14:07 Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує | |
Закінчилася «Деклараційна кампанія-2013» З початку року стартувала кампанія декларування доходів, отриманих громадянами протягом 2013 року, вона тривала до 30 квітня 2014 року, зазначив заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. За результатами проведеної роботи станом на 01.05.2014 року громадянами, які отримали доходи у 2013 році надано 3557 декларацій про майновий стан та доходи, з них: -384 громадянина, які отримали доходи у вигляді вартості успадкованого (подарованого) майна, - 25 громадян, які надавали в оренду житлові приміщення; - 18 громадян, які отримали доходи від продажу нерухомого майна; - 12 громадян, які отримали доходи від продажу рухомого майна; - 2 громадянина, які отримали доходи від надання в оренду земельну ділянку; - 9 громадян, які отримали доходи за кордоном; - 2 громадянина-нерезидента задекларували доходи; - 2 громадянина, які отримали інвестиційних доход; - 1728 громадян, які отримали інші доходи. Бюджет Нікопольщини внаслідок кампанії декларування продовжив, Володимир Малиновський, додатково отримає податку на доходи фізичних осіб в сумі 3,8 млн. гривень. Це визначальний податок для скарбниць місцевих громад, саме за його рахунок відбувається розвиток соціальної сфери. Крім того, мешканці міста та району декларують свої доходи з метою використання права на податкову знижку, передбачену Податковим кодексом України. Найчастіше використовують це право громадяни, які сплачують кошти закладам освіти за навчання та громадяни, які бажають повернути частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним житловим кредитом. За результатами проведених деклараційних розрахунків сума до повернення складає 1,3 млн. гривень по 1375 громадянам. Найголовніше, що це – добровільно сплачені людьми податки. Декларування доходів, в першу чергу, є засобом підвищення податкової культури. Добровільне декларування доходів громадян є світовим трендом. Дуже приємно, що Нікопольчани починають сприймати звітування перед податковими органами своїм громадянським обов’язком, а не бюрократичною формальністю.
За січень - квітень звітного року бізнес Нікопольщини поповнив казну на 219,4 млн.гривень
Про це повідомив начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук. За його словами за січень - квітень 2014 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 219,4 млн. гривень. Зокрема, в січні – квітні 2014 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 47,3 млн. грн., що на 9,3 % більше аналогічного періоду минулого року. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 22,4 млн. грн. та податок на прибуток – 12,0 млн. гривень. Місцевий бюджет у січні – квітні 2014 року отримав 171,1 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб, плата за землю та єдиний податок. Начальник Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції Геннадій Ткачук зазначив, що головним завданням Міністерства доходів і зборів України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.
Сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія" на тему: "Упередження проявів корупції, а також профілактики можливих протиправних дій з боку працівників Міндоходів області"
Під час проведення сеансу телефонного зв’язку "гаряча лінія" та в процедурі спілкування з ініціаторами дзвінків Павлом Валерійовичем надано консультативні роз’яснення щодо порядку проведення державними службовцями щорічної декларативної процедури, порядку проходження служби в державних установах з урахуванням встановлених кваліфікаційних вимог та застосування вимог Закону України "Про засади запобігання та протидії корупції" в частині можливого прийому подарунків суб’єктами відповідальності.
За ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах доведеться відповісти одній з фірм на Дніпропетровщині
Під час перевірки фінансової діяльності однієї з Криворізьких фірм, яка спеціалізувалася на вирощуванні зернових і технічних культур, фінансове управління Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області виявило використання фінансової схеми, що дозволяла бізнесменам ухилятися від сплати податків. Фінансові махінації дозволили фірмі «зекономити» на ПДВ близько п’яти мільйонів гривень. Враховуючи те, що сума невиплаченого до Державного бюджету податку становить більше однієї тисячі мінімальних заробітних плат, такі дії кваліфікуються, як несплата податку у особливо великих розмірах. На підставі отриманих матеріалів, слідчими Криворізького управління фінансових розслідувань Міндоходів області розпочато кримінальне впровадження за фактом ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах.
У Чернівецькій області вилучено партію тютюнових виробів на суму близько 100 тисяч гривень
Оперативні співробітники управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Чернівецької митниці Міндоходів та Чернівецького прикордонного загону зафіксували спробу незаконного перетину кордону трьома громадянами України – мешканцями Чернівецької області. Вони намагалися перевезти на територію Румунії понад 12 тисяч пачок сигарет на загальну суму близько 100 тисяч гривень. Під час огляду знайдено тютюнові вироби без акцизних марок „Фест7” та „Marble” і вироби з акцизними марками України відомих європейських брендів. За результатами перевірки знайдені тютюнові вироби вилучено та відкрито провадження про порушення митних правил.
Київське підприємство привласнило 50 млн. гривень державних коштів завдяки „фіктивним” фірмам
У березні 2014 року підрозділами боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом Міндоходів, було складено 162 матеріали з ознаками кримінальних правопорушень. За їх результатами у Єдиному реєстрі досудових розслідувань обліковано 104 кримінальних правопорушення. Так, наприклад, під час дослідження діяльності одного з київських товариств з обмеженою відповідальністю з`ясувалось, що зазначене підприємство незаконно заволоділо державними коштами на суму 50 млн. гривень. Товариство оформляло документи на придбання товарів (робіт, послуг) по ланцюгу „фіктивних” фірм для кінцевої реалізації на адресу державного підприємства. За результатами розгляду матеріалів до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про кримінальні правопорушення за ч.5 ст. 191 та ч. 3 ст. 209 Кримінального кодексу України. Триває слідство. Загалом з початку року підрозділами боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом Міністерства доходів і зборів виявлено 1,9 млрд. гривень легалізованих доходів.
Службові особи черкаського товариства намагалися привласнити понад 7 мільйонів бюджетних коштів
Оперативниками ГУ Міндоходів у Черкаській області встановлено факт порушення вимог чинного законодавства посадовими особами товариства – переробника сільськогосподарської продукції та нанесення державі збитків на суму понад 7 млн. грн. Під час перевірки було встановлено, що посадовці умисно з метою незаконного заволодіння бюджетними коштами в 2011–2013 роках безпідставно сформували податковий кредит із податку на додану вартість через оформлення фіктивних (безтоварних) операцій з придбання зернових культур у суб’єктів господарювання з ознаками фіктивності. Слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Черкаській області матеріали перевірки внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за попередньою кваліфікацією кримінального правопорушення за ч.2 ст. 15, ч.5 ст.191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). Вживаються заходи щодо відшкодування завданих державі збитків та притягнення винних осіб до відповідальності.
Слідчими Міндоходів викрито факт ухилення від сплати податків на 4,4 млн. грн.
Головним слідчим управлінням фінансових розслідувань Міністерства доходів і зборів України розслідується ухилення від сплати податків посадовими особами діючого підприємства на загальну суму 4,415 млн. грн. Для проведення махінацій шахраї використовували реквізити підприємств з ознаками „фіктивності”. У ході досудового слідства було проведено обшуки офісних приміщень в Дніпропетровській та Кіровоградській областях, де виготовлялись та зберігались документи, податкова та бухгалтерська звітність цих підприємств. Оперативники вилучили чорнову бухгалтерію, підроблені документи „фіктивних” фірм, комп`ютерну техніку тощо. Всі вилучені речі підтверджують здійснення діяльності щодо мінімізації податкових зобов`язань. Крім того, як свідчать зібрані матеріали, незаконними послугами користувалися понад 90 діючих підприємств. Триває подальша перевірка вказаних фактів.
Дніпропетровському підприємству донараховано 110 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб
Нещодавно фахівцями одного з територіальних підрозділів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області сумісно з районним відділом Дніпропетровського міського управління ГУ МВС України проведені заходи щодо виявлення порушень податкового законодавства під час виплати заробітної плати підприємством «М» та донараховано 110 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб. З’ясувалось, що на протязі 2011 – 2013 років в порушення норм податкового законодавства підприємство «М» не оподатковувало суми доходів у вигляді вартості проживання фізичних осіб, які не працювали на підприємстві та суми перераховані за надані послуги фізичним особам, які не перебували у трудових відносинах з підприємством. Крім того, не утримувався податок на доходи фізичних осіб з керівника, який використовував грошові кошти підприємства «М» на оплату рахунків у закладах харчування. Отже, з сум, отриманих фізичними особами та керівником підприємства та неоподатковуваних згідно норм Податкового кодексу, міндоходівцями нараховано 109,8 тис. грн., в тому числі: ПДФО та штрафну санкцію у розмірах 69,6 тис. грн. та 40,2 тис. грн. відповідно.
За податкові махінації дніпропетровське підприємство сплатило до казни 750 тис. грн.
Перевірка одного з дніпропетровських підприємств, яке займається наданням в оренду та експлуатацію власного або орендованого нерухомого майна, виявила ухилення від сплати до бюджету податку на прибуток. Фахівці управління податкового та митного аудиту ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області встановили, що підприємство завищувало витрати за рахунок віднесення до їх складу сум попередньої (авансової) оплати за роботи та послуги (будівельно – монтажні та ремонтні роботи, розробка проектної документації) на суму понад 2 мільйони гривень. Як результат, «заощаджений» податок на прибуток підприємству довелось сплатити в казну, а ще за приховування податку – штраф. Наразі підприємство – порушник перерахувало до бюджету всю належну до сплати суму в повному обсязі, а саме 750 тис. грн.
З відкриттям регулярного рейсу до Грузії у Дніпропетровських митників побільшало роботи
З 27 квітня 2014 року у митників посту «Дніпропетровськ - аеропорт» Дніпропетровської митниці Міндоходів побільшало роботи – в цей день здійснено перший рейс з Дніпропетровська до Тбілісі, який в подальшому здійснюватиметься щонеділі. Першим рейсом до Грузії вилетіло з України 26 пасажирів. Дніпропетровський аеропорт зворотнім рейсом прийняв 8 пасажирів. Всі пасажири для проходження вибрали зелений коридор і з мінімальною затримкою за одну – дві хвилини пасажири пройшли митні процедури. Загалом, з 1 січня 2014 року митним постом у Дніпропетровському аеропорту зафіксовано лише три випадки виявлення контрабанди і всі вони пов’язані з незнанням митного законодавства. Так, у громадянина Донецької області, який вилітав з Дніпропетровська до Москви, після проходження зеленого коридору, під час опитування та огляду багажу, було виявлено колекцію монет, серед яких 50-ти гривнева срібна ювілейна монета на реверсі якої зображено сюжет повісті М.В.Гоголя «Ніч перед Різдвом». Срібна монета 999-ї проби являється банківським металом, що при переміщенні через кордон повинен обов’язково вноситися в митну декларацію. Всього з початку року на митному посту «Дніпропетровськ – аеропорт» оформлено пропуск більше 95 тисяч пасажирів. 47 тисяч 318 вилітали за кордон та 48 тисяч 539 прийняв Дніпропетровський аеропорт. Основні напрямки перельотів: Відень, Стамбул, Тель-Авів, Москва та Єреван. При цьому, з початку сезону відпочинку значно активізуються напрямки курортів у Туреччині, Єгипті та Арабських Еміратах. Головне управління Міндоходів у Дніпропетровській області просить всіх, хто планує скористатися авіарейсами Дніпропетровської митниці Міндоходів напередодні вильоту ознайомитися з правилами перетину державного кордону, щоб від подорожі залишилися лише приємні спогади.
Співробітники Міндоходів вилучили близько 2 мільйонів акцизних марок
Оперативні співробітники управління боротьби з контрабандою Міндоходів України вилучили близько 2 мільйонів акцизних марок під час митного огляду автомобіля, який здійснював поштове перевезення з Сімферополя до Донецька. За даним фактом розпочато кримінальне провадження. Попереджено втрати бюджету на суму близько 18 мільйонів гривень.
Пріоритет Міндоходів: повернути вкрадені державні активи, які ще не виведені за межі України На цьому наголосив Перший заступник Міністра доходів і зборів Ігор Білоус під час Першої міжнародної експертної конференції на тему: „Повернення украдених активів корумпованої політичної еліти України: як не втратити шанс?”. Учасники публічної дискусії, яка відбулася за ініціативи громадських організацій, обговорювали механізм координації зусиль влади, громадянського суспільства та міжнародних експертів щодо пошуку шляхів повернення вкрадених в Україні коштів та недопущення залучення їх у подальшому до непрозорих схем. „Перед тим, як починати забирати кошти за кордоном, потрібно знайти викрадені активи, які знаходяться в країні, завершити розпочаті кримінальні провадження та покарати винних”, - підкреслив Ігор Білоус. За його словами, у цьому напрямі фахівці Міндоходів тісно співпрацюють з колегами з Генеральної прокуратури, МВС, СБУ та економічними експертами. Також Перший заступник Міністра доходів і зборів повідомив про створення спільної з Європейським бюро по боротьбі з шахрайством (OLAF) групи слідчих, до складу якої увійшли представники Міндоходів та фахівці з ЄС. Група розслідуватиме кримінальні провадження пов`язані з фінансовими шахрайствами та виведенням за межі України незаконно здобутих коштів. За словами Ігоря Білоуса, оперативний та максимальний обмін інформацією, у т.ч. застосування успішного європейського досвіду прискорить повернення в Україну викрадених фінансових ресурсів. Також, на його думку, доречною буде участь міжнародних груп та громадських організацій у контролі за використанням повернутих коштів та недопущенням їх повторного розкрадання.
Володимир Хоменко: 15 травня – термін повної детінізації ринку підакцизних товарів На цьому наголосив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко в ході зустрічі з особовим складом фахівців управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у м. Києві. «На сьогодні зламати всі злочинні схеми досить важко, проте потрібно повірити в себе, повірити керівництву і спільними зусиллями йти до визначеної мети», – зауважив Володимир Петрович. За словами заступника Міністра всі дії фахівців підрозділів фінансових розслідувань з виконання головних завдань Міністерства доходів і зборів, яке наразі трансформується, мають бути виважені та скоординовані. Саме тому, надзвичайно гостро стоїть питання про якісну активну роботу за напрямами детінізації ринку підакцизних товарів, ефективного контролю за витратами бюджетних коштів, ліквідації транзитно-конвертаційних груп, питань контролю за поверненням податку на додану вартість, контролю за експортно-імпортними операціями ризикових суб’єктів зовнішньо-економічної діяльності, системного відпрацювання фінансово-промислових груп та банківських установ. Володимир Хоменко підкреслив, що Міністерством визначено термін з повної детінізації ринку підакцизних товарів – це 15 травня поточного року. До цього часу керівники в регіонах мають навести повний лад на ринку обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів. У цьому ж зацікавлені й виробники вказаної продукції, які працюють «прозоро». «В залежності від регіону, тіньовий оборот підакцизних товарів донедавна сягав 30, 40 та навіть 50 відсотків. Якщо легальний виробник займе вказаний сегмент, ми вирішимо питання з розширення виробництва, створення робочих місць та додаткової сплати акцизного податку», – наголосив Володимир Хоменко. Не менш відчутним джерелом відтоку державних коштів є незаконне відшкодування ПДВ. За словами заступника Міністра у минулому році по місту Києву заявлено до відшкодування майже 8 мільярдів гривень, з яких 2 мільярди гривень ПДВ було незаконно повернуто одному зі столичних підприємств. Тобто, питання до роботи податкової міліції є більш ніж значні. Що стосується «податкових ям» та транзитно-конвертаційних груп, то цей напрям також не новий. «Є всі назви підприємств, є певні ланцюги зв’язків…Це не щось таке віртуальне, а конкретні юридичні особи, що завдають збитків державі», – зазначив Володимир Хоменко. Підсумовуючи Володимир Петрович запевнив у зміні підходів до оцінки діяльності слідчо-оперативних підрозділів Міндоходів. Оцінювання буде побудовано таким чином – не кількість відкритих кримінальних проваджень й заведених оперативно-розшукових справ, а якісні показники, як засіб досягнення результату щодо погашення завданих державі збитків. «Питання не стоїть щоб людину «затягнути» в тюрму. Однак є організатори-злочинці, які мають сидіти в тюрмі. Тобто, до цього питання потрібно підходити виважено», – підкреслив заступник Міністра. Ми проти корупції З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області забезпечено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу Міністерства доходів і зборів України "Пульс", доступний клієнтам податкової служби та митниці. Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує: - труднощі в спілкуванні; - некоректне ставлення; - перевищення повноважень; - неякісне обслуговування та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.
