Покров Вторник 30.04.24, 06:55
Сайт
Главная » 2021 » Август » 26 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
14:52
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Яка відповідальність передбачена за порушення правил сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов’язань?

Нормами п. 124.1 cт. 124 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) передбачено, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання (крім грошового зобов’язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі ПКУ чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі ПКУ чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 5 відс. погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відс. погашеної суми податкового боргу.

Якщо зарахування коштів з електронного рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість в оплату узгодженої суми грошового зобов’язання, визначеного в уточнюючому розрахунку до податкової декларації, здійснюється на наступний операційний (банківський) день, штрафи, визначені у п. 124.1 ст. 124 ПКУ, не застосовуються.

Діяння, передбачені п. 124.1 ст. 124 ПКУ вчинені умисно, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відс. від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання (п. 124.2 ст. 124 ПКУ).

Діяння, передбачені п. 124.2 ст. 124 ПКУ, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов’язання на строк більше 90 календарних днів, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відс. від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов’язання (п. 124.3 ст. 124 ПКУ).

При цьому абзацом другим п. 109.1 ст. 109 ПКУ визначено, що діяння вважаються вчиненими умисно, якщо існують доведені контролюючим органом обставини, які свідчать, що платник податків удавано, цілеспрямовано створив умови, які не можуть мати іншої мети, крім як невиконання або неналежне виконання вимог, установлених ПКУ та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Крім того, статтею 129 ПКУ встановлено нарахування пені.

Так, на суми грошового зобов’язання, визначеного п. п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог ПКУ, якщо її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов’язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац перший п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

Підпунктом 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні контролюючим органом податкового зобов’язання у встановлених ПКУ випадках, не пов’язаних з проведенням перевірки, або при нарахуванні контролюючим органом грошового зобов’язання, визначеного за результатами перевірки, починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків такого зобов’язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні згідно із ПКУ.

На суми грошового зобов’язання, визначеного п. 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац третій п. 129.4 ст. 129 ПКУ).

Підпунктом 129.1.3 п. 129.1 ст. 129 ПКУ визначено, що нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов’язання, визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок відповідно до ст. 50 ПКУ, – після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання.

Згідно з частиною першою ст. 163 прим. 2 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП) неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів), – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою ст. 163 прим. 2 КУпАП, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб у розмірі від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Таким чином, за порушення платником податків правил сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов’язань (крім грошового зобов’язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, а також пені) контролюючим органом застосовуються штрафні (фінансові) санкції передбачені ст. 124 ПКУ.

Також контролюючим органом нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати:

- суми грошового зобов’язання (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), визначеного контролюючим органом за результатами перевірки або податкового зобов’язання, визначеного контролюючим органом у встановлених ПКУ випадках, не пов’язаних з проведенням перевірки, з розрахунку 120 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (включаючи день погашення);

- суми грошового зобов’язання, (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), визначеного платником податків або податковим агентом, у тому числі у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податків помилок починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відс. річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Крім цього, за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов’язкових платежів) передбачена адміністративна відповідальність згідно зі ст. 163 прим. 2 КУпАП.

Водночас, п. 124.5 ст. 124 ПКУ передбачено, що у разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) фізичній особі податкове/податкові повідомлення-рішення з податку на майно у строки, встановлені відповідними нормами ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

Про це проінформувала начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганна.

 

Запускаємо Податкову карту України

Державна податкова служба України на практиці реалізує принцип прозорості та відкритості своєї діяльності.

ДПС за сприяння Апарату Ради національної безпеки і оборони України впроваджує Інтерактивну податкову карту України.

Інтерактивна податкова карта України дає змогу в онлайн режимі у будь-який час без звернення до органів ДПС отримувати актуальну податкову інформацію щодо агрегованих показників в частині сплачених сум податкових платежів, нарахованих податкових зобов’язань, сум податкового боргу, надміру сплачених сум та суми платежів, які сплачені та будуть нараховані у наступних періодах.

Інформація надається по Україні та у розрізі:

  • регіонів;
  • територіальних громад;
  • видів економічної діяльності;
  • податків;
  • видів бюджетів;
  • систем оподаткування;
  • за організаційно-правовими формами;
  • типом платника (фізичні та юридичні особи);
  • статусом платника (великий, середній, малий бізнес та неприбуткові бюджетні установи).

Наступним етапом заплановано реалізувати можливість відображення графіків, показників на звітну дату в порівнянні з попереднім періодом, створення паспортів територіальних громад.

Податкова карта вже доступна користувачам на вебпорталі ДПС та у відкритій частині Електронного кабінету,  а також за посиланням: https://map.tax.gov.ua.

Інтерактивна податкова карта України працює у тестовому режимі.

Ми продовжуємо цифровізацію ДПС.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/494507.html

 

Затверджено форму одноразової (спеціальної) добровільної декларації та Порядок її подання

Державна податкова служба України повідомляє, що наказ Міністерства фінансів України від 02 серпня 2021 року № 439 «Про затвердження форми одноразової (спеціальної) добровільної декларації та Порядку її подання», який набуває чинності з 01.09.2021, зареєстровано Міністерством юстиції України 19.08.2021 за № 1090/36712.

Нагадуємо, що з 1 вересня 2021 року розпочинається одноразове (спеціальне) добровільне декларування громадянами України активів (розміщених на території України та/або за її межами), які належать їм на правах власності та з яких, відповідно до вимог законодавства та/або міжнародних договорів, не були сплачені або сплачені не в повному обсязі податки і збори.

Одноразове (спеціальне) добровільне декларування буде відбуватися шляхом подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації до Державної податкової служби України через приватну частину Електронного кабінету у розділі «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/494496.html

 

ДПС надано понад 15 млн сервісних послуг на порталі Дія

Сервіси податкової доступні фізичним особам на двох платформах – в електронному кабінеті та на порталі Дія в розділі «Мої податки».

Протягом трьох місяців з дати їх запуску ДПС надано понад 15 млн сервісних послуг у розділі «Мої податки» на порталі Дія.

ДПС продовжує реалізувати проекти цифрової трансформації в системі оподаткування, за допомогою яких адмініструвати та сплачувати податки – максимально зручно і просто.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/494188.html

 

До уваги суб’єктів електронного документообігу та розробників програмного забезпечення!

З метою створення комфортних умов щодо обміну електронними документами з контролюючими органами з використанням Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету Державна податкова служба України повідомляє про зміну з 12 год. 00 хв. 21 серпня 2021 року кваліфікованих сертифікатів, що використовуються для підписання повідомлень ДПС (квитанцій, інформаційних розсилок тощо) та шифрування повідомлень на ДПС (звітність тощо).

Сертифікати розміщено на  вебпорталі ДПС в розділі «Електронна звітність – Платникам податків про електронну звітність – Єдина адреса» за посиланням https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/edina-adresa/.

Сертифікати API «Електронного кабінету»  для  підписання та шифрування документів  також розміщено за посиланням

https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_S_NEW.cer та https://cabinet.tax.gov.ua/cabinet/resources/js/sign/data/EK_C_NEW.cer  відповідно.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/493643.html

 

Популярність електронних сервісів зростає

Збільшення кількості оцифрованих сервісів сприяє зростанню  кількості їх користувачів.

На сьогодні електронними сервісами ДПС активно користуються понад 3,2 млн платників. Найбільшу частину з них складають фізичні особи – підприємці та громадяни (80%).

З початку цього року кількість користувачів сервісів Електронного кабінету збільшилась на 413 тис., з них 342 тис. фізичних осіб – підприємців та 71 тис. юридичних осіб.

Електронний кабінет безкоштовно надає можливість створення та подання електронних документів до ДПС, листування з органами ДПС, перевірки стану розрахунків, сплати податків для фізичних осіб та інше.

ДПС продовжує робити сервіси простими та доступними.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/493619.html

 

До ДПС вже передано 91 пакет звітів про рахунки, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти США

Державна податкова служба України з 16 серпня 2021 року здійснює збір та передачу звітів про рахунки, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти США. Це передбачено вимогами Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США "Про податкові вимоги до іноземних рахунків" (FATCA).

ДПС відпрацювала та має узгоджений з партнерами з США формат передачі такої інформації.

На сьогодні фінансові агенти (банки, фінансові установи тощо) вже передали до податкової служби 91 пакет звітних даних, з яких 59 вже відправлено до Служби внутрішніх доходів США.

У цих звітах містяться дані про залишки на рахунку, баланс по рахунку, а також інформація щодо надходжень за типами.

У 2021 році фінансові агенти звітують про відкриті рахунки за період з 2014 по 2020 роки включно.

За домовленістю між США та Україною ДПС виконуватиме контрольну функцію, у тому числі проведення аудиту у разі виявлення Службою внутрішніх доходів США недостовірних фактів у звітах.

ДПС й надалі вживатиме всіх необхідних заходів щодо забезпечення належної організації прийняття такої звітності та передачі її до США.

Нагадаємо,  що граничний строк подання звітності FATCA – 1 вересня 2021 року.

Довідково.

Закон "Про податкові вимоги до іноземних рахунків" (англ. Foreign Account Tax Compliance Act), більш відомий за абревіатурою FATCA, був прийнятий США в 2010 році і спрямований проти ухилення американськими громадянами та резидентами США від сплати податків.

Закон FATCA зобов'язує іноземні фінансові організації звітувати перед Службою внутрішніх доходів США про рух коштів на рахунках американських платників податків. В іншому випадку фінансову організацію може очікувати штраф зі сторони контролюючого органу або навіть санкції у вигляді 30-відсотків відрахування з коштів з їх коррахунків у банках США, або навіть закриття таких рахунків.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/493583.html

 

InfoTAX уже налічує понад 40 тис. користувачів!

Зростає популярність електронного сервісу  InfoTAX, який  надає платникам податків можливість через месенджери Telegram та Viber отримувати актуальну та необхідну інформацію:

про стан розрахунків з бюджетом,

реєстраційні та облікові дані,

результати обробки документів,

строки подання звітності та сплати податків,

інформацію із СЕА ПДВ та СЕА РПСЕ.

Сервіс актуальний для громадян та платників незалежно від обраної системи оподаткування чи їх організаційно-правової форми.

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу “InfoTAX

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/493582.html

 

Категория: Область | Просмотров: 84 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar