Покров Пятница 03.05.24, 23:21
Сайт
Главная » 2021 » Апрель » 28 » Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській областіЗаступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гр
08:15
Нікопольське управління ГУ ДПС у Дніпропетровській областіЗаступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гр

Застосування РРО та/або ПРРО при реалізації продукції власного виробництва

Заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева повідомляє, що відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та/або програмні РРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

До продукції власного виробництва відноситься продукція, яка виробляється та реалізується самим підприємством в єдиному технологічному процесі з використанням власної або найманої робочої сили.

 

Торгівля та послуги без РРО

Заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева нагадує  платникам податків, що згідно з пунктом 61 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО або ПРРО) не застосовуються платниками єдиного податку другої - четвертої груп (фізичними особами - підприємцями), обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує обсягу доходу, що не перевищує  220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року, незалежно від обраного виду діяльності, крім тих, які здійснюють:

реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Тож суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють один із вище перерахованих видів діяльності, при розрахунках готівкою, зобов’язані використовувати належним чином зареєстровані РРО або ПРРО.

Щодо ветеринарних аптек та закладів ветеринарної медицини, то вони не належать до закладів охорони здоров’я людей, тож вимоги щодо застосування РРО або ПРРО з 01 січня 2021 року на них не розповсюджуються.

 

Якщо загубили книгу, яку вели до 1 січня 2021 року, її треба відновити

Заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева інформує, що якщо ФОП-єдинник втратив книгу обліку доходів, яку вів до 01.01.2021 р., її потрібно відновити.

У 5-денний строк з дня втрати письмово повідомити про це ДПС за місцем обліку і відновити втрачену книгу протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення в податкову.

Якщо книгу не відновити, вважатиметься, що вона була відсутні при складанні податкової декларації.

Зберігати книгу потрібно не менше 1095 днів з дня подання податкової декларації.

Ганна Гроздовська-Боличева нагадала, що з 01.01.2021 р. ФОП-єдинники можуть вести облік у довільній формі в паперовому/електронному вигляді шляхом помісячного відображення отриманих доходів. При цьому заповнювати декларацію з єдиного податку зобов’язані на підставі первинних документів.

 

Чинним законодавством передбачено однаковий порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками для всіх роботодавців

Заступник начальника Нікопольської ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області Ганна Гроздовська-Боличева нагадує, що чинним законодавством передбачено однаковий порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками для всіх роботодавців - чи то юридична особа, чи фізична особа-підприємець (ФОП).

Оформлюючи працівника на роботу, підприємцю необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п.6 ч. 1 ст. 24 Кодексу законів про працю України. Форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 року № 260).

- оформити наказ про прийняття на роботу (типова форма №П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджена наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 року № 489);

- повідомити ДПС про прийняття працівника на роботу (форма повідомлення визначена постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413).

Повідомлення подається ФОП до територіальних органів Державної податкової служби за місцем його обліку як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування одним із таких способів:

• засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;

• на паперових носіях разом з копією в електронній формі; 

• на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.

Форма повідомлення заповнюється наступним чином:

• Підприємець зазначає свій номер облікової картки платника податків;

• П.І.Б. працівника, якого приймає до себе на постійне та/або тимчасове місце роботи;

• Дані про номер облікової картки платника податків найманого робітника;

• Дані документу, на підставі якого укладається з фізичною особою трудовий договір: номер та дата наказу або розпорядження ФОП.

 

Дистанційно про сучасні форми комунікацій податкової служби з платниками на науково-практичній Інтернет конференції

Днями, за організацією Університету митної справи та фінансів у форматі онлайн проведено Міжнародну науково-практичну Інтернет конференцію, в якій прийняли участь представники Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС).

Тематика заходу присвячена інноваційним рішенням в економіці, бізнесі, суспільних комунікаціях та міжнародних відносинах.

В Інтернет конференції взяли участь, зокрема, ректор Університету митної справи та фінансів к.ю.н., доцент Бочаров Дмитро; голова Вченої ради Університету митної справи та фінансів, перший проректор д.н. з держ. упр., д. іст. н., професор Ченцов Віктор; декан факультету економіки, бізнесу та міжнародних відносин Університету митної справи та фінансів, к.е.н., доцент Даценко Вікторія; декан факультету інноваційних технологій Університету митної справи та фінансів, д.е.н., професор Корнєєв Максим; начальник управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС Осипова Манушак, провідні викладачі Університету митної справи та фінансів, інших вітчизняних та іноземних вищих учбових закладів, представники бізнесу.

Світові економічні тренди демонструють об’єктивну необхідність забезпечення інноваційного розвитку підприємництва у нашій країні. Зважаючи на це, саме інноваційний потенціал має стати рушієм економічного зростання та, у свою чергу, сприяти розвитку усіх сфер економіки, зокрема, і промисловості, і аграрного сектору. Україна має низку конкурентних переваг, які дозволяють їй успішно виробляти інтелектуальні продукти, найвигідніші з яких – це інновації, передусім – науково-технічного характеру.

Основою української інноваційної конкурентоспроможності є людський капітал, а також знання й результати наукових досліджень. Їх ефективна реалізація в Україні з можливістю виходу на світові ринки сприяє розвитку країни.

Глобалізація та сучасні технології зв’язку створюють можливості для існування та розвитку успішних інноваційних підприємств.

Все це позитивно відображається на розвитку переважної більшості сфер економіки та надає додаткові можливості для бізнесу.

Отже, наявні ресурси і потенціал доцільно зосередити на створенні суспільних благ, зокрема у сфері інновацій – на підтримці наукових досліджень, які є однією з основ інноваційного потенціалу.

Учасники конференції акцентували увагу на тому, що для сталого розвитку країни необхідно забезпечити сприятливі умови для створення та функціонування інноваційно активних підприємств, розвитку екосистеми інновацій та залучення вітчизняних та іноземних інвесторів.

На заході розглядались питання, пов’язані із методологічними аспектами інноваційних рішень в економіці, бізнесі, суспільними комунікаціями та міжнародними відносинами.

Увагу приділено еволюції бізнес-систем та зайнятості молоді.

Крім того, присутніх ознайомлено з інноваційними рішеннями в області міжнародної вищої освіти.

Також на порядку денному досліджено питання реалізації соціальних проектів, сучасних тенденцій цифровізації виробничих процесів.

У нинішньому світі важливу роль відіграють комунікації.

Податкова служба області завжди відкрита до нових форм і методів спілкування з платниками податків.

Осипова Манушак ознайомила аудиторію з сучасними формами комунікацій податкової служби із платниками. Вона розповіла про співпрацю із засобами масової інформації (ЗМІ), роль, яку відіграють ЗМІ у формуванні й поширенні громадської думки.

«З метою забезпечення максимального інформування громадян і підприємців про діяльність податкової служби, високої податкової культури населення найбільш оперативним джерелом інформації є мережа Інтернет», – зауважила начальник управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС.

Осипова Манушак звернула увагу присутніх на оперативне доведення до платників інформації за допомогою офіційного вебпорталу ДПС України, субсайту «Територіальні органи ДПС у Дніпропетровській області». На цих інформаційних платформах платники мають можливість отримати інформацію щодо діяльності податкової служби, ознайомитись з новинами податкового законодавства та законодавства з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, роботи електронних сервісів тощо.

«Податковою службою взаємодія з громадськістю організовується на основі принципів соціального партнерства, забезпечення рівних можливостей, взаємної відповідальності, ефективності, відкритості та прозорості, участі громадськості у формуванні та реалізації податкової політики. Для податкової служби важливо відповідати всім зазначеним принципам, адже взаємодія з платником дає ефективний зворотній зв’язок. Ми чітко усвідомлюємо, що майбутнє України певною мірою залежить від молоді, яка має великий потенціал. Тому спілкування з молодим поколінням для нас є вагомим, воно направлене на виховання сумлінного платника податків», – підсумувала податківець.

Під час конструктивного діалогу учасники Інтернет конференції обмінялись досвідом та окреслили напрямки для співпраці.

 

Адміністративні послуги мобільного ЦОПу для мешканців Марганецької міської територіальної громади

Для реалізації якісного податкового сервісу та надання адміністративних та інших послуг 12 – 16 квітня 2021 року здійснені виїзди мобільного Центру обслуговування платників (далі – ЦОП) Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до мешканців сіл Новокиївка, Добра Надія, Іллінка, Максимівка Марганецької міської територіальної громади (далі – ТГ) Нікопольського району Дніпропетровської області.

Виїзд організовано фахівцями Марганецької ДПІ ГУ ДПС, Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб ГУ ДПС, за сприянням заступника міського голови м. Марганець Дуплій Лесі та старости Новокиївського старостинського округу Валентини Тиндик.

Під час роботи мобільного ЦОПу начальник Марганецької ДПІ Євгенія Захарченко повідомила, що мобільний ЦОП – це крок на зустріч нашим платникам, які проживають у віддалених куточках, для надання адміністративних послуг. Проінформувала присутніх про перелік послуг, які можна отримати у мобільному ЦОПі та перелік документів, потрібних для їх отримання. Ознайомила з інформацією щодо режиму роботи ЦОПу Марганецької ДПІ у період карантину, про контакті номери телефонів, за якими можливо отримати податкові консультації, та інформацію щодо отримання адміністративних та інших послуг.

Євгенія Захарченко особливу увагу приділила кампанії декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2020 року, та наголосила, що у 2021 році останній день подання податкових декларацій про майновий стан і доходи (далі – Декларація) для фізичних осіб, які відповідно до норм розділу IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зобов’язані подати декларацію, – 30.04.2021.

Фахівці мобільного ЦОПу приділили увагу роз’ясненням щодо переваг користування безкоштовними електронними сервісами ДПС України, зокрема, «Електронним кабінетом», перевагам звітування в електронному вигляді та звернули увагу, що для роботи з сервісом «Електронний кабінет» необхідно отримати безкоштовні кваліфіковані електронні підписи за адресами пунктів кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС:

- м. Дніпро, просп. Слобожанський, буд. 95а (Лівобережна ДПІ);

- м. Дніпро, просп. Богдана Хмельницького, буд. 25 (Шевченківська ДПІ);

- м. Кривий Ріг, просп. Героїв – підпільників, буд. 42 (Криворізька північна ДПІ);

- м. Кривий Ріг, вул. Пушкіна, буд. 4 (Криворізька південна ДПІ);

- м. Кривий Ріг, вул. Кобилянського, буд. 148а (Криворізька ДПІ),

або скористатися можливостями банківських установ.

Заступником начальника Марганецької ДПІ Семеновською Тетяною було акцентовано увагу на інструкції щодо подання уточнюючої Декларації (для громадян та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність) та отримання відомостей з державного реєстру фізичних осіб в Електронному кабінеті.

Відвідувачів мобільного ЦОПу ознайомлено зі сторінками ДПС України на Facebook, Telegram-каналом, сторінкою ГУ ДПС на Facebook.

Надано консультаційну допомогу громадянам, які потребують в отриманні безкоштовних кваліфікованих електронних підписів (далі – КЕП), надано відповіді на актуальні питання стосовно сплати земельного податку, орендної плати, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Фахівцями задіяними у роботі мобільного ЦОПу від громадян прийняті:

- заяви за формою № 5-ДР – 46 шт.;

- заяви за формою № 10-ДР – 21 шт.;

- заяви за формою № 1-ДР – 6 шт.;

- податкова декларація платника єдиного податку фізичної особи в електронному вигляді.

За результатами проведеної роботи громадянами подано 9 Декларацій за  2020 рік. Крім того, 4 громадянина подали Декларацію з метою скористання правом на податкову знижку за наслідками звітного 2020 року.

Надані консультації:

- з питань нарахування земельного податку – 14 особам;

- щодо права подання документів на податкову знижку за наслідками звітного податкового року – 7 особам;

- громадянам, які потребують в отриманні безкоштовних КЕП (23 громадянина отримали КЕП).

Мешканці ТГ отримали примірники брошур, листівок: «Електронний кабінет» – зручний електронний сервіс Державної податкової служби», «Стартувала деклараційна кампанія 2021», «Податкова знижка для фізичних осіб», «Щодо заповнення реквізиту «Призначення платежу» розрахункового документа на переказ коштів на єдиний рахунок», «Види розрахунків: застосування РРО», «Як платник податків може дізнатися про залишок коштів на єдиному рахунку та отримати витяг щодо стану розрахунків з бюджетом через «Електронний кабінет»?»; «Зміни щодо реєстрації фізичних осіб в ДРФО»; «Податкова інформація про майновий стан і доходи: граничний термін подання для громадян»; «Програмні РРО: відповіді на актуальні питання»; «Платники можуть скористатися дистанційними сервісами кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС».

Заступник міського голови Дуплій Леся та староста Новокиївського старостинського округу Валентина Тиндик подякували податківцям за надані послуги та відповідні консультації мешканцям Марганецької міської ТГ за забезпечення зручних, доступних умов для громадян і платників щодо отримання сервісів та послуг від ДПС, і висловили бажання співпрацювати у питаннях отримання адміністративних послуг і у подальшому.

 

ДПС та місія МВФ розглянули результати та напрями подальшого реформування податкової служби

Досягнення та пріоритетні напрями подальшого впровадження реформ ДПС обговорили під час онлайн зустрічі Голова Державної податкової служби України Олексій Любченко та експерти Міжнародного валютного фонду Енріко Аав і  Дейв Хартнетт.

У ході заходу експертами МВФ було презентовано фінальний звіт «Підтримка реформ податкової адміністрації», підготовлений за результатами місії МВФ у грудні 2020 року – лютому 2021 року.

У звіті, зокрема, відзначено досягнення значного прогресу ДПС у впровадженні реформ, системне покращення процесів адміністрування податків і забезпечення надходжень до бюджетів, готовність до діалогу з платниками податків тощо.

Експерти також запевнили у готовності Департаменту МВФ з бюджетних та податкових питань надавати допомогу в підтримці реформ ДПС.

«Ми чітко визначили вектор реформ і наш наступний крок – впровадити  їх швидко і ефективно. І в цьому питанні ми розраховуємо на підтримку наших міжнародних партнерів, їх досвід та професійні знання. Особливо в нагоді стане  інформація про практику реформ, які стали успішними в інших країнах, або виявились невдалими», - зазначив Голова ДПС Олексій Любченко.

Учасники зустрічі розглянули попередній робочий план наступного етапу надання допомоги МВФ Державній податковій служби України. Зокрема, йдеться про допомогу в проведенні масштабного функціонального аудиту ефективності процедур та процесів, який наразі здійснюється в ДПС, удосконаленні механізмів оподаткування доходів фізичних осіб, підготовці комплаєнс-стратегії,  впровадженні передових практик податкового аудиту.

Експерти МВФ також привітали Олексія Любченка з перемогою у конкурсі та призначенням на посаду Голови ДПС та висловили переконання, що це стане запорукою більш стабільної та системної фази розвитку податкової служби.

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням

https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/463755.html

 

Результативність відпрацювання аудиторами ризиків з ПДВ склала 1,3 млрд гривень

Нікопольський відділ організації роботи організаційно – розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Відповідно до норм податкового законодавства перевищення суми податкового кредиту над сумою податкових зобов’язань певного звітного періоду формує від’ємне значення з ПДВ, яке може переноситися (рядок 21) до декларації наступного звітного періоду та впливати на зменшення у ньому суму податкових зобов’язань.

При цьому несумлінні платники податків зловживають таким правом та вказують недостовірні дані цього показника, перш за все, внаслідок оформлення нереальних операцій з придбання товарів/послуг та не відображення в податковому обліку фактично здійснених операцій з реалізації товарів, які нібито продовжують знаходитися у залишках.

Тільки у 2021 році підрозділами податкового аудиту ДПС перевірено 640 платників з цього питання. За результатами перевірок було зменшено від’ємне значення та донараховано ПДВ загалом на понад 1,3 млрд грн, що унеможливило подальше поширення сумнівного податкового кредиту.

Крім того, 188 платників, які задекларували понад 1,2 млрд грн від’ємного значення з ПДВ при оформленні ризикових операцій, були відсутні за податковими адресами, що унеможливило проведення їх документальних перевірок.

Реагуючи на ці факти, за наявності відповідних підстав інформацію по значній частині цих суб’єктів було направлено до комісій територіальних органів ДПС з питань зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН з пропозицією розглянути можливість їх внесення до переліку ризикових платників відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості.

У результаті по переважній більшості суб’єктів комісіями прийнято рішення щодо їх відповідності цим критеріям та заблоковано понад 0,7 млрд грн реєстраційного ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ.

 

Нікопольський відділ організації роботи організаційно-розпорядчого управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Категория: Область | Просмотров: 113 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar