Покров Пятница 03.05.24, 08:22
Сайт
Главная » 2023 » Октябрь » 11 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
14:30
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

 

 

 
 


Наказ № 366: нова редакція форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку

 

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що 08.09.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 04.07.2023 № 366 «Про внесення змін до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.07.2023 за № 1226/40282 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 27.07.2023 № 408 «Про внесення змін до форми Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31 липня 2023 року за № 1280/40336) (далі – наказ № 366), яким викладено у новій редакції форму Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку (Розрахунок).

З метою приведення форми Розрахунку у відповідність до положень законів України від 13 липня 2021 року № 1630-IX «Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної форми власності» (далі – Закон № 1630), від 01 грудня 2022 року № 2792-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності суб’єктів державного сектору економіки» (далі – Закон № 2792) та постанови Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 718 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями» (далі – Постанова № 718) форма доповнюється додатковими відмітками у полях 9 та 10.

З метою приведення у відповідність до Закону від 16 листопада 2022 року     № 2761-IX «Про внесення зміни до статті 11 Закону України «Про управління об’єктами державної власності» викладається у новій редакції рядок 02 форми Розрахунку: «Кошти, що спрямовуються на виконання інвестиційних та стратегічних планів, затверджених Кабінетом Міністрів України, та обсяг повернення кредитних коштів, що були запозичені для фінансування капітальних вкладень на будівництво (реконструкцію, модернізацію) об’єктів». Слід відмітити, що рядок 02 заповнюється господарськими товариствами енергетичної галузі, єдиним акціонером яких є держава, а також господарськими товариствами енергетичної галузі, 100 відсотків акцій (часток) яких знаходяться у статутних капіталах господарських товариств, акціонером яких є держава і володіє в них контрольним пакетом акцій.

На виконання положень законів № 1630 та № 2792 викладено у новій редакції рядок 03 форми Розрахунку, у якому зазначається загальна сума прибутку (доходу), яка складається із суми рядка 03.1 + рядка 03.2 + рядка 03.3.

Крім того, Постановою № 718 (набрала чинності 20 липня 2021 року) внесено зміни до пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їхніми об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року № 138, якими передбачено зменшення з 80 до 50 відсотків нормативу відрахування частини чистого прибутку (доходу) до державного бюджету для державних лісогосподарських, лісозахисних, інших підприємств, які належать до сфери управління Державного агентства лісових ресурсів України, за умови спрямування ними 30 відсотків чистого прибутку (доходу) на цілі, визначені Постановою № 718.

З метою надання платникам можливості коригування та обрахунку показників у зв’язку зі зміною законом або Кабінетом Міністрів України базового нормативу відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу)/дивідендів на державну частку посеред звітного (податкового) року або після встановленого терміну подання до контролюючих органів Розрахунку за відповідний звітний (податковий) рік, форму Розрахунку доповнено новими блоками, а саме:

1. Блок «Коригування, пов’язані зі зміною нормативу відрахування» (рядки 14 – 16 форми Розрахунку).

2. Блок «Інформація щодо використання вивільнених коштів».

3. Блок «Інформація щодо напрямів використання вивільнених коштів».

4. Блок «Інформація щодо законодавчих підстав для застосування зниженого нормативу відрахування (звільнення від сплати, зменшення бази відрахування)».

Крім того, відзначаємо, що блок «Виправлення помилки(ок)» (рядки 17 – 21) нової форми Розрахунку доповнено новим рядком 18, який дозволяє платникам виправляти помилки, що були допущені при коригуванні, пов’язаному зі зміною нормативу відрахування.

Також зазначаємо, що форма Розрахунку доповнена полем «Наявність додатків», у якому проставляється позначка «+» у разі подання Додатка ВП до рядків 17 – 20, 22 – 22.1 Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку.

Аналогічні зміни має Додаток ВП до рядків 17 – 20, 22 – 22.1  Розрахунку.

Згідно з пунктом 46.6 статті 46 глави 2 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їхнє оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Враховуючи наведене та те, що згідно з пунктами 49.18, 49.19 статті 49 глави 2 розділу ІІ ПКУ податковим (звітним) періодом для платників дивідендів, нарахованих на державну частку, є календарний рік, для платників частини чистого прибутку (доходу) – календарний квартал, півріччя, три квартали, рік, а також з метою забезпечення декларування частини чистого прибутку (доходу) та дивідендів на державну частку, Розрахунок за формою, затвердженою наказом № 366 (зі змінами), має подаватись за підсумками 2023 року у терміни, встановлені ПКУ. При цьому платники дивідендів на державну частку можуть подавати уточнюючий Розрахунок за новою формою з 01.01.2024.

Детально зі змінами, внесеними наказом № 366, можливо ознайомитись у листі ДПС України (ДПС) від 18.09.2023 № 23127/7/99-00-21-02-01-07, що розміщений на вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/78424.html .

 

До уваги платників, які використовують єдиний рахунок!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

Платники, які використовують єдиний рахунок, при заповненні реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції керуються Порядком заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 із змінами.

У разі якщо надавач платіжних послуг до теперішнього часу не забезпечив розробку програмного забезпечення відповідно до вимог зазначеного наказу, то для клієнтів таких банків та небанківських фінансових установ збережена можливість на певний період часу заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції в старому форматі (неструктурованому).

При цьому, надавачі платіжних послуг повинні повідомити своїм клієнтам дату готовності переходу з неструктурованого формату на структурований (по закінченню розробки програмного забезпечення).

 

До уваги ФОПів – «єдинників» І – ІІІ груп, які з 01.08.2023 автоматично вважаються платниками єдиного податку відповідної групи

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» внесено зміни з 01.08.2023, зокрема до підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі – ПКУ), який доповнено новим п. 91 щодо особливостей переходу суб’єктів господарювання, які використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Платники податків, які станом на 31 липня 2023 року використовували особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, та не відмовилися від їх використання самостійно, і до переходу на такі особливості були платниками єдиного податку, з 01 серпня 2023 року автоматично вважаються платниками єдиного податку тієї групи єдиного податку, на якій вони перебували до моменту переходу на застосування особливостей третьої групи, встановлених п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 91.4.1 п.п. 91.4 п. 91 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ).

Підпунктом 91.4.3 п.п. 91.4 п. 91 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що у 2023 звітному році обсяг доходу для відповідної групи платників єдиного податку, встановлений п. 291.4 ст. 291 ПКУ, визначається пропорційно до кількості календарних місяців поточного календарного року, протягом яких платник єдиного податку не застосовував особливості оподаткування, встановлені п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Згідно з п. 293.8 ст. 293 ПКУ ставки, встановлені пп. 293.3 – 293.5 ст. 293 ПКУ, застосовуються з урахуванням таких особливостей:

1) платники єдиного податку першої групи, які у календарному кварталі перевищили обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, з наступного календарного кварталу за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку другої або третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

2) платники єдиного податку другої групи, які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, в наступному податковому (звітному) кварталі за заявою переходять на застосування ставки єдиного податку, визначеної для платників єдиного податку третьої групи, або відмовляються від застосування спрощеної системи оподаткування.

Такі платники до суми перевищення зобов’язані застосувати ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу;

3) платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці (ФОП)), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу, визначений для таких платників у п. 291.4 ст. 291 ПКУ, до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у розмірі 15 відс., а також зобов’язані у порядку, встановленому главою 1 розд. ХIV ПКУ, перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ.

Заява подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

Форма заяви про застосування спрощеної системи оподаткування затверджена наказом Міністерства фінансів України від 16.07.2019 № 308 (далі – Заява).

Таким чином, ФОПи – платники єдиного податку першої – третьої груп, у яких виявлено перевищення граничного обсягу доходу, розрахованого відповідно до п.п. 91.4.3 п.п. 91.4 п. 91 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, зобов’язані:

- застосувати до суми перевищення ставку єдиного податку у розмірі 15 відсотків;

- перейти на застосування ставки єдиного податку, встановленої для платників єдиного податку другої або третьої групи або відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування (платники єдиного податку першої групи);

- перейти на застосування ставки єдиного податку, встановленої для платників єдиного податку третьої групи або відмовитись від застосування спрощеної системи оподаткування (платники єдиного податку другої групи);

- перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених ПКУ (платники єдиного податку третьої групи).

При цьому не пізніше 20 жовтня 2023 року необхідно подати Заяву, у рядках 5.2 та 5.5 якої зазначити дату (період) зміни (відмови) «з 01 жовтня 2023 року».

 

Алгоритм розрахунку податкової знижки

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що право на податкову знижку визначено статтею 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Алгоритм розрахунку податкової знижки .

1. Визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, – обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги (далі – ПСП) за її наявності.

2. На підставі підтверджуючих документів визначається сума (вартість) витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової книжки.

3. Розраховується сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку. Для цього різницю між базою оподаткування та понесеними платником податку витратами слід помножити на ставку ПДФО (18%).

4. Різниця між сумою ПДФО, фактично утриманого із заробітної плати за рік, та розрахованою сумою ПДФО підлягає поверненню платнику податку.

Сума, що має бути повернута, зараховується на банківський рахунок платника податку, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, зазначену в податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження такої податкової декларації (п. 179.8 ст. 179 Кодексу).

У разі встановлення порушень контролюючий орган повідомляє платника податку про відмову у наданні/зменшенні суми податкової знижки, визначеної платником у податковій декларації, шляхом вручення платнику податків акта перевірки та податкового повідомлення-рішення.

 

Порядок застосування нормативної грошової оцінки одиниці

площі ріллі по області як бази оподаткування земельним податком

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує.

Базою оподаткування земельним податком є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), та площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено (п. 271.1 ст. 271 ПКУ).

У разі, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту, а нормативна грошова оцінка її не проводилась, для розрахунку земельного податку застосовується нормативна грошова оцінка одиниці площі ріллі по області.

Окремо увагу слід звернути на коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь, який у 2022 – 2023 роках становить 1,0.

Разом з тим, для земельних ділянок, що не належать до сільськогосподарських угідь (наприклад, землі промисловості, зв’язку, транспорту), нормативна грошова оцінка яких не виконана, але в якості бази оподаткування застосовується вартісний еквівалент нормативної грошової оцінки ріллі по області, податкові зобов’язання із земельного податку обчислюються із застосуванням коефіцієнту індексації, визначеного відповідно до законодавства для таких земель.

Таке правило необхідно застосовувати і в наступних податкових періодах у разі, якщо й в подальшому будуть встановлюватись відмінні коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки для земель сільськогосподарських угідь та інших земель.

 

Наслідки незадекларованої праці для працівника

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон)  звертає увагу, що для найманого працівника працювати без оформлення належним чином своїх трудових відносин з роботодавцем, а свій заробіток отримувати в «конверті» це значить бути незахищеним законом.

Наслідки незадекларованої праці для працівника:

- погані умови праці;

- немає компенсації у разі хвороби чи нещасного випадку;

- немає соціальних гарантій: оплачувана відпустка, можливість навчатися, нормований робочий день;

- немає офіційного трудового стажу;

- майже неможливо захистити себе у разі конфлікту, відмови в оплаті праці чи незаконного звільнення.

Незадекларована праця, позбавляючи найманих працівників можливості захисту своїх інтересів, сприяє ухиленню від сплати податків, а відповідно ненадходженню до бюджетів коштів, необхідних для забезпечення Збройних Сил України та підтримки громадян, які постраждали від збройної агресії.

Тільки офіційно оформлена робота є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу.

Шановні працівники! Вимагайте офіційного працевлаштування, не погоджуйтеся на отримання зарплати у «конверті», не ризикуйте своїм майбутнім!

 

Щодо коригувань у частині виплат доходів нерезидентам та дотримання принципу з урахуванням Закону № 3219

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує.

Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (Закон № 3219) передбачено, що тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), помилок, що призвели до заниження податкового зобов'язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 ПКУ, та пені.

Зазначене нововведення стосується, зокрема і коригувань, які проводитимуться суб’єктами господарювання з податку на прибуток підприємств в частині виплат доходів нерезидентам та дотримання принципу «витягнутої руки».

При цьому строки давності, визначені пунктом 102.1 статті 102 ПКУ, зокрема, щодо операцій, проведених відповідно до вимог статті 39 ПКУ, становлять – 2 555 днів.

Таким чином, платники податків можуть подати уточнюючий Звіт про контрольовані операції, починаючи з 2015 звітного року.

Категория: Область | Просмотров: 29 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar