Покров Среда 27.11.24, 02:36
Сайт
Главная » 2014 » Июнь » 17 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
22:17
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує

У 2014 році платники податків Нікопольщини сплатили понад 198 млн.грн. ЄСВ

На Нікопольщині надходження єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування продовжують стабільно збільшуватись.

За 5 місяців 2014 року платниками м. Нікополь, м. Марганець, м. Орджонікідзе, Нікопольського району та смт. Томаківка перераховано 198,1 мільйони гривень єдиного внеску на рахунки Держказначейства. Лише у травні цього року платниками ЄСВ спрямовано до бюджету 41,5 мільйони гривень.

Переважна частина цих коштів надійшла від роботодавців Нікопольщини, які нарахували та сплатили єдиний внесок на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно – правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності - зазначив заступник начальника Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Володимир Малиновський.

Нагадуємо, що своєчасна сплата ЄСВ надає можливість вчасно та у повному обсязі виплачувати пенсії. Недопущення заборгованості по виплатах пенсій – одне з важливих напрямків діяльності органів доходів і зборів.

 

Надходження до бюджету єдиного податку у порівнянні з минулим роком зростають

Протягом січня - травня 2014 року суб’єкти господарювання – юридичні особи та фізичні особи-підприємці, які перебувають на обліку в Нікопольській ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області та застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, сплатили до місцевого бюджету 10 844,0 тис. грн. єдиного податку. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження єдиного податку збільшились на 788,2 тис. грн., темп росту 107,8 відсотки.

 

Ігор Білоус: Для подолання корупції в державних органах потрібно радикально переглянути систему оплати праці

Для подолання корупції в державних органах потрібно радикально переглянути систему оплати праці. Про це заявив Перший заступник Міністра доходів і зборів України Ігор Білоус під час відкритого обговорення перших результатів роботи антикорупційної комісії при Міндоходів.

За словами керівника Міндоходів, середня заробітна плата фахівця у службі аудиту, робота якого вимагає високого рівня кваліфікації та відповідальності, складає 3 тис. грн. Це на 60% нижче середньої зарплати бухгалтера на підприємствах, які цей аудитор перевіряє. А середня зарплата голови районної ДПІ – 3,5 тис. грн., або в 2,3 рази менше за зарплату керівника облікової служби великого підприємства. Лише 3,4 % працівників Міндоходів мають зарплату вище 5 тис. грн.

«Щоб змінити ситуацію з корупцією, потрібно не просто реорганізувати Міндоходів. Необхідно радикально переглянути систему компенсацій, а для цього – реформувати податкову систему, скоротити кількість податків. Крім того, в державі в цілому слід переглянути підхід до державної служби і підняти соціальний статус державного службовця», - наголосив Ігор Білоус.

Проте це не означає, що в Державній фіскальній службі будуть толерантно ставитися до проявів корупції. «Я заявляю, що в нас – нульовий рівень толерантності до зловживань», - підкреслив Ігор Білоус, закликавши громадськість інформувати керівництво ДФС про факти корупції.

Керівник відомства запевнив, що жодне звернення щодо фактів корупції на всіх рівнях Державної фіскальної служби не залишиться без реакції.

 

Володимир Хоменко: Уперше в Україні буде створено державну службу, повністю адаптовану до євростандартів

Про це заявив заступник Міністра доходів і зборів України Володимир Хоменко під час робочого засідання за участю європейських експертів.

В Експертній раді взяли участь представники органів фінансових розслідувань Великобританії, Грузії, Латвії та Литви, Організації економічного співробітництва та розвитку, Європейського бюро по боротьбі з шахрайством та Міністерства доходів і зборів.

"Висновок європейських експертів, - сказав Володимир Хоменко. - Один із ключових моментів прийняття закону про створення Служби фінансових розслідувань. Це - вимога прем'єр-міністра Арсенія Яценюка, і без цього висновку законопроект розглядатися не буде".

Чиновник запевнив європейських експертів, що їх оцінки і рекомендації щодо вдосконалення концепції СФР будуть обов'язково враховані урядом при створенні служби: "Маємо прийняти з урахуванням досвіду Європи. Служба повинна відповідати основним вимогам ЄС".

Заступник міністра виклав концепцію створення Служби фінансових розслідувань (СФР) експертам, що спеціально прибули до Києва, у цілому вони схвально поставилися до засад цього відомства.

"Попередня влада організувала розкрадання бюджету як на стадії адміністрування податків, так і на стадії витрат бюджету. А це - десятки мільярдів доларів. Ключову роль у цьому зіграло Міністерство доходів і зборів. Податківці були організаторами злочинних схем тіньового оброту грошей, ці грошові потоки були направлені на збагачення Сім'ї, - систему збору і контролю бюджетних наповнень і витрат негайно потрібно реформувати", - пояснив Володимир Хоменко.

Заступник міністра запевнив: "Перше наше завдання - ліквідувати тиск на бізнес, почати відкритий діалог з бізнесом - маленьким, середнім, великим, з усім. Ми розпочали цей діалог з бізнесом, але це було непросто - через тотальну недовіру підприємців до влади як такої. Тому зараз ми намагаємося достукатися до суспільства і почути його у відповідь."

Розуміння суспільства і бізнесу дасть розуміння у Верховній Раді, вважає Володимир Хоменко: "Будемо просити, аби голосували поіменно - щоб суспільство бачило, хто з депутатів чиї інтереси захищає - свої чи державні".

 

Про рівноправність та справедливість сплати податків

Саме про це розповідав під час зустрічі з пресою в.о. начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Василь Андрухів.

За його словами: «Головна задача відомства - активізація ділової активності в регіоні, і як наслідок, збільшення надходжень до бюджету за рахунок ліквідації як тіньових фінансових схем, так і «податкових ям», а не тиску на бізнес. Ми керуємося принципами рівноправності та справедливості: «Податки своєчасно і в повному обсязі повинні сплачувати усі!».

За п’ять місяців поточного року платниками Дніпропетровщини сплачено більше 9 мільярдів 442 мільйонів гривень надходжень, зокрема: до Державного бюджету України – більше 2 мільярдів 313 мільйонів гривень; до місцевих бюджетів – більше 3 мільярдів 392 мільйонів гривень; єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування – більше 3 мільярдів 737 мільйонів гривень.

Головне управління Міндоходов області завжди відкрите до діалогу і готове продовжувати взаємодію як з бізнес – співтовариством, так і із засобами масової інформації. Разом з вами ми зможемо системно покращувати діловий клімат, збільшувати інвестиційну привабливість Дніпропетровської області» - зазначив в.о. начальника ГУ Міндоходів Дніпропетровської області Василь Андрухів.

 

Експерти: Україні негайно потрібна єдина система фінансових розслідувань

Про це заявив радник Служби розслідувань фінансових злочинів Литви Ігоріс Кржечковскіс під час робочого засідання за участю європейських експертів в Києві.

В засіданні Експертної ради взяли участь представники органів фінансових розслідувань  Великобританії, Грузії, Латвії та Литви, Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), Європейського бюро по боротьбі з шахрайством (OLAF) та Міністерства доходів і зборів України.

Учасники обговорили і попередньо схвалили концепцію майбутньої Служби фінансових розслідувань (СФР), яка має з'явитися в Україні. Експерти також поділилися досвідом створення та функціонування аналогічних служб у їх країнах та пообіцяли надати свої експертні висновки щодо концепції СФР в Україні.

"Одна справа - контроль, інша - потрібно допомогати бізнесу, щоб люди знали, що робити у тих чи інших ситуаціях, пов'язаних із податками або фінансовим шахрайством. Щоб бізнес не просто нам повідомляв про фінансові порушення, але й розумів, що й як робити. Тут наша служба виступає консультантом", - розповів представник литовського відомства.

"Україна має створити систему фінансового захисту, яка б ніколи не дозволила повторитися тому, що сталося при минулій владі з державними коштами, які тепер шукають по всьому світі. І така єдина структура потрібна Україні негайно", - переконаний він.

Крім усього, на думку Ігоріса Кржечковскіса, такий інструмент як СФР потрібен і для входження до ЄС: "Коли Литва вступала до Євросоюзу, нас спитали: а хто буде захищати гроші ваших інвесторів?" Відповіддю було створення Служби розслідувань фінансових злочинів".

Заступник начальника Слідчого департаменту Слідчої служби Міністерства фінансів Грузії Мераб Гамкрелідзе розповів, що у 2004 році в Грузії була аналогічна з нинішньою Україною ситуація. Створення фінансової поліції допомогло вирішувати чимало проблем, одною з перших була контрабанда, що проходила через Абхазію та Осетію: "Зі зброєю захищали кордони від контрабандистів".

Створення Служби давалося непросто, відчувався спротив бізнесу, який, утім, з часом підтримав цю фінансову структуру: "Адже ми допомагаємо бізнесу, наприклад, з проблемою підробної продукції. Не секрет, що було дуже багато випадків фальсифікації грузинських вин та Боржомі. Сьогодні цього немає завдяки нашій роботі. А ще у державних органах Грузії немає корупції, взагалі. І ми цим пишаємося".

У Великобританії, розповів офіцер зв'язку Королівської податкової та митної служби Філ Девіс, на збереження державних коштів, зокрема, працюють комп'ютерні програми, які фіксують будь-які відхилення від закону, всі нетипові операції суб'єктів господарської діяльності, чим одразу привертають увагу правоохоронців.

До всього, фінансове благополуччя країни знаходиться у руках кожного громадянина - у Великобританії ігнорування економічних злочинів проти держави є кримінальним злочином.

"Від громадян отримуємо тисячі повідомлень про фінансові махінації. Навіть якщо я вирішив відправити грошовий переказ своїй бабусі в Конго, а банк вирішить, що це - підозріла транзакція, перед тим, як її провести, повідомить про неї у Службу", - розповідає Філ Девіс.

Держава не шкодує грошей на підготовку кадрів для такого відомства, навчає і ретельно підбирає співробітників, над якими - суворий контроль: "не всі кандидати проходять такий жорсткий відбір, зате не було ще жодного покарання щодо наших співробітників", - розповідає британець.

Королівська податкова та митна служба може отримувати частину повернутих державі коштів для власних потреб, наприклад, навчання співробітників.

Експерт OLAF Андреа Венегоні запевнив представників Міндоходів, що організація готова допомогти Україні у створенні СФР і технічно, і фінансово: "Ми можемо оплатити квиток на потяг, лише скажіть куди ви прямуєте".

 

З початку року до зведеного бюджету забезпечено 166,2 млрд. грн. платежів

Протягом січня-травня 2014 року Міністерством доходів і зборів України до зведеного бюджету забезпечено 166,2 млрд. грн. платежів, у т.ч. до місцевих бюджетів – 35,6 млрд. гривень.

Збір платежів до державного бюджету становить 130,6 млрд. грн., з них податковими органами забезпечено 85,3 млрд. грн., митними органами – 45,4 млрд. гривень

До загального фонду державного бюджету надходження склали 122,5 млрд. грн., з них податковими органами забезпечено 82,6 млрд. грн., митними органами – 39,9 млрд. гривень.

У розрізі основних платежів за січень-травень поточного року забезпечено надходження податку на прибуток підприємств у сумі 22,6 млрд. грн., податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів – 34,3 млрд. грн., податку на додану вартість із ввезених на територію України товарів – 35,6 млрд. грн., акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів – 9,3 млрд. грн., платежів за користування надрами – 6,1 млрд. грн., ввізного мита – 3,9 млрд. гривень.

Платникам податків, за оперативними даними, відшкодовано податку на додану вартість у розмірі 18 млрд. грн., у тому числі в автоматичному режимі – 10,6 млрд. гривень.

 

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області скоординовано заходи на усунення переумов корупції

За 5 місяців 2014 року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взято участь у проведенні 129 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 79 фактів порушення вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, зокрема:

- проведено 51 перевірка стану охорони та пожежної безпеки приміщень структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, при цьому у всіх випадках були виявлені недоліки;

- відкрито 14 кримінальних проваджень, в тому числі 2 – за фактом вимагання та отримання хабара;

- виявлено 14 кримінальних правопорушень, скоєних співробітниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області.

Безпосередньо за матеріалами управління внутрішньої безпеки відкрито 13 кримінальних проваджень та виявлено 13 кримінальних правопорушень, в тому числі 1 – за фактом вимагання та отримання хабара.

В якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, співробітниками управління внутрішньої безпеки проведено: 359 лекцій та співбесід зі працівниками та кандидатами на працевлаштування до органів Міндоходів; винесено 52 офіційних застереження про недопущення протиправної поведінки; матеріали УВБ, в тому числі про функціонування проекту «Пульс» транслювались у 79 теле- та радіопрограмах, 16 опубліковано у друкованих ЗМІ, 19 у мережі Інтернет; перевірено 153 кандидати на зайняття посад в органах Міндоходів, з яких 13 відмовлено у призначенні на посаду.

 

Про отримання посилених сертифікатів електронних ключів

Нікопольська ОДПІ запрошує юридичних і фізичних осіб отримати посилені сертифікати електронних ключів Міністерства доходів і зборів України за адресою: м. Нікополі пр-т. Трубників 27 (каб.112 на 1 поверсі Нікопольської ОДПІ).

Посилені сертифікати електронних ключів оформлюються цілком безкоштовно і дають можливість подавати до органів Міндоходів звітність у електронному вигляді зі свого робочого місця, офісу чи дому.

Фахівці органів Міндоходів у місті Нікополь щиро дякують платникам податків, які вже звітують в он-лайн режимі, і нагадують, що в електронному вигляді до органів Міндоходів можна також подавати митні декларації та декларації про доходи громадян, отримані у минулому році.

Для отримання сертифікату посиленого електронного ключа Міністерства доходів і зборів України необхідно подати:

Юридичним особам

1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);

2) оригінал статуту (положення про установу, філію);

3) документи, що підтверджують повноваження керівника заявника;

4) документи, що підтверджують належність підписувала до юридичної особи – заявника;

5) копії паспортів заявника та підписувачів; копія облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО керівника та головного бухгалтера).

Фізичним особам та фізичним особам – підприємцям

1) заповнену та підписану Реєстраційну картку (отримується у органі Міндоходів);

2) копію паспорту;

3) копію облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду ДРФО).

Більш докладно з порядком отримання сертифікату посиленого електронного ключа можна ознайомитись на веб-сайті Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України acskidd.gov.ua.

 

До Дніпропетровської митниці Міндоходів 96% митних декларацій подається в електронному вигляді

У травні 2014 року, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, кількість митних декларацій, які подаються до Дніпропетровської митниці Міндоходів в електронному вигляді збільшилася на 20 відсотків.

Так, протягом травня 2014 року, до Дніпропетровської митниці Міндоходів з 12 тисяч 408 митних декларацій 11 тисяч 912, або 96% від загальної кількості, подано в електронному вигляді. В той час, як за відповідний період 2013 року з більш, як 13 тисяч 900 митних декларацій, в електронному вигляді було подано менше 10 тисяч 230.

Всього з початку 2014 року Дніпропетровською митницею Міндоходів оформлено 58 тисяч 147 митних декларацій, з яких 55 тисяч 317, або 95 відсотків, в електронному вигляді.

Тож, представники бізнесу Дніпропетровщини без будь-яких обмежень можуть здійснювати декларування в електронному вигляді в усіх митних режимах. Електронні процедури безкоштовні та зручні для підприємців, тому вони практично повністю відмовилися від надання декларацій на паперових носіях.

Нагадуємо, що електронне декларування вантажів доступне усім суб’єктам, які перебувають на обліку Дніпропетровської митниці Міндоходів та мають засоби електронного цифрового підпису.

 

Склад контрафактного елітного алкоголю імпортного походження виявили у Дніпропетровську

Партію лікеро-горілчаної продукції відомих іноземних бренді в викрили співробітники слідчого та оперативного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області в орендованому складському приміщенні міста.

Незаконним розповсюдженням елітних лікеро-горілчаних виробів на території Дніпропетровської області займався 33-річний мешканець міста, за допомогою Інтернет мережі. Він заздалегідь створив рекламний сайт, орендував декілька складів для готової продукції, де й розташовував перевалочний пункт зберігання контрафактного алкоголю - віскі, коньяку, рому, вина, горілки т.і. За телефонним номером розміщеним у Інтернет-сайті бухгалтер приймала замовлення від клієнтів, а кур'єр здійснював кур'єрську доставку.

Торгівля велася без ліцензій на право торгівлі лікеро-горілчаними виробами та й взагалі будь-яких дозвільних документів торгівець не мав. Елітні напої розповсюджувалися й через коло знайомих "горе-підприємця" за готівку. Пляшки "елітки" були обклеєні акцизними марками інших держав або не обклеєні взагалі ніякими марками, що в свою чергу ставило під сумнів їх походження.

Всього за результатами обшуку було вилучено понад 4000 пляшок елітних лікеро-горілчаних виробів ємкістю відО,5 до 4,5 л. таких відомих світових брендів як Сhivas Regal, Магtіnі, Djac Denials, Absolut, Ваlantays, та інші. Загальна сума вилученої продукція склала майже 1,5 млн. грн.

Зазначені заходи проводились в рамках порушеного кримінального провадження за ст.204 КК України незаконне зберігання чи збут підакцизних товарів, слідчі дії тривають.

 

Дніпропетровське підприємство намагалося заощадити за рахунок держави 2,4 млн. грн.

Співробітниками управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області викрито махінації дніпропетровського ТОВ «У», яке намагалося привласнити бюджетні кошти у сумі 2,4 млн. грн.

Так, в ході перевірки з’ясувалось, що посадові особи ТОВ «У» з метою заволодіння державними коштами, здійснили службове підроблення документів при постачанні товарів та проведенні робіт для державного комунального підприємства.

В подальшому, ці посадові особи з метою легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом, здійснили фінансові операції з державними коштами на загальну суму 2,4 млн. грн. шляхом перерахування їх на рахунок «фіктивних» підприємств, достовірно знаючи, що ці підприємства зареєстровані на «підставних» осіб і ніякої фінансово-господарської діяльності не здійснювали.

На теперішній час триває слідство.

 

На дніпропетровському підприємстві «забули» сплатити 4 млн. грн. єдиного внеску

На підприємстві «С» фахівцями слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області викрито факт ухилення від сплати в особливо великих розмірах єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 4 млн. грн.

В ході перевірки з’ясувалось, що службова особа підприємства «С» чи умисно, чи через необізнаність із вимогами законодавства, не перераховувала до фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування сплату єдиного внеску.

За вказаним фактом слідчими відкрито кримінальне провадження за ознаками злочину, передбаченого частиною 2 статті 212-1 КК України «Ухилення від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Ця стаття передбачає покарання у вигляді штрафу від тисячі п'ятисот до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Однак, відповідно до частини 4 статті 212-1 КК України, особа, яка вперше вчинила діяння, передбачені частинами першою або другою цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо вона до притягнення до кримінальної відповідальності сплатила єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування чи страхові внески на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування, а також відшкодувала шкоду, завдану фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування їх несвоєчасною сплатою (штрафні санкції, пеня).

Посадовець підприємства «С» повністю відшкодував завданої злочином шкоди, у зв’язку з чим слідчими ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області до суду скеровано кримінальне провадження з клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності.

 

За п’ять місяців 2014 року у Дніпропетровській області виявлено більше 5 тисяч неоформлених найманих працівників

За п’ять місяців 2014 року, підрозділами Міндоходів Дніпропетровської області, під час перевірки діяльності 1 тисячі 668 суб’єктів господарювання виявлено 5 тисяч 121 найманий працівник без офіційного оформлення трудових відносин.

Відповідно, суб’єктами господарювання не нараховувався і не сплачувався до бюджету податок на доходи фізичних осіб і та єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. А працівники, що оформлені на роботу "не офіційно" втрачають право на соціальний захист, трудові права і пенсійне забезпечення.

Всього, за результатами перевірок суб’єктів господарювання Дніпропетровської області з питань своєчасного та правильного нарахування ПДФО та ЄСВ, органами Міндоходів області до Державного бюджету донараховано 9 мільйонів 564 тисячі гривень податку на доходи фізичних осіб і єдиного соціального внеску.

 

У Дніпропетровській області проводиться місячник легалізації трудових правовідносин

На Дніпропетровщині з 1 липня 2014 року розпочинається «Місячник добровільної легалізації трудових відносин у Дніпропетровському регіоні», який продовжиться до 31 липня поточного року.

Проведення Місячника направлене на реалізацію принципу організаційної єдності, спрощення процедури реалізації трудових правовідносин між суб'єктами господарювання і найманими працівниками, скорочення часу, витраченого підприємцями на реєстрацію трудових договорів та отримання якісної інформації з питань трудового та податкового законодавств.

У цей період всі суб'єкти господарювання зможуть:

- провести у найкоротший термін реєстрацію трудових договорів в спеціально відведених приміщеннях районних (міських) центрів зайнятості;

- одержати в центрах зайнятості і державних податкових інспекціях Головного управління Міндоходов в Дніпропетровській області безкоштовні послуги консультантів з питань трудового і податкового законодавств.

 

Роздрібна торгівля алкоголем платником єдиного податку

Нікопольська ОДПІ нагадує, що платникам єдиного податку заборонено здійснювати продаж підакцизних товарів, крім роздрібного продажу фізичними особами - платниками єдиного податку пива та столових вин.

Разом з цим, суб’єкти господарювання при здійсненні господарської діяльності мають враховувати норми статті 15-3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», якою встановлені обмеження щодо продажу пива та столових вин (а саме, щодо заборони продажу пива та вин столових особами, які не досягли 18 років, та особам, які не досягли 18 років, у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, у невизначених для цього місцях торгівлі тощо).

 

Торгівля алкогольними та слабоалкогольними напоями

Нікопольська ОДПІ нагадує, що роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) може здійснюватись суб’єктами господарювання усіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Алкогольні напої - це продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукровмістких матеріалів або виготовлені на основі харчових  спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об’ємних одиниць (відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22.04, 22.05, 22.06, 22.08).

Слабоалкогольні напої – це алкогольні напої з вмістом етилового спирту від 1,2 до 8,5 відсотка об’ємних одиниць та екстрактивних речовин не більш як 14,0 г на 100 см3, виготовлені на основі водно-спиртової суміші з використанням інгредієнтів, напівфабрикатів та консервів, насичені чи ненасичені діоксидом вуглецю («Джин-тонік», «Ром-кола», «Бренді-кола», «Лонгер»).

 

«Хмільний збір» за безалкогольне пиво

Платниками збору на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства є суб’єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності та підпорядкування, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування алкогольні напої та пиво.

Враховуючи наведене, суб’єкти господарювання, які реалізують в оптово-роздрібній торговельній мережі та мережі громадського харчування пиво, зобов’язані сплачувати збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства у розмірі 1,5% з усієї виручки від реалізації пива, у т.ч. і безалкогольного.

 

Про вартість горілки та цигарок

З 1 липня 2014 року ставки акцизного податку на алкогольні напої та тютюнові вироби підвищуються на 25%.

Так, на вермути та кріплені вина ставка акцизу збільшується з 2,86 грн. до 3,58 грн. за літр, вина ігристі - з 4,16 грн. до 5,2 грн. за літр.

Ставка акцизу на спирт, спиртові дистиляти, алкогольні напої підвищується з 56,42 грн. до 70,53 грн. за літр 100% спирту.

Специфічні ставки акцизу на сигарети без фільтра збільшуються з 77,5 до 96,88 грн. за тис. шт., з фільтром - з 173,2 до 216,5 грн. за тис. шт.

 

Відшкодування ПДВ облігаціями

Платники ПДВ можуть отримувати відшкодування ПДВ облігаціями внутрішньої державної позики.

Отримання відшкодування ПДВ облігаціями внутрішньої позики - справа суто добровільна та прирівнюється до видачі платнику податку суми бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на рахунок платника податку.

Відшкодування ПДВ шляхом оформлення облігацій внутрішньодержавної позики з терміном обігу п’ять років здійснюється платникам ПДВ, у яких є задекларовані до відшкодування суми податку до 1 січня 2014 року, підтверджені перевірками та не відшкодовані станом на теперішній час, на підставі поданої заяви до контролюючого органу, в якому платник перебуває на обліку.

Погашення зазначених облігацій проводитиметься кожні півроку згідно з сумою, визначеною у купоні до облігації, з одночасним нарахуванням та виплатою відсотків за такою сумою у розмірі до 9,5% річних.

Порядок випуску, обігу, погашення зазначених облігацій внутрішньої державної позики, а також нарахування процентів на них затверджуено постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 № 139 «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість».

 

Щодо обов’язкової реєстрації платником ПДВ

Якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, нарахована (сплачена) особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 300 тис. грн. (без урахування ПДВ), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку на додану вартість в контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання), крім особи, яка є платником єдиного податку.

У разі обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій - 300 тис. грн.

Будь-яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, і у випадках та в порядку, передбачених статтею 183 Податкового кодексу України, не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату цього податку на рівні зареєстрованого платника без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

Платником ПДВ також є особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми 300 тис. грн., а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством.

 

Особливості заповнення окремих граф податкової накладної під час спорудження майнового комплексу

Залежно від сукупності всіх умов договору спорудження майнового комплексу постачанням може вважатися:

·        одна послуга в цілому;

·        окремі послуги за відповідними об’єктами, які входять до складу комплексу.

В обох випадках мають виписуватись дві податкові накладні (п.201.7 Податкового кодексу України):

·        перша - на суму отриманого авансу;

·        друга - на різницю між сумою за актом виконаних робіт та сумою отриманого авансу.

Друга накладна складається на дату підписання акту.

У першому випадку до графи 7 першої податкової накладної вноситься приблизна ціна всього комплексу, а до графи 7 другої податкової накладної - фактична ціна всього комплексу згідно з актом виконаних робіт.

У другому випадку у графі 7 першої податкової накладної зазначається приблизна ціна робіт за відповідним об’єктом, що входить до складу комплексу, а у графі 7 другої податкової накладної - фактична ціна цього об’єкту згідно з актом виконаних робіт.

 

Розрахунок коригування

Випадки коригування суми податкових зобов’язань постачальника та податкового кредиту отримувача передбачені статтею 192 Податкового кодексу України. Таке коригування проводиться у разі:

зміни суми компенсації вартості товарів/ послуг, зокрема перегляд цін;

повернення товарів/послуг особі, яка їх надала;

повернення постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг.

Якщо продавцем - платником ПДВ на дату отримання авансової оплати були визначені податкові зобов’язання з ПДВ та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів/послуг чи відбулася зміна умов договору, в результаті якої постачання товарів/послуг скасовано, а аванс повернуто, то продавець - платник ПДВ має право виписати розрахунок коригування до податкової накладної та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

 

 

Оподатковуємо відсотки по депозитах

З 1 липня 2014 року наберуть чинності зміни до Податкового кодексу України, внесені Законом України від 27.03.2014 № 1166-VII „Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні” в частині обкладення податком на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) процентів по депозитах.

Так, дохід фізичної особи у вигляді процентів, нарахованих на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок а також процентів, нарахованих на внесок (депозит) члена кредитної спілки у кредитній спілці, обкладатиметься ПДФО за ставкою 15%. При цьому база оподаткування визначається як сума процентів, що перевищує на рік 17 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, установленого законом на 1 січня звітного року (у 2014 році — сума процентів понад 20706 грн.).

Утримувати і перераховувати до бюджету ПДФО зобов’язані кредитні спілки та інші організації, що виплачують проценти фізичній особі.

А ось банківські установи звільнені від зобов’язання утримувати і перераховувати податок із суми доходу у вигляді процентів, але повинні подавати інформацію до територіальних органів Міндоходів за встановленою формою (№ 1ДФ). У ній банки тільки зазначатимуть суму доходу у вигляді нарахованих процентів. А сума податку повинна бути сплачена фізичною особою самостійно - за результатами подання річної декларації про майновий стан і доходи.

Якщо база оподаткування звітного податкового року (для процентів з вирахуванням 17 прожиткових мінімумів):

не перевищує 204 прожиткових мінімуми (у 2014 році - 248472 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 15%;

перевищує 204, але не більше 396 прожиткових мінімумів (у 2014 році - 482328 грн.) - до суми перевищення застосовується ставка 20%;

перевищує 396 прожиткових мінімумів - до суми перевищення застосовується ставка 25%.

 

Щодо припинення корупції

З метою забезпечення відкритості й прозорості діяльності органів ГУ Міндоходів у Дніпропетровської області забезпечено інформування платників податків про функціонування антикорупційного сервісу Міністерства доходів і зборів України «Пульс», доступний клієнтам податкової служби та митниці. Ефективний сервіс за гарячою лінією (044) 284-00-07 попереджує:

- труднощі в спілкуванні;

- некоректне ставлення;

- перевищення повноважень;

- неякісне обслуговування

та працює за принципом CALL-BACK - зворотній зв’язок.

 

Нарахування єдиного внеску на вартість санаторних путівок

Для роботодавців і найманих працівників базою для нарахування єдиного внеску, зокрема, є сума нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що включаються відповідно до Закону про оплату праці.

Вартість путівок працівникам і членам їх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства, входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних і компенсаційних виплат.

Вартість путівки, що надається підприємством працівнику, є об'єктом для нарахування та утримання єдиного внеску.

Водночас путівки на санаторне-курортне лікування за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, видані застрахованим особам, не є об'єктом для нарахування та утримання єдиного внеску.

 

Сертифікати з перевезення товарів

З червня 2014 р. митниці Міндоходів здійснюватимуть видачу сертифікатів на товари українського походження, що експортуються до держав Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ), у зв’язку з чим надано Методичні рекомендації оформлення та видачі сертифікатів з перевезення товарів з України за формою «EUR.1»; Правила визначення походження товарів до Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ; приклад заповнення граф сертифіката з перевезення товарів з України «EUR.1»; електронну форму сертифіката з перевезення товарів з України за формою «EUR.1» для заповнення його машинописом.

Для видачі сертифіката експортер або його уповноважена особа має надати митниці Міндоходів такі документи:

·             заяву, що містить декларацію експортера для видачі сертифіката (далі - заява), за формою, визначеною додатком 3А до Угоди;

·             заповнений відповідно до вимог Угоди бланк сертифіката (оригінал сертифіката, дві паперові копії сертифіката);

·             документи, що підтверджують походження товарів з України, зазначених у сертифікаті при першій поставці таких товарів до держав ЄАВТ.

Сертифікат видається безоплатно на одну партію товарів, що експортуються, під час здійснення/гарантування або після експорту товару у випадках, встановлених Угодою про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ, протягом трьох робочих днів з дня, наступного після реєстрації заяви у митниці Міндоходів. Термін дії сертифіката – 4 місяці з дати його видачі.

(Лист Міністерства доходів і зборів України від від 20.05.2014 р. №11597/7/99-99-24-02-08-17).

 

З якого місяця ФОП, яка обрала спрощену систему оподаткування, звільняється від сплати ЄВ, якщо вона набула право на пенсію за віком не з початку звітного періоду?

Фізична особа – підприємець, яка обрала спрощену систему оподаткування, нараховує та сплачує ЄВ за кожний повний або неповний відпрацьований місяць. Місяць, в якому фізична особа – підприємець на спрощеній системі оподаткування набула право на пенсію за віком, відноситься до базового звітного періоду, за який сплачується ЄВ у розмірі, що визначається платником самостійно, але не менше мінімального страхового внеску.

Таким чином, зазначена особа звільняється від сплати за себе ЄВ з місяця, що настає за датою призначення платнику пенсії.

 

Чи мають право громадяни України, які працюють за межами країни, на добровільну сплату ЄВ?

Відповідно до абзацу четвертого частини 1 статті 10 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями, платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, є громадяни України, які працюють за межами України, – на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, та пенсійне страхування.

 

Реєстрація книг обліку розрахункових операцій

Нікопольська ОДПІ нагадує, що на теперішній час до реєстрації в органах Міндоходів приймаються книги ОРО, форми яких затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 №417 «Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій» (далі - Порядок №417), за умови, що на титульну сторінку книг ОРО вносяться додаткові реєстраційні відомості, які засвідчуються підписом посадової особи та печаткою відповідального підрозділу органу Міндоходів.

У разі придбання суб’єктами господарювання книг ОРО за формами, затвердженими Порядком №417 до набрання чинності наказом Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 №844 «Про внесення змін до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій», реєстрація таких книг в органі Міндоходів можлива у разі внесення змін до розділу III книги ОРО на РРО та до сторінки для щоденних записів книги ОРО на окрему господарську одиницю, що забезпечить їх відповідність формам книг ОРО, визначеним цим наказом.

 

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1050 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar