Покров Понедельник 29.04.24, 04:57
Сайт
Главная » 2023 » Декабрь » 19 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
10:14
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

 

Новації для платників ПДВ

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що 09.12.2023 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07 листопада № 1154 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165».

Змінено:

- одну з ознак безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (збільшено суму сплати ПДВ з 1 млн гривень до 10 млн гривень). При цьому ознаку безумовної реєстрації в попередній редакції перенесено до показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку на додану вартість (далі – позитивна історія);

- пункт 2 позитивної історії: показник буде спрацьовувати, якщо у платника протягом останніх 6 послідовних місяців 75 % податкового кредиту від усього обсягу придбання сформовано не більше, ніж по чотирьох УКТ ЗЕД та 75 % податкових зобов’язань від усього обсягу постачання – по одному УКТ ЗЕД. При цьому «загальне навантаження» (показник D) має бути більше 5 %;

- пункт 5 позитивної історії: розрахунок показника щодо сплати ЄСВ із заробітної плати працівників змінено на сплату ПДФО. Показник буде спрацьовувати, якщо середньомісячна сума ПДФО за останні 12 місяців більша суми ПДФО, розрахованої з подвійної мінімальної заробітної плати та середньомісячна чисельність у такому періоді не менше 5 осіб.

Додано нові показники позитивної історії:

-  пункт 8 – спрацьовує, якщо одночасно виконуються умови:

- по усіх зупинених ПН/РК подані Пояснення;

- по усіх Поясненнях, по яких настав граничний строк розгляду, прийняті позитивні рішення на користь платника;

- у поточних ПН/РК зазначені УКТЗЕД, щодо яких були прийняті позитивні рішення;

- відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком по УКТЗЕД, по якому були прийняті позитивні рішення (у поточному періоді сума ПДВ у зареєстрованих ПН/РК не перевищує у 1,4 раза найбільшу місячну суму ПДВ за останній рік);

- щомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

- пункт 9 – спрацьовує, якщо за 36 місяців до подання ПН/РК для реєстрації виконуються умови:

- відсутня заборгованість по сплаті податків і зборів;

- своєчасно подана звітність;

- своєчасно зареєстровані ПН/РК;

- середньомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн;

- у поточному місяці «навантаження» (показник D) більше 5 % та відсутнє значне збільшення місячного обсягу ПДВ порівняно з попереднім роком (не більше ніж у 1,4 раза).

З повним текстом постанови можна ознайомитися за посиланням:

https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-poriadkiv-zatverdzhenykh-postanovoiu-kabinetu-s1154-71123

 

 

Для включення до Реєстру неприбуткових установ і організацій до контролюючого органу платником подається реєстраційна заява

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) повідомляє.

З метою включення до Реєстру неприбуткових установ і організацій неприбуткова організація повинна подати до контролюючого органу реєстраційну заяву за формою № 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440, зі змінами (далі – Порядок) і засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів неприбуткової організації (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», зі змінами (далі – Закон № 755)).

Реєстраційна заява та копії зазначених документів можуть бути подані (надіслані) неприбутковою організацією в один із таких способів:

- особисто керівником або представником неприбуткової організації (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;

- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;

- засобами електронного зв’язку в електронній формі у порядку, визначеному законодавством;

- державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу в разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему оподаткування неприбуткової організації (п. 6 Порядку).

При цьому повідомляємо, що для зручності, комфортності платників податків в умовах дії правового режиму воєнного стану, сервісне обслуговування платників податків (платників єдиного внеску), зокрема, надання адміністративних послуг, виконання інших функцій сервісного обслуговування здійснюється органами ДПС незалежно від місця обліку платника податків. Тобто для включення до Реєстру неприбуткова організація може подати до будь-якої державної податкової інспекції або територіального органу ДПС незалежно від місця обліку платника податків реєстраційну заяву за формою № 1-РН і засвідчені підписом керівника або представника такої неприбуткової організації копії установчих документів неприбуткової організації (у разі якщо установчі документи не оприлюднено на порталі електронних сервісів відповідно до Закону № 755).

За результатами розгляду реєстраційної заяви за формою № 1-РН та документів, що додаються до неї, або на підставі відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру, протягом трьох робочих днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про включення, повторне включення, відмову у включенні (повторному включенні) неприбуткової організації до Реєстру, виключення неприбуткової організації з Реєстру, зміну ознаки неприбутковості.

Контролюючий орган здійснює включення неприбуткової організації до Реєстру за умови відповідності такої організації вимогам, визначеним п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України (п. 7 Порядку).

Зауважуємо, що пункт 133.4 ст. 133 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану застосовується з урахуванням положень п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу.

