15:47 Нікопольська ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області інформує | |
Ігор Білоус: Нам потрібно починати реформи в державі «Концепція реформування податкової системи України – другий важливий крок, після податкового компромісу, на шляху до побудови нової системи взаємовідносин між платниками податків та державою. Нам потрібно сьогодні, у нестабільній економічній ситуації, будувати нову країну та проводити реформи. Тому все потрібно робити швидко, чітко та виважено», – заявив Голова ДФС України Ігор Білоус сьогодні, під час «круглого столу» в Інформаційному агентстві «ЛігаБізнесІнформ», презентуючи громадськості та бізнесу Концепцію реформування податкової системи. За його словами, запропоновані Урядом зміни сприятимуть детінізації економіки, спростять процес звітування та зменшать витрати ресурсів держави на адміністрування податків. Варто зауважити, що ідея реформування податкової системи знайшла підтримку серед громадськості та бізнесу. Так, зокрема, учасники засідання підтримали ідею скорочення кількості податків, а також погодилися з урядовими намірами зменшити ставки єдиного внеску та податку на доходи фізичних осіб та запропонували проводити ці зміни одночасно з Пенсійною реформою. Окрім того, учасники «круглого столу» винесли на обговорення пропозицію внести до даної Концепції обмеження розрахунків готівкою, запровадження використання бізнесом реєстраторів розрахункових операцій та введення загальнообов’язкового декларування доходів та витрат при одночасному посиленні відповідальності за неподання таких декларацій. Активне обговорення викликала позиція щодо реформування системи оподаткування аграріїв. Так, зокрема, було запропоновано здійснювати реформи, враховуючи спрямованість підприємств на рослинництво чи тваринництво. А от створення Служби фінансових розслідувань, яке передбачене Концепцією, учасники засідання вважають прийнятною ідеєю, однак, законопроект щодо її створення, на їх думку, потребує детального доопрацювання. У свою чергу, Голова ДФС України Ігор Білоус закликав усіх присутніх до активної співпраці з метою удосконалення запропонованої податкової реформи. «Ми намагаємося радикально зробити перший крок уперед і дуже важливо при цьому врахувати усі ризики. Чекаємо від вас коментарів, пропозицій та альтернатив для доопрацювання запропонованої Концепції. Як кажуть, допоможіть нам допомогти вам. Всі ми зацікавлені у якнайшвидшому початку реформ в нашій країні», – наголосив Ігор Білоус.
Ігор Білоус: Нові зміни в податковій системі – це рух вперед «Нові зміни в податковій системі – це рух вперед», - заявив Голова Державної фіскальної служби України Ігор Білоус під час прямого ефіру на телеканалі «112.ua». Голова Державної фіскальної служби зазначив, що в Україні на сьогодні "сірі" або "чорні" зарплати в конвертах становлять понад 20 млрд. грн. Для вирішення цих проблем Уряд України пропонує комплексний план змін у податковій системі. «Сьогодні в Україні існує 22 обов'язкові податки та збори, які сплачують суб'єкти підприємницької діяльності. Натомість ми пропонуємо залишити тільки 9 податків. Велика частина податків скорочується і узагальнюється. Кількість податкових різниць скорочується з 49 до 3, скасовуються різниці щодо: витрат на навчання, витрат на ремонт, витрат на відрядження тощо», – наголосив Ігор Білоус. Це дасть можливість сотні тисячам платників забути про обтяжливі податкові звіти. «Переведення двох податків із загальнодержавних до місцевих, а саме податку на нерухоме майно та фіксований сільськогосподарський податок дає місцевим громадам нові інструменти у вигляді податків, які збираються і залишаються у місцевому бюджеті. Гроші будуть збиратися на місцях, і тепер будуть витрачатися на місцях», – наголосив Ігор Білоус. «Єдиний звітний період – квартал. Ефект – зменшення кількості звітів та платежів на рік для платників податків. Ми досягнемо зменшення витрат ресурсів держави та бізнесу на адміністрування податків», – наголосив Ігор Білоус.
Кущовий семінар з громадськістю та бізнесом за участі Першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Володимира Хоменка В Головному управлінні Міндоходів у Дніпропетровській області 14 серпня 2014 року під час проведення кущового семінару з громадськістю та бізнесом в режимі відеоселекторного звязку за участі Першого заступника Голови Державної фіскальної служби України Володимира Хоменка обговорювалось питання необхідності утворення Служби фінансових розслідувань. Зокрема, Володимир Хоменко повідомив, що у рамках інформаційної кампанії щодо необхідності утворення Служби фінансових розслідувань проводиться широке обговорення Концепції її утворення з представниками бізнесу, громадськості, українськими і міжнародними експертами, від яких вже отримано більше 120 пропозицій і зауважень. Основні зауваження стосуються питань кадрового забезпечення, функції аудиту і громадського контролю за діяльністю СФР. Більшість з них враховано у законопроекті, який пройшов експертизу в Міністерстві юстиції України, та поданий на розгляд Верховної Ради України (проект Закону від 08.08.2014 №4449а «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійсненням фінансового контролю»). Відповідно до нього Службу фінансових розслідувань буде створено після Всеукраїнських громадських обговорень. Перший заступник Голови Державної фіскальної служби України Володимир Хоменко зауважив, що: «Відчувається інтерес до служби з боку класних фахівців, зокрема, з недержавного сектору, а також експертних кіл. Кадровий відбір буде проводитись на конкурсних засадах. Рівень фахової підготовки та досвід претендентів на посади в СФР оцінуватиме спеціальна комісія». Проект Закону «Про основи запобігання та боротьби з економічними правопорушеннями і здійсненням фінансового контролю» та поправки до Податкового, Митного і Бюджетного кодексів України розміщено у банері «Громадське обговорення. Створення Служби фінансових розслідувань» веб-порталу Державної фіскальної служби України www.minrd.gov.ua. Крім того, підчас проведення кущового семінару розглянуті актуальні питання з податків на прибуток, додану вартість, оподаткування доходів фізичних осіб.
Володимир Хоменко: Якщо хабарі не буде за що давати, їх ніхто й не даватиме Про це перший заступник голови Державної фіскальної служби Володимир Хоменко заявив під час семінару, присвяченого обговоренню концепції Служби фінансових розслідувань України, відповідних законодавчих змін податкового законодавства та механізмів їх застосування, що відбувся у Києві в четвер. Семінар проходив у режимі відеоселекторної наради для представників бізнесу та громадськості Черкаської, Запорізької, Харківської, Рівненської, Кіровоградської, Чернівецької та Дніпропетровської областей. Посадовець наголосив, що для нормальної роботи бізнесу необхідно глобально усунути передумови корупції: "Як приклад наведу детінізацію алкогольного ринку. Нам вдалося переломити ситуацію завдяки знищенню тіньових поставок спирту, вдалося забезпечити контрольоване його виробництво, - розповів Володимир Хоменко. - У скорому часі будуть запроваджені електронні акцизні марки, буде наведено лад із ліцензуванням і роздрібною торгівлею. У результаті налагодження всього ланцюга зникне складова корупції в усій галузі. Якщо хабарі не буде за що давати, їх ніхто й не даватиме". Щодо корупції у Державній фіскальній службі, Володимир Хоменко зазначив, що корупційна складова досить висока, адже ні "податкові ями", ні конвертацій ні центри не можуть працювати без підтримки співробітників ДФС: "Це однозначно, ми це бачимо. Ми проводимо наради, на яких ставимо питання регіонам, як вони відпрацьовують «конверти» та інші тіньові схеми. Також активно працюють підрозділи внутрішньої безпеки, які зобов'язані виявляти корупціонерів". Схожа ситуація, за словами першого заступника голови ДФС, і на товарних потоках. "В кожному окремому випадку треба усунути свій фактор суб'єктивізму, це й дасть можливість усунути корупційну складову, - переконаний Володимир Хоменко. - Боротися з кожним корупціонером складно. І ми маємо не боротися з наслідками, а усувати причину. Це мусить робити не лише фіскальна служба, а й усі правоохоронні органи". На знищення корупції, каже податківець, мають працювати реформа податкової системи, скорочення кількості податків і контролюючих органів. А СФР покликана "добити" хабарництво: "У новій Службі будуть застосовуватися інформаційні технології, щоб шляхом аналізу відбирати юридичних осіб, яких треба перевіряти. Це знищить підгрунтя корупції. Але для цього доведеться у 2-3 рази скоротити кількість правоохоронців, що займаються перевірками бізнесу." Нагадаємо, у Львові, Хмельницькому, Одесі та Києві пройшли кущові семінари, присвячені обговоренню концепції створення Служби фінансових розслідувань. Зустрічі, ініційовані Прем'єр-міністром Арсенієм Яценюком, передбачають діалог представників ДФС, громадськості та бізнесу.
Служба фінрозслідувань запобігатиме розкраданню бюджету Про це заявив Перший заступник Голови Державної фіскальної служби Володимир Хоменко під час семінару, присвяченому обговоренню концепції Служби фінансових розслідувань України, відповідних законодавчих змін податкового законодавства та механізмів їх застосування, що триває у Києві. Семінар проходить у режимі відеоселекторної наради для представників бізнесу та громадськості Черкаської, Запорізької, Харківської, Рівненської, Кіровоградської, Чернівецької та Дніпропетровської областей. "Створення СФР не лише порушить питання контролю сплати податків. Уперше ми зможемо працювати над проблемою розкрадання бюджету на рівні витрат, - розповів Володимир Хоменко. - Адже практика минулих років показує, що сотні мільярдів гривень не доходили до бюджету, стільки ж розкрадалося. Покликання Служби у тому, щоби не дати розкрадати на стадії адміністрування податків і на стадії витрат. Це закупівлі, тендери і таке інше". Ідеологія СФР і в тому, пояснив посадовець, щоб зробити практично неможливим контакт податківця і підприємця: "Будуть застосовуватися інформаційні технології, щоб математично відбирати юросіб, яких треба перевіряти. Це виб'є підгрунтя корупції. Але для цього доведеться у 2-3 рази скоротити кількість співробітників, що займаються перевірками бізнесу." "Сьогодні бізнес можуть перевіряти 80 державних органів. Лише підрозділами МВС минулого року було проведено 61 тисячу перевірок малого і середнього бізнесу, - каже Володимир Хоменко. - Від цього слід відмовлятися, для цього і потрібен один-єдиний орган, який би відповідав за боротьбу з економічними злочинами". У Львові, Хмельницькому та Одесі пройшли перші кущові семінари, присвячені обговоренню концепції створення Служби фінансових розслідувань. Зустрічі, ініційовані Прем'єр-міністром Арсенієм Яценюком, передбачають діалог представників ДФС, громадськості та бізнесу. Наступний семінар проходитиме у Чернігові 19 серпня.
Майже 5,4 мільярдів гривень сплатили платники Дніпропетровщини до соціальних фондів Це на 222,5 млн. грн. більше, ніж прогнозувалося, - зазначив заступник начальника ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Ігор Ломако. За його словами, лише в липні поточного року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Дніпропетровського регіону перерахували на рахунки Держказначейства 811,7 мільйонів гривень, що на майже 28 мільйонів гривень більше, ніж прогнозувалось. Також, Ігор Ломако зазначив , що адміністрування єдиного соціального внеску органами Міндоходів відбувається успішно, і не в останню чергу завдяки запровадженню електронних сервісів, якими користується все більше платників. Посадовець підкреслив, що сьогодні більше 87% платників єдиного соцвнеску Дніпропетровської області обрали для себе електронну форму звітування.
Актуальні зміни чинного податкового законодавства. Операція «Урожай-2014» В ІА «МОСТ-ДНЕПР» 8 серпня відбулась прес-конференція на тему «Актуальні зміни у податковому законодавстві. Операція «Урожай-2014»» за участі головного державного ревізора-інспектора відділу адміністрування доходів зборів з фізичних осіб управління доходів і зборів з фізичних осіб ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області Лариси Воробйової. «З 3 серпня 2014 року по 1 січня 2015 року Законом України від 31.07.2014 №1621-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» введено 1,5-відсотковий військовий збір з доходів фізичних осіб, отриманих у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. Цей збір стягуватиметься і з виграшу у державну та недержавну грошову лотерею, гравця, а також виграшу, отриманого від організатора азартної гри» - сказала Лариса Воробйова. Також вона зазначила, що з 2 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 04.07.2014 №1588-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо оподаткування пасивних доходів», наприклад, відтепер за ставкою 15 відсотків оподатковуються відсотки, нараховані на суму поточного або вкладного (депозитного) банківського рахунку; відсотки або дисконтний дохід по депозитних сертифікатах; відсоток на депозити члена кредитного союзу в кредитному союзі; відсоток, який розподіляється на пайові членські внески членів кредитного союзу.
Відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Реформування податкової системи України» На днях відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Реформування податкової системи України». На питання респондентів відповів начальник Нікопольської ОДПІ Геннадій Ткачук. «Відповідно до запропонованої податкової реформи в Україні буде скорочено кількість податків з 22 до 9», - наголосив Геннадій Ткачук. Зокрема, скасовуються збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності; збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності; рентна плата за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктоводами, транзитне транспортування трубопроводами природного газу та аміаку територією України; збір за місця для паркування транспортних засобів; туристичний збір та збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства. Для вирішення основних проблем української податкової системи, а саме, кількості податків та системи їх оподаткування, Уряд України пропонує комплексний план змін в податковій системі. «Наслідком запровадження нової податкової системи стане зниження тиску на бізнес, зменшення впливу людського фактору та зменшення корупції», – зауважив Геннадій Ткачук. З метою скасування податкового обліку і забезпечення ведення єдиного бухгалтерського обліку запропоновано реформувати порядок оподаткування податком на прибуток. В якості об’єкта оподаткування буде виступати фінансовий результат, визначений за правилами бухгалтерського обліку, скоригований всього на три різниці: амортизація, резерви, фінансові операції. Таким чином, із 49 податкових різниць залишиться всього 3. З метою зниження навантаження на фонд оплати праці у Концепції представлені кілька моделей реформування податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Також пропонується створення Служби фінансових розслідувань. Крім того, Геннадій Ткачук, звернув увагу, що в серпні поточного року триває всеукраїнське громадське обговорення Концепції реформування податкової системи України. Після цього остаточний проект Закону про економічне зростання буде подано на розгляд Верховної Ради України. Тому закликаємо вас до активної співпраці щодо обговорення законопроекту з метою удосконалення запропонованої податкової реформи, з якою можна ознайомитися на офіційному порталі Фіскальної служби України www.minrd.gov.ua.
Надходження та сплата єдиного податку до місцевого бюджету Нікопольська ОДПІ нагадує суб’єктам господарювання щодо своєчасної та у повному обсязі сплати податкових зобов’язань. Так, 19 серпня – останній день сплати єдиного податку за ІІ квартал платниками, віднесеними до третьої – шостої груп; 20 серпня – останній день сплати авансового внеску з єдиного податку фізичними особами – підприємцями, віднесеними до першої та другої груп. Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський повідомив, що за 7 місяців до місцевого бюджету Нікопольщини надійшло 14,6 млн. грн., або 4,6 відс. від загальної суми надходжень до місцевих бюджетів, зростання проти минулого року на 1,3 млн. грн., темп росту 109,8 відс. Шановні платники, пам’ятайте про важливість вчасного розрахунку з бюджетом, адже наявність податкової заборгованості у будь-якому розмірі – явище, що порушує права всіх громадян, позбавляючи державу джерел фінансування різноманітних потреб суспільства.
Від платників Нікопольщини надійшло більше 286 мільйонів гривень єдиного внеску Заступник начальника Нікопольської ОДПІ Володимир Малиновський зазначив, що протягом січня – липня поточного року від платників надійшло 286,1 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. При цьому, лише в липні 2014 року платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування Нікопольського регіону перерахували на рахунки Держказначейства 43,6 мільйонів гривень, що на 3,5 мільйонів гривень більше, ніж прогнозувалось. Високі показники надходжень забезпечуються за рахунок професійних підходів в організаційній роботі органів Міндоходів області, систематичної роз’яснювальної роботи серед платників, а також завдяки підвищенню податкової культури. До того ж, для забезпечення максимальної зручності у спілкуванні з органами Міндоходів, платникам надана можливість подавати звітність електронною поштою з використанням ключів електронного цифрового підпису. «Шановні платники, пам’ятайте про важливість вчасного розрахунку, адже наявність заборгованості з ЄСВ у будь-якому розмірі – явище, що порушує права громадян, позбавляючи державу джерел фінансування соціальних потреб суспільства»,- підкреслив Володимир Малиновський.
Дніпропетровщина: перші результати операції «Урожай - 2014» З липня поточного року в Дніпропетровському регіоні триває операція «Урожай-2014», мета якої: виявлення необлікованих найманих працівників, легалізація заробітної плати, перевірка повноти нарахування і сплати земельного податку та орендної плати за землю, упередження схем ухилення від оподаткування суб’єктами господарювання тощо. І хоча проведення операції «Урожай-2014» у самому розпалі, можна підбити перші підсумки. Так, з 4391 сільгоспвиробника, який перебуває на обліку в органах Міндоходів Дніпропетровської області, відпрацьовано 1642 суб’єкти господарювання. За рахунок спільних заходів міндоходівців з органами місцевого самоврядування, управліннями праці та іншими державними установами, керівниками сільгосппідприємств підвищена зарплата 1788 найманим працівникам, в результаті чого сума виплаченої заробітної плати збільшена на 2,2 млн. грн., чим забезпечено додаткові щомісячні надходження податку на доходи фізичних осіб у сумі 314 тис. грн., єдиного соціального внеску - 1007 тис. грн. До того ж, в ході проведення операції «Урожай-2014» підприємцями - аграріями добровільно оформлено трудові відносини з 1337 найманими працівниками, яким нарахована заробітна плата на загальну суму 2667 тис. грн. Додаткові надходження в цьому випадку склали: ПДФО - 352,2 тис. грн., ЄСВ – 952,03 тис. грн. Тож, фахівці органів Міндоходів Дніпропетровської області і надалі триматимуть на особливому контролі дотримання норм податкового законодавства підприємцями-аграріями. Особливу увагу при цьому, звертатимуть на легальність роботи найманих осіб.
З початку року до бюджету сплачено 106,4 млрд. грн. єдиного внеску За січень-липень 2014 року поточного року органами доходів і зборів зібрано 106,4 млрд. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. При цьому надходження єдиного внеску без врахування АР Крим та м. Севастополь за січень-липень 2014 року склали 104,9 млрд. грн., що на 1,9 млрд. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до законодавчо визначених пропорцій та перераховується на рахунки відповідних фондів. Нагадаємо, що наразі триває обговорення Концепції реформування податкової системи України, в якій запропоновано кілька моделей реформування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Детальніше ознайомитися з Концепцією реформування податкової системи України можна за посиланням http://minrd.gov.ua/anonsi/7085.html.
Дніпропетровське підприємство сплатило 2,2 млн. грн. за здійснення фіктивних операцій Слідчі ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області під час розслідування кримінального провадження викрито факт ухилення службовими особами підприємства «Ю» від сплати податку на додану вартість у розмірі 1,7 млн. грн. До Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 212 КК України («Ухилення від сплати податків, зборів (обов'язкових платежів)»). В ході досудового розслідування встановлено, що директор підприємства «Ю», будучи відповідальним за правильний облік результатів фінансово-господарської діяльності підприємства, складання бухгалтерської звітності та сплату податків, в порушення вимог Податкового кодексу України шляхом безпідставного завищення валових витрат при взаємовідносинах з підприємством з ознаками «фіктивності», ухилився від сплати ПВД у великих розмірах. Не чекаючи, доки кримінальне провадження з обвинувальним висновком міндоходівці направлять до суду, керівник підприємства «Ю» повністю відшкодував завдані державі збитки разом зі штрафами – 2,2 млн. грн. У зв’язку з повним відшкодуванням завданої злочином шкоди, слідчими ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області кримінальне провадження скеровано до суду з клопотанням про звільнення директора підприємства «Ю» від кримінальної відповідальності.
Працівники внутрішньої безпеки Міндоходів Дніпропетровщини провели 216 службових перевірок та розслідувань Впродовж семи місяців 2014 року співробітниками управління внутрішньої безпеки ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області за основними лініями роботи взято участь у проведенні 216 службових розслідувань та перевірок, за результатами яких встановлено 128 фактів порушення вимог діючих законодавчих та нормативно-правових документів з боку співробітників структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, зокрема: - відкрито 24 кримінальних провадження, в тому числі 5 – за фактом вимагання та отримання хабара; - виявлено 24 кримінальних правопорушень, скоєних співробітниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області. Безпосередньо за матеріалами управління внутрішньої безпеки відкрито 23 кримінальних провадження та виявлено 19 кримінальних правопорушень, в тому числі 4 – за фактом вимагання та отримання хабара. В якості профілактичних заходів щодо недопущення корупційних дій працівниками структурних підрозділів ГУ Міндоходів області, співробітниками управління внутрішньої безпеки проведено: 463 лекції та співбесіди з працівниками та кандидатами на працевлаштування до органів Міндоходів; винесено 105 офіційних застережень про недопущення протиправної поведінки; матеріали УВБ, в тому числі про функціонування проекту «Пульс» транслювались у 94 теле- та радіопрограмах, 20 опубліковано у друкованих ЗМІ, 33 у мережі Інтернет; перевірено 225 кандидатів на зайняття посад в органах Міндоходів, з яких 19 відмовлено у призначенні на посаду. На протязі 2014 року особовим складом УВБ забезпечено виконання визначених загальнодержавною програмою «Прозорий імпорт» завдань в структурних і територіальних підрозділах ГУ Міндоходів області.
До Ради з кадрових питань ДФС протягом третього дня прийому документів звернулося 16 осіб Рада з кадрових питань ДФС продовжує прийом документів від кандидатів, які мають намір зайняти керівні посади начальників Головних управлінь ДФС та митниць в областях та м. Києві. Протягом третього дня приймання документів, 11 серпня, до Секретаріату Ради звернулося 16 осіб. З них 11 – надіслали документи на електронну скриньку, 5 – подали у паперовому вигляді за місцем розташування секретаріату Ради. Наголошуємо! Документи, які передбачають підпис особи, що їх подає, повинні бути надіслані у сканованому вигляді. Надання неповного переліку документів або неналежне їх оформлення є підставою для прийняття Радою рішення про відмову у їх розгляді. Приймання документів та інформації про кандидатів буде здійснюватися до 18 серпня 2014 року включно. З формами документів для кандидатів на керівні посади у територіальних органах ДФС та зразками їх заповнення можна ознайомитися на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Міністерство» (підрозділ «Робота з персоналом» вкладка «Рада з кадрових питань Державної фіскальної служби України»). У паперовому вигляді інформацію та документи можна подати з 9 год. 30 хв. до 17 год. 30 хв. (крім суботи та неділі) за адресою: м. Київ, пров. Киянівський,2, кім. 106. В електронному вигляді інформацію та документи можна подати за адресою: rada@minrd.gov.ua. Перереєстрація відокремлених підрозділів нерезидентів у разі зміни місцезнаходження з території АР Крим та м. Севастополя У разі зміни місцезнаходження з території АР Крим та м. Севастополя платникам податків, для яких законом встановлені особливості їх державної реєстрації та які не включаються до Єдиного державного реєстру, необхідно подати до податкової інспекції за новим місцезнаходженням заяву за ф.№1-ОПП та документи про проведення зазначених змін. Зокрема, мова йде про відокремлені підрозділи нерезидентів. Ця процедура необхідна для взяття їх на облік у органах ДФС за новим місцезнаходженням. Після взяття на облік платники сплачують податки, збори, єдиний внесок, подають податкові декларації (звіти, розрахунки) та виконують інші обов'язки платників за новим місцезнаходженням в областях та місті Києві. При цьому інформуємо, що подання податкової звітності визначено Податковим Кодексом України в главі 2 «Податкова звітність». Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є та незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Податкова декларація подається за звітний період в установлені ПКУ строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, та у разі неможливості подання платником податків особисто або уповноваженою на це особою, може бути надіслана поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. При поданні до органів ДФС податкової звітності в електронній формі слід керуватись Інструкцією з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженою наказом ДПА від 10.04.08 р. № 233, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 16.04.2008 за №320/15011.
Проведення реєстраційних дій щодо платників податків АР Крим та м. Севастополь Проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь, здійснюється державними реєстраторами юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України згідно з додатком до наказу Міністерства юстиції України від 23.07.2014 № 1197/5 «Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь» (ПЕРЕЛІК реєстраційних служб територіальних органів Міністерства юстиції України, державні реєстратори яких проводять реєстраційні дії щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь). Процедура зміни основного місця обліку платника податків з АР Крим та м. Севастополя в органі доходів і зборів за новим місцезнаходженням/місцем проживання здійснюється як при переведенні платника податків на обслуговування з одного контролюючого органу до іншого. Нагадаємо, що наказ Міністерства юстиції України від 23.07.2014 № 1197/5 «Про проведення реєстраційних дій щодо юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, місцезнаходженням/місцем проживання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь», набув чинності з 01.08.2014 року.
Як завантажити власний посилений сертифікат відкритого ключа? Посилені сертифікати відкритих ключів необхідно завантажити з офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД Міндоходів www.acskidd.gov.ua (Розділ «Пошук сертифікатів») та зберегти їх на локальний диск у каталог «My Certificates and CRLs» або іншу папку обрану в якості файлового сховища. Для пошуку посиленого сертифіката відкритого ключа слід використовувати поля «Код ЄДРПОУ» / «Код платника податків». З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дане роз’яснення у категорії 401.02).
Хто є платниками військового збору? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ. А саме: - фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; - фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; - податковий агент. Нагадаємо, з 03 серпня 2014 року набрав чинності Закон України від 31 липня 2014 року № 1621 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів», яким, зокрема, встановлено військовий збір. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (дані роз’яснення у категорії 132).
Увага! Перенесено термін сплати плати за землю для юридичних осіб Нікопольська ОДПІ повідомляє, що Податковим кодексом України встановлено, що платник плати за землю юридична особа має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію. Це необхідно зробити протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним, та сплатити відповідне податкове зобов’язання протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного місяця. Враховуючи те, що 30 серпня цього року – вихідний день, то сплатити плату за землю слід не пізніше 29 серпня 2014 року.
Фізичним особам – власникам земельних ділянок! Нікопольська ОДПІ нагадує, шо закінчується строк сплати податку на землю – останній термін сплати 28.08.2014. Власники земельних ділянок (мешканці власних будинків), власники земельних часток (паїв), які не отримали до 01.07.2014 року податкове повідомлення рішення про сплату на землю прохання підійти до Нікопольської об’єднаної податкової інспекції кабінет № 306. У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, то згідно ст. 126 п. 126.1 Податкового Кодексу України, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання - у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання - у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу. Від сплати податку на землю, при надані копій документів та заяви звільняються :
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм.
Щодо сплати єдиного податку фізичними особами – підприємцями першої та другої груп у зв’язку з мобілізацією до Збройних сил України Нікопольська ОДПІ повідомляє, що платники єдиного податку першої та другої групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки. Тобто, дана категорія платників єдиного податку на законних підставах може скористатись правом на відпустку та при цьому використати можливість не сплачувати єдиний податок на період такої відпустки. Крім того, з метою врегулювання питань щодо нарахувань авансових внесків для фізичних осіб - підприємців – платників єдиного податку першої і другої груп, що не здійснювали господарську діяльність у періоді мобілізації та не одержували дохід, контролюючі органи, керуючись ст.101 Податкового кодексу України, матимуть підстави вважати податковий борг платника єдиного податку, що виник внаслідок непереборної сили (форс-мажорних обставин) безнадійним податковим боргом, що підлягатиме списанню, але при цьому вищезазначена категорія платників повинна буде надати підтверджуючий документ з військового комісаріату, у якому буде зазначено період перебування у лавах Збройних сил України.
Про реєстраційні номери облікових карток платників податків Нікопольська ОДПІ повідомляє, щопідтвердженням достовірності реєстраційного номера є документ, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі - картка платника податків, або дані про реєстраційний номер з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України. При цьому одним із реквізитів, зазначених у картці платника податків, є дата народження. У разі зміни у паспортному документі фізичної особи даних, що вносяться до облікової картки фізичної особи - платника податків, контролюючий орган вносить відповідні зміни до реєстраційних даних Державного реєстру, в тому числі такі зміни можуть стосуватися і зміни дати народження, при цьому реєстраційний номер не змінюється. Лист Державної фіскальної служби від 24.07.2014 №118/5/99-99-18-02-02-16.
Чи вважається об’єктом оподаткування ПДФО збільшення розміру сум добових витрат на відрядження понад встановлені норми на підставі рішення керівництва? До складу витрат на відрядження, крім дозволених витрат та підтверджених документально відносяться також витрати, не підтверджені документально, на харчування та фінансування інших власних потреб фізичної особи (добові витрати), понесені у зв’язку з таким відрядженням у межах території України, але не більш як 0,2 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження, а для відряджень за кордон - не вище 0,75 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження. Враховуючи те, що станом на 01 січня 2014 року розмір мінімальної заробітної плати становить 1218 грн., то в 2014 році гранична сума добових витрат для відряджень у межах території України становить 243,60 грн., за кордон – 913,50 грн. Отже, сума перевищення добових витрат понад норми, встановлені пп.140.1.7 п.140.1 ст.140 Податкового кодексу України, відповідно до пп.164.2.17 п.164.2 ст.164 Податкового кодексу вважається доходом, отриманим платником податку від його працедавця як додаткове благо та підлягає включенню до складу загального місячного оподатковуваного доходу платника податків, якщо таке перевищення не повернуто платником податку у встановлений, для подання авансового звіту, термін.
З якої суми доходів утримується військовий збір? Нікопольська ОДПІ повідомляє, що відповідно до пп.1.2 п.16-11 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування військовим збором є доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграш гравця (учасника), отриманий від організатора азартної гри. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного пп.1.2 п.16-1 підрозділу 10 Розділу XX ПКУ Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст.168 ПКУ, за вказаною ставкою (пп. 1.4 п.16-1 підрозділу 10 Розділу XX ПКУ). Згідно з пп. 168.1.1 п.168.1 ст.168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок. Тобто оподаткуванню військовим збором підлягають доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом тощо. З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі.
Військовий збір з доходу підприємців Нікопольська ОДПІ нагадує, що базою оподаткування військовим збором (ставка 1,5%) є доходи фізичних осіб у формі заробітної плати; інших заохочувальних та компенсаційних виплат; інших виплат і винагород, що нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами. Також збір стягується в разі виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, а ще з виграшу гравця (учасника), отриманого від організатора азартної гри. Доходи суб’єктів господарювання — фізичних осіб до цього переліку не входять.
Відповідальність за несплату військового збору Нікопольська ОДПІ повідомляє, що неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Перераховані штрафи не застосовуються, коли ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) ПДФО самостійно виявляються податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку та виправляються в наступних податкових періодах протягом податкового (звітного) року. У день настання строку погашення податкового зобов’язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента, нараховується пеня із розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб. Відповідно Кодексу про адміністративні правопорушення неутримання або неперерахування до бюджету сум ПДФО при виплаті фізособі доходів, перерахування ПДФО за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, тягнуть за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб’єктів підприємницької діяльності у розмірі від 2 до 3 НМДГ.
Податковий кредит після закінчення терміну позовної давності по оплаті товарів Нікопольська ОДПІ повідомляє, що товари/послуги, які отримані платником податку та не оплачені протягом терміну позовної давності, вважаються безоплатно отриманими, так як відсутній факт їх придбання (оплати). Платник податку має право включити до складу податкового кредиту суму податку, яка нарахована (сплачена) ним у зв`язку з придбанням товарів/послуг, то після закінчення терміну позовної давності щодо оплати товарів/послуг відносно суми ПДВ, яка входила до складу вартості таких товарів/послуг, платник податку втрачає право на податковий кредит. У звітному періоді, в якому минув термін позовної давності щодо оплати таких товарів/послуг, платник податку зобов`язаний на підставі бухгалтерської довідки зняти нараховану суму ПДВ по отриманих товарах/послугах, щодо оплати яких минув термін позовної давності, та відобразити цю суму в рядку 16.1 розділу II податкової декларації з ПДВ. Через 1095 днів від’ємне значення в рядку 24 декларації з ПДВ підлягає коригуванню. Адже якщо платник податків за цей строк не оплатив товари (послуги), вони вважаються безкоштовно отриманими. Лист Міністерства доходів і зборів України від 25.06.14 №11459/6/99-99-19-03-02-15.
Термін зберігання первинних документів Нікопольська ОДПІ повідомляє, що фізичні особи - підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, повинні мати первинні документи, що підтверджують придбання товарів для реалізації. До таких документів, зокрема, відноситься: накладна на товар та виписка з банку, квитанції про оплату, чек або інший документ, що підтверджує оплату товарів, робіт, послуг. На основі таких документів заповнюється Книга обліку доходів та витрат і складається податкова звітність. При цьому, первинні документи повинні зберігатися не менше трьох років з дня подання підприємцем податкової декларації платника єдиного податку (ст.44 Податкового кодексу України).
Термін зберігання контрольних стрічок Нікопольська ОДПІ нагадує, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані друкувати або створювати в електронній формі на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років.
Скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунків Нікопольська ОДПІ повідомляє, що у разі скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку реєстрація видачі коштів здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми. Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків: дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача»; забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно». Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги); відомості про товар (послугу); суму виданих коштів; номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги). Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності в суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної книги обліку розрахункових операцій. Суб’єкти господарювання зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
| |
Категория: Город | Просмотров: 1051 | |
Всего комментариев: 0 | |