Покров Воскресенье 28.04.24, 23:36
Сайт
Главная » 2021 » Май » 24 » ГУ ДПС у Дніпропетровській області
10:47
ГУ ДПС у Дніпропетровській області

ДПС розробляє цивільний підхід до розслідування податкових правопорушень, – Євген Олейніков

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє про наступне.

Про новий механізм боротьби з податковими правопорушеннями розповів заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час науково-практичної конференції «Податкові розслідування: нові виклики для України та зарубіжний досвід».

Як відзначив Євген Олейніков, питання, пов’язані з протидією та боротьбою зі складноструктурованими схемами з ухилення від оподаткування, зберігають свою актуальність і на сьогодні. З огляду на це в ДПС було створено Департамент податкових розслідувань, діяльність якого пов’язана саме з дослідженням комплексних схем з ухилення від сплати податків та зборів.

«Такий департамент стане тією інституційною одиницею, на яку покладено повноваження з комплексно-аналітичної діяльності по дослідженню найбільш актуальних та небезпечних моделей (схем) з ухилення від сплати податків та зборів. При цьому, зауважу, він не буде органом, який провадитиме кримінальне розслідування податкових правопорушень», – наголосив Євген Олейніков.

Метою роботи новоствореного підрозділу та кінцевим результатом – є збільшення податкової ефективності платників та підвищення рівня добровільної сплати податків за рахунок відмови від схем мінімізації платежів до бюджету.

Для цього вживатиметься комплекс дій податкового розслідування. Це – аналіз діяльності суб’єктів господарювання, виявлення ризиків ухилення від оподаткування, організація та контроль відпрацювання ризиків та супроводження результатів податкового розслідування.

Такі кроки дозволять впровадити цілісність процесів податкового розслідування як дієвого інструменту для підвищення податкової ефективності платників податків, збільшення надходжень до бюджету та виконання поставлених завдань.

Євген Олейніков, зокрема, наголосив, що під час створення підрозділу увагу було зосереджено на аналізі досвіду прогресивно орієнтованих розвинутих держав. Проаналізовано особливості функціонування органів (структурних підрозділів), які провадять аналітичну діяльність з виявлення моделей з ухиленню від оподаткування у таких державах як США, Австралія, Канада.

«ДПС розробляється підхід до цивільного розслідування податкових правопорушень, підкріплений належним законодавством, який буде економічно ефективним та забезпечуватиме оперативне стягнення несплачених податків», – підкреслив Євген Олейніков.

Протягом 1 кварталу поточного року Департаментом податкових розслідувань вже напрацьовано питань на загальну суму 7,3 млрд гривень.

У рамках конференції її учасниками було надано низку рекомендацій ДПС щодо функціонування підрозділу, які дозволять ефективно організувати його роботу, законодавчо врегулювати окремі питання та досягти максимального результату.

 

Євген Олейніков: Взаємодія ДПС та

новоствореного БЕБ має стати системною

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Взаємодія Державної податкової служби України та новоствореного Бюро економічної безпеки має перетворитися на систему, коли державний контроль, який забезпечує ДПС, і правоохоронні зусилля з боку БЕБ будуть органічно доповнювати один одного. Саме таким чином можна досягти найвищої ефективності діяльності як Бюро, так і податкової служби. Таку думку висловив заступник Голови ДПС Євген Олейніков під час Міжнародної науково-практичної конференції «Законодавче забезпечення діяльності Бюро економічної безпеки України».

За його словами, при взаємодії з Бюро ДПС готова не тільки до того, щоб бути постачальником інформації, але й разом реалізовувати комплексну роботу по тих напрямах, які потребують найбільшої уваги.

«Зараз наша взаємодія з БЕБ буде будуватися, у першу чергу, на тому, щоб за рахунок свого системного бачення економічних процесів, а ми маємо сьогодні таке бачення, допомогти Бюро визначити найбільш небезпечні прояви економічних злочинів», – зазначив Євген Олейніков.

Як відзначив заступник Голови ДПС, досвід роботи податкової служби за останній рік наочно продемонстрував, що для того, аби змінити ситуацію зовсім не обов’язково намагатися виявити кожне порушення і по кожному з них прийняти рішення. Достатньо визначити критичні точки і використати їх, у тому числі, як сигнал для бізнесу. Тоді бізнес починає в цілому змінювати свою поведінку, що позитивно позначається, зокрема, і на доходах державного бюджету.

«Дуже важливо, щоб робота з використанням того доволі потужного арсеналу, який сьогодні передбачається для БЕБ, була якраз продовженням і розширенням цього напряму. Щоб БЕБ перетворилося на той орган, який зможе реалізувати цю проєкцію державного контролю, державної протидії економічній злочинності саме на тих критичних точках фокусу, приклад впливу на які дасть сигнал всьому бізнесу», – впевнений Євген Олейніков.  

Така діяльність, на думку заступника Голови ДПС, свідчитиме про те, що, по-перше, держава більше не допустить недоброчесної конкуренції за рахунок ухилення від сплати податків. Друге, що пріоритетом БЕБ є саме протидія економічній злочинності, а не здійснення загального тиску на бізнес. І третє, надасть розуміння того, що порушення законодавства рано чи пізно матиме більш негативні наслідки, що нівелюють усі ті переваги, які тимчасово отримує особа, порушуючи законодавство у сфері економічної діяльності.

Євген Олейніков також розповів, що в ДПС створено Департамент податкових розслідувань, який не є правоохоронним підрозділом. Його основна функція –  системна аналітика, спрямована на те, щоб зрозуміти той чи інший механізм несплати податків, визначити вразливі точки та ефективно їх відпрацювати. На сьогодні така робота здійснюється або самостійно, або із залученням правоохоронних органів. Дієва взаємодія з БЕБ дозволить значно посилити цей напрям і досягти високої результативності для обох відомств.

 

Наталія Рубан: Контроль обігу

пального – в пріоритетах діяльності ДПС

Як покращити прозорість ринку підакцизної продукції, зокрема, у сфері обігу пального обговорили під час зустрічі представники ДПС та Нафтогазової асоціації. За словами Першого заступника Голови ДПС Наталії Рубан, сьогодні ДПС посилює контроль за діяльністю суб’єктів господарювання на ринку пального.

Так, зокрема, у 2021 році підрозділами податкового аудиту з метою запобігання та виявлення порушень законодавства платниками податків, які здійснюють торгівлю пальним, проведено 753 фактичні перевірки АЗС (або приблизно кожну десяту АЗС). До суб’єктів господарювання застосовано 372 млн грн штрафних (фінансових) санкцій. Перевірки окремих трейдерів також передбачені у плані-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік.

За словами Наталії Рубан, податківці ретельно перевіряють факти порушень, які надходять до ДПС від Асоціації та інших відомств, однак через мораторій на проведення перевірок не можуть застосувати повний спектр необхідних для цього ресурсів. 

Водночас, на її думку, вирішити ситуацію з нечесною конкуренцією на ринку не можна лише одними контрольно-перевірочними заходами.

«Податкова служба – це сервісний орган, який адмініструє податки, і ми прагнемо до створення таких правил, щоб ринок був прозорим. Зупинити рух тіньової продукції не можливо лише перевірками, потрібні системні зміни, перш за все, у законодавстві. І над цим ми маємо працювати спільно з усіма зацікавленими інституціями», – наголосила Перший заступник Голови ДПС.

У свою чергу президент «Нафтогазової асоціації України» Неля Привалова зазначила, що Асоціація готова долучитися до цієї роботи спільно з податковою службою та надавати експертну допомогу задля встановлення чесних правил гри на ринку пального та уникнення викривленої конкуренції.

Представники ДПС відзначили допомогу Асоціації у викритті фактів порушень, зокрема, щодо функціонування АЗС та НПЗ, які функціонують з порушенням діючого законодавства.

На думку Наталії Рубан, одним із способів вирішення такої ситуації є удосконалення системи автоматичного адміністрування обігу підакцизної продукції, над чим в ДПС наразі активно працюють.

 

Комунікації з молоддю: у форматах офлайн і онлайн студентам Університету імені Альфреда Нобеля – про податки і збори та роботу у податковій службі

19 травня 2021 року, за організацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі – ГУ ДПС) та Університету імені Альфреда Нобеля (далі – Університет) у форматах офлайн і онлайн проведено зустріч начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Чуб Ганни зі студентами Університету.

У зустрічі також прийняли участь фахівці ГУ ДПС та викладачі Університету.

Захід присвячений комунікаціям з молоддю. Мета зустрічі – ознайомлення майбутніх платників з особливостями та напрямками роботи у державній податковій службі області та інформування про податки і збори, запроваджені законодавством України. 

Чуб Ганна привітала присутніх і висловила впевненість, що діалог буде цікавим та корисним.

«Податкова служба області завжди приділяє особливу увагу комунікаціям з молоддю. І це зрозуміло, адже саме молоде покоління – це майбутнє нашої країни.

Ми відчуваємо потребу у спілкуванні зі студентами, як майбутніми сумлінними платниками.

Сьогодні є бажання поговорити про податкову службу та про основу податкової системи – про податки і збори», – зазначила керівник ГУ ДПС.

Чуб Ганна акцентувала увагу на тому, що головне завдання податкової служби – мобілізація коштів, необхідних для функціонування держави.

Начальник ГУ ДПС ознайомила присутніх зі сферою дії Податкового кодексу України, принципами, на яких ґрунтується податкове законодавство та проінформувала студентів про податки і збори, які сьогодні існують в Україні.

На заході також розглядались питання цифровізації органів ДПС; порядок декларування громадянами доходів. Крім того, присутнім повідомлено про заходи податкових органів, направлені на легалізацію праці.

Особливу увагу приділено питанням, пов’язаним із працею в органах державної податкової служби. Молоду аудиторію ознайомлено з вимогами до фахівців, які мають бажання влаштуватися на роботу до податкової служби, і правилами етичної поведінки в органах ДПС.

«Хочу ще раз зазначити, що податкова служба контролює наповнення державної скарбниці. Вона підтримує економічну безпеку країни, сприяє розвитку провідних галузей вітчизняної промисловості, аграрного сектора, сфери послуг.

Тому досконалість, працездатність, раціональна структура податкових органів – це важливі фактори ефективного функціонування податкової системи.

І ми завжди раді бачити у рядах податкової служби амбітних, креативних, ініціативних, енергійних молодих спеціалістів, які своєю працею на користь держави будуть підвищувати імідж нашої служби. Отже, ласкаво просимо до лав нашої команди!» – підсумувала очільниця податкової служби області.

Студентам продемонстровано відеоролик «Молоде обличчя податкової служби» про престиж роботи податківцем.

Крім того, під час спілкування зі студентами начальник юридичного відділу ГУ ДПС, недавній студент, поділився своїм досвідом щодо пройденого шляху професійного росту у податковій службі області від інспектора до керівника підрозділу.

Захід пройшов у форматі жвавого та детального обговорення питань, які викликали інтерес у молоді.

Студенти отримали фахові відповіді на свої запитання і висловили зацікавленість щодо пропозицій від податківців долучитись у майбутньому до їх команди.

Робота по залученню молодих кадрів спрямована на довгострокову перспективу та є важливим напрямком діяльності контролюючих органів. Адже її наслідком має стати поповнення рядів податкової служби області новим кадровим потенціалом, який має неупереджений погляд і здатний впроваджувати новаторські ідеї і сумлінно виконувати свої обов’язки.

Голова комітету з якості академічних стандартів Університету, завідувач кафедри інноваційного менеджменту та фінансової аналітики, доктор економічних наук, доцент Митрофанова Ганна подякувала за організацію та проведення заходу, а також зауважила, що такі зустрічі необхідні. Вони дозволяють студентам отримувати інформацію, яка буде у нагоді не тільки під час учбового процесу, а і під час вибору майбутньої професії. Митрофанова Ганна висловила сподівання на подальшу співпрацю.

 

За якою адресою контролюючі органи надсилають фізичним особам ППР про сплату земельного податку та орендної плати за земельні ділянки?

Як роз’яснив начальник Нікопольського відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Володимир МАЛИНОВСЬКИЙ, відповідно до п. 45.1 ст. 45 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.

Платник податків – фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Згідно з п. 286.1 ст.286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що порядок обчислення орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовуються відповідно до вимог ст.ст. 285 - 287 ПКУ (п. 288.7 ст. 288 ПКУ).

Відповідно до п. 4 Порядку подання інформації про платників податків, об’єкти оподаткування та об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, для забезпечення ведення їх обліку, а також обчислення та справляння податків і зборів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 грудня 2011 року №1386 зі змінами, Держгеокадастр та Мін’юст подають щомісяця до 10 числа, а також на запит територіального органу ДФС за місцезнаходженням земельної ділянки або ДФС інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю та єдиного податку, в тому числі:

- Держгеокадастр - про земельні ділянки, зокрема про кадастровий номер земельної ділянки, дату реєстрації у Державному земельному кадастрі, дату державної реєстрації земельної ділянки (відповідно до державного акта на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою чи договору оренди), площу відповідно до правовстановлюючих документів, цільове призначення та місце розташування земельної ділянки, дату та значення нормативної грошової оцінки, частку кожного із співвласників земельної ділянки (у разі коли земельна ділянка перебуває у спільній частковій власності), а також про землевласників або землекористувачів, зокрема найменування та місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача;

- Мін’юст - про землевласників або землекористувачів, зокрема про найменування та місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові та місце проживання землевласника або землекористувача (у разі наявності такої інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), назву, номер та дату правовстановлюючого документа, кадастровий номер земельної ділянки, площу відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, дату державної реєстрації речового права, цільове призначення, місцезнаходження земельної ділянки (у разі наявності такої інформації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно), розмір частки у праві спільної власності на земельну ділянку (у разі коли майно належить на праві спільної часткової власності), а також про об’єкти незавершеного будівництва.

Отже, контролюючі органи надсилають податкове повідомлення-рішення про сплату земельного податку і орендної плати за земельні ділянки державної та/або комунальної власності на податкові адреси (адреси проживання) фізичних осіб.

Інформацію, необхідну контролюючим органам для обчислення і справляння плати за землю, зокрема місце проживання землевласника або землекористувача, надають Держгеокадастр та Мін’юст.

 

Гаряча лінія «Новації у сфері застосування програмного РРО»

Днями фахівець Державної податкової інспекції у м. Покрові Ольга Гаєвська під час проведеного сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», надала відповіді на питання громадян стосовно зазначеної теми.

 

Питання: Яке обладнання можна використовувати при застосуванні ПРРО?

Відповідь: ПРРО можна встановити на смартфон, планшет, комп'ютер чи будь-який інший гаджет, який має операційну систему та підключення до Інтернет. Додаток «Вчасно.Каса» доступний для пристроїв з такими операційними системами: Windows, Android.

Питання 1: Доброго дня. Поясніть мені, будь ласка, для яких видів діяльності підприємців-спрощенців є обов’язковим РРО в 2021 році? 

Відповідь 1: Доброго дня. При здійсненні розрахункових операцій підприємцями – платниками єдиного податку, незалежно від обсягу доходу, застосування РРО (касових апаратів) чи програмних РРО є обов’язковим для таких видів діяльності

- реалізація технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту

- реалізація ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння

- реалізація лікарських засобів та виробів медичного призначення.

- надання платних послуг у сфері охорони здоров’я.

Питання: Чи можна відмовитися від РРО і почати застосовувати ПРРО?

Відповідь: Так, суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням ПРРО вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких РРО у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів.

Програмне забезпечення для встановлення на гаджети суб’єктів господарювання, розроблене ДПС України, є безкоштовним.

Питання. Які дії суб’єкту господарювання, якщо відсутній фіскальний чек на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку»?

Відповідь. Інформація про фіскальний чек з’являється на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку» у разі:

фіскалізації чека у режимі онлайн – після отримання на пристрій підтвердження його фіскалізації на фіскальному сервері ДПС;

фіскалізації чека у режимі офлайн – після отримання від пристрою пакету даних про чеки сформовані в режимі офлайн (після відновлення зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером ДПС).

Якщо фіскальний чек відсутній за результатами пошуку засобами Електронного кабінету, то необхідно повторно перевірити введені дані у пошукових реквізитах та повторити пошук.

У разі відсутності фіскального чеку суб’єктом господарювання може бути надісланий лист з повідомленням про його відсутність до ДПС. До такого повідомлення необхідно додати копію чеку, який не знайдено.

Питання. Як пов’язуються між собою ПРРО, господарські одиниці та касири?

Відповідь. Програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) реєструється на окрему господарську одиницю, реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку).

Касир, що здійснює розрахункові операції засобами такого ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий документ/Z-звіт свого електронного підпису або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО.

 

Перші підсумки декларування – Нікопольські податківці підвели підсумки декларування доходів громадян за минулий рік

Щороку, у період з 1 січня по 1 травня проходить кампанія декларування доходів громадян.

У Нікопольському відділі податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління податкового адміністрування фізичних осіб Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розповіли, що протягом січня – квітня поточного року мешканці Нікопольського регіону подали 3 тис. 143 декларації про майновий стан і доходи за 2020 рік.

Обов’язкове подання декларації про майновий стан і доходи, отримані у 2020 році, передбачено для тих громадян, які отримували доходи, що підлягають оподаткуванню, але від осіб, які не є податковими агентами, а саме: доходи від операцій з продажу (обміну) об’єктів рухомого та/або нерухомого майна; дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм; інвестиційний прибуток; вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна, а також іноземні доходи.

Згідно поданих декларацій, станом на 1 травня 2021 року громадянами задекларовано 160 753,9 тис.грн одержаних доходів, нараховано до сплати податку з доходів фізичних осіб (ПДФО) 5 млн 748,4 тис.грн та сплачено 1 млн  909,2 тис.грн; військового збору задекларовано 796,8 тис.грн - сплачено 312,7 тис.гривень.

Правом на податкову знижку за наслідками 2020 року скористалися 617 громадян, задекларована сума податку на доходи фізичних осіб до повернення становить 1600 тис грн, з бюджету повернуто 486 громадянам 1259,4 тис.грн податку на доходи фізичних осіб.

Право на податкову знижку за наслідками 2020 року діє упродовж усього 2021 року. Громадяни, які не скористались правом на отримання податкової знижки за 2019 рік, у цьому році таке право втратили.

 

Податківці викрили підприємство,

яке завдало збитків держустановам на понад 205 млн гривень

Податківцями викрито схему розкрадання коштів державних підприємств на суму понад 205 млн гривень.

Управлінням боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Донецькій області встановлено факти перерахування державними установами коштів на адресу генпідрядника, у якого відсутні основні засоби, людський потенціал та технічні можливості для надання будівельно-монтажних робіт. Для отримання готівкових коштів використовувались підприємства з ознаками фіктивності.

Сума нанесених збитків державним установам склала понад 205 млн гривень.

Зазначені факти досліджуються у рамках кримінального провадження за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, 366 КК України.

 

Категория: Область | Просмотров: 121 | Добавил: odpi
Всего комментариев: 0
avatar