Покров Четверг 02.05.24, 18:41
Сайт
Главная » 2021 » Февраль » 15 » Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області
16:36
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Олексій Любченко: Ми вдячні нашим міжнародним партнерам за плідну співпрацю у впровадженні реформ

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/452353.html повідомила про наступне.

Основні результати, ключові досягнення та подальші кроки у реалізації Програми з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM) обговорювалися під час засідання Наглядового комітету цього проекту, яке відбулося 10 лютого.

Захід відбувся за участі експертів Представництва Європейського Союзу в Україні, Групи підтримки України при Європейській Комісії, Надзвичайного та повноважного Посла Литовської Республіки в Україні, Литовського агентства з управління проєктами, Консультативної місії ЄС, Німецького товариства міжнародного співробітництва, Шведської агенції з міжнародної співпраці, представників Міністерства фінансів України, Державної податкової служби, Державної митної служби та Рахункової палати України.

«2020 рік був і важким і, разом з тим, успішним для Державної податкової служби. Ми впровадили реформу ДПС – створили єдину юридичну особу. Наголошую, що ці новації команда ДПС не розглядає як реформу заради реформи – ми змінили принципово зміст. Змінено формат роботи з великим платниками податків – створили 5 центрів галузевої компетенції, адже переконані, що податківець повинен знати технологію, тоді він краще буде знати податкову базу, що відповідно забезпечить якісний податковий контроль», - підкреслив Голова ДПС Олексій Любченко.

Він також зазначив, що з 01 січня 2021 року запрацював єдиний рахунок для сплати податків як альтернатива до діючої системи зарахування платежів.  Цим сервісом вже скористалось 1413 платників, на єдиний рахунок зараховано 15,7 млн грн платежів.

Крім того, з початку 2021 року ДПС запроваджено єдину уніфіковану форму податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.

В ДПС вже впроваджені такі електронні сервіси: система електронного адміністрування ПДВ, Е-субсидія, Електронний кабінет, Е-прозорро, Е-малятко, ID14, Е-повернення (повернення переплат – у режимі 24/7, дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки»), ПРРО, Єдина звітність (ЄСВ+ПДФО), Єдиний рахунок, електронний сервіс «infoTAX».

«Я впевнений, що обраний шлях є комплексним та дозволить забезпечити динамічну та сталу трансформацію ДПС, що приведе до позитивних змін, які відчують платники податків», – підкреслив Голова ДПС.

 

Он-лайн практикум (тренінг) в умовах карантину

Днями за організацією Нікопольського відділу організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області для платників та громадян було проведено он-лайн практикум (тренінг), на якому розглядалися наступні питання:

- Новації податкового законодавства: Закони України щодо лібералізації та підтримки бізнесу (Закони України від 01 грудня 2020 року №1017-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо лібералізації застосування реєстраторів розрахункових операцій платниками єдиного податку» (далі Закон № 1017-ІХ), від 04 грудня 2020 року №1072-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 04.12.2020 (далі – Закон №1072);

- Декларування громадянами доходів, отриманих у 2020 році;

- Адміністрування єдиного внеску;

- Щодо легалізації заробітної плати, дотримання законодавства про оплату праці та недопущення нарахування заробітної плати нижче встановленого законодавством мінімуму.

Під час он-лайн практикуму фахівець відділу організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Дніпропетровській області Яна Гричковська розповіла про ключові зміни для підприємців передбачені Законами №1017-ІХ та №1072:

1. Обов'язкове застосування РРО для ФОП-єдинників, які здійснюють реалізацію лікарських засобів та медичних виробів, медичних послуг, складної побутової техніки та ювелірних виробів;

2. Перенесено до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для ФОП-єдинників інших ризикових видів діяльності - реалізація товарів у мережі Інтернет, текстилю, автозапчастин та вживаних товарів, діяльність ресторанів, готелів, та туристичних агенств;

3. Відтерміновано до 01.01.2022 року обов’язкове застосування РРО для всіх ФОП-єдинників другої - четвертої групи;

4. Лібералізуються штрафні санкції - скасовано штраф за невідповідність готівки в касі, штраф за неподання звітності з використання програмного РРО, штраф за попереднє програмування товарів та штраф за не створення контрольної стрічки на програмному РРО;

Штраф за відсутність попереднього програмування товару в РРО скасували.

5. Скасовується механізм компенсації частини штрафних санкцій покупцю («КЕШБЕК»);

6. При здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів РРО не застосовується.

7. Розмір обсягу доходів для платників єдиного податку прив'язаний до МЗП (1 група – 167 МЗП, 2 група – 834 МЗП, 3 група – 1167 МЗП);

8. Розмір обсягу доходу для ФОП-єдинників щодо не використання РРО встановлений у розмірі 220 МЗП (станом на 01 січня звітного року).

9. Збільшено мінімальний поріг суми податкового боргу, до якої не застосовуються заходи стягнення, пов’язані з направленням податкової вимоги, застосуванням до майна платника податків податкової застави, а відлік строку давності для стягнення за таких умов не розпочався. Відтепер податкові органи будуть направляти боржнику податкові вимоги, якщо сума боргу перевищуватиме 3060 грн (було 1020 грн). Також майно боржників не буде передаватися в податкову заставу у разі, якщо загальна сума податкового боргу не перевищуватиме 3060 гривень.

10. Податковий борг ФОПів та самозайнятих осіб, який не перевищує 6800,00 грн. та обліковувався за такими платниками станом на 01.12.2020 року може бути відстрочено до 29.12.2021 року за заявою платника.

Також, на он-лайн тренінгу заступником начальника ДПІ у м.Покрові Валентиною Піхтіною було повідомлено присутнім про початок деклараційної компанії за 2020 рік та розглянуті види доходу, які підлягають обов'язковому декларуванню:

- доходи від продажу (обміну) рухомого та нерухомого майна;

- доходи від надання в оренду рухомого та нерухомого майна іншій фізичній особі.

- доходи у вигляді спадщини або подарунку від фізичної особи, що не є членом сім’ї І-го або ІІ-го ступеня споріднення.

- іноземні доходи;

- інвестиційні доходи, тобто доходи від продажу цінних паперів (акцій) та корпоративних прав;

- дохід у вигляді анульованої банком частини боргу за кредитом;

- дохід від оброблення земельних ділянок площею понад 2га;

Громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб (ПДФО), мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.

Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати на: - навчання, отримання доступного житла за державними програмами, оплату допоміжних репродуктивних технологій, відсотки за іпотечним кредитом, внески на благодійність, страхові платежі (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.

На завершення семінару платникам було наголошено про проблемні питання щодо легалізації заробітної плати та повідомлено, що відповідно до Закону про Державний бюджет України на 2021 рік мінімальна заробітна плата з 1 січня 2021 складає 6000 гривень.

Тому роботодавці зобов’язані щомісяця нараховувати працівнику за повний відпрацьований місяць заробітну плату не менше 4830 грн. Якщо ж заробітна плата працівника, який виконав місячну норму праці, є нижчою за законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати, то роботодавцю необхідно провести доплату до рівня мінімальної, яка виплачується щомісячно одночасно з виплатою заробітної плати.

 

Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» в Томаківській ДПІ

За організацією Нікопольського відділу організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в Томаківській ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Новації податкового законодавства, запроваджені Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві» (далі – Закон № 466)».

На питання платників відповідала начальник Томаківської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Руслана Рибка.

Наводимо найцікавіші запитання та відповіді на них.

Питання:Чи змінилися можливості Електронного кабінету у зв’язку з набранням чинності Законом № 466?

Відповідь:Законом № 466 внесено зміни, якими вдосконалюється функціонування Електронного кабінету, а саме:

- розширено перелік документів, які можуть бути отримані платником податків за допомогою Електронного кабінету (повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації, деякі документи за результатами перевірок, індивідуальні податкові консультації тощо);

- уточнено порядок доставки документа в електронній формі до платника через Електронний кабінет;

- надано платникам можливість подавати в електронному вигляді повідомлення (з документальним підтвердженням фактів) для виправлення неточної, неповної або застарілої інформації про себе, доступ до якої надається йому через Електронний кабінет;

- врегульовано організаційні процеси, пов’язані з формуванням та прийманням звітності, поданої засобами електронного зв’язку в електронній формі.

Питання :Як подати заяву на реєстрацію платником ПДВ?

Відповідь:Законом № 466 внесено зміни до процедур реєстрації, перереєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ. Відтепер, реєстраційна заява платника ПДВ подається до контролюючого органу виключно засобами електронного зв’язку в електронній формі. Значним спрощенням для суб’єктів господарювання, які включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, стала відміна обов’язку подання відповідної заяви у разі зміни місцезнаходження та/або найменування при перереєстрації платника ПДВ. При цьому, ця норма не застосовується у разі перетворення юридичної особи. Так, якщо платник податків, утворений шляхом перетворення, не подасть у встановлений термін заяву для перереєстрації, тоді реєстрацію такого платника ПДВ буде анульовано контролюючим органом.

Також слід зазначити, що Законом №466 внесено зміни до ст. 202 Податкового кодексу України, відповідно до яких для платників ПДВ запроваджується єдиний звітний (податковий) період – календарний місяць.

Питання:Які нововведення запроваджено Законом № 466 для юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи?

Відповідь: Законом № 466 внесено ряд змін, які стосуються, зокрема, юридичних осіб – платників єдиного податку третьої групи, а саме:

- зменшено із 15-ти до 10-ти календарних днів строк, до закінчення якого платник єдиного податку третьої групи зі ставкою 5 % може подати заяву про зміну ставки цього податку на 3 % зі сплатою ПДВ;

- обмежено поширення пільги у вигляді земельного податку на юридичних осіб – платників єдиного податку 3 групи, при наданні нерухомого майна в оренду;

- визначено, що анулювання реєстрації платника єдиного податку контролюючим органом можливе у разі наявності податкового боргу, який перевищує 1020 грн на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із послідовних кварталів.

 

Декларування доходів головою фермерського господарства у смт. Томаківка

Днями Голова фермерського господарства Ярмош Віталій Миколайович завітав до Центру обслуговування платників Томаківської ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області аби задекларувати свої доходи за минулий рік. Віталій Ярмош висловлює свою активну позицію як законослухняний громадянин України та сумлінний платник податків і закликає до декларування минулорічних доходів інших свої земляків.

Томаківські податківці надали пану Віталію практичну допомогу під час заповнення декларації та роз’яснили, які доходи необхідно декларувати.

Податківці переконані, що свідома громадянська позиція фермера поширює податкову культуру добровільної сплати податків та є прикладом для представників бізнесу району та області.

Податківці Нікопольського району запрошують громадян долучитися до кампанії декларування доходів та подати декларацію про майновий стан та доходи, отримані у 2020 році. Деклараційна кампанія триває до 1 травня цього року.

 

ДПС у січні опрацьовано 4 млн розрахункових документів про сплачені суми податків на нові рахунки

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. З 1 січня 2021 року в Україні у зв’язку з врегулюванням територіального устрою відповідно до вимог постанови «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ, прийняттям Закону України «Про Державний Бюджет України на 2021 рік» та внесенням змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»:

введені в дію 183 тисячі нових бюджетних рахунків у розрізі територіальних громад для зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів;

змінені бюджетні рахунки за окремими кодами класифікації доходів бюджету;

відкриті нові небюджетні рахунки для зарахування єдиного внеску.

Інформація щодо реквізитів бюджетних та небюджетних рахунків була розміщена в електронному кабінеті платників, на вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та в Центрах обслуговування платників.

Зазначені процеси призвели до значного збільшення бюджетних рахунків та відповідної інформації про надходження платежів від Казначейства.

Органами ДПС у січні поточного року опрацьовано 4 млн розрахункових документів про сплачені суми податків на нові бюджетні рахунки та 2 млн розрахункових документів про сплату єдиного внеску.

Враховуючи великий обсяг масиву даних відображення сплачених сум в Електронному кабінеті відбувається поступово датою фактичного перерахування платниками сум до відповідного бюджету та / або фондів.

При цьому пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату не застосовуються.

У разі виникнення питань  щодо невідображення в Електронному кабінеті сплачених сум у січні 2021 року просимо звертатися за номерами телефонів контакт-центру ДПС 0800 - 501-007 або на «Пульс» ДПС (044) 284-00-07 для термінового їх вирішення.

 

У 2020 році за зверненнями платників було проведено 517 перевірок

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

На період дії карантину, пов’язаного з поширенням на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), проведення перевірок заборонено практично за всіма підставами.

Однак відповідно до пункту 78 Податкового кодексу у разі звернення платника зазначені обмеження не застосовуються. Найчастіше такі звернення надходять у зв’язку зі зміною засновника, посадових осіб або бажанням платника підтвердити правильність ведення податкового обліку на підприємстві. Так, за 2019 рік таких перевірок було проведено 903, а за 2020 рік – 517, за результатами яких стягнуто до бюджету понад 131 млн гривень.

Таким чином, фактично законодавством передбачено право платника отримувати від державних органів "адміністративну послугу" у вигляді перевірки. Аналогічні процедури передбачені і в країнах Євросоюзу, наприклад, у Франції.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/451596.html

 

У 2020 році податкова служба надала понад 4,7 млн адміністративних послуг

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, що ДПС України на офіційному вебпорталі за посиланнямhttps://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/451964.htmlповідомила наступне.

Протягом січня – грудня 2020 року Державна податкова служба надала понад 4,7 млн адміністративних послуг платникам податків.

Найбільш запитуваними серед 126 адміністративних послуг, які надає податкова, стали, зокрема, видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Протягом 2020 року було надано 1,3 млн таких послуг.

Майже 1,3 млн платників отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

Отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються податковими органами, також актуально для платників податків. Так, з початку року було надано майже 345,5 тис. таких довідок.

Крім того, протягом 2020 року було зареєстровано 368,6 тис. платників єдиного податку та надано понад 337,3 витягів з реєстру платників єдиного податку.

Також запитуваною з боку суб’єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій. У минулому році  надано 305,7 тис. таких послуг.

Для інформаційної підтримки та допомоги платникам податків щодо стану обробки податкової звітності, реєстрації податкових накладних та функціонування електронних сервісів функціонує Контакт-центр ДПС (0 800 501 007). У 2020 році фахівцями Контакт-центру надано понад 169,1 тис. консультацій із зазначених питань.

 

Незаконне виведення (привласнення) грошових коштів від операцій по формуванню ризикового податкового кредиту

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. Податківцями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області викрито схему по виведенню грошових коштів до тіньового сектору економіки за рахунок використання підконтрольних, пов’язаних СГД, котрі мають ознаки ризиковості.

Так, встановлено, що посадові особи суб’єкта господарювання, з метою ухилення від сплати податків, шляхом формування податкового кредиту за рахунок здійснення фінансових операцій по придбанню ТМЦ у підконтрольних, пов’язаних підприємств – постачальників та за відсутністю фактичних місць зберігання таких об’ємів ТМЦ і необхідністю використання при виробництві продукції, тобто без економічної доцільності.

Разом з тим, зазначеними СГД проводиться діяльність без наявних виробничих потужностей, складських приміщень, техніки/обладнання, тощо.

Сума можливого ухилення від сплати податків становить 7,3 млн гривень.

Матеріали аналітичного дослідження, складені фахівцями управління боротьби з відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Дніпропетровській області передані до правоохоронних органів для прийняття рішення в рамках діючого законодавства.

 

ДПС: перевірки виявляють неофіційну роботу більшості продавців підакцизних товарів через Інтернет-мережу

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області інформує. Для упередження можливих порушень законодавства при продажу підакцизних товарів, територіальними підрозділами податкового аудиту організовано низку заходів щодо очищення роздрібного ринку від нелегальної торгівлі підакцизними товарами через мережу Інтернет.

Так, у четвертому кварталі 2020 року здійснено 77 закупівель алкогольних напоїв через доступні інтернет – сайти. Замовлення проводились на такі товари: горілка, коньяк, спирт тощо.

За результатами замовлень встановлено, що переважна більшість випадків торгівлі підакцизними товарами здійснюється фізичними особами без належної державної реєстрації. Так, встановлено 51 фізичну особу – відправника, що реалізувала алкогольні напої на території України.

В окремих випадках відправники алкогольних напоїв для уникнення відповідальності у супровідних документах зазначають назви товарів, непов’язані з підакцизними товарами: безалкогольні напої, автохімія тощо.

Для вжиття відповідних заходів згідно із вимогами чинного законодавства, зокрема, притягнення фізичних осіб до адміністративної відповідальності, встановлення реальних обставин торгівлі алкоголем через Інтернет та можливість ініціювання блокування інтернет - сторінок, у межах наявних проваджень, матеріали перевірок направлено територіальним підрозділам ДФС за місцем проживання.

За встановленими фактами ДФС порушено низку кримінальних проваджень щодо незаконного продажу алкогольних напоїв.

Так, наприклад, підрозділами фактичних перевірок ГУ ДПС у Луганській області на одному з інтернет-сайтів здійснено придбання алкогольних напоїв, які були отримані через мережу «Нова пошта». В інформації про посилку замість алкоголю зазначались автокосметика та одяг, продаж здійснювали громадяни, які проживали у Вінницькій області.

З метою запобігання нелегальній торгівлі підакцизними товарами інформацію про незаконний продаж алкогольних напоїв направлено до ГУ ДФС у Вінницькій області для вжиття відповідних заходів.

У рамках розслідування кримінального провадження ГУ ДФС у Вінницькій області проведено обшуки за адресами домоволодіння та гаражного приміщення, за результатами яких виявлено та вилучено обладнання для розливу фальсифікованих алкогольних напоїв та 5,5 тис. літрів готової продукції на 812 тис. гривень.

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Категория: Область | Просмотров: 92 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar