Покров Понедельник 29.04.24, 07:40
Сайт
Главная » 2021 » Май » 31 » Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Дніпропетровській області
13:11
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Дніпропетровській області

Засідання Колегії ДПС: розглянуто результати та окреслено пріоритети

Підсумки роботи органів ДПС у 2020 році та І кварталі поточного року, а також завдання на майбутні періоди обговорювалися під час засідання Колегії ДПС, яке нещодавно відбулось.

«Минулого року податкова служба завдяки ефективній роботі всього колективу стала фундаментом фінансової безпеки держави, отримала позитивну оцінку міжнародних експертів щодо впровадження реформ та їх підтримку. Вважаю, що у ДПС є достатній потенціал для виконання всіх завдань і досягнення високих результатів», – зазначив Перший віце-прем’єр-міністр України – Міністр економіки України Олексій Любченко.

Так, у 2020 році надходження податків, що контролюються ДПС, до бюджетів та державних цільових фондів зросли на 13,5% при зростанні ВВП за номіналом на 5,4%.

Основною складовою такого зростання стало надходження ПДВ з вироблених товарів. Темп приросту цього податку становив 36,8%.

Платникам було відшкодовано 143,1 млрд грн ПДВ при заявлених до відшкодування  136,3 млрд гривень.

«У 2020 році не тільки були своєчасно відшкодовані всі заявки на повернення ПДВ, але й вдалося розрахуватися по заборгованостях за минулі періоди. Крім того, за оцінками експертів, у минулому році кожна 5 гривня поверталася суб’єктам господарювання протягом 15 днів з моменту подання податкової декларації. І це, мабуть, один з найкращих прикладів підтримки, яку ми могли надати бізнесу. Адже бізнес в умовах кризи, спричиненої коронавірусом, своєчасно отримував ресурс, який дозволяв йому виживати і розвиватися», – наголосив заступник Голови ДПС Євген Олейніков.

За його словами, у І кварталі 2021 року ДПС суттєво перевиконано індикативні показники з надходжень до бюджету. При цьому фіксується і зростання надходжень порівняно з минулим роком. Індикативний показник надходжень до загального фонду державного бюджету перевиконано на 6,2%, або на 7,6 млрд грн, зростання надходжень порівняно з минулим роком ­­– на 16,1%, або на 17,9 млрд гривень.

Вагомим є зростання надходжень ПДВ з вироблених в Україні товарів. Ріст до минулого року – майже у 1,5 раза, індикатив перевиконано на 12,3%, понад індикатив надійшло 4,2 млрд грн ПДВ.

«Результати роботи у першому кварталі 2021 року демонструють, що позитивна тенденція із забезпечення надходжень до бюджету, яка була розпочата минулого року,  зберігається. І це не випадковий результат, не збіг обставин, це – наслідки нашої системної роботи», – підкреслив Євген Олейніков.

Представники Міністерства фінансів України, присутні на зустрічі, також відзначили високий результат, який продемонструвала ДПС минулого року щодо забезпечень надходжень до бюджету. Перший заступник Міністра фінансів України Денис Улютін, зокрема, наголосив, що від ефективної роботи податкової служби безпосередньо залежить виконання Урядом всіх завдань з фінансування соціальних програм.

Під час засідання колегії також були розглянуті питання розбудови ІТ-складової служби та впровадження нових сервісів для платників, удосконалення контрольно-перевірочної роботи та протидії відмиванню коштів, одержаних злочинним шляхом, судової практики і методологічної роботи, роботи з податковим боргом тощо.

 

ДПС посилює взаємодію з територіальними громадами

Державна податкова служба реалізує пілотний проєкт по взаємодії з територіальними громадами для покращення адміністрування місцевих податків і збільшення надходжень до місцевих бюджетів (бюджетів громад). Про це повідомив виконуючий обов’язки Голови ДПС Євген Олейніков під час засідання колегії ДПС.

Участь у пілотному проєкті взяли територіальні органи ДПС Дніпропетровської, Чернігівської, Івано-Франківської та Черкаської областей.

За словами Євгена Олейнікова, результатом реалізації пілотного проєкту для 1 469 територіальних громад стане:

- створення паспорту територіальної громади,

- визначення потенціалу податкової спроможності,

- відпрацювання моделі взаємодії податкових органів та територіальних громад з метою покращення адміністрування місцевих податків,

- запровадження додаткових сервісів підприємствам, територіальним громадам, громадянам для легкості і простоти адміністрування та сплати податків,

- створення умов для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в розвиток територіальних громад.

Під час відпрацювання проєкту була розроблена інтегрована платформа, яка надасть можливість максимально сформувати в електронному вигляді паспорт територіальної громади.

У паспорті територіальної громади буде міститися інформація, яка впливає на сферу адміністрування податків, зокрема, про адміністративно-територіальний устрій, соціально-демографічні показники, фінансові показники, податкова інформація, інформація про об’єкти оподаткування доходів місцевого бюджету. На сьогодні в ІТ-системі встановлено зв’язок між 24 млн об’єктами оподаткування та 22 млн інтегрованими картками платників з 1 469 територіальними громадами.

Перші результати впровадження пілотного проєкту показали резерви збільшення надходжень до місцевих бюджетів та, відповідно, підвищення фінансової спроможності місцевих громад для розвитку територій.

 

Наталія Калєніченко: З початку року ДПС оброблено

майже 2,7 млрд електронних документів

ДПС продовжує впровадження сучасних ІТ- рішень у сфері оподаткування. Про це повідомила заступник Голови ДПС з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Наталія Калєніченко під час засідання колегії ДПС.

За її словами, на сьогодні 3 млн платників користуються 100 сервісами Е-кабінету. Також понад 20 актуальних сервісів надає чат-бот InfoTAX у месенджерах Telegram та Viber.

У 2021 році більше ніж у 2 рази зросла кількість користувачів InfoTAX та наразі становить 32 тис. осіб.

Протягом І кварталу ДПС забезпечено розробку 216 електронних форм документів звітності та електронних сервісів. Постійно оприлюднюється на вебпорталі ДПС оновлений Реєстр форм електронних документів, який розміщено за адресою: https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro/informatsiyno-analitichne-za/.

Загалом з початку року ДПС оброблено майже 2,7 млрд електронних документів.

Завдяки ефективній співпраці Державної податкової служби, Міністерства цифрової трансформації та Міністерства фінансів України сервіси податкової стають доступними громадянам також на Порталі Дія.

Так, минулого року за допомогою комплексних послуг реєстрації дитини в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків під час державної реєстрації народження дитини «єМалятко» та під час оформлення паспорта громадянина України у формі картки вперше (віком 14 – 18 років) «ID14» скористались 97,3 тис. осіб.

З травня 2021 року ДПС запроваджено 6 нових електронних послуг у застосунку «Дія» в розділі «Мої податки»:

- реєстраційні та облікові дані,

- дані стану розрахунків з бюджетом,

- відомості про доходи,

- дані про банківські рахунки,

- податкова звітність,

- авторизація з КЕП Дія.

За перші 7 днів роботи цими послугами вже скористались 3 тис. осіб.

Ганна ЧУБ: Програмний РРО – революція у сфері розрахунків,

сучасна альтернатива класичному касовому апарату

Державна податкова служба завжди відкрита до співпраці і впровадження нових технологій.

Цифровізація органів ДПС, розвиток електронних сервісів, надання електронних довірчих послуг – це, перш за все, легкість сплати податків і одночасне якісне виконання своїх обов’язків органами ДПС. Ми, як і бізнес, зацікавлені у тому, щоб всі працювали чесно та за єдиними правилами.

У здійсненні дієвого контролю за розрахунковими операціями, захисті прав споживачів програмний РРО – це цифровізація у дії. Його функціонал постійно вдосконалюється для того, щоб стати максимально зручним для користувачів.

Реєструється програмний РРО швидко та просто.

Для початку роботи з програмним РРО необхідно отримати кваліфікований електронний підпис у будь-якого надавача електронних довірчих послуг (ДПС видає безкоштовно).

Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності – це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Після цього завантажуємо програмне забезпечення.

Від ДПС програмне забезпечення безкоштовне, розміщено на офіційному вебпорталі ДПС, його можливо завантажити за напрямом: Головна/БАНЕР/Програмні РРО/Програмний реєстратор розрахункових операцій.

Звертаю увагу, що повідомлення про відмову в реєстрації програмного РРО формується якщо:

► автоматизованою перевіркою виявлено недотримання загальних вимог щодо електронного документообігу;

► програмний РРО з таким найменуванням вже зареєстрований;

► суб’єкт господарювання не повідомив про об’єкт оподаткування контролюючий орган або такий об’єкт є закритим чи не експлуатується;

► суб’єкта господарювання не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;

► виявлено розбіжності даних, вказаних у заяві про реєстрацію ПРРО, з даними щодо обліку та реєстрації суб’єкта господарювання в контролюючих органах як платника податків.

Податкова служба постійно вдосконалює свої сервіси для комфорту платників.

Програмні РРО – це досить важлива задача, яка стоїть перед податковими органами. За цим проєктом – майбутнє, адже саме за допомогою програмних РРО можна реалізувати цікаві кейси і для бізнесу, і для громадян.

Про це  повідомила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Чуб.

 

Легалізація трудових відносин – головне питання відеоконференції

Нещодавно за організацією Інспекції з питань праці та зайнятості населення Дніпровської міської ради (далі – Інспекція з питань праці) за участі Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) у форматі відеоконференції відбулось засідання комісії з питань надходжень від податку на доходи фізичних осіб і легалізації трудових відносин.

У конференції прийняли участь в. о. заступника начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Леонов Валерій, фахівці ГУ ДПС та Інспекції з питань праці і керівники підприємств, установ та організацій м. Дніпра, які мають заборгованість із виплати заробітної плати.

На заході розглядався стан заборгованості із виплати заробітної плати.

Леонов Валерій зауважив, що легалізація заробітної плати є одним з резервів наповнення місцевого бюджету, кошти якого витрачаються на фінансування пенсій та грошової допомоги. Підприємства та фізичні особи – підприємці, які застосовують нелегальні схеми виплати заробітної плати, гальмують проведення соціальних реформ, адже «тіньова» зарплата негативно впливає на добробут кожного мешканця нашого міста і призводить до скорочення надходжень в бюджет ПДФО.

«Виплати у «конвертах» стали одною із складових «тіньової» економіки. Недоліки «тіньової» заробітної плати, як і «тіньової» зайнятості не тільки у тому, що бюджет недоотримує кошти. Використання найманої праці без офіційного оформлення трудових відносин містить в собі багато негативних моментів. І перш за все це втрата страхового стажу для призначення пенсії. Сьогодні працівники не бачать проблем в отриманні «тіньової» заробітної плати. Але коли працівники надають згоду працювати на таких умовах, вони самі позбавляють себе соціальних гарантій у майбутньому. Мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов’язковою на всій території України для підприємств усіх форм власності і господарювання і роботодавці зобов’язані виконувати норми законодавства», – зазначив в. о. заступника начальника ГУ ДПС

Конференція пройшла у форматі продуктивної взаємодії державних органів і платників.

Учасники дійшли згоди, що підприємства, установи, організації та фізичні особи – суб’єкти підприємницької діяльності при виплаті заробітної плати повинні дотримуватись чинного законодавства, нести відповідальність за навмисне ухилення від сплати податків і порушення норм законодавства щодо виплати заробітної плати. Адже лише оформлена згідно з законодавством праця дає змогу заробити страховий стаж, і лише легальна заробітна плата вплине на розрахунок майбутньої пенсії.

 

Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС

отримали 178,3 тис. клієнтів

Протягом січня-квітня поточного року послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ІДД ДПС скористались 178,3 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано майже 423,7 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Майже 88,7 тис. фізичних осіб протягом січня – квітня 2021 року  отримали 179,5 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Також протягом вказаного періоду 89,7 тис. юридичних осіб  отримали 244,1 тис. кваліфікованих сертифікатів.

Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 81,2 тис. клієнтів, з яких 48,6 тис. – юридичних та 32,6 тис. – фізичних осіб. За електронними запитами сформовано 174,9 тис. сертифікатів.

Всього з початку діяльності надавача видано понад 9,7 млн кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Нагадаємо, що за допомогою сервісу повторного формування сертифікатів за електронним запитом кожен клієнт має змогу самостійно, у режимі 24/7, а головне – дистанційно, протягом 2 – 3 хвилин отримати новий сертифікат, який матиме строк чинності до 2 років.

Таким чином клієнтам центру не потрібно витрачати свій час та особисто відвідувати центр для отримання сертифіката.

 

У 2021 році податкова служба надала майже 2 млн адміністративних послуг

Протягом січня – квітня 2021 року Державна податкова служба надала майже 2 млн адміністративних послуг платникам податків.

Однією з популярних  запитуваними серед 137 адміністративних послуг, які надає податкова, стала, зокрема, видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. Протягом січня – квітня 2021 року було надано майже 455 тис. таких послуг.

Майже 880 тис. платників отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків.

Отримання довідки про відсутність заборгованості з платежів, що контролюються податковими органами, також актуально для платників податків. Так, з початку року було надано 90,6 тис. таких довідок.

Крім того, протягом вказаного періоду було зареєстровано майже 139,2 тис. платників єдиного податку та надано майже 141,2 тис. витягів з реєстру платників єдиного податку.

Також запитуваною з боку суб’єктів господарювання є послуга з реєстрації книг обліку розрахункових операцій – надано 95,8 тис. таких послуг.

Для інформаційної підтримки та допомоги платникам податків щодо стану обробки податкової звітності, реєстрації податкових накладних та функціонування  електронних сервісів функціонує Контакт-центр ДПС (0 800 501 007). У 2021 році фахівцями Контакт-центру надано 71,9 тис. консультацій із зазначених питань.

 

До уваги фінансових агентів!

Службою внутрішніх доходів США повідомлено Державну податкову службу України про початок відкритого тестування в Міжнародній службі обміну даними (далі – МСОД) в межах підготовки до виконання положень Угоди між Урядом України та Урядом Сполучених штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA).

Важливі дати для тестування в МСОД:

- Кінцевий термін реєстрації: середа, 2 червня 2021 року, о 5:00 після полудня за літнім північноамериканським східним часом (четвер, 3 червня 2021 року, о 00:00 за київським часом).

- Відкриття: понеділок, 7 червня 2021 року, о 8:00 після полудня за літнім північноамериканським східним часом (вівторок, 8 червня 2021 року, о 03:00 за київським часом).

- Закриття: середа, 7 липня 2021 року,  о 5:00 після полудня за літнім північноамериканським східним часом (четвер, 8 липня 2021 року, о 00:00 за київським часом). 

 

Експерти ДПС та Ради бізнес-омбудсмена обговорили актуальні

питання оподаткування

У рамках діяльності Комунікаційної податкової платформи відбулося чергове засідання експертних груп ДПС та Ради бізнес-омбудсмена.

Під час засідання були розглянуті проблемні питання суб’єктів підприємницької діяльності, які надійшли на адресу Ради бізнес-омбудсмена.

Експерти обговорили питання, пов’язані з електронним адмініструванням ПДВ, особливостями позовних заяв платників та виконанням судових рішень, а також шляхи удосконалення процесів адміністрування податків.

Нагадаємо, що робота експертних груп ДПС та Ради бізнес-омбудсмена передбачена Меморандумом про партнерство і співробітництво, підписаним у листопаді 2019 року ДПС та РБО.

 

Відбувся семінар в Томаківській ДПІ

На минулому тижні в Томаківській ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області за організацією Нікопольського відділу організації роботи організаційно – розпорядчого управління було проведено семінар з наступних питань:

  • щодо права платника податку на отримання податкової знижки за наслідками звітного 2020 року;

  • переваги офіційного працевлаштування;

  • про недопущення виникнення заборгованості зі сплати єдиного внеску;

  • про нарахування та сплату податку на майно;

  • про порядок та терміни реєстрації РРО

Платників ознайомили із термінами подання декларації про майновий стан і доходи, способами подання, переліком витрат, які включаються до податкової знижки.

Заступник начальника Томаківської ДПІ Ольга Баршак наголосила, що фізична особа, яка звертається за податковою знижкою до податкового органу окрім податкової декларації про майновий стан і доходу має подати до податкового органу копії документів, які підтверджують витрати, що включають до податкової знижки (платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують продавця товарів і особу, яка зверталася за податковою знижкою), а також копії договорів за їх наявності, в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів і строк оплати за такі товари. При цьому, оригінали вищевказаних документів підлягають зберіганню платником податку.

Крім того, абзацом 2 пп.166.2.2 Податкового кодексу України відповідні витрати платник може підтвердити електронним розрахунковим документом. При цьому, в податковій декларації він зазначатиме лише реквізити електронного розрахункового документа.

Також, Ольга Баршак розповіла про негативні наслідки для найманих працівників у випадку неофіційного працевлаштування, про новації у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та законодавчі зміни, якими встановлюються вимоги до застосування РРО.

На завершення платники податків отримали відповіді на запитання та друковану продукцію на зазначені вище теми.

 

Надходження до місцевих бюджетів

Нікопольського регіону зросли майже на 17 відсотків

Платники податків Нікопольського регіону упродовж січня-квітня 2021 року спрямували до місцевих бюджетів майже 581 мільйон гривень. Доходи місцевих скарбниць порівняно з 2020 роком зросли майже на 84 мільйона або на 16,8 відсотків.

Більше половини від загальної суми становить сплата податку на доходи фізичних осіб. За чотири місяці цього року до бюджетів громад надійшло 383,2 мільйона гривень, що на   42,1 мільйона більше, ніж у минулому році.

Землекористувачі направили до скарбниць майже 97 мільйонів гривень плати за землю, що на 24,6 мільйона перевищило рівень січня-квітня 2020 року. Частина суми надійшла від юридичних осіб – понад 92 мільйонів, від фізичних осіб – 4,1 мільйона гривень.

Підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, з початку цього року поповнили бюджети на 54,1 мільйона гривень та у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року збільшили відрахування єдиного податку на 3,3 мільйона або на 6,4 відсотка.

 

Категория: Область | Просмотров: 99 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar