Покров Пятница 17.05.24, 14:18
Сайт
Главная » 2013 » Март » 5 » Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
00:02
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформує
Нікопольська об'єднана державна податкова інспекція інформуєШановні платники податків, Нікопольська ОДПІ повідомляє!
Останнім часом почастішали випадки, коли невідомі особи від імені керівного складу Нікопольської ОДПІ звертаються до приватних підприємців, підприємств, організацій з вимаганням "хабара”, безкоштовного надання певних послуг, будь - яких вимог погрожуючи "псевдо перевірками”, застосуванням штрафних санкцій.
Нікопольська ОДПІ просить всіх бути пильними та сприяти  притягненню до кримінальної відповідальності таких шахраїв. Не дайте втягнути себе у брудну провокацію, а у разі отримання будь – якої інформації терміново повідомляйте про це до: Нікопольської ОДПІ за тел. 2-22-00, Управління внутрішньої безпеки ДПС України за тел. 0-800-501-007.

Безкоштовний цифровий підпис використовують 673 платника податків Нікопольської ОДПІ
У 2012 році платники податків Нікопольської ОДПІ отримали від податкової служби 81 сертифікат відкритих ключів для подання звітності та здійснення інших операцій в електронній формі.
Нагадаємо, що така послуга стала доступною українським підприємцям з травня минулого року. Відтоді до Центру сертифікації (спочатку при ДПС у Дніпропетровській області, а тепер при Нікопольській ОДПІ) звернулося 673 абоненти. 
У 2013 році кількість бажаючих отримати цифровий ключ для дистанційного спілкування з податковими органами продовжує зростати. Однією з головних причин популярності цієї послуги вважається її безкоштовність – на відміну від приватних структур податкова служба надає ключі та програмне забезпечення для користування системами електронної звітності на безоплатній основі.
Крім того, з 6 лютого 2013 року Центр сертифікації електронних ключів при Нікопольській ОДПІ почав видавати ключі для митних операцій – посадовим особам митних органів, митним брокерам та суб”єктам зовнішньоекономічної діяльності. Технічна підтримка раніше виданих "митних” ключів також покладена на сервісні установи податкової служби. Це один з перших кроків щодо уніфікації обслуговування платників після утворення Міністерства доходів і зборів.

Семінар – найкращий спосіб налагоджування конструктивного партнерського діалогу
Сьогодні податківці намагаються бути для платників податків надійними партнерами, з якими можна налагоджувати конструктивну співпрацю. Найбільше значення у взаємодії з платниками податків має саме якість діалогу, бо це основа порозуміння, запорука формування атмосфери довіри та партнерських відносин. На традиційному семінарі, який відбувся 19 лютого у Нікопольській ОДПІ, предметом розмови були особливості оподаткування перших кроків підприємницької діяльності. На зустріч з податківцями завітали 25 нікопольських платників податків.
З вітальним словом відкрила семінар начальник відділу взаємодії із ЗМІ та громадськістю Нікопольської ОДПІ Тетяна Ахтямова, яка проінформувала присутніх про основні зміни в податковому законодавстві, а також про запроваджені протягом 2012 року податкові сервіси для платників податків.
"Одним з головних наших досягнень минулого року стало підвищення якості обслуговування наших клієнтів завдяки відкриттю по всій України Центрів обслуговування платників податків”, - зауважила Тетяна Ахтямова. За її словами у 2012 році було введено в дію широкий перелік сервісів для платників податків, це і надання звітності а електронному вигляді, безкоштовна видача ключів в акредитованому Центрі сертифікації ключів, антикорупційний проект "Пульс податкової”, сервіси "Дізнайся більше про свого бізнес – партнера”, "Анульовані свідоцтва платників ПДВ”, впровадження нового он-лайн сервісу – "Податковий асистент” та інше.
"Робота Нікопольської податкової інспекції у 2013 році буде направлена на поліпшення якості обслуговування вас – наших клієнтів, будуть запроваджені новації, які зараз знаходяться у стадії розробки. В цілому 2013 рік буде роком масштабного впровадження електронних сервісів”, - запевнила Тетяна Ахтямова.

Нова форма податкової декларації
З метою приведення у відповідність до норм Податкового кодексу України форм податкових декларацій було розоблено та зареєстровано у Міністерстві юстиції наказ Міністерства фінансів України від 21.12.12 №1403 "Про затвердження форм податкових декларацій збору за спеціальне використання води”, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 15 січня 2013 року за №123/22655.
Відповідно до п.46.6 статті 46 Кодексу нові форми податкових декларацій набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення.
Таким чином, форми податкових декларацій за спеціальне використання води набувають чинності для складання податкової звітності за другий квартал 2013 року.

Для суб’єктів господарювання, які використовують РРО
В доповнення до листа від 03.12.2012 N 10322/0/71-12/22-1317/1317 щодо вжиття заходів із забезпечення впровадження з 01.01.2013 подання до органів ДПС по дротових або бездротових каналах зв'язку звітної інформації про використання РРО відповідно до п. 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) Державна податкова служба України повідомляє.
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.01.2013 N 6 внесено зміни до пункту 21 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою КМУ від 18 лютого 2002 року N 199, якими вимоги до складу фіскального блока РРО доповнено абзацом такого змісту:
"модуль безпеки, що згідно з технологією, розробленою Національним банком, забезпечує здійснення контролю відсутності спотворення або знищення даних про проведені розрахункові операції для реєстратора, що створює контрольну стрічку в електронній формі".
Окрім того, пунктом 6 Закону України від 06 грудня 2012 року N 5518-VI "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів" (далі - Закон N 5518) внесено зміни до абзаців другого та третього п. 7 ст. 3 та Прикінцевих положень Закону N 265.
Змінами передбачено, що з 1 липня 2014 року суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій (крім електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг) та реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для обліку та реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти) повинні подавати до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані.
Зазначені вимоги стосуються також і суб'єктів господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій з приєднаними до них зовнішніми модемами.
Крім того, з 01 січня 2014 року дозволяється первинна реєстрація лише реєстраторів розрахункових операцій, які створюють контрольну стрічку в електронній формі, та електронних таксометрів, автоматів з продажу товарів (послуг), реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти.
Необхідно зазначити, що зміни, які внесені Законом N 5518 та набувають чинності відповідно з 01 січня 2014 року та 01 липня 2014 року, не змінюють до вказаних термінів діючі на сьогодні норми п. 7 ст. 3 Закону N 265 щодо обов'язкового надання звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій до органів державної податкової служби по дротових або бездротових каналах зв'язку за технологією Національного банку України.

Податківці можуть проводити перевірку
лише за наявності відповідних документів
Працівники податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки за умови пред’явлення таких документів: 
–       направлення на проведення перевірки, підписане керівником (його заступником) податкового органу та скріплене печаткою; 
–       копію наказу про проведення перевірки; 
–       службове посвідчення особи, яка зазначені в направленні. 
Непред'явлення платнику податків цих документів або пред'явлення зазначених документів, оформлених з порушенням вимог, є підставою для недопущення податківців до проведення документальної виїзної перевірки. 
При пред'явленні направлення, платнику податків необхідно в ньому розписатися і вказати своє прізвище, ім’я, по батькові, посаду, дату і час ознайомлення. 
У разі відмови платника податків розписатися у направленні на перевірку посадовими особами органу державної податкової служби складається акт, який засвідчує факт відмови. Акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки. 
Умови та порядок допуску податківців до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок визначено статтею 81 Податкового кодексу України.

Співвласники житлового будинку повинні сплачувати податок на нерухоме майно за кожну належну їм частку
Власники будівель, віднесених до житлового фонду, є платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. 
Якщо об’єкти житлової нерухомості перебувають у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, то платники податку на нерухоме майно визначаються наступним чином: 
- якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку; 
- у разі, коли такий об’єкт перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений на частки між власниками, платником податку є одна з осіб-власників, визначена за їх згодою (якщо інше не встановлено судом); 
- якщо ж об’єкт, що перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, поділений між ними в натурі, то платником є кожна з цих осіб за належну їм частку. 
Нагадаємо, що податок на нерухомість сплачується за місцем розташування об’єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету. База оподаткування об’єктів нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, обчислюється органом ДПС на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Такі відомості надаються безоплатно органами державної реєстрації прав на нерухоме майно. 
Водночас, юридичні особи обчислюють базу оподаткування самостійно виходячи з житлової площі об’єкта та на підставі документів, які підтверджують право власності на нього.
Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначений положеннями ст. 265 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями.

Змінили місце проживання – повідомте податкову
Міністерство доходів і зборів України нагадує! Якщо у Вас змінилися дані, які вносяться до Облікової картки (форми № 1ДР) або Повідомлення (форми № 1П – для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті), про це необхідно повідомити орган державної податкової служби. Наприклад, прізвище, ім’я, місце проживання тощо.
Відомості надаються протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР або за формою № 5ДРП (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків). 
Увага! Внесення змін до Державного реєстру здійснюється протягом п’яти робочих днів від дня подання Заяви до органу державної податкової служби за місцем проживання фізичної особи. У разі звернення до органу державної податкової служби за місцем отримання доходів або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування строк внесення змін до Державного реєстру може бути продовжено до десяти робочих днів. 
Шановні платники податків!
Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та додатки до нього (форми повідомлень, облікової картки, заяв, довідок, та ін.) затверджено наказом Міністерства фінансів України від 06.11.2012 № 1147.

Кількість видів діяльності, що зазначаються у свідоцтві платника єдиного податку, не обмежується
У свідоцтві платника єдиного податку зазначаються всі обрані фізичною особою — підприємцем першої та другої груп види діяльності. При цьому, кількість вказаних видів діяльності не обмежується.
Нагадуємо, що свідоцтво платника єдиного податку видається суб’єкту господарювання, який вирішив обрати або перейти на спрощену систему оподаткування. Для цього платник подає відповідну заяву до органу ДПС за місцем своєї реєстрації. У заяві зазначаються обрані фізичною особою — підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010, які надалі зазначаються у свідоцтві платника єдиного податку.
Водночас, у свідоцтві платника єдиного податку, що видається платникам третьої або п’ятої груп, види господарської діяльності не зазначаються.
Порядок видачі, отримання та анулювання свідоцтва платника єдиного податку регулюється ст. 299 Податкового кодексу України.

До уваги платників ПДВ - переробних підприємств
ДПС України листом від 07.02.2013 №3077/7/15-33-17-3 «Про сплату переробними підприємствами податку на додану вартість» у зв’язку з численними запитами платників податків, органів державної податкової служби щодо розподілу відсотків переробними підприємствами при перерахуванні до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальний рахунок бюджетних коштів та з метою належної організації адміністрування податку на додану вартість переробних підприємств повідомила, що до 01.01.2011 згідно з п.1 підр.2 р.XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VІ, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), сума ПДВ, що повинна сплачуватися до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м’ясо та м’ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно), у повному обсязі спрямовувалась до спеціального фонду державного бюджету.
Законом України від 22.12.2011 №4268-VІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки сільськогосподарських товаровиробників», який набрав чинності з 01.01.2012, до п.1 підр.2 р.XX «Перехідні положення» ПКУ були внесені зміни, згідно з якими, починаючи з 01.01.2012 переробне підприємство позитивну різницю між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначену у податковій декларації з ПДВ щодо діяльності з постачання продукції, сплачує до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальний рахунок, відкритий ним в органі державної казначейської служби, у таких розмірах:
у 2012 році - до спеціального фонду Державного бюджету України - у розмірі 30 відсотків, а на спеціальний рахунок - у розмірі 70 відсотків;
у 2013 році - до спеціального фонду Державного бюджету України - у розмірі 40 відсотків, а на спеціальний рахунок - у розмірі 60 відсотків;
у 2014 році - до спеціального фонду Державного бюджету України - у розмірі 50 відсотків, а на спеціальний рахунок - у розмірі 50 відсотків (пп.6 п.1 підр.2 р.XX ПКУ).
Таким чином, першим звітним (податковим) періодом, для сплати позитивної різниці між сумою податкових зобов’язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, що визначена у податковій декларації з ПДВ до спеціального фонду Державного бюджету України та на спеціальний рахунок, відкритий ним в органі державної казначейської служби, у розмірах, передбачених для 2013 року, є січень 2013 року.
Сплата переробними підприємствами сум ПДВ за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м’ясо та м’ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м’ясо-кісткове борошно) за грудень 2012 року здійснюється в пропорції: 30 відсотків до спеціального фонду Державного бюджету, 70 відсотків на спеціальні рахунки.

«Єдинникам» необхідно зберігати первинні документи
Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку зобов’язані зберігати первинні документи, на підставі яких заповнювалися дані книги обліку доходів і витрат та складалася податкова декларація платника ЄП – ФОП. До таких документів належить зокрема, виписка з банку, квитанція, чек або документ довільної форми про готівкову оплату товарів, робіт або послуг, якщо вони отримувалися у громадян або у фізичних осіб – підприємців. Також слід зберігати й інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності за іншими податками та зборами – у разі їх сплати.
Первинні документи зберігаються не менше 1095 днів з дня подання податкової декларації платника ЄП – ФОП або іншої податкової звітності, для складання якої вони використовуються.
За не збереження первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладання штрафу в розмірі 1020 гривень.
Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності регламентовано статтею 44 Податкового Кодексу України.
Відповідальність за порушення строків зберігання документів встановлено ст.121 ПК.

Оподаткування доходів від продажу нерухомості
Доходи, одержані від продажу об’єктів нерухомості, обкладають податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%. У разі, коли продавцем нерухомості є фізична особа-нерезидент, ставка податку становить 15% (17%) від договірної вартості об’єкта, але не нижче його оціночної вартості.
Якщо угода купівлі-продажу відбувається між фізичними особами, податок на доходи від продажу нерухомого майна сплачує продавець до нотаріального посвідчення такого договору. Якщо ж покупець нерухомості – юрособа чи фізособа-підприємець, саме вони, виконуючи обов’язки податкового агента, утримують та перераховують податок.
У випадку, якщо судом ухвалено рішення про зміну власника нерухомості та перехід права власності на таке майно, колишній власник повинен відобразити доход від такого відчуження у Декларації та самостійно сплатити податок.
Доход фізичної особи від продажу нерухомості не обкладають податком у разі одночасного виконання трьох умов:
1. продається житловий будинок, квартира або їхня частина, кімната, садовий (дачний) будинок (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об'єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі), а також земельна ділянка, розмір якої не перевищує норм безоплатної передачі землі, установлених ст.121 Земельного кодексу України залежно від її призначення;
2. продаж одного з перелічених об’єктів відбувається вперше у звітному календарному році;
3. вказана нерухомість перебуває у власності платника понад три роки. Водночас, якщо об’єкт нерухомості перейшов у спадок, виконання цієї умови не потрібне.
Якщо вказані умови дотримані, то сплачувати податок та, відповідно, подавати податкову декларацію про майновий стан  і доходи продавець не повинен.
Нагадуємо, що порядок оподаткування операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна визначено ст. 172 Податкового кодексу України.
Відділ взаємодії із ЗМІ та громадськістю
Категория: Город | Просмотров: 852 | Добавил: admin
Всего комментариев: 0
avatar