Покров Пятница 03.05.24, 12:54
Сайт
Главная » 2023 » Октябрь » 19 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
09:44
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Наповнення бюджетів усіх рівнів у розрізі галузей економіки за січень – вересень 2023 року

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719520.html повідомила наступне.

За січень – вересень 2023 року найбільшу частку в сплаті податків, зборів та платежів (збір) до Зведеного бюджету України складає сплата суб’єктами господарювання по таких галузях:

«Переробна промисловість» – 17,9 % від загального збору до Зведеного бюджету України;

«Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів» – 16,6 %;

«Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – 13,8 %;

«Добувна промисловість i розроблення кар’єрів» – 9,6 %.

Найбільше зростання сплати за 9 місяців 2023 року відносно 9 місяців 2022 року відбулось у таких галузях:

«Переробна промисловість» – зростання у 1,5 раза, або +55,2 млрд грн;

«Державне управління й оборона; обов'язкове соціальне страхування» – зростання у 1,3 раза, або +34,9 млрд грн;

«Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів i мотоциклів»  – зростання на 16,3 %, або +22,9 млрд гривень.

 

Особливості оподаткування в період дії воєнного стану – спільний вебінар ДПС та АППУ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719492.html повідомила наступне.

ДПС та Асоціація платників податків України продовжують серію спільних вебінарів для платників з актуальних питань оподаткування у період дії воєнного стану.

Під час сьогоднішнього заходу учасники розглянули питання декларування податку на прибуток підприємств, правильність заповнення декларації, формування її показників та особливості подання декларації за три квартали 2023 року.

Представники ДПС, зокрема, надали роз’яснення щодо відображення у деклараціях з податку на прибуток різниць, пов’язаних зі списанням безнадійної заборгованості та з боргами перед нерезидентами з країни-агресора; прокоментували порядок відображення операцій по списанню майна, в тому числі необоротних активів, що було знищено, зруйновано, передано безоплатно на потреби Збройних сил України та/або постраждалим; податковий облік необоротних активів, які тимчасово не використовуються підприємством.

У частині податку на додану вартість мова йшла про врахування обсягів операцій, здійснених у період перебування на спрощеній системі оподаткування, для цілей обов’язкової реєстрації платником ПДВ; формування податкового кредиту у період дії воєнного стану; період реєстрації платником ПДВ в ЄРПН податкових накладних, складених за операціями з постачання товарів/послуг, здійсненими до переходу на спрощену систему і не зареєстрованими в ЄРПН до такого переходу, тощо.

Крім того, учасникам заходу було роз’яснено особливості справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами в Україні у період дії воєнного стану.

Нагадуємо, що для оперативної комунікації з бізнесом в органах ДПС діють комунікаційні податкові платформи. Отримати роз’яснення також можна за телефонами «гарячих ліній» та у Контакт-центрі ДПС.

Крім того, на вебпорталі ДПС функціонує розділ «Онлайн-навчання», в якому зібрано корисну для платників інформацію щодо оподаткування. Розділ розміщено за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/onlayn-navchannya.

 

У вересні 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 10,9 млрд грн акцизного податку

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/719093.html повідомила наступне.

У вересні 2023 року до загального фонду Державного бюджету України надійшло акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) у сумі 10,9 млрд гривень. Це становить 126,2 відс. показника доходів, доведеного Міністерством фінансів України (додатково надійшло 2,26 млрд грн), та на 1,7 млрд грн, або на 18,6 відс. перевищує надходження вересня минулого року.

Виконання показників доходів досягнуто за рахунок додаткових надходжень по вироблених в Україні:

тютюнових виробах – на 2,8 млрд грн, або 167,2 відс. від доведеного показника доходів (4,2 млрд грн);

лікеро-горілчаній продукції – на 0,13 млрд грн, або 132,3 відс. від доведеного завдання (0,39 млрд грн);

виноробній продукції (без додавання спирту) – на 0,06 млрд грн, або 159,1 відс. від доведеного показника доходів (0,1 млрд грн).

Також повідомляємо, що за рахунок впровадження норми Закону щодо перенесення на виробників та імпортерів тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, обов’язку сплати 5-відс. акцизного податку з роздрібного продажу тютюнових виробів, суттєво збільшились доходи місцевих бюджетів з цього податку. Так, за період січень – серпень 2023 року середньомісячна сума задекларованого 5 % акцизного податку виробниками та імпортерами становить 655,6 млн грн, що в 2,8 раза більше таких показників до запровадження цієї норми (234,1 млн грн за січень – квітень 2022 року).  

 

Платниками Дніпропетровщини до держбюджету спрямовано понад 2,5 млрд грн податку на прибуток підприємств

У січні – вересні 2023 року до загального фонду держбюджету платниками Дніпропетровської області спрямовано понад 2,5 млрд грн податку на прибуток підприємств. У порівнянні з 2022 роком надходження збільшились на понад 392,7 млн грн, або на 18,3 відсотків.

Нагадуємо, що 31 липня 2023 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 07.06.2023 № 302 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22.06.2023 за № 1039/40095, з урахуванням змін, внесених наказом Мінфіну від 28.06.2023 № 353 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 07 червня 2023 року № 302», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.06.2023 за № 1098/40154 (далі – наказ № 302).

Наказом № 302 затверджено зміни до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897, зареєстрованим  в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за № 1415/27860 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 20.02.2023 № 101) (далі – Декларація) пов’язані, зокрема, з реалізацією положень Закону України від 12 січня 2023 року № 2888-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг».

Платники податку на прибуток матимуть змогу подати декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – 2023 рік.

 

Комунікаційна податкова платформа – дієвий механізм оперативної взаємодії з інститутами громадянського суспільства і бізнес-асоціаціями

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що для оперативного зворотного зв’язку з платниками в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) працює Комунікаційна податкова платформа (далі – КПП).

Звернення від представників інститутів громадянського суспільства і бізнес-асоціацій приймаються на електронну скриньку КПП ГУ ДПС за електронною адресою dp.ikc@tax.gov.ua.

Є нагальні питання стосовно податкового та іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на органи ДПС, чи маєте пропозиції щодо необхідності проведення певних заходів за визначеною тематикою – звертайтесь на КПП!

 

Сервіс «Пульс» Державної податкової служби України

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Сервіс «Пульс» приймає звернення фізичних осіб та суб’єктів господарювання (далі – Заявники) щодо неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової служби, а також про можливі корупційні дії з їхнього боку (далі – Інформація).

Надати інформацію можна, здійснивши наступне:

Крок 1 Наберіть номер телефону 0800-501-007

Крок 2 Прослухавши інтерактивний голосовий автовідповідач щоденно з 8:00 до 19:00, у п’ятницю з 8:00 до 18:00 (крім суботи та неділі) – послідовно оберіть напрямок «5» та натисніть «1».

Крок 3 Зачекайте з’єднання з працівником та залиште Інформацію.

При наданні Інформації назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові (найменування суб’єкта господарювання), контактний телефон, місце проживання/реєстрації, а також прізвище, ім’я, по батькові та посаду працівника органу ДПС, з яким пов’язана подія, дата, місце і суть події, конкретні обставини, зауваження, прохання чи вимоги. Якщо Заявник не бажає називати своє прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання/реєстрації, Інформація реєструється як анонімна.

У разі звернення представника Заявника обов’язково надаються відомості стосовно його повноважень здійснювати представництво законних інтересів та ведення справ Заявника, пов’язаних із сплатою податків, на підставі закону або довіреності. Якщо представник Заявника не надає такі дані, Інформація на сервіс «Пульс» не приймається.

Крок 4  У неробочий час з 19.00 до 8.00,  у п’ятницю з 18:00 (також у суботу та неділю) Інформацію можна залишити на інтерактивний автовідповідач.

Також її можна надіслати на електронну пошту idd@tax.gov.ua .

Звертаємо увагу, що реєструючи звернення Ви даєте згоду на запис розмови технічними засобами та обробку і використання персональних даних згідно з законодавством.

Про результати розгляду Інформації Заявники повідомляються невідкладно або протягом 3 робочих днів. Якщо інформація потребує додаткового розгляду, то загальний термін її опрацювання може бути подовжено.

Не повідомляються Заявникам результати розгляду анонімної Інформації та повідомлень про наявність на вебпорталі/субсайтах ДПС недостовірної/застарілої інформації; методологічних чи технічних проблем в роботі електронних сервісів, систем та відомості щодо мінімізації сплати податків, зборів, єдиного внеску, що надходять електронною поштою.

 

Щодо оновленого Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/718789.html повідомила наступне.

30 вересня 2023 року набрали чинності зміни до Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520.

Змінами, зокрема, передбачається, що у разі, коли у квитанції до податкової накладної / розрахунку коригування зазначено код товару / послуги згідно з УКТ ЗЕД / умовним кодом товару / ДКПП, операція за яким стала підставою для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів виключно до такої операції.

Також змінами впроваджено право ініціювати подання письмових пояснень та копій документів до розрахунків коригування, у яких передбачено зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, отримувачем (покупцем), для чого:

отримувач (покупець) надсилає такі пояснення та копії документів постачальнику (продавцю) через електронний кабінет в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису;

постачальник (продавець) подає такі пояснення та копії документів з накладенням кваліфікованого електронного підпису до контролюючого органу;

отримувачу (покупцю) надходить в електронний кабінет інформація щодо дати подання пояснень та копій документів постачальником (продавцем) і результату розгляду комісією регіонального рівня таких пояснень та копій документів.

Також після запровадження змін у формі «Рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» зазначається територіальний орган ДПС, комісією з питань зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних якого прийнято таке рішення.

 

Фізична особа після 01.08.2023 зареєстрована волонтером у Реєстрі волонтерів: що з оподаткуванням донатів?

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

Якщо фізична особа після 01.08.2023 зареєстрована офіційно волонтером у Реєстрі волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Реєстр волонтерів) кошти, які надходили у 2022 році і продовжують надходити у 2023 році на розрахунковий рахунок такої фізичної особи як донати, податком на доходи фізичних осіб не оподатковуються.

Положення п.п. «б» п.п. 165.1.54 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України стосовно невключення благодійної допомоги до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу застосовуються до благодійної допомоги, отриманої зазначеними благодійниками – фізичними особами у таких звітних податкових роках:

- у звітному податковому році, що передує року внесення фізичної особи до Реєстру волонтерів;

- у звітному податковому році, в якому фізичну особу внесено до Реєстру волонтерів;

- у звітних податкових роках, наступних після року внесення фізичної особи до Реєстру волонтерів, але не пізніше 31 грудня року, наступного за роком, в якому завершено проведення антитерористичної операції та/або припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан в Україні, та/або завершено здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації.

 

Вперше подаємо Звіт у розрізі країн МГК

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує, що ДПС України на вебпорталі за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/718654.html повідомила наступне.

Платники податків – резиденти України, що належать до міжнародної групи компаній (МГК), у випадках, визначених підпунктом 39.4.10 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) зобов’язані подавати до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронній формі, з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній» (далі – Звіт МГК).

Звіт МГК подається у разі, якщо сукупний консолідований дохід МГК, до якої входить платник податків, за фінансовий рік, що передує звітному, розрахований згідно із стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія МГК (за відсутності інформації – відповідно до міжнародних стандартів бухгалтерського обліку), дорівнює або перевищує відповідний показник мінімального розміру сукупного консолідованого доходу, визначений підпунктом 39.4.102 пункту 39.4 статті 39 Кодексу, зокрема, еквівалент 750 мільйонів євро та більше.

Обставини, за наявності яких подається Звіт МГК, зокрема:

- платник податків є материнською компанією МГК;

- материнська компанія МГК уповноважує платника податків – резидента України на подання такого Звіту МГК;

- законодавство юрисдикції податкового резидентства материнської компанії не вимагає подання Звіту МГК від такої МГК;

- між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії МГК є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але не набрала чинності відповідна угода QCAA (договір, що передбачає автоматичний обмін Звітами МГК) станом на дату закінчення фінансового року, за який має бути поданий Звіт МГК;

- між Україною та відповідною іноземною юрисдикцією податкового резидентства материнської компанії МГК є чинний міжнародний договір, що містить положення про обмін інформацією для податкових цілей, але наявні факти системного невиконання відповідної угоди QCAA.

Звіт МГК складається за фінансовий рік, встановлений материнською компанією МГК, що може не збігатися з календарним роком, та подається не пізніше дванадцяти місяців після останнього дня такого фінансового року
(у разі відсутності відомостей про встановлений материнською компанією міжнародної групи компаній фінансовий рік – протягом дванадцяти місяців після закінчення календарного року).

Першим звітним періодом подання Звіту МГК (пункт 53 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу) є:

для резидентів України – материнських компаній МГК – фінансовий рік, який закінчується у період з 1 січня до 31 грудня 2022 року;

для решти платників податків – фінансовий рік, який розпочинається у період з 1 січня до 31 грудня року, в якому Багатостороння угода компетентних органів про автоматичний обмін звітами CbC (Multilateral Competent Authority Agreement on the Exchange of Country-by-Country Reports, далі – Багатостороння угода CbC) набрала чинності щонайменше з однією іноземною юрисдикцією.

Тобто для резидентів України – материнських компаній МГК першим звітним періодом є 2022 звітний рік, а останнім днем подання – 1 січня 2024 року (враховуючи, що граничний строк припадає на вихідний день).

Форма Звіту МГК та порядок його заповнення затверджено наказом Мінфіну від 14.12.2020 № 764 «Про затвердження форми та Порядку заповнення Звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній».

Відповідальність платників податків за неподання (несвоєчасне подання) Звіту МГК, у тому числі уточнюючого та/або за надання недостовірної інформації, передбачена статтею 120 Кодексу.

Як приклад, штрафні санкції за неподання платником податків Звіту МГК за 2022 рік становлять 2 481 тис. гривень.

Слід звернути увагу, що у разі виявлення контролюючим органом помилки у поданому Звіті МГК або отримання повідомлення про такі помилки від компетентного органу іншої юрисдикції на підставі угоди QCAA, він повідомляє платника податків про необхідність виправлення помилок або уточнення інформації у поданому Звіті МГК. У такому випадку платник податків зобов’язаний подати уточнений Звіт МГК з відповідними виправленнями або надати пояснення засобами електронного зв’язку в порядку, передбаченому статтею 42 Кодексу, не пізніше 30 календарних днів з дня отримання повідомлення контролюючого органу.

Слід зауважити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану, діють особливі правила притягнення платників податків до відповідальності за порушення податкового законодавства.

Нормами Кодексу (пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень») визначено, що у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема, щодо подання звітності, він звільняється від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, та перелік документів на підтвердження затверджено наказом Мінфіну від 29.07.2022 № 225.

Платникам податків, які готують Звіт МГК, радимо переглянути презентаційні матеріали щодо алгоритму його заповнення.

Категория: Область | Просмотров: 32 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar