Покров Среда 27.11.24, 02:42
Сайт
Главная » 2014 » Август » 13 » Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує
12:15
Нікопольська ОДПІ ГУ у Дніпропетровській області інформує

За січень - липень звітного року бізнес Нікопольщини поповнив казну на 395,7 млн. гривень

Про це повідомив виконуючий обов’язки начальника Нікопольської ОДПІ Віктор Ковальчук. За його словами за січень - липень 2014 року податківці Нікопольщини спрямували до бюджетів всіх рівнів 395,7 млн. гривень.

Зокрема, в січні – липні 2014 року до загального фонду держбюджету від платників Нікопольщини надійшло 76,9 млн. грн. Найбільшу питому вагу у структурі податкових зборів, як і раніше, мають два податки – ПДВ – 40,7 млн. грн. та податок на прибуток – 15,4 млн. гривень.

Місцевий бюджет у січні – липні 2014 року отримав 318,8 млн. гривень. Основними джерелами наповнення місцевого бюджету є податок з доходів фізичних осіб (71,3 від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів), плата за землю (18,2% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів) та єдиний податок (4,6% від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів).

Виконуючий обов’язки начальника Нікопольської об’єднаної державної податкової інспекції Віктор Ковальчук зазначив, що головним завданням Міністерства доходів і зборів України є забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевого бюджетів. Робота Нікопольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області націлена на розвиток та зміцнення партнерських відносин з представниками бізнесових структур міста та району. Конструктивна співпраця з платниками податків на засадах довіри та взаємодопомоги, покращення якості їх обслуговування, зниження адміністративного тиску, сприяють наповненню бюджетів та забезпеченню соціального захисту громадян.

 

Легалізація доходів за рахунок добровільного оформлення найманих працівників

Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що з метою проведення роботи з легалізації заробітної плати протягом операції «Урожай-2014» проводились зустрічі з керівниками підприємств агропромислового комплексу. В результаті проведеної індивідуально – роз’яснювальної роботи станом на 01.08.2014 відпрацьовано 33 юридичні особи, в т.ч.:

21 підприємство підвищило розмір виплати заробітної плати 399 найманим працівникам.

Легалізовано доходу за рахунок підвищення заробітної плати на загальну суму 282,9 тис. грн. За рахунок підвищення розміру виплати заробітної плати додаткові надходження до бюджету склали:

- з податку на доходи фізичних осіб в розмірі 38,4 тис.грн.;

- з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в розмірі 127,6 тис.грн.

Також, 12 підприємств добровільно оформили додатково 124 найманих працівника.

Легалізовано доходу за рахунок добровільного оформлення найманих працівників в розмірі 79,6 тис. грн. Додаткові надходження з податку на доходи фізичних осіб за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали 11,2 тис. грн. Додаткові надходження з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за рахунок добровільно оформлених найманих працівників склали 28,6 тис.грн.

«Нікопольською ОДПІ постійно проводиться активна роз’яснювальна робота серед роботодавців і громадян щодо неприпустимості та можливих правових наслідків використання найманої праці з порушенням трудового законодавства, важливості оформлення трудових відносин належним чином.

Шановні громадяни! Ваша легальна зарплата – Ваш гарантований державою соціальний захист!», - зазначив Володимир Малиновський.

 

Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації в податковому законодавстві стосовно введення військового збору».

Серпневими днями відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації в податковому законодавстві стосовно введення військового збору». На питання респондентів відповідав заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський. Під час сеансу надходили наступні питання:

1. Питання. Хто є платниками військового збору?

Відповідь. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платниками збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ. Згідно з п. 162.1 ст. 162 ПКУ платниками є

фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні;

податковий агент.

2. Питання. Що є об’єктом оподаткування військовим збором?

Відповідь. Відповідно до п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, тощо.

Нараховані до 03.08.2014 доходи, але виплачені після 03.08.2014, не підлягають оподаткуванню військовим збором.

3. Питання. На який період встановлюється військовий збір?

Відповідь. З 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», яким, зокрема, встановлено військовий збір. Відповідно до п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями військовий збір встановлюється тимчасово, до 1 січня 2015 року.

4. Питання. Яка ставка військового збору?

Відповідь. Відповідно до п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування.

5. Питання. Які особи є відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету?

Відповідь. Відповідно до п.п. 1.5 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 ПКУ.

6. Питання. Як здійснюється нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору?

Відповідь. Відповідно до п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ для податку на доходи фізичних осіб, за ставкою, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX ПКУ (1,5 відсотка від об’єкта оподаткування).

 

  Міндоходівці приймають активну участь у справах міста

На днях у Дніпропетровській міській раді проведено розширене засідання робочої групи з дотримання у м. Дніпропетровську принципів державної регуляторної політики, членом якої є начальник інформаційно-комунікаційного управління ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Манушак Осипова.

Під час засідання представники інститутів громадянського суспільства, бізнесу, депутатів міської ради та органів влади обговорили зміни, внесені до статті 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» Законом України від 05.06.2014 №1319-VII, а також питання, пов’язані з організаційними заходами з нагоди відзначення у м. Дніпропетровську Дня підприємця - 2014.

Манушак Осипова звернула увагу присутніх на те, що в області в цілому, та у м. Дніпропетровську, зокрема, закінчується проведення «Місячника легалізації трудових відносин у Дніпропетровському регіоні», під час якого роботодавці та наймані працівники не тільки можуть отримати вичерпні роз’яснення з питань оформлення трудових відносин роботодавців з найманими працівниками, соціального захисту найманих працівників, додержання вимог податкового законодавства та законодавства з питань єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, але й зареєструвати відповідні трудові договори. Також присутні ознайомлені з ходом проведення операції «Урожай – 2014».

 

Митниками Дніпропетровщини з початку року складено 71 протокол про порушення митних правил

З початку 2014 року на дванадцяти митних постах Дніпропетровської області фахівцями Дніпропетровської митниці Міндоходів складено більше 70-ти протоколів про порушення митних правил. «Найбільш часті правопорушення у митній сфері - це подання завідомо неправдивих даних про товар, який переміщується через кордони України та внесення до митних декларацій недостовірних даних» - повідомила під час інтерв’ю для представників ЗМІ заступник начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил оперативного управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці Міндоходів Ірина Романенко.

Враховуючи значні обсяги експорту та імпорту в регіоні, лише на одному з митних постів міста Дніпропетровська «Дніпропетровськ-Лівобережний» здійснюється митне оформлення близько 700-т підприємств області, а митникам завдяки дистанційним методам декларування вдається виявляти порушення митного законодавства. За словами Ірини Романенко, на сьогодні в електронному вигляді у Дніпропетровській області подається 99,8 відсотків митних декларацій, що дозволяє заздалегідь виявляти ризики порушення митного законодавства. Для порівняння у 2013 році, наприклад до митного посту «Дніпропетровськ – Лівобережний подавалося в електронному вигляді 86,5 відсотків митних декларацій.

«За діючим Митним кодексом, при виявленні митного правопорушення за рішенням суду не лише конфіскується товар, але й до бюджету сплачується його вартість. Так, з початку року за судовими рішеннями Дніпропетровської області за порушення митних правил до державного бюджету порушниками митного законодавства вже сплачено 1 мільйон 200 тисяч гривень» - повідомила заступник начальника відділу провадження у справах про порушення митних правил оперативного управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Ірина Романенко.

 

 З наступного року ПДВ в автоматичному режимі відшкодовуватиметься на місяць раніше, - Ігор Білоус

Нова система електронного адміністрування податку на додану вартість дозволить здійснювати бюджетне відшкодування ПДВ експортерам та імпортерам в автоматичному режимі на місяць раніше, ніж зараз. Про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус сьогодні під час прес-конференції в Інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна».

Такі новації передбачені законодавчими змінами, внесеними до Податкового кодексу України. Електронна система адміністрування ПДВ почне діяти з 1 січня 2015 року та стане системним рішенням для ліквідації «податкових ям» та махінацій з цим податком.

«За допомогою електронного адміністрування буде забезпечено відповідність сум нарахованого та сплаченого ПДВ, оскільки суми ПДВ від доданої вартості гарантуються грошовими коштами. При цьому обігові кошти платників ПДВ відволікаються мінімально», – підкреслив Ігор Білоус.

Запровадження нової системи, впевнений керівник відомства, унеможливить формування фіктивного кредиту та отримання неправомірного відшкодування ПДВ з бюджету, а це, у свою чергу, сприятиме підвищенню рівня надходжень податку до бюджету. Крім того, буде скорочено обсяг тіньової економіки в країні та витрати держави на адміністрування ПДВ.

«Така система підвищить прогнозованість процесу мобілізації податку на додану вартість до державного бюджету. Надходження ПДВ вже сягає майже 40 відсотків від усіх податкових надходжень і я переконаний, що потенціал цього податку для наповнення бюджету ще не вичерпано», – підкреслив Голова ДФС.

Електронна система складатиметься з трьох основних елементів: Єдиного електронного реєстру податкових накладних, з банку, в якому автоматично будуть відкриті рахунки усім платникам ПДВ та з бази даних митниці в частині інформації про імпорт та експорт товарів.

Так, з 1 січня наступного року для всіх платників ПДВ в автоматичному режимі відкриють електронні рахунки в банку, який буде створений та підконтрольний Національному банку України. Усі податкові накладні реєструватимуться в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді, а для цього платник повинен мати достатню суму податкового кредиту, підтвердженому зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними та сплатою ПДВ при імпорті товарів.

«Неможливо буде відшкодувати суму більшу за ту, яка накопичена на цьому рахунку. Крім того, це частково вирішить проблему з контрабандою. Легалізувати «чорну» контрабанду у великому об’ємі буде неможливо», – підкреслив Ігор Білоус.

Крім того, наслідком запровадження електронного адміністрування стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції.

Буде скорочено кількість обтяжливих для бізнесу звірок та перевірок, зокрема, перевірок бізнесу «по усьому ланцюгу постачань до виробника або імпортера». «Нарешті, скоротиться та спроститься звітність з ПДВ. При цьому, основні правила обчислення ПДВ, до яких звикли платники, будуть збережені», – сказав Голова ДФС.

 

Ігор Білоус: В Україні буде скорочено кількість податків з 22 до 9

«Відповідно до запропонованої податкової реформи в Україні буде скорочено кількість податків з 22 до 9», - про це заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на Eспресо TV

Зокрема, скасовуються збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності; рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір та збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства.

Голова Державної фіскальної служби зазначив, що основні проблеми української податкової системи – це кількість податків та система їх адміністрування. Для вирішення цих проблем Уряд України пропонує комплексний план змін в податковій системі.

«Крім того, наслідком запровадження нової податкової системи стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції», – наголосив Ігор Білоус.

З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку запропоновано реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований сього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишиться всього 3.

З метою зниження навантаження на фонд оплати праці у Концепції представлені кілька моделей реформування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Також пропонується створення Служби фінансових розслідувань.

Розроблену Концепцію реформування податкової системи винесено на обговорення громадськості та бізнесу, яке триватиме місяць. Після цього остаточний проект Закону про економічне зростання буде подано на розгляд Верховної Ради України.

Ігор Білоус: Якщо депутати підтримують нові податкові зміни, ми будемо мати нову країну

«Якщо депутати підтримують та ухвалять нові податкові зміни, ми будемо мати нову країну», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на Eспресо TV.

На засіданні Кабінету Міністрів України 6 серпня 2014 року Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк презентував комплексний план змін у податковій системі.

Частина податків, відповідно до концепції Кабінету Міністрів України, скорочується і узагальнюється.

«В аграрному секторі буде переведено на загальну систему оподаткування підприємства, у яких обсяг виручки перевищує 20 млн. грн., а площа сільгоспугідь становить більше 3 тис. гектарів землі. Інші підприємства залишаються на діючій пільговій системі оподаткування», – наголосив Ігор Білоус.

За підрахунками Уряду, на загальну систему оподаткування буде переведено 10% суб’єктів підприємницької діяльності, які працюють в аграрному секторі.

«Наше відомство, представники громадських організацій та бізнесу усіх рівнів, виробили спільну позицію щодо того, яка система оподаткування повинна існувати у державі», - підкреслив керівник Державної фіскальної служби.

 

 Новостворена Рада з кадрових питань Державної фіскальної служби України розпочала роботу

1 серпня 2014 року за участі Голови ДФС Ігоря Білоуса проведено перше установче засідання Ради з кадрових питань Державної фіскальної служби України, яку створено наказом ДФС України від 30.07.2014 № 21 „Про Раду з кадрових питань ДФС України”. До складу Ради увійшли представники громадськості та бізнесу.

„Рада з кадрових питань ставить собі на меті забезпечити прозору процедуру відбору кандидатів на вищі керівні посади, а також сприяти залученню найкращих професійних кадрів до роботи у ДФС України. Не зникло з порядку денного, на жаль, й питання боротьби з корупцією, в тому числі всередині податкового відомства. Та врешті-решт, імідж податківців в очах платників податків повинен бути остаточно змінений”, - зазначила голова Ради, віце-президент Міжнародної громадської організації „Рада незалежних бухгалтерів та аудиторів” Олена Макеєва.

На першому етапі роботи комісії передбачено провести відбір кандидатів на посади начальників Головних управлінь в областях, місті Києві та митниць ДФС.

„Принципово змінено підхід до відбору кандидатів на вищі керівні посади. Фокус нашої уваги – це перспектива. Ми чекатимемо від потенційних кандидатів на вищі керівні посади їхніх особистих поглядів щодо перспектив розвитку ДФС України та побудови відкритого діалогу між бізнесом і владою”, - підкреслила Олена Макеєва.

У ході засідання було прийнято низку рішень та затверджено деякі установчі документи, а саме:

-  „Положення про Раду з кадрових питань Державної фіскальної служби України”;

- „Перелік інформації про кандидатів на керівні посади в територіальних органах ДФС, яка використовується Радою під час прийняття рішень”;

- „Процедуру відбору та оцінювання кандидатів”.

Отримання документів від кандидатів на посади начальників Головних управлінь та митниць ДФС передбачено здійснювати протягом десяти календарних днів з дня оголошення про початок їх приймання.

Оголошення буде розміщено на офіційному веб-порталі та доведено до громадськості через центри обслуговування платників податків та офіційне видання ДФС України „Вісник Міністерства доходів і зборів України”.

На завершення засідання, члени Ради висловили впевненість, що за допомогою громадськості та бізнесу вдасться забезпечити комплектування керівних посад органів державної фіскальної служби патріотичними та перспективними фахівцями, що забезпечать розбудову нашої держави.

„Щиро вірю в те, що така синергія бізнесу, громадськості та влади у сумарному ефекті надасть позитивні результати” – сказала Олена Макєєва.

 

Володимир Хоменко: Кожен українець може долучитися до створення Служби фінансових розслідувань

7 серпня 2014 року у м. Львові проходить перший із серії кущових семінарів, присвячених обговоренню концепції створення Служби фінансових розслідувань України, відповідних законодавчих змін та механізмів їх застосування. Захід проходить за ініціативи Прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка та передбачає діалог представників Державної фіскальної служби, громадськості та бізнесу Західного регіону.

На семінарі підприємці Львівської, Волинської, Івано-Франківської, Закарпатської і Тернопільської областей мають нагоду висловити зауваження і пропозиції щодо становлення та майбутньої діяльності СФР.

«Насамперед ми хочемо почути позицію малого і середнього бізнесу щодо створення Служби фінансових розслідувань. Ми дослухаємося до усіх думок, врахуємо будь-які раціональні зауваження і пропозиції», - заявив Володимир Хоменко, Перший заступник голови Державної фіскальної служби України.

«Відчуваємо інтерес до Служби з боку висококваліфікованих фахівців, зокрема, з недержавного сектору, а також експертних кіл. Кадровий відбір будемо проводити на конкурсних засадах. Спеціальна комісія оцінюватиме кваліфікацію претендентів, рівень їх фахової підготовки і досвід», - наголосив Перший заступник голови ДФС України.

Також Володимир Хоменко повідомив, що у рамках створення СФР уже проведено 14 обговорень з представниками бізнесу, громадськості, українськими й міжнародними експертами. Отримано більше 120 пропозицій і зауважень, більшість з яких враховані у кінцевому законопроекті. Основні зауваження стосувалися функції аудиту, кадрового забезпечення і громадського контролю СФР.

Наступні зустрічі, за словами Володимира Хоменка, впродовж двох тижнів пройдуть у Хмельницькому, Одесі, Києві та Чернігові, де свою позицію озвучать представники бізнесу з інших регіонів України.

Нагадаємо, що Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк доручив Першому заступнику голови ДФС України розробити концепцію нового відомства. Голова Уряду наголосив, що Служба має з'явитися у вересні поточного року – після всеукраїнських громадських обговорень. Проект відповідного Закону пройшов експертизу Міністерства юстиції і невдовзі має бути проголосований у Верховній Раді.

З проектом Закону «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями» та відповідними поправками до супутніх законів можна ознайомитись на сайті Державної фіскальної служби України www.minrd.gov.ua

 

Громадське обговорення створення Служби фінансових розслідувань

Незабаром в Україні буде створено службу фінансових розслідувань, яка об’єднає всі компетентні органи протидії економічним злочинам в одне потужне відомство.

Мета створення Служби фінансових розслідувань - запровадження європейської моделі фінансового контролю внутрішнього аудиту розпорядників бюджетних коштів після відкриття кримінального провадження.

Така реформа української правоохоронної системи наблизить її до європейської та сприятиме закріпленню надзвичайно важливих принципів у правовій системі: законність, рівність перед законом, право на захист тощо. Вказані принципи є невід’ємними частинами нормативно-правової бази Європейського Союзу.

Основні переваги створення Служби фінансових розслідувань:

Зосередження у єдиній структурі - СФР - зусиль з протидії загрозам у фінансово-економічній сфері.

Зменшення тиску на бізнес, сприяння фінансової прозорості, створення рівних і справедливих для всіх правил.

Усунення дублювання функцій правоохоронних органів та збереження бюджетних коштів. Процес створення Служби не вимагатиме додаткових видатків. Водночас буде зекономлено державні гроші за рахунок скорочення структур-дублерів.

Створення єдиної структури - запобіжник від колективної безвідповідальності.

- Проект Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України (у зв'язку з прийняттям Закону України «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійснення фінансового контролю»)";

- Проект Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України (у зв'язку з прийняттям Закону України «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійснення фінансового контролю»)"; 

- Проект Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України (у зв'язку з прийняттям Закону України «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійснення фінансового контролю»)"; 

- Проект Закону України "Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійснення фінансового контролю". 

Пропозиції та зауваження до ініціативи щодо створеня СФР і тексту законопроектів, які розміщено на веб-порталі Державної фіскальної служби (http://minrd.gov.ua) можна надсилати на електронну адресу: v.khomenko14@gmail.com.

 

Рада з кадрових питань ДФС розпочала прийом документів

Рада з кадрових питань ДФС розпочала прийом документів від кандидатів, які мають намір зайняти керівні посади начальників Головних управлінь ДФС та митниць в областях та м. Києві.

Нагадуємо, що приймання документів та інформації про кандидатів буде здійснюватися до 18 серпня 2014 року включно.

З формами документів для кандидатів на керівні посади у територіальних органах ДФС та зразками їх заповнення можна ознайомитися на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Міністерство» (підрозділ «Робота з персоналом» вкладка «Рада з кадрових питань Державної фіскальної служби України»).

У паперовому вигляді інформацію та документи можна подати з 9 год. 30 хв. до 17 год. 30 хв. (крім суботи та неділі) за адресою: м. Київ, пров. Киянівський,2, кім. 106.

В електронному вигляді інформацію та документи можна подати за адресою: rada@minrd.gov.ua

 

До уваги платників податків! Про внесення змін до Податкового кодексу України

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що з 3 серпня 2014 року набув чинності Закон України від 31.07.2014 №1621-УІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» (далі – Закон), яким тимчасово - до 1 січня  2015 року запроваджено сплату військового збору.

Згідно з п. 162.1 ст. 162 ПКУ платниками військового збору є:

- фізичні особи - резиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні;

- фізичні особи - нерезиденти, які отримують доходи з джерела їх походження в Україні; - податкові агенти.

Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету є особи, визначені у ст. 171 ПКУ. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому ст. 168 ПКУ для податку на доходи фізичних осіб, за ставкою, визначеною п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX ПКУ (1,5 відсотка від об’єкта оподаткування).

Ставка військового збору становить 1,5 відсотки від об’єкта оподаткування. Податкові агенти, які нараховують (виплачують, надають) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язані утримувати та сплачувати військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5 відсотки.

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, тощо.

Нараховані до 03.08.2014 доходи, але виплачені після 03.08.2014, не підлягають оподаткуванню військовим збором.

РАХУНОК ДЛЯ ПЕРЕРАХУВАННЯ ВІЙСЬКОВОГО ЗБОРУ  у  М. НІКОПОЛІ

Одержувач -

УДКСУ у  м. Нікополі

код ЄДРПОУ  

38033121

Банк одержувача

ГУДКСУ у Дніпропетровській області

МФО

805012

Рахунок

31115063700029

РАХУНОК ДЛЯ ПЕРЕРАХУВАННЯ ВІЙСЬКОВОГО ЗБОРУ  у НІКОПОЛЬСЬКОМУ РАЙОНІ

Одержувач -

УДКСУ у  Нікопольському районі

код ЄДРПОУ  

38055606

Банк одержувача

ГУДКСУ у Дніпропетровській області

МФО

805012

Рахунок

31112063700174

Крім того, до 1 січня 2015 року підвищено розмір ренти на видобуток залізної руди з 5% до 8%, нафти - з 39% до 45%, газу з покладів до 5 км - з 28% до 55%, газу з покладів понад 5 км - з 15 % до 28%.

Законом передбачене збільшення на 5% розміру акцизного податку на тютюнові вироби; напої, які сьогодні класифікуються як продукти дієтичного харчування і містять етиловий спирт 8,5% і більш віднесені до алкогольних напоїв.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).

 

Строки проведення документальних перевірок

Нікопольська ОДПІ звертає увагу, що тривалість документальної планової перевірки фізичної особи – підприємця не повинна перевищувати 10 робочих днів. Продовження строків проведення такої перевірки можливе за рішенням керівника контролюючого органу не більше 5 робочих днів.

Тривалість документальної позапланової перевірки (крім перевірки щодо відшкодування податку на додану вартість) фізичної особи – підприємця не повинна перевищувати 5 робочих днів.

Водночас тривалість документальної позапланової перевірки, що здійснюється у зв’язку з розпочатою процедурою припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, порушеним провадженням у справі про визначення банкрутом платника податків або поданням заяви про зняття з обліку платника податків, для  фізичних осіб – підприємців, які не мають найманих працівників, не повинна перевищувати 3 робочі дні, за наявності за два останні календарні роки одночасно таких умов:

- платником податку подано податкову декларацію про відсутність доходів від провадження господарської діяльності;

- платник податку не зареєстрований як платник податку на додану вартість;

- в контролюючих органах відсутня податкова інформація щодо використання платником податку найманої праці фізичних осіб, відкритих платником податків рахунків у банках та інших фінансових установах.

Зазначені строки проведення перевірок встановлено статтею 82 Податкового Кодексу України.

 

 Вчасно звітуйте за квартал або півріччя 2014 року

Нікопольська ОДПІ нагадує, що останнім днем подання податкової декларації за II квартал поточного року буде 11 серпня 2014 року. Останнім днем сплати суми податкового зобов’язання зазначеної у податковій декларації – 19 серпня 2014 року.

Нагадуємо, платники, які звітують за квартал чи за півріччя подають податкові декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Водночас, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається наступний за вихідним або святковим операційний (банківський) день.

Однак, термін сплати податків і зборів, у такому випадку, не переноситься. Тобто, платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації. Така сума сплачується протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації.

Відповідна норма визначена ст.49, 57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями. Також з граничними термінами подання звітності та сплати податкових зобов’язань за звітні податкові періоди 2014 року, що дорівнюють календарному кварталу (півріччю) можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Міндоходів у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 135.02).

 

Платникам єдиного податку

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.299.9 ст.299 Податкового кодексу України за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

З формами запиту про отримання витягу та витягу з реєстру платників єдиного податку можна ознайомитися, звернувшись до органу Міндоходів за місцем реєстрації.

            А також Нікопольська ОДПІ нагадує, що відповідно до статті 122 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) несплата (неперерахування) фізичною особою - платником єдиного податку авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені Податковим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до норм Кодексу. Крім того, згідно зі статтею 129 Кодексу після погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Нормами статті 295 Податкового кодексу України  встановлено виняткове право платників єдиного податку першої та другої груп, які не використовують працю найманих осіб, на звільнення від сплати єдиного податку виключно в таких випадках:

- на період щорічної відпустки тривалістю один календарний місяць на рік, інформація про період якої вказується у відповідній заяві, що подається до органу державної податкової служби у довільній формі;

- на період хвороби, обов’язково підтвердженої копією листка (листками) непрацездатності, за умови, що хвороба триває не менше 30 календарних днів.      При цьому інформація про термін тимчасової втрати працездатності  вказується у відповідній заяві, що подається до органу державної податкової служби у довільній формі з обов'язковим  доданням  копії листка непрацездатності.

 

Увага підприємців на загальній системі оподаткування!

Згідно зі ст. 177 Податкового кодексу України авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються фізичною особою-підприємцем самостійно, але не менш як 100 відсотків річної суми податку з оподатковуваного доходу за минулий рік, та сплачуються до бюджету – по 25 відсотків щокварталу (до 15 березня, до 15 травня, до 15 серпня і до 15 листопада).

Водночас суб’єкти господарювання-фізичні особи, які працюють на загальній системі оподаткування, мають право зменшувати суму авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб всередині року, у разі якщо не вийдуть на запланований рівень доходу.

У разі зменшення суми отриманого доходу за попередній календарний квартал поточного року більш ніж на 20 відсотків порівняно з розрахунковою очікуваною сумою доходу на такий квартал, платник податку має право зменшити суму авансового платежу, що підлягає сплаті у встановлений строк, пропорційно до зменшення суми зазначеного доходу.

Для такого зменшення суми авансового платежу фізична особа-підприємець до настання строку сплати такого авансового платежу подає до територіального органу Міндоходів заяву у довільній формі.

 

 Увага! Платники єдиного податку третьої та п’ятої груп звітують не пізніше 11 серпня

Фізичні особи - платники єдиного податку третьої та п’ятої груп повинні відзвітувати про свої доходи не пізніше 11 серпня цього року, оскільки 10 серпня цього року припадає на вихідний день, а терміни подання звітності у такому випадку переносяться на наступний робочий день.

ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.296.3 ст.296 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої та п’ятої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строки, встановлені для квартального податкового (звітного) періоду.

Податкові декларації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю слід подати протягом  40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

 

За неподання протягом року податкової звітності - державну реєстрацію платників можуть скасувати

Підставами для винесення судом рішення про припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій і документів фінансової звітності.

Така норма визначена статтями 38 та 49 Закону України від 15.05.2003 №755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

Податковим кодексом України встановлено основні базові звітні періоди – календарний місяць, календарний квартал та календарний рік. Для подання місячної податкової звітності встановлено граничні терміни - протягом 20 календарних днів, що настають за звітним місяцем, для квартальної звітності – протягом 40 календарних днів після закінчення кварталу та для календарного року - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного податкового року.

Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Податковим кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Роз’яснення щодо подання звітності, сплати та нарахування податків розміщені у загальнодоступному інформаційно - довідковому ресурсі Міністерства доходів і зборів України на його офіційному веб - порталі (http://zir.minrd.gov.ua).

 

 

 Хто являється суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності України

Нікопольська ОДПІ повідомляє. Суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності в Україні є:

- фізичні особи – громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства, які мають цивільну правоздатність і дієздатність згідно з законами України і постійно проживають на території України;

- юридичні особи, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України (підприємства, організації та об’єднання всіх видів, включаючи акціонерні та інші види господарських товариств, асоціації, спілки, концерни, консорціуми, торговельні доми, посередницькі та консультаційні фірми, кооперативи, кредитно-фінансові установи, міжнародні об’єднання, організації та інші), в тому числі юридичні особи, майно та/або капітал яких є повністю у власності іноземних  суб’єктів господарської діяльності;

- об’єднання фізичних, юридичних, фізичних і юридичних осіб, які не є юридичними особами згідно з законами України, але які мають постійне місцезнаходження на території України і яким цивільно-правовими законами України не заборонено здійснювати господарську діяльність; - структурні одиниці іноземних суб’єктів господарської діяльності, які не є юридичними особами згідно з законами України (філії, відділення тощо), але які мають постійне місцезнаходження на території України;

- спільні підприємства за участю суб’єктів господарської діяльності України та іноземних суб’єктів господарської діяльності, зареєстровані як такі в Україні і які мають постійне місцезнаходження на території України;

- інші суб’єкти господарської діяльності, передбачені законами України.

Зазначене визначено Законом України від 16.04.91 №959-ХІІ „Про зовнішньоекономічну діяльність” із змінами та доповненнями.

 

Переходьте на подання звітності в електронному вигляді

Нікопольська ОДПІ повідомляє, при переході на подачу звітності до органів Міндоходів в електронному вигляді ви отримуєте: економію робочого часу, а також власних коштів на придбання бланків звітних документів; гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; оперативне оновлення форматів подання документів в електронному вигляді; конфіденційність інформації; оперативність обробки отриманої інформації у податковому органі та багато іншого. Крім того, звітність, надіслана електронною поштою через мережу Інтернет із застосуванням посилених сертифікатів ключів електронного цифрового підпису, не потребує дублювання на паперових носіях, а також їх зберігання. Безкоштовне отримання послуг електронного цифрового підпису можливо отримати у Центрах обслуговування платників. Адреси регіональних ЦОПів знаходяться на суб-сайті  ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за адресою:

http://dp.minrd.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/

Водночас Нікопольська ОДПІ нагадує, що при поданні звітності в електронному вигляді немає обмежень щодо кількості надсилань звітних документів протягом одного дня. Тобто, якщо платник не отримав першу квитанцію, то він може надіслати звітність вдруге того ж дня.

Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виявлення та виправлення помилок до настання граничного терміну подання відповідної звітності, вказавши при цьому тип документа «Звітний новий».

Звертаємо увагу, що якщо платник надіслав до контролюючого органу декілька примірників одного звітного документу (у разі виправлення показників, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважатиметься електронний документ, одержаний останнім, за умови, що його було внесено до бази даних, про що платнику було надіслано другу квитанцію. Тож, будьте уважні при наданні звітності в електронному вигляді!

 

Власники земельних ділянок! Вчасно сплатіть податок

Нікопольська ОДПІ нагадує громадянам, які є власниками земельних ділянок, до 1 липня надається податкове повідомлення-рішення про сплату відповідного податку. Податок необхідно сплатити протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення.

У сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватись через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про приймання податкових платежів.

У разі, якщо громадяни не отримали податкового повідомлення-рішення по платі за землю, або ж якщо виникають запитання щодо розміру нарахованого податку, у випадку зміни власника земельної ділянки, набуття права на пільги, або виникнення необхідності уточнення сум земельного податку, громадянам варто звернутися до органів Міндоходів за місцем знаходженням земельної ділянки і пред’явити відповідні документи (зокрема, план-схему земельної ділянки, підтвердження права власності, ксерокопії документів права на пільги).

Нікопольська ОДПІ нагадує, що пільги щодо сплати земельного податку передбачені для: інвалідів І та ІІ групи; фізичних осіб, які виховують 3-х і більше дітей віком до 18 років; пенсіонерів за віком; ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»; фізичних осіб, визнаних законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Значна частина пенсіонерів – власників земельних ділянок, які перебувають на заслуженому відпочинку за вислугою років, у наведеному переліку пільговиків відсутня. Тобто, отримати пільгу щодо сплати земельного податку вказана категорія осіб може лише вийшовши на пенсію за віком та підтвердивши своє право належно оформленими документами.

Звертаємо увагу платників податку, що звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється лише на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

для ведення особистого селянського господарства ― у розмірі не більше як 2 гектара;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка):

а) у селах ― не більше як 0,25 гектара,

б) в селищах ― не більше як 0,15 гектара,

в) у містах ― не більше як 0,10 гектара;

для індивідуального дачного будівництва — не більше як 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів — не більше як 0,01 гектара;

для ведення садівництва — не більше як 0,12 гектара.

Для отримання пільги громадянин має подати до територіального органу Міндоходів за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про надання пільги та документи, що посвідчують його право на пільгу (паспорт, пенсійне посвідчення тощо).

 

За наповнення електронного гаманця треба сплачувати податок

Електронні гроші (WebMoney, UkrMoney, RBK Money, MoneXy, «Яндекс. Деньги» тощо) є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб у разі отримання їх громадянами на свій електронний гаманець.

Відповідно до пп.168.1.3 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, якщо окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов’язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи. Датою виникнення доходу є день зарахування коштів на електронний гаманець.

 

В Україні запроваджено оподаткування процентів

Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до Закону України від 04.07.2014 №1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо пасивних доходів» (далі – Закон) з 2 серпня 2014 року запроваджено оподаткування процентів, нарахованих на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку. Ставка податку становить 15%.

Слід зазначити, що обов’язок із нарахування та сплати податку до бюджету покладено на податкового агента, тобто на особу, яка нараховує такий дохід. При цьому, незалежно від суми нарахованих процентів, вони оподатковуються за єдиною ставкою.

Також Законом передбачено і звітування за даним видом податку.

У своїй звітності, для збереження банківської таємниці, кредитно-фінансові установи відображатимуть дохід і утриманий з нього податок загальною сумою без окремого розподілу по кожній фізичній особі.

Тобто інформацію по окремому рахунку, сумі процентів, що виплатять, а також відомостей про клієнта кредитно-фінансові установи надавати не будуть.

Податок, нарахований податковим агентом з доходів у формі процентів на суми поточних або депозитних банківських рахунків, ощадних сертифікатів за період з 1 липня 2014 року до набрання чинності Законом, підлягає анулюванню і не сплачується до бюджету.

 

Платникам про трансфертне ціноутворення

Наказом Міністерства доходів і зборів України від 01.07.2014 №368 оновлено Узагальнюючу податкову консультацію з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення.

Міністерство доходів і зборів підготовлено роз’яснення у вигляді відповідей на 41 запитання.

Переважна більшість запитань стосується податкової звітності. Зокрема: термінів подання Звіту про контрольовані операції, цін за якими обраховується обсяг контрольованих операцій, визначення вартісного критерію контрольованої операції і які з цих операцій вважаються контрольованими та зазначаються у Звіті та за якою датою операції відображаються у Звіті як контрольовані.

Докладніше з матеріалами Узагальнюючої податкової консультації можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Міністерства доходів і зборів України в мережі Інтернет за посиланням:

http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsii/.

 

За III квартал про утилізацію автомобілів звітувати не потрібно

Нікопольська ОДПІ нагадує, що з 18 квітня 2014 року відповідно до Закону України від 08.04.2014 №1191-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо відміни екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів та оподаткування акцизним податком операцій з переобладнання ввезеного на митну територію України транспортного засобу у підакцизний легковий автомобіль» скасовано екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.

Оскільки звітним податковим періодом для платників екологічного податку є квартал, то такі суб’єкти господарювання до 11 серпня 2014 року подають Податкову декларацію з екологічного податку за II квартал 2014 року, вказуючи в ній кількість реалізованих транспортних засобів на внутрішньому ринку України за період з 1 по 17 квітня 2014 року (включно).

За III квартал 2014 року та наступні податкові періоди податкові декларації з екологічного податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів не подаються.

 

Дві декларації з податку на прибуток для сільгосппідприємств

Нікопольська ОДПІ звертає увагу на особливий податковий звітний період для сільгоспвиробників: з 01.07.2013 по 30.06.2014.            

Для визначення податкового зобов’язання у 2013-2014 роках слід застосовувати такі ставки податку:

з 01.07.2013 по 31.12.2013 - 19 відсотків;

з 01.01.2014 по 30.06.2014 - 18 відсотків.

У зв’язку зі зміною форми декларації з податку на прибуток такі платники мають подати дві декларації:

- за період з 01.07.2013 по 31.12.2013 – декларацію, затверджену наказом Міністерства фінансів України №1213;

- за період з 01.01.2014 по 30.06.2014 – декларацію, затверджену наказом Міністерства доходів і зборів України №872.

При заповненні декларацій сільгоспвиробнику необхідно вказати у полі 9 особливі відмітки «Податкова декларація платника податку на прибуток, основною діяльністю якого є виробництво сільськогосподарської продукції».

У формі декларації, затвердженої наказом Міністерства фінансів України №1213, за звітний період з 01.07.2013 по 31.12.2013 у полі 2 слід зазначити «II - IV квартали», а за період з 01.01.2014 по 30.06.2014 у полі 2 «Звітний (податковий) період 2014 року» декларації, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України №872, проставляється позначка «півріччя».

Платники податку на прибуток, для яких базовим звітним (податковим) періодом є календарний рік, подають декларації з цього податку протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто декларації необхідно подати до 29 серпня 2014 року (включно).

Визначене у деклараціях податкове зобов’язання підлягає сплаті до 08 вересня 2014 року.

Крім того, згідно з п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом із відповідною податковою декларацією фінансову звітність.

 

Інформаційно – комунікаційний відділ

Категория: Город | Просмотров: 1030 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar