Покров Среда 27.11.24, 02:46
Сайт
Главная » 2014 » Июнь » 2 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
09:45
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує

Шановні випускники, учні, вчителі та батьки!

Прийміть щирі вітання з днем останнього дзвоника!

Для випускників цей шкільний дзвоник справді останній. Сьогодні завершується важливий етап для вчорашніх школярів, і відтепер ви – наша надія на порозі нового, незвіданого, але цікавого і самостійного життя.

Щиро бажаю всім випускникам знайти свою життєву стежину, а головне – стати гідними громадянами нашої держави.

А нашим юним друзям-школярам - продуктивно відпочити, набратися яскравих незабутніх вражень, духовних і фізичних сил перед початком нового етапу навчання.

З повагою

Начальник Нікопольської ОДПІ

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області

Геннадій Ткачук

 

Міндоходів пропонує максимально посилити контроль на ринку спирту

Міністерство доходів і зборів України пропонує максимально посилити контроль на ринку спирту, зокрема, за виробництвом, реалізацією та використанням цього продукту. Про це повідомив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко.

Відомство виступило з ініціативою провести масштабні перевірки щодо цільового використання спирту у фармацевтичній галузі. Одночасно Міндоходів вважає за необхідне перевірити використання спирту для виробництва міцного алкоголю та випуску біоетанолу.

На думку Володимира Хоменка, такі дії зведуть до мінімуму тіньовий ринок спирту та міцного алкоголю.

Також він поінформував про відновлення повноцінної роботи податкових постів на спиртових заводах.

«Ми продовжуємо перевіряти учасників ринку алкоголю для боротьби з тіньовим ринком та забезпечення надходжень податків у державну казну. Слідчі дії відбуваються у 38 містах діяльності ДП «Укрспирт», у тому числі в головному офісі підприємства, та 11 місцях можливого незаконного виробництва алкогольної продукції. Також відпрацьовуємо 8 легальних виробників за підозрою у виготовленні та реалізації необлікованої продукції без сплати податків», — заявив Володимир Хоменко.

Він нагадав, що перша стадія операції «Акциз-2014», яка завершилася 15 травня 2014, засвідчила позитивну динаміку скорочення тіньового ринку алкоголю.

«За рахунок зменшення тіньового ринку забезпечено виконання індикативних показників за квітень по надходженню акцизного податку на рівні 107,3 відсотка (близько 2 млрд. гривень). У квітні тільки підприємства лікеро-горілчаної галузі перерахували до бюджету акцизу на 207,8 млн. гривень більше, ніж у березні поточного року», — підкреслив Володимир Хоменко.

 

Оперативники Міндоходів Дніпропетровщини отримали бронежилети та медикаменти

Перебуваючи з робочим візитом у Дніпропетровській області, голова Комісії з проведення перевірки дотримання вимог Закону України «Про засади запобігання проявам корупції» при Міністерстві доходів і зборів України Валерій Чорний та директор Інформаційно-комунікаційного департаменту Міністерства доходів і зборів України Віктор Косарчук вручили особовому складу оперативного управління Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області засоби індивідуального захисту та медикаменти від благодійного фонду «Древляни».

«Це бронежилети третього та четвертого ступеню захисту, перев’язувальні та антисептичні матеріали, протизапальні та знеболюючі засоби, шини європейського виробництва, які використовуються у разі поранень», - повідомив Валерій Чорний.

Бронежилети було вручено кожному оперуповноваженому відділу фізичного захисту оперативного управління.

 

На Дніпропетровщині нагороджено призерів дитячого конкурсу «Очима дитини про бюджет країни»

У Головному управлінні Міндоходів у Дніпропетровській області заступник начальника Лілія Куришко вручила нагороди та цінні подарунки школярам, які перемогли у другому етапі Всеукраїнського конкурсу «Очима дитини про бюджет країни».

Професійне журі під час проведення обласного етапу конкурсу визначило двадцять дві кращі роботи з податкової та митної тематики. З них – 18 зайняли призові місця у старшій та молодшій вікових категоріях.

«Не дивлячись на те, що тема податків та митних платежів дуже серйозна і вимагає не лише творчого підходу, але і розуміння проблематики, діти, в своїй переважній більшості, змогли справитися з нелегким завданням. Конкурс показав, що діти на сьогодні дуже чітко усвідомлюють, що таке бюджет і податки» - підкреслила під час свого виступу Лілія Куришко.

Конкурс «Очима дитини про бюджет країни» - це напрацювання на майбутнє, виховання правової та податкової культури у сьогоднішніх школярів - у майбутньому – свідомих платників податків!

Приємно зазначити, що серед призерів конкурсу на другому обласному етапі були і діти від Нікопольської ОДПІ, а саме:

Комп’ютерна графіка

3 місце – Стовба Вікторія, 13 р., с. Кам’янка, Нікопольський р-н, Дніпропетровська обл, «Бюджет України».

Літературні твори

2 місце – Білий Іван 9 р., с. Першотравневе Нікопольський район Дніпропетровської області,«Спільна справа», вірш.

3 місце – Герлінг Анастасія 14 р., м. Нікополь, Дніпропетровська область, «Демократія в суспільстві», вірш.

Кращі роботи школярів направлено до Міністерства доходів і зборів України на заключний етап конкурсу для визначення кращих робіт у своїх номінаціях.

 

Фахівці Міндоходів Дніпропетровщини провели семінар для представників дитячих таборів області

Напередодні сезону літнього відпочинку у Домі професійних спілок Дніпропетровської області проведено семінар – нараду організаторів оздоровлення та відпочинку дітей, на якому начальник інформаційно-комунікаційного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Манушак Осипова розповіла присутнім про порядок оподаткування дитячих оздоровчих закладів.

На семінарі, на конкретних прикладах, показано правильність ведення податкового обліку та порядок складання та подання податкової звітності до контролюючих органів. Фахівці ГУ Міндоходів області відповіли на питання представників двадцяти трьох дитячих таборів Дніпропетровської області, що приймають в цьому році дітей на відпочинок, які були присутні на семінарі.

«На сьогодні немає проблем з веденням податкового обліку і поданням звітності, що стосується діяльності дитячих таборів області. В той же час необхідно пам’ятати, що знання податкового законодавства є однією з передумов успішного проведення сезону літнього відпочинку дітей» - підсумувала свій виступ начальник інформаційно-комунікаційного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

 

Київською митницею Міндоходів попереджена контрабанда холодної зброї

Працівники Київської митниці Міндоходів викрили спробу незаконного переміщення зброї через митний кордон України.

Так, на митний пост «Бориспіль-аеропорт» на адресу українського підприємства надійшов вантаж зі Сполучених штатів Америки. Згідно з митною декларацією вантаж задекларовано як обладнання для занять спортом на свіжому повітрі вартістю в середньому 170-290 дол. США. Згідно з інформацією інтернет-ресурсу вартість арбалетів на сайті підприємства-виробника становить 1180-1700 дол. США, що підтверджує заниження вартості ввезених товарів у 7-8 разів.

У ході контрольно-перевірочних заходів, згідно з висновком спеціаліста з’ясувалося, що вантаж являє собою арбалети у кількості 24-ох шт., що належать до механічної метальної холодної зброї.

За даним фактом за матеріалами Київської митниці Міндоходів розпочато кримінальне провадження за ч.1 ст. 201 Кримінального кодексу України. Одночасно розглядається питання щодо перевірки дотримання податкового законодавства підприємством-імпортером при сплаті податків до Державного бюджету України.

 

«Врожайний» уікенд на Київській митниці Міндоходів

Лише за три останні дні працівниками Київській митниці Міндоходів в пункті пропуску «Бориспіль» складено 9 протоколів про порушення митних правил, предметом яких була валюта. Загальна сума вилученої валюти склала більше мільйона гривень.

Найбільшу суму намагався незаконно ввезти на територію України громадянин Франції, який прилетів до України з Нідерландів. Після проходження іноземцем «зеленого коридору», виявилося, що у відкритому паперовому конверті, в одному з відділень дорожньої сумки пасажира знаходиться 40275 євро.

Нагадуємо, що користуючись «зеленим коридором» авіапасажир може безперешкодно переміщувати готівку лише в еквіваленті 10 000 євро.

Тому, відповідно до чинного законодавства, складено протокол про порушення митних правил та вилучено 30275 євро.

Також порушив законодавство України і громадянин Азербайджану, що прилетів до України, намагаючись провести без декларування 33 500 доларів США.

З виявленої суми громадянину пропущено 13 650 доларів США, різниця - 19 850 доларів США вилучена за протоколом про порушення митних правил.

“Відзначилася” і наша співвітчизниця намагаючись вивезти з України до Нідерландів разом з чоловіком 41 265 доларів США, 40 англійських фунтів стерлінгів, 50 шекелей, 290 російських рублів, 2 633 гривень, які біли виявлені у жіночій сумці та відділенні валізи пасажирки після проходження зони спрощеного митного контролю „зелений коридор”.

За протоколом про порушення митних правил вилучено 14 229 доларів США.

Валюту вилучено до винесення судом рішення у справах.

 

На Київщині викрито розкрадання майже 113 млн. грн. державних коштів

Працівниками підрозділів боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, Головного управління Міндоходів у Київській області встановлено факт розтрати державних коштів на суму 112,81 млн. грн.

Як з`ясувалося, одне з державних підприємств Броварського району Київської області перерахувало на користь товариства з обмеженою відповідальністю 187,55 млн. грн. як оплату за придбання зерна та оформлення відповідної документації. У свою чергу, товариство частину отриманих коштів, а саме 112,81 млн. грн., перерахувало приватному підприємству в якості оплати за ці послуги.

Однак, згідно зі статутом останнього, основними видами його діяльності є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом та подібними продуктами, а не надання маркетингових, страхових та оціночних (сюрвейєрських) послуг, за які й було перераховано кошти.

Такі махінації і, як результат, значні втрати бюджету стали наслідком недотримання державним підприємством вимог чинного законодавства у сфері держзакупівель, а саме принципу економії та ефективності.Через залучення посередників ціна зерна між кінцевим споживачем та виробником зросла майже в 1,5 – 2,2 раза. До того ж, відносно товариства – продавця вже було внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом „фіктивного підприємництва”.

За результатами розгляду матеріалів до ЄРДР внесені відомості про кримінальні правопорушення за ч.5 ст. 191 та ч. 2 ст. 209 Кримінального кодексу України. Триває слідство.

Загалом з початку року за результатами проведеної співробітниками Міндоходів роботи у сфері державних закупівель складено 338 матеріалів з ознаками кримінальних правопорушень, за результатами розгляду яких обліковано 204 кримінальних правопорушення. Державі відшкодовано 12,4 млн. грн. збитків, завданих у цій сфері.

 

Мільйонери Дніпропетровщини задекларували 1 мільярд 480 мільйонів гривень доходів

Про одержані минулого року понад мільйонні статки повідомили 347 мешканців Дніпропетровської області, загальна сума їх минулорічного задекларованого доходу складає 1 мільярд 480 мільйонів гривень.

Порівняно з минулим роком кількість офіційних мільйонерів на Дніпропетровщині зросла на 40 осіб. Відповідно до поданих декларацій, доходи вказаної категорії громадян зросли на 80 мільйонів гривень та більш, як на 3 мільйони гривень податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб.

Загалом, з початку року громадянами Дніпропетровського регіону подано 41,8 тисяч декларацій про майновий стан та доходи із загальною сумою 2,9 мільярдів гривень задекларованого доходу. Податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб склали 42,2 млн. грн. Повернення з казни у вигляді податкової знижки отримають майже 6,5 тисяч громадян на загальну суму 6,4 млн. грн.

В цілому, результати декларування доходів громадянами Дніпропетровського регіону свідчать про їх свідоме ставлення до виконання свого конституційного обов‘язку та сплати податків.

 

На Дніпропетровщині майже 70% судових справ вирішено на користь держави

З початку 2014 року на розгляді в судах за участю органів Міндоходів Дніпропетровської області перебувало 8488 справ всіх категорій на загальну суму позовних вимог майже 7,7 млрд.грн.

Впродовж січня – квітня поточного року в судах всіх інстанцій Дніпропетровського регіону розглянуто 960 справ. Юристам Міндоходів Дніпропетровщини вдалося захистити для казни 330,7 млн. грн. На користь органів Міндоходів Дніпропетровської області в судах усіх рівнів вирішено 666 справ. Це складає майже 70% від розглянутих позовів. На користь платників податків задоволено 294 справи.

Принципи правової роботи в області, побудовані на якісному супроводженні податкових спорів, а також позитивній практиці досудового вирішення спорів на етапі адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень, що дозволяє врегулювати їх ще на початкових стадіях розгляду.

 

Cлідчі Міндоходів Дніпропетровщини повернули до бюджету понад 6 млн. грн.

Протягом січня – квітня 2014 року слідчі ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області розслідували 344 кримінальних правопорушення.

Досудове розслідування закінчено зі 145 кримінальних проваджень, з яких до суду направлено 32. З обвинувальним актом до суду скеровано 26 проваджень. 6 кримінальних проваджень слідчими направлено до суду для вирішення питання про звільнення особи від кримінальної відповідальності, з яких 2 провадження - на підставі ч.4 ст.212 КК України, у зв’язку із відшкодуванням збитків під час досудового розслідування.

Крім того, впродовж чотирьох місяців поточного року за підслідністю до інших органів слідчими скеровано 30 кримінальних проваджень, приєднано до інших проваджень - 11.

Завдяки розслідуваним справам слідчими Міндоходів Дніпропетровщини з початку року відшкодована сума нанесених державі збитків у розмірі 6,3 млн. грн. Також, накладено арешт на майно порушників у сумі 2,3 млн. грн.

 

За чотири місяці на «Пульс» зателефонували 138 громадян Дніпропетровщини

У січні – квітні поточного року на антикорупційний сервіс Міністерства доходів і зборів України «Пульс» звернулися 138 заявників Дніпропетровського регіону.

Найактуальніші питання, з яким звертались платники Дніпропетровської області на сервіс «Пульс», стосувались подання звітності в електронному вигляді – 53 звернення. Крім того, третина платників порушували питання щодо організації роботи територіальних органів ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області. З приводу перевірок суб’єктів господарювання звернулися 17 платників, 10 громадян повідомили про роботу ЦОП, 5 дзвінків стосувались реєстрації платником ПДВ тощо.

Всі звернення розглянуто та вирішено згідно з чинним законодавством.

Нагадаємо, що оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном (044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

 

Результати роботи ветеранських організацій Міндоходів

За досягнення позитивних результатів громадської діяльності по підсумкам роботи у 2013 році голову Дніпропетровського ветеранського осередку М.О. Безуглу нагороджено грамотою ВГО «Асоціація ветеранів ДПС України».

Таке рішення прийнято на засіданні Ради Всеукраїнської громадської організації «Асоціація ветеранів ДПС України», яке відбулось 16 травня 2014 року у м. Києві та було присвячене підсумкам роботи ВГО «Асоціація ветеранів ДПС України» і місцевих осередків за 2013 рік і перший квартал 2014 року.

Також Рада відмітила, що в минулому році чисельність членів Асоціації зросла у порівнянні з 2012 роком на 462 і склала 11971 особу, які об’єднані в 418 осередках, зокрема зросла чисельність членів і в місцевому ветеранському осередку у Дніпропетровській області.

Ветеранський осередок у Дніпропетровській області продовжує свою роботу та запрошує ветеранів податкової служби до своїх лав.

 

Порядок накладення електронних цифрових підписів посадових осіб СГ на податкову звітність

Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення.

Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі – ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку:

- першим – ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера),

- другим – ЕЦП керівника,

- третім – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку:

- першим – ЕЦП керівника,

- другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків.

Платником податків фізичною особою - суб’єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку:

- першим – ЕЦП платника податків - фізичної особи,

- другим – ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності).

Відповідна норма визначена пп.7.1 п.7 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 № 233. Також з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.03).

 

Кількість наданих ЦОПами адмінпослуг досягла 1,1 млн.

Протягом січня-квітня поточного року Центрами обслуговування платників податків (ЦОП) було надано 1,1 млн. адміністративних послуг.

Центрами надається комплекс послуг, зокрема 103 адміністративні послуги, а також консультативні та інформаційні. Також до функцій ЦОПів належать функції прийняття податкової звітності та видача ключів електронного цифрового підпису.

Серед послуг, якими здебільшого цікавились платники податків, залишаються послуги з видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків. За січень – квітень було надано понад 0,5 млн. таких послуг.

Також популярними залишаються послуги з реєстрації книг обліку розрахункових операцій та видачі довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами доходів і зборів. Цих послуг протягом січня – квітня 2014 року ЦОПами було надано 74,7 тис. та 72,5 тис. відповідно.

Оскільки пріоритетним у роботі ЦОПів є підвищення якості обслуговування платників, тому для оцінки цього показника, а також доцільності впровадження нових електронних сервісів було проведено опитування відвідувачів Центрів. Респондентам пропонувалось висловити свою думку щодо необхідності виведення зображень з камер спостереження, встановлених в ЦОП на веб–портал Міністерства доходів і зборів та впровадження електронного сервісу „Онлайн – черга”, який дозволить платникам заздалегідь планувати свій візит до органів доходів і зборів.

За результатами опитування значна кількість платників податків підтримала запровадження зазначених сервісів.

Станом на початок травня поточного року обслуговування платників податків на території України здійснюється у 535 ЦОП.

 

Міндоходів створить реєстр платників для отримання ПДВ за облігаціями внутрішньої державної позики

За дорученням Уряду для визначення граничного обсягу випуску облігацій внутрішньої державної позики Міністерство доходів і зборів України проводить інвентаризацію платників ПДВ, у яких наявні відповідні суми податку. Потім на підставі заяв платників про оформлення відшкодування вказаними облігаціями будуть складені реєстри проведеної інвентаризації.

Відшкодування ПДВ для таких платників відбуватиметься за допомогою облігацій державної внутрішньої позики, випуск яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року „Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість”.

Згідно з документом, номінальна вартість зазначених облігацій становитиме 1 000 грн., а строк обігу 5 років. Ставка дохідності по цих цінних паперах встановлюється на рівні облікової ставки Національного банку України.

Обсяг випуску облігацій визначатиметься Мінфіном у межах граничного обсягу, визначеного Кабінетом Міністрів відповідно до реєстрів проведеної інвентаризації платників.

Для погашення облігацій кожні шість місяців протягом строку їх обігу будуть проводитися виплати із погашення основної суми боргу в розмірі 10% їх номінальної вартості та доходу за цими облігаціями.

Облігації випускатимуться у бездокументарній формі у вигляді записів на рахунках у цінних паперах у Нацбанку.

 

Як платнику, який постачає товари неплатнику ПДВ заповнити графи розділу І Реєстру виданих та отриманих податкових накладних?

Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі – Реєстр) затверджений наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.11.2013 № 708, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.12.2013 за № 2118/24650.

При занесенні до розділу І «Видані податкові накладні» Реєстру податкових накладних, що виписані при постачанні товарів/послуг покупцю, який не зареєстрований платником ПДВ:

- у графі 1 записується порядковий номер податкової накладної;

- до граф 2, 3 переносять відповідні реквізити податкової накладної;

- у графі 4 «вид документа» проставляється позначення «ПНП02» (постачання неплатнику податку);

- у графі 5 «найменування (прізвище, ім’я, по батькові - для фізичної особи – підприємця) покупця» записується «Поставка неплатнику податку» або «Натуральна виплата в рахунок оплати праці фізичним особам» тощо;

- у графі 6 «Індивідуальний податковий номер платника податку – покупця» проставляється нуль «O»;

- у графах 7 - 13 відображаються вартісні показники щодо поставки товарів/послуг.

З цим та іншими роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 101.21).

 

Як визначається дата виникнення податкових зобов’язань з ПДВ на митній території України?

Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідна норма визначена п.187.1. ст.187 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI.

 

Чи звільняється від обов’язку подавати податкову звітність СГ, який призупиняє на певний період ведення своєї діяльності?

Якщо платник податків вирішив на певний період призупинити ведення своєї господарської діяльності, то податкову звітність він все рівно повинен подавати. Тобто, платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період (далі – ПКУ) подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до ПКУ незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Таким чином звітність подається до контролюючого органу, в якому платник перебуває на обліку до моменту ліквідації платника податку.

Подання податкової декларації визначено ст.49 ПКУ. Також з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

 

Право використання режиму тимчасового ввезення може бути передано іншій особі

Право використання режиму тимчасового ввезення щодо товарів може бути передано особою, відповідальною за дотримання такого митного режиму, будь-якій іншій особі. Це можливо за умови, якщо така інша особа:

1) відповідає вимогам, встановленим Митним кодексом України;

2) приймає на себе зобов'язання особи, відповідальної за дотримання митного режиму тимчасового ввезення.

Дозвіл на це надається митним органом за відповідною заявою особи, відповідальної за дотримання такого митного режиму. Разом із заявою подається:

- письмова заява особи, що має намір прийняти право використання митного режиму тимчасового ввезення, про прийняття на себе зобов’язань особи, відповідальної за дотримання відповідного митного режиму;

- письмову згоду особи-нерезидента – сторони зовнішньо-економічного договору, згідно з яким товари тимчасово ввезено на митну територію України, на передачу права використання митного режиму тимчасового ввезення.

Рішення про надання дозволу на передачу такого права або відмову в наданні дозволу приймається керівником митного органу або уповноваженою ним посадовою особою та оформлюється шляхом накладення відповідної резолюції на заяві.

Про прийняте рішення митний орган невідкладно письмово або в електронній формі повідомляє особу, яка звернулася із заявою.

Порядок передачі права на тимчасове ввезення товарів визначений ст. 109 Митного кодексу України.

 

Увага змінено розмір мінімальної орендної плати за землю

Законом України «Про запобігання фінансовій катастрофі та створення передумов для економічного зростання в Україні» внесено зміни до Податкового кодексу. Зокрема, закон прив’язує розмір мінімальної орендної плати за землю до нормативної грошової оцінки.

Так, мінімальна орендна плата за землю сільськогосподарського та іншого призначення не повинна бути нижче 3% від нормативної грошової оцінки цієї землі.

У попередній редакції Податкового кодексу мінімальна ставка оренди для земель сільськогосподарського призначення визначалася виходячи з розміру земельного податку, а для інших категорій земель становила його триразовий розмір.

 

Замість свідоцтва платника єдиного податку – витяг з реєстру

Нікопольська ОДПІ нагадує, що Законом України від 24 жовтня 2013 року № 657-VII „Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень” передбачено відміну свідоцтв платника єдиного податку та забезпечення права платників отримати витяги із реєстру платників єдиного податку в органах Міндоходів.

Отримання витягів з реєстру платників єдиного податку не є обов’язковим. Видача витягів з реєстру здійснюється безоплатно та за запитом платника про отримання витягу.

Отримані свідоцтва платників єдиного податку фізичними особами – підприємцями до 31 грудня 2013 року підтверджують перебування платника на спрощеній системі оподаткування до отримання витягу із реєстру або внесення змін до реєстру. Бланк свідоцтва платника єдиного податку є документом суворого обліку та підлягає обов’язковому поверненню до органу доходів і зборів у разі отримання витягу з реєстру платників єдиного податку та/або при відмові від спрощеної системи оподаткування.

 

Перехід на єдиний податок

Заяву про перехід суб’єкта господарювання на єдиний податок, платника єдиного податку на іншу групу потрібно подати не пізніше 16 червня. За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу.

При цьому у платника єдиного податку ІІІ - VІ груп, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у разі обрання ним І або ІІ групи чи ставки єдиного податку, встановленої для ІІІ - VІ груп, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку.

 

Призупинення діяльності

Якщо платник податків вирішив на певний період призупинити ведення своєї господарської діяльності, то податкову звітність він все одно повинен подавати. Тобто платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до Податкового кодексу України та незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Таким чином, звітність подається до контролюючого органу, в якому платник перебуває на обліку до моменту ліквідації платника податку.

 

Повідомляйте про зміну посадових осіб вчасно

Платники податків – юридичні особи та їх відокремлені підрозділи зобов’язані подати контролюючому органу відомості стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та податкового обліку юридичної особи, її відокремлених підрозділів, у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін в облікових даних платників податків шляхом подання заяви. У разі неподання зазначених відомостей контролюючому органу до суб’єктів господарювання застосовується штраф в розмірі 510 гривень. У разі не усунення таких порушень або допущення повторного аналогічного правопорушення протягом року застосовується штраф у двократному розмірі (п.117.1 ст.117 Податкового кодексу України).

 

Несвоєчасна сплата податкових зобов’язань фізичною особою –

ризик втрати майна

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов’язання у встановлені законодавством строки, за умови, якщо загальна сума податкового боргу платника податків перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, податковий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному ст.59 Податкового кодексу України.

У випадку подальшого ігнорування платником податків свого обов’язку щодо сплати податку (збору), податковий орган вживає заходи щодо погашення боргу такого платника податків.

Що стосується примусового погашення боргу платників податків-фізичних осіб, то відповідно до п.87.11 ст.87 Податкового кодексу України воно проводиться на підставі рішення суду державною виконавчою службою згідно вимог законодавства, що регламентує виконавче провадження.

Відповідно до ст.128 Господарського кодексу України громадянин-підприємець відповідає за своїми зобов’язаннями усім своїм майном, на яке відповідно до закону може бути звернено стягнення.

Таким чином, у разі несвоєчасної сплати податків до бюджетів такий платник ризикує втратити належне йому власне майно.

 

Електронна звітність

Платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки такого документа на нього накладаються електронні цифрові підписи (далі — ЕЦП) посадових осіб платника податків у такому порядку: першим — ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим — ЕЦП керівника, третім — ЕЦП, який є аналогом відбитка печатки платника податків. Водночас якщо у платника податків штатним розкладом не передбачена посада головного бухгалтера, то при поданні звітності в електронному вигляді ЕЦП посадових осіб накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, який є аналогом відбитка печатки платника.

 

Пам’ятайте про можливість отримання податкової знижки на навчання

Нікопольська ОДПІ нагадує, що громадяни, які у 2013 році отримували дохід у вигляді заробітної плати та сплачували за навчання закладам освіти, мають право на отримання податкової знижки на навчання.

Відповідно до статті 166 Податкового кодексу України платники податків можуть скористатися правом на податкову знижку за наслідками звітного 2013 року до кінця поточного 2014 року, подавши до органу доходів і зборів за місцем своєї податкової адреси декларацію і копію підтвердних документів. Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Нагадуємо, що для отримання податкової знижки на навчання, при поході до податкової інспекції при собі необхідно мати наступні документи:

- паспорт (оригінал, ксерокопія);

- ідентифікаційний номер (оригінал, ксерокопія);

- довідку з роботи про отриманий у минулому році дохід і сплачені податки (немає вимоги щодо форми довідки, головне, щоб було вказано загальний нарахований дохід за 2013 рік, єдиний соціальний внесок, податкова соціальна пільга у разі застосування, податок на доходи фізичних осіб);

- довідку про вартість навчання у звітному році (якщо не вказано у договорі);

- копію свідоцтва про народження дитини (для батьків студента), копія свідоцтва про одруження (для чоловіка чи дружини студента);

- оригінал та копію договору з навчальним закладом;

- довідку з навчального закладу про кількість навчальних місяців у звітному році (якщо неповний навчальний рік);

- довідку про термін навчання в навчальному закладі (якщо не вказано у договорі);

- оригінали та копії платіжних документів, що підтверджують сплату за навчання (сплачені у 2013 році).

Крім того повідомляємо, що податкова знижка може застосовуватися виключно до доходу, отриманого платником податку протягом звітного 2013 року у вигляді заробітної плати, зменшеної на суму єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника та податкової соціальної пільги за її наявності.

 

Зарплата в «конверті» сьогодні – бідне життя завтра

Протягом багатьох років органи державної влади нашої країни працюють над тим, як вивести зарплати з тіні і припинити практику їх видачі в конвертах.

Небезпека тіньової зарплати, як і тіньової зайнятості полягає не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти, а й у тому, що люди не матимуть змоги отримати пенсію, яка відповідає рівню їхньої реальної заробітної плати.

Отримання заробітної плати в «конверті» – це, перш за все, удар по пенсійних накопиченнях громадян, а відсутність запису в трудовій книжці зовсім позбавляє працівників пенсійного стажу. Адже нарахування страхових внесків на обов'язкове пенсійне страхування проводиться роботодавцем тільки виходячи з офіційної суми заробітної плати.

У разі звільнення по скороченню штатів або ж при виникненні проблем зі здоров'ям, працівник не отримає компенсаційні виплати і оплату лікарняного листа. Вірніше вони проводитимуться тільки з розрахунку офіційної фактичної зарплати.

В більшості випадків вирішення про виплату зарплати в конверті приймає сам роботодавець. Але все частіше при прийомі на роботу нових співробітників їм самим пропонують визначити, яку зарплату платити – нижчу «білу» або вищу «сіру». І в більшості випадків працівники вибирають друге.

Державна податкова інспекція у м. Полтаві звертається до громадян з нагадуванням, що кожен, хто вступає у трудові відносини з роботодавцем, має усвідомлювати, що забезпечення трудового стажу, розмір Ваших пенсій та інших соціальних гарантій залежить від розміру офіційної заробітної плати. Пам’ятайте, що Ваш майбутній добробут закладається сьогодні!

 

Інвестувати можна не лише грошима

Відповідно до статті 2 Закону України „Про режим іноземного інвестування” визначені види іноземних інвестицій.

Зокрема, іноземні інвестиції можуть здійснюватися у вигляді:

- іноземні валюти, що визнається конвертованою Національним банком України;

- валюти України – відповідно до законодавства України;

- будь-якого рухомого і нерухомого майна та пов’язаних з ним майнових прав;

- акцій, облігацій, інших цінних паперів, а також корпоративних прав, виражених у конвертованій валюті;

- грошових вимог та права на вимоги виконання договірних зобов’язань, які гарантовані першокласними банками і мають вартість у конвертованій валюті, підтверджену згідно з законами країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями;

- будь-яких прав інтелектуальної власності, вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно із законами країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями, а також підтверджена експертною оцінкою в Україні;

- прав на здійснення господарської діяльності, включаючи права на користування надрами та використання природних ресурсів вартість яких у конвертованій валюті підтверджена згідно із законами країни інвестора або міжнародними торговельними звичаями;

- інших цінностей відповідно до законодавства України.

Відповідно до Закону України від 19 березня 1996 року № 93/96-ВР „Про режим іноземного інвестування”, статті 5 „Оцінка іноземних інвестицій” іноземні інвестиції та інвестиції українських партнерів, включаючи внески до статутного капіталу підприємств, оцінюються в іноземній конвертованій валюті та у валюті України за домовленістю сторін на основі цін міжнародних ринків або ринку України.

Перерахування інвестиційних сум в іноземній валюті у валюту України здійснюється за офіційним курсом валюти України, визначеним Національним банком України.

При реінвестиціях прибутку, доходу та інших коштів, одержаних у валюті України внаслідок здійснення іноземних інвестицій, перерахування інвестиційних сум провадиться за офіційним курсом валюти України, визначеним Національним банком України на дату фактичного здійснення реінвестицій.

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 996 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar