Покров Суббота 30.11.24, 09:17
Сайт
Главная » 2012 » Декабрь » 4 » Реформа Державної кримінально-виконавчої служби України
05:04
Реформа Державної кримінально-виконавчої служби України
Реформа Державної кримінально-виконавчої служби УкраїниУказом Президента України № 631/2012 від 8 листопада 2012 року схвалено Концепцію державної політики у сфері реформування Державної кримінально-виконавчої служби України.
Існуюча система виконання кримінальних покарань та попереднього ув'язнення, побудована ще за радянських часів, не відповідає сучасному рівню соціально-економічного розвитку суспільства та принципам гуманізму і поваги до прав і свобод людини у процесі виконання покарань.
Однією з найгостріших проблем Державної кримінально-виконавчої служби України є перевантаженість установ виконання покарань та слідчих ізоляторів.
Неефективною є й система виконання покарань, альтернативних позбавленню волі. Зазначене обумовлено невідповідністю матеріально-технічної бази та чисельності персоналу кримінально-виконавчої інспекції обсягу покладених на неї завдань і функцій.
Важливу роль у здійсненні виправного впливу на засуджених повинен відігравати персонал пенітенціарних установ. На ефективність виконання завдань, покладених на Державну кримінально-виконавчу службу України, негативно впливає плинність кадрів, пов'язана з низькою заробітною платою персоналу органів і установ виконання покарань, слідчих ізоляторів та підприємств установ виконання покарань, низьким рівнем соціальної захищеності персоналу та пенсіонерів Державної кримінально-виконавчої служби України і членів їх сімей, що робить професію непрестижною і створює умови для виникнення корупційних ризиків, а також недостатня чисельність персоналу зі спеціальною освітою та нерозвинутість системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації персоналу установ виконання покарань та слідчих ізоляторів.
Заходи щодо реформування Державної кримінально-виконавчої служби України передбачається здійснити протягом 2012 – 2017 років.
Підвищення ефективності виконання покарань, не пов'язаних з позбавленням волі, передбачається досягти шляхом: 
створення правових та матеріально-технічних умов для реформування кримінально-виконавчої інспекції у службу пробації; розширення кола державних та недержавних організацій, що залучаються до діяльності, спрямованої на забезпечення соціально-психологічного, педагогічного та профілактичного впливу на засуджених; розроблення і впровадження системи реабілітаційних та корекційних програм для осіб, до яких застосовані покарання, не пов'язані з позбавленням волі, та осіб, звільнених від відбування покарання з випробуванням; розроблення волонтерських програм, заходів постпенітенціарної опіки та соціального патронажу осіб, звільнених із місць позбавлення або обмеження волі; розроблення програм підготовки персоналу служби пробації; удосконалення механізму відповідальності за ухилення від відбування кримінального покарання, не пов'язаного з позбавленням волі, особами, яким таке покарання призначено у порядку заміни покарання у виді позбавлення або обмеження волі більш м'яким на підставі рішення суду або акта про помилування.
Підвищення ефективності діяльності персоналу органів та установ виконання покарань передбачається досягти шляхом:
підвищення рівня правового та соціального захисту персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України, оптимізації його чисельності з урахуванням науково обгрунтованих норм навантаження та міжнародної практики; забезпечення медичним обслуговуванням, реабілітацією та відновним лікуванням персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України, членів їх сімей та пенсіонерів Державної кримінально-виконавчої служби України; поліпшення умов праці персоналу, вдосконалення системи застосування заходів морального та матеріального стимулювання праці; забезпечення належного рівня наукового супроводження діяльності Державної кримінально-виконавчої служби України; створення ефективної системи добору та підготовки кваліфікованого персоналу Державної кримінально-виконавчої служби України, запровадження спеціалізованої системи освіти, яка б охоплювала всі види навчання: від початкової професійної підготовки до повної вищої освіти та дальшої післядипломної освіти, а також забезпечення безперервної освіти, спрямованої на задоволення потреб Державної кримінально-виконавчої служби України у разі необхідності перепідготовки і підвищення кваліфікації персоналу.
Реалізація Концепції має забезпечити:
1) приведення умов тримання засуджених у відповідність з європейськими стандартами та запровадження процедури досудової пробації;
2) створення:
- системи надання засудженим медичної допомоги належної якості;
- механізму соціальної реабілітації засуджених та повернення їх до самостійного загальноприйнятого соціально-нормативного життя в суспільстві;
- умов для залучення засуджених до праці та відшкодування ними збитків, завданих злочином, та виконання інших майнових зобов'язань;
- служби пробації;
3) формування кадрової політики відповідно до Європейських пенітенціарних правил.

Орджонікідзевський міський підрозділ 
кримінально-виконавчої інспекції

Категория: Город | Просмотров: 1206 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar