вторинним) водокористувачам. Друга категорія (вторинні водокористувачі) – це суб’єкти господарювання, які отримали воду від постачальників (первинних водокористувачів) та використовують її у господарській діяльності. Не є платниками плати за воду суб’єкти господарювання, які використовують воду виключно для питних та санітарно-гігієнічних потреб. Крім того, платниками плати за воду є підприємства, які використовують воду без її фактичного вилучення з водних об’єктів для потреб гідроенергетики, водного транспорту та рибальства. Рентна плата за спеціальне використання води (у випадку її забору з водойм чи надр) обчислюється, виходячи з фактичного обсягу води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів. Нормами Податкового кодексу передбачено, що за обсяги води, яка передається водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з ними договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується таким постачальником. Отже, суб’єкт господарювання, який має дозвіл на спеціальне водокористування (або договір на поставку води з водокористувачем-постачальником) у разі передання у користування на підставі договору оренди приміщень іншому суб’єкту господарювання є платником рентної плати за весь обсяг фактично використаної води, у тому числі води, використаної орендарем). У разі отримання орендарем окремого дозволу на спец водокористування чи укладання окремого договору на поставку води, рентна плата обчислюється та сплачується безпосередньо орендарем. Якщо ж орендар самостійно уклав договір на поставку води з водопостачальником, але використовує воду для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, то він не є платником рентної плати.
Трансфертне ціноутворення – загальні алгоритми оновлених правил Нікопольська ОДПІ нагадує платникам про основні аспекти трансфертного ціноутворення, правила формування яких було змінено з 1 січня 2015 року. Основний світовий стандарт для трансфертного ціноутворення – принцип «витягнутої» руки, сутність якого наведено у пп. 39.1.2 та п.39.1.3 Податкового кодексу. Тобто, якщо умови контрольованих операцій відрізняються від умов, застосовуваних між непов’язаними особами, прибуток коригується на різницю між звичайною ціною та договірною. Контрольованими для цілей нарахування податку на прибуток вважаються наступні операції: 1) господарські операції, що здійснюються із пов’язаними особами – нерезидентами; 2) господарські операції з продажу товарів через комісіонерів-нерезидентів; 3) господарські операції, які впливають на об'єкт оподаткування платника податків, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), яка включена до переліку держав (територій), затвердженого Кабінетом Міністрів України. Крім того, з метою запобігання навмисному виведенню операцій з-під контролю до контрольованих операцій віднесено сукупність операцій між пов’язаними особами із залученням посередників, які не є пов’язаними з ними особами, не виконують у цих операціях істотних функцій, не використовують істотних активів та не несуть істотних ризиків. Господарські операції визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються дві умови: 1) річний загальний обсяг доходу платника або його пов’язаних осіб від усіх видів діяльності, який враховується при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток перевищує 20 млн.грн. 2) обсяг таких господарських операцій платника або його пов’язаних осіб з одним контрагентом перевищує 1 млн.грн. (без ПДВ) або 3% доходу, що враховується при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток. Перевірки контрольованих операцій можуть тривати до 18 місяців, а строк давності для нарахування податкових зобов’язань складає до 7 років.
Первинні документи – загальні вимоги до порядку складання Нікопольська ОДПІ нагадує платникам податків про основні вимоги Податкового кодексу України стосовно підтвердження даних, задекларованих у податковій звітності. Так, нормами статті 44 кодексу встановлено, що облік доходів, витрат та інших показників, які пов’язані з визначенням об’єктів оподаткування або податкових зобов’язань проводиться на підставі первинних документів бухгалтерського обліку, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, ведення яких передбачено законодавством. Статтею 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. №88, встановлено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідно до частини другої статті 9 Закону та пункту 2.4 Положення первинні документи для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. У разі якщо господарська операція оформлюється бухгалтерською довідкою, то при її застосуванні обов'язково наводяться реквізити, передбачені Законом та Положенням.
Про збір та облік єдиного соціального внеску на період проведення антитерористичної операції Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Законом України від 2 вересня 2014 року № 1669 – VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» внесено певні зміни до Закону України" загальнообов’язкове державне соціальне страхування" Так відповідно до внесених змін не нараховується на виплати та не утримується єдиний внесок з виплат, що компенсуються з бюджету в межах середнього заробітку працівників, призваних на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період. Також розділ VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону про ЄСВ доповнено пунктом 9-3 . Згідно з цим доповненням платники єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014 (далі – Указ №405), звільняються від виконання своїх обов’язків щодо нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом за невиконання обов’язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються. Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до № 405, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.
Яка дата вважається датою подання заяви про застосування спрощеної системи, якщо її надіслано поштою Нікопольська ОДПІ повідомляє, якщо заява про обрання або перехід на спрощену систему оподаткування направлена поштою, то датою подання такої заяви вважається дата її надходження до органу фіскальної служби, яка проставляється на першому аркуші оригіналу документа. Відповідно до п.п. 298.1.1 п. 298.1 ст. 298 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів: 1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; 2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; 3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством; 4) державному реєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 ПКУ. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».
Чи має право ФОП, яка застосовує загальну систему оподаткування, включати до витрат вартість ремонту майна як власного, так і орендованого Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізична особа — підприємець, яка використовує у своїй господарській діяльності власне майно, прямо пов’язане з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг, має право включати до витрат вартість ремонту (поліпшення) майна (в тому числі касового апарата). При цьому вартість ремонту (поліпшення) орендованого майна фізична особа — підприємець має право включати на підставі господарських договорів, у яких передбачено умови експлуатації та їх ремонт. Відповідно до п. 177.2 ст. 177 Податкового кодексу України (далі — Податковий кодекс) об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи — підприємця. Підпунктом 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 Податкового кодексу визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою — підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування. Зокрема, до них належать витрати на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг. Згідно зі ст. 776 Цивільного кодексу України (далі — Цивільний кодекс) поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Капітальний ремонт речі, переданої у найм, здійснюється наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Капітальний ремонт провадиться у строк, встановлений договором. Якщо строк не встановлено договором або ремонт викликано невідкладною потребою, капітальний ремонт має бути проведено у розумний строк. Якщо наймодавець не провів капітального ремонту речі, що перешкоджає її використанню відповідно до призначення та умов договору, наймач має право: відремонтувати річ, зарахувавши вартість ремонту в рахунок плати за користування річчю, або вимагати відшкодування вартості ремонту; вимагати розірвання договору та відшкодування збитків. Інформаційно – комунікаційний відділ | |
Категория: Область | Просмотров: 927 | |
Всего комментариев: 0 | |