Податок на нерухоме майно для фізичних осіб
У 2014 році фізичним особам податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховується за перший базовий податковий (звітний) період - 2013 рік і базою оподаткування буде житлова площа об’єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх часток. Податкові повідомлення-рішення про нараховані суми податку на нерухоме майно за 2013 рік фізичні особи отримають до 1 липня 2014 року і зобов’язані будуть сплатити податок до 29 серпня 2014 року включно. Фізичним особам, які сплатили податок на нерухоме майно у 2013 році, такі кошти будуть зараховані як сплачений податок на нерухомість у 2014 році. Обчислення сум податку для фізичних осіб за звітний 2014 рік відбудеться у 2015 році (до 01 липня), а податок буде розрахований з житлової площі об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 (включно), та із загальної площі об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки з 01.04.2014 по 31.12.2014 (включно).
Пільги щодо сплати земельного податку
Статтею 281 Податкового кодексу України чітко визначено категорії фізичних осіб, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та надано вичерпний перелік видів земельних ділянок та їх розмір, щодо яких зазначені категорії фізичних осіб мають право скористатись пільгами. До даного переліку не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв). Тож, пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб за земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв), не передбачені, і, відповідно, земельний податок за такі ділянки справляється на загальних підставах.
Порядок заповнення заголовної частини податкової накладної при постачанні неплатнику ПДВ
Якщо платник податку на додану вартість постачає товари/послуги покупцю, який не зареєстрований як платник податку, чи постачає на експорт, чи здійснює операції у рахунок оплати праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з ним, то заповнити податкову накладну він має з урахуванням таких особливостей: - у верхній лівій частині у полі «Усі примірники залишаються у продавця» оригіналу такої податкової накладної робиться відповідна помітка «Х» та зазначається відповідний тип причини, наприклад: «02» – постачання неплатнику податку, «03» – постачання товарів/послуг у рахунок оплати праці фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах із платником податку, «11» – складена за щоденними підсумками операцій; - у рядку «Особа (платник податку) – покупець» вказується «Неплатник податку»; - рядки «Місцезнаходження (податкова адреса) покупця» та «Номер телефону» залишаються незаповненими; - у рядку «Індивідуальний податковий номер покупця» відображається умовний ІПН «400000000000». Нагадаємо, що усі примірники (два) таких податкових накладних складаються в паперовому вигляді та залишаються і зберігаються (відповідно до законодавства) в особи, що їх склала. Відповідна норма передбачена п. 6, 10, 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 14.01.2014 № 10, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2014 за № 185/24962.
Змінено розмір єдиного внеску для осіб, які бажають брати участь у добровільній сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування!
Змінено розмір єдиного внеску для осіб, які бажають брати участь у добровільній сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування! З 1 травня 2014 року для осіб, які виявили бажання брати участь в одному з видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, змінено розмір єдиного внеску. Це стосується категорії осіб, зазначених в абзацах третьому - п’ятому частини першої статті 10 Закону України від 08 липня 2010 року №2464 „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“. Відповідні зміни передбачено Законом України „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні“ від 27 березня 2014 року № 1166-VII, яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року №2464 „Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування“.
Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами
Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію встановленої форми з розбивкою річної суми податку рівними частками поквартально. Для новостворених об’єктів житлової нерухомості така декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на даний об’єкт. Нагадуємо, що платники податку – юридичні особи зобов’язані були подати декларації за звітний 2014 рік до 20 лютого 2014 року, в яких розрахувати податкове зобов’язання за 2014 рік з поквартальною розбивкою. Враховуючи те, що з 1 квітня 2014 року Законом України від 27.03.2014 року №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесено зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова «житлова площа» замінені словами «загальна площа», юридичним особам необхідно здійснити перерахунок податку, подавши уточнюючі декларації. Зробити це необхідно до закінчення граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за II квартал 2014 року, тобто до 30 липня 2014 року. Таким чином, до затвердження нових форм звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків – юридичним особам у колонці 3 «Житлова площа об’єкта нерухомості» декларації та у колонках 7 «Житлова площа відповідно до документів, що підтверджують право власності (усього)», 9 «Розмір частки/поділу житлової площі, яка знаходиться у спільній частковій, спільній сумісній власності³» додатка до такої декларації, пропонується вказувати загальну площу об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки. Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженій наказом Міндоходів України 25.04.2014 №263.
Сплата єдиного внеску
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області доводить до відома фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно – займаються незалежною професійною діяльністю та які призвані до військової служби (відповідно до часткової мобілізації) про необхідність та своєчасність сплати єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в повному обсязі. Так як пільг для даної категорії осіб чинним законодавством не передбачено. Несплата єдиного внеску позбавляє застраховану особу на соціальний захист у сфері соціального страхування, в першу чергу, на пенсійне забезпечення. Період роботи без сплати єдиного внеску не буде зараховуватись до страхового стажу, відповідно, цей період не враховується для обчислення пенсії. (Лист Міністерства доходів і зборів України від 18.04.2014 № 9281/7/99-99-17-03-01-17).
Оподаткування фізичних осіб податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
Фізичним особам податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховується у 2014 році за перший базовий звітний період, тобто за 2013 рік. Базою оподаткування у даному випадку є житлова площа об’єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх часток. Контролюючі органи надсилають платникам податку за місцем їх податкової адреси податкові повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити до 1 липня року, що настає за базовим податковим періодом, тобто за 2013 рік до 1 липня 2014 року. Враховуючи те, що з 1 квітня 2014 року Законом України від 27.03.2014 року №1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесено зміни до ст. 265 Податкового кодексу України, зокрема, слова «житлова площа» замінені словами «загальна площа», обчислення сум податку за 2014 рік відбудеться до 1 липня 2015 року, виходячи з житлової площі об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 (включно) та із загальної площі об’єкта житлової нерухомості, у т.ч. його частки, з 01.04.2014 по 31.12.2014 (включно). Детальніше про це йдеться в Узагальнюючій податковій консультації щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженій наказом Міндоходів України 25.04.2014 №263.
Помилка у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних виправляється методом «сторно»
Виправлення помилки в Реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення такої помилки. Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів. Тобто, при виправленні помилки методом «сторно» до Реєстру одночасно вноситься два записи: помилковий запис із знаком «–» та правильний запис із знаком «+». Метод «сторно» здійснюється шляхом зворотного запису на величину помилки в тому звітному періоді, у якому вона виявлена. При здійсненні такого зворотного запису платником податку: - в колонці 1 розділів I та/або II Реєстру зазначається порядковий номер запису; - в колонках 2 - 6 розділу I та/або колонках 2 - 7 розділу II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються; - у відповідних колонках 7 - 12 розділу I та/або колонках 8 - 16 розділу II Реєстру кількісні показники зазначаються з відповідним знаком «+» чи «-». При цьому, якщо виправлення помилки потребує подання платником податку уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Крім того, запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру. Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 №708, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.12.2013 за № 2118/24650. Також, з цим та іншими питаннями можна ознайомитися у загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане питання у категорії 101.21).
Щодо автономних торговельних преференцій Євросоюзу для українських товарів
Європейський союз в односторонньому порядку планує надати Україні автономні торговельні преференції. Завдяки цьому будуть зменшені або скасовані митні збори ЄС на товари, що походять з України. Так, наприклад, завдяки запровадженню квотування у двосторонній торгівлі між Україною та ЄС українські виробники отримають можливість завозити певні обсяги даних товарів без справляння увізних мит. Тобто під загальний режим імпорту підпадатимуть лише товари, які перевищують визначений обсяг. Вони оподатковуватимуться за тими ж умовами, які діють в Україні сьогодні. Застосування автономних торговельних преференцій орієнтовно розпочнеться з травня 2014 року. Детальніше ознайомитися з довідкою щодо автономного преференційного торгового режиму ЄС для України, інструкцією щодо правил проходження, які будуть застосовуватися при експорті до держав-членів ЄС, а також проектом Регламенту Європейського Парламенту та Ради стосовно скорочення або скасування митних зборів на товари, що походять з України, можна на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку за посиланням http://www.me.gov.ua/Documents/MixedList?tag=AvtonomniiPreferentsiiniiTorgovelniiRezhimYesDliaUk Маєте ліцензію – звітуйте!
Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області нагадує, що розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства подається незалежно від наявності у платника об'єкта оподаткування. Тобто суб'єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати розрахунок суми збору. Такі платники подають щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця, розрахунок суми збору. Він подається до органу доходів і зборів за місцем перебування платника на податковому обліку.
Організація економічного співробітництва та розвитку схвалює створення в Україні Служби фінансових розслідувань
Таку думку висловила заступник Центру податкової політики та адміністрування податків Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) Грейс Перез-Наварро у листі на адресу заступника Міністра доходів і зборів України Володимира Хоменка. «Україна визначила необхідність чіткої та послідовної національної стратегії, спрямованої на боротьбу з усіма формами фінансової злочинності, з чим погоджується ОЕСР. Надзвичайно важливим кроком у цьому напрямі є створення єдиної Служби фінансових розслідувань України, яка відповідатиме за розслідування всіх фінансових злочинів», – наголосила Грейс Перез-Наварро. Вона також зазначила, що ОЕСР готова надавати всебічну підтримку новоствореній Службі фінансових розслідувань для її ефективної діяльності, зокрема, у побудові механізмів швидкого обміну оперативними даними та конфіденційною інформацією між Службою й іншими органами влади. Крім того, сприяти розвитку вмінь та навичок слідчо-оперативних співробітників, які працюють у сфері боротьби з фінансовими злочинами в Україні, шляхом забезпечення місць для учасників курсів у Міжнародній академії ОЕСР з розслідування податкових злочинів. Насамкінець Грейс Перез-Наварро сказала, що в ОЕСР дуже зацікавлені у тісній взаємодії з Україною, у зв’язку з чим наразі обговорюється розширена угода про співпрацю між Україною та ОЕСР. Додатково: Міжнародна Організація економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) об’єднує 34 найбільш економічно розвинені країни світу. ОЕСР також активно співпрацює з державами, які не є членами організації (зокрема з Україною), у рамках спеціалізованих програм, міжнародних заходів тощо. Організація здійснює пошуки та аналіз, які допомагають урядам визначити стратегію виходу на формальні угоди між країнами-членами і які будуть реалізовуватися національними інституціями чи в інших міжнародних домовленостях.
Скасовано податки на утилізацію та переобладнання транспортного засобу З 18.04.14 набрали чинності зміни, внесені до Податкового кодексу України, якими скасовано екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та оподаткування акцизним податком операцій з переобладнання ввезеного на митну територію України транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль.
Подання розрахунку суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства Нікопольська ОДПІ нагадує, що платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб’єкти господарювання незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво. Такі платники подають щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця, розрахунок суми збору. Він подається до органу доходів і зборів за місцем перебування платника на податковому обліку. Розрахунок суми збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства подається незалежно від наявності у платника об’єкта оподаткування. Тобто, суб’єкт господарювання, який отримав ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, але діяльність з продажу алкогольних напоїв з моменту отримання ліцензії не здійснював, повинен подавати розрахунок суми збору.
Випадки, коли нараховані дивіденди не є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб
До складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податку не включаються дивіденди, які нараховуються на користь платника податку у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих юридичною особою – резидентом, що нараховує такі дивіденди, за умови, що таке нарахування жодним чином не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, та в результаті якого збільшується фонд емітента на сукупну номінальну вартість нарахованих дивідендів.
Касові операції у національній валюті Обмеження щодо готівкових розрахунків протягом дня: - для підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10000 гривень; - для фізичної особи з підприємством (підприємцем) протягом одного дня за товари (роботи, послуги) у розмірі 150000 гривень; - для фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, у розмірі 150000 гривень. Фізичні особи мають право здійснювати розрахунки на суму, яка перевищує 150000 грн., шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті). Обмеження готівкових розрахунків поширюються як на ситуації внесення готівки громадянами до каси підприємств (підприємців), так і на випадки виплати підприємствами (підприємцями) готівкових коштів громадянам. Обмеження не поширюються на: - розрахунки підприємств (підприємців) з бюджетами та державними цільовими фондами; - добровільні пожертвування та благодійну допомогу; - використання коштів, виданих на відрядження. У разі здійснення суб’єктами господарювання розрахунків готівкою понад встановлену граничну суму, такі платники притягуються до відповідальності згідно Кодексу про адміністративні правопорушення.
| |
Категория: Город | Просмотров: 954 | |
Всего комментариев: 0 | |