Контролюючий орган відмовляє неприбутковій організації у включенні до Реєстру в разі, зокрема, подання неприбутковою організацією неповного пакета документів, визначених п. 6 Порядку, невідповідності неприбуткової організації вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

У разі відсутності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох робочих днів з дня отримання контролюючим органом реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, або з дня отримання відомостей з Єдиного державного реєстру внести до Реєстру відповідний запис про включення такої неприбуткової організації до Реєстру.

У разі наявності підстав для відмови у включенні (повторному включенні) до Реєстру, присвоєнні (зміні) ознаки неприбутковості, або для виключення неприбуткової організації з Реєстру, контролюючим органом готується відповідне рішення за формою згідно з додатком 2 до Порядку у двох примірниках, один з яких вручається такій організації у порядку, визначеному ст. 42 Кодексу, а другий залишається в контролюючому органі.

Після отримання рішення про відмову у включенні (повторному включенні) до Реєстру, неприбуткова організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п. 6 Порядку, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається в строки, зазначені в абзаці першому п. 8 Порядку.

 

До уваги фінансових агентів!

З метою забезпечення належної інформаційно-роз’яснювальної кампанії з питань імплементації Загального стандарту звітності  CRS та у зв’язку з наближенням 31.12.2023 – дати, до якої фінансові агенти, що станом на 30 червня 2023 року відповідали критеріям підзвітних фінансових установ (далі – ПФУ), зобов’язані стати на облік у контролюючому органі відповідно до пункту 393.3 статті 393 Податкового кодексу України до 31 грудня 2023 року, ДПС публікує роз’яснення Міністерства фінансів України з окремих питань виконання підзвітними фінансовими установами вимог Загального стандарту звітності CRS.

Роз’яснення ґрунтується на положеннях Податкового кодексу України та іншого законодавства, що впроваджує Загальний стандарт звітності CRS.

Зокрема, в роз’ясненні Мінфіну висвітлено та надано відповіді на такі питання:

- У який строк ПФУ вперше подає заяву про взяття її на облік у контролюючому органі (ДПС)?

- Як визначається дата набуття статусу ПФУ для інститутів спільного інвестування (далі – ІСІ), утворених до та після 1 липня 2023 року?

- Чи зобов’язаний ставати на облік як ПФУ пайовий інвестиційний фонд до визнання його таким, що відповідає вимогам щодо мінімального обсягу активів?

- Чи потрібно щодо новоствореного ІСІ аналізувати структуру активів та доходів за три роки для встановлення статусу ПФУ?

- Як визначається дата набуття статусу ПФУ для недержавних пенсійних фондів (далі – НПФ), утворених до та після 1 липня 2023 року? Хто подає заяву про взяття на облік НПФ, який є ПФУ?

- Чи потрібно ставити ІСІ/НПФ на облік як ПФУ, якщо рішення щодо припинення діяльності ІСІ/НПФ прийняте до 1 липня 2023 року?

- Чи підлягає взяттю на облік як ПФУ організація, яка є юридичною особою, у випадках, якщо рішення щодо її припинення (ліквідації) прийняте: до 1 липня 2023 року або у період з 1 липня 2023 року по 31 грудня 2023 року?

- Як визначається дата закриття останнього підзвітного рахунку для ІСІ/НПФ, щодо яких розпочато процедуру припинення?

Детальніше ознайомитись з розʼясненням можна за посиланням:

https://tax.gov.ua/baneryi/crs/rozyasnennya/listi/78632.html

Текст Загального стандарту звітності CRS українською та англійською мовами, коментар до нього, а також презентаційні матеріали та інші роз’яснення розміщено на вебпорталі ДПС та офіційному сайті Мінфіну.

Впровадження Загального стандарту звітності CRS здійснюється за підтримки Програми Європейського Союзу з підтримки управління державними фінансами в Україні (EU4PFM).

 

Резидентам Дія Сіті до уваги

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Якщо резидент Дія Сіті у періоді перебування на загальній системі оподаткування застосовував квартальний податковий (звітний) період, такий платник податку повинен подати фінансову звітність разом з податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за відповідний звітний (податковий) період до переходу на особливості оподаткування податком на прибуток підприємств.

Якщо резидент Дія Сіті у періоді перебування на загальній системі оподаткування застосовував річний податковий (звітний) період, такий платник податку подає у складі податкової декларації за звітний рік, у якому відбувся перехід на особливий режим, річну фінансову звітність (при цьому платник додає доповнення з поясненням щодо розбіжностей у показниках фінансової звітності та податкової декларації з податку на прибуток).

 

Податкова соціальна пільга: умови застосування

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) нагадує, що податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) протягом звітного податкового місяця як заробітна плата (інші прирівняні до неї відповідно до законодавства виплати, компенсації та винагороди), отриманого від одного роботодавця, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень.

Сума загального місячного оподаткованого доходу у вигляді заробітної плати зменшується на суму ПСП у таких розмірах:

ПСП для платника податку, який отримує двох чи більше дітей віком до 18 років, становить 100% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України (далі – ПКУ);

ПСП для платника, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником – у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, та для платника, який утримує дитину з інвалідністю у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років – 150% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ;

ПСП для платників, визначених п.п. 169.1.4 п. 69.1 ст. 169 ПКУ (зокрема Герої України, учасники бойових дій під час Другої світової війни) становить 200% суми пільги, визначеної п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ.

 

Про новий мобільний застосунок «Моя податкова»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Понад 130 електронних сервісів Електронного кабінету забезпечують можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Функціонал Електронного кабінету постійно доповнюється новими можливостями відповідно до потреб платників податків та законодавчих змін.

Для зручності платників податків ДПС також запроваджено безкоштовний мобільний застосунок «Моя податкова», який з вересня 2023 року впроваджено в промислову експлуатацію. У листопаді цього року мобільний застосунок оновлено та доповнено новими сервісами відповідно до потреб платників податків.

Сервіси мобільного застосунку надають можливості:

- отримання інформації про адресу реєстрації, об’єкти оподаткування, борг та отримані ППР;

- направлення запиту на отримання відомостей про суми виплачених доходів та отримання відомостей про суми виплачених доходів;

- подання Податкової декларації про майновий стан і доходи (податкова знижка);

- перегляд інформації про стан розрахунків із бюджетом;

- можливість сплатити податки з використанням платіжних систем;

- отримання інформації про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР) та їх сплати,

- отримання інформації про результати обробки документів;

- доступу до Реєстру платників ПДВ, Реєстру платників єдиного податку та інших реєстрів;

- пошуку фіскального чека та марки акцизного податку без проходження електронної ідентифікації;

- подання Облікової картки фізичної особи - платника податків (ф. № 1ДР) та Заяви на внесення змін до ДРФО (ф. № 5ДР);

- подання Заяви до Реєстру волонтерів;

- отримання повідомлень від контролюючого органу.

Завантажити застосунок «Моя податкова» можна в App Store або Google Play. Ідентифікуйтеся онлайн за допомогою файлового або хмарного кваліфікованого електронного підпису будь-якого надавача та використовуйте більше сервісів.

Понад 43 тисячі користувачів вже завантажили додаток «Моя податкова» та отримують послуги у смартфоні!

Долучайтесь та використовуйте нові податкові сервіси!

Додатково повідомляємо, що для зручності платників на вебпорталі ДПС у розділі «Онлайн-навчання» розміщені презентаційні та інформаційні матеріали стосовно можливостей Електронного кабінету.

 

До уваги фізичних осіб, які отримують благодійну допомогу!

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) звертає увагу, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб (податок) не включається, зокрема сума (вартість) благодійної допомоги, яка виплачена (надана) міжнародними благодійними організаціями (їх філіями, представництвами), перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, на користь:

- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) на території населених пунктів, де проводиться (проводилася) антитерористична операція (за винятком територій, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження), та/або вимушено покинули місце проживання у зв’язку з проведенням антитерористичної операції в таких населених пунктах та взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад;

- фізичних осіб, які мешкали на території Автономної Республіки Крим та вимушено покинули місце проживання у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, визначеної Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», та взяті у встановленому законодавством порядку на облік у структурних підрозділах  з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад;

- фізичних осіб, які мешкають (мешкали) у населених пунктах, на території яких проводяться (проводилися) бойові дії під час дії воєнного, надзвичайного стану, та/або вимушено покинули місце проживання (тимчасово переміщені особи), у зв’язку з форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) у тому числі у зв’язку із введенням воєнного, надзвичайного стану, підтвердженими у встановленому законом порядку.

 

Щодо працевлаштування неповнолітніх

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування – Нікопольський регіон) інформує.

Кодекс законів про працю (КЗпП) дозволяє працювати з 16 років. Водночас існує декілька винятків. З 15 років можна працювати, якщо на це дав згоду один із батьків або особа, яка їх замінює.

Крім того, допускається оформлення 14-річних учнів загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних і середніх спеціальних навчальних закладів для виконання легкої роботи, що не шкодить здоров’ю і не заважає навчанню. Але виключно у вільний від навчання час, наприклад на канікулах, з дозволу одного з батьків або особи, яка їх замінює.

Неповнолітні особи (від 14 до 18 років) у трудових правовідносинах мають ті самі права, що й повнолітні. Водночас вони користуються низкою суттєвих пільг щодо охорони праці, робочого часу, відпусток і деяких інших умов праці.

 

 

 

Категория: Область | Просмотров: 41 